جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دانشگاه پیام نور واحد مراغه

دانشگاه پیام نور واحد مراغه

یکی از دانشگاه‌های پیام نور استان آذربایجان شرقی، دانشگاه پیام نور واحد مراغه است که هر ساله به پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی و کارشناسی‌ارشد می‌پردازد. ثبت نام دانشگاه پیام نور مراغه در مقطع کارشناسی تنها به‌صورت بدون آزمون انجام می‌شود و ملاک پذیرش صرفا سوابق تحصیلی داوطلب است. رشته های دانشگاه پیام نور مراغه شامل تمام گروه‌های آزمایشی به جز هنر است. در ادامه این مطلب از وب‌سایت پی ان یو اگزم با دانشگاه پیام نور واحد مراغه و شرایط ثبت‌ نام دانشگاه پیام نور مراغه آشنا خواهیم شد.

دانشگاه پیام نور واحد مراغه

دانشگاه پیام نور واحد مراغه واقع در استان آذربایجان شرقی است که از دانشگاه‌های شهریه پرداز تحت نظارت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به شمار می‌آید. در حال حاضر تنها راه ورود به این دانشگاه در مقطع کارشناسی،  ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور است. ملاک پذیرش بدون آزمون صرفا سوابق تحصیلی داوطلب است و آزمونی برگزار نخواهد شد.

از مزایای تحصیل در دانشگاه پیام نور می‌توان به شهریه کمتر، اعتبار مدرک، قابل ترجمه بودن مدرک، امکان تحصیل هم‌زمان در دو رشته، امکان برگزاری کلاس‌ها به‌صورت مجازی و… اشاره کرد. همچنین باتوجه‌به غیر اجباری بودن حضور در کلاس‌های درس نظری دانشجویان می‌توانند در کنار تحصیل شاغل نیز باشند و این یک مزیت فوق‌العاده برای بسیاری از دانشجویان خواهد بود.

ثبت نام دانشگاه پیام نور مراغه بدون کنکور

ثبت نام دانشگاه پیام نور مراغه بدون کنکور

همان‌طور که در قسمت قبل نیز بدان اشاره شد، داوطلبان علاقه‌مند به ادامه تحصیل در دانشگاه پیام نور واحد مراغه می‌توانند بدون شرکت در کنکور سراسری و تحمل استرس و فشار کنکور در این دانشگاه پذیرش شوند. مرحله اول انتخاب رشته بدون آزمون در مردادماه است. این مرحله دقیقا هم‌زمان با انتخاب رشته پذیرفته‌شدگان کنکور سراسری است. یک مرحله دیگر نیز برای انتخاب رشته بدون آزمون وجود دارد و آن مرحله تکمیل ظرفیت است.

ادامه مطلب  آیا مدرک دانشگاه پیام نور معتبر است

علاقه‌مندان به تحصیل در دانشگاه پیام نور واحد مراغه در صورت وجود ظرفیت خالی در رشته‌های این دانشگاه می‌توانند در این مرحله نیز به انتخاب رشته بپردازند. مرحله تکمیل ظرفیت معمولا در آذرماه هر سال برگزار می‌شود و پذیرفته‌شدگان در بهمن‌ماه وارد دانشگاه خواهند شد. هر نوع پذیرش اعم از با آزمون، بدون آزمون و فراگیر در مدرک فارغ‌التحصیلی قید نخواهد شد. ثبت نام دانشگاه پیام نور واحد مراغه همانند سایر دانشگاه‌های کشور از طریق مراجعه به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور در موعد مقرر انجام می‌شود.

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مراغه در مقطع کارشناسی

ثبت نام دانشگاه پیام نور مراغه به‌صورت بدون کنکور در رشته‌های زیر امکان‌پذیر است:

  • علوم ریاضی و فنی: مهندسی صنایع، مهندسی کامپیوتر
  • علوم‌تجربی: زیست‌شناسی سلولی و مولکولی، زیست‌شناسی گیاهی، شیمی کاربردی، شیمی محض، علوم و مهندسی صنایع غذایی (کشاورزی)
  • علوم‌انسانی: جامعه شناسی، حسابداری، حقوق، روانشناسی، زبان و ادبیات فارسی، فقه و مبانی حقوق اسلامی، مددکاری اجتماعی، مدیریت امور بانکی، مدیریت بازرگانی، مدیریت دولتی، مدیریت صنعتی
  • زبان‌های خارجی: مترجمی زبان انگلیسی

گفتنی است که ثبت نام دانشگاه پیام نور واحد مراغه تنها به‌صورت بدون آزمون ممکن است و پذیرش با آزمون ندارد.

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مراغه در مقطع کارشناسی‌ارشد

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مراغه در مقطع کارشناسی‌ارشد

امکان ثبت نام دانشگاه پیام نور مراغه به‌صورت بدون آزمون در مقطع کارشناسی‌ارشد در رشته‌های زیر وجود دارد:

زبان و ادبيات فارسي، زبان و ادبيات فارسي گرايش ويرايش و نگارش، شيمي گرايش شيمي آلي، شيمي گرايش شيمي تجزيه، ميكروبيولوژي گرايش صنعتي

همچنین دانشگاه پیام نور واحد مراغه در رشته‌های زیر به‌صورت با آزمون در مقطع کارشناسی‌ارشد دانشجو می‌پذیرد:

زبان و ادبيات فارسي، مديريت دولتي گرايش توسعه منابع انساني

رشته های ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور واحد مراغه نیز عبارت‌اند از:

زبان و ادبیات فارسی، مدیریت دولتی گرایش توسعه منابع انسانی، شیمی گرایش شیمی تجزیه

بیشتر بخوانید: نکات کنکور ارشد ( آنچه برای ثبت نام ارشد باید بدانید)

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور قم
شهریه دانشگاه پیام نور واحد مراغه

شهریه دانشگاه پیام نور واحد مراغه

شهریه دانشگاه پیام نور واحد مراغه شامل دو بخش ثابت و متغیر است. این شهریه با مراجعه به سامانه جامع گلستان دانشگاه پیام نور قابل پرداخت است. شهریه ثابت باتوجه‌به تصویب هیات امنای دانشگاه تعیین می‌شود و باید تا قبل از شروع انتخاب واحد تسویه شود. ملاک تعیین شهریه متغیر نیز تعداد واحدهای نظری و عملی انتخابی در هر ترم است و آخرین مهلت پرداخت این شهریه نیز زمان دریافت کارت آزمون است. شهریه این دانشگاه سالانه 10 تا 15 درصد افزایش می‌یابد.

آدرس و وب ‌سایت دانشگاه پیام نور واحد مراغه

آدرس وب‌سایت دانشگاه پیام نور واحد مراغه maraghe.eaz.pnu.ac.ir است و از طریق آن می‌توانید با گروه‌های آموزشی، اعضای هیات علمی، آیین‌نامه‌ها، حوزه ریاست و… آشنا شده و از چند و چون تقویم آموزشی، اطلاعیه‌ها و… آگاه شوید. آدرس این دانشگاه آذربایجان شرقی، مراغه، میدان مجلس، جنب انبار هلال احمر، دانشگاه پیام نور مرکز مراغه با شماره صندوق پستی 5518668633 است. شماره تلفن تماس این دانشگاه نیز 04137275100 است.

سایت گلستان دانشگاه پیام نور واحد مراغه

سایت گلستان دانشگاه پیام نور واحد مراغه

دانشجویان دانشگاه پیام نور واحد مراغه می‌توانند امور آموزشی خود نظیر انتخاب واحد، حذف و اضافه، حذف اضطراری، درخواست مهمانی، دریافت کارت آزمون، مشاهده کارنامه و… را با مراجعه به سامانه کلستان انجام دهند. سامانه جامع گلستان از طریق دو لینک osreg.pnu.ac.ir و reg.pnu.ac.ir در دسترس خواهد بود. با دریافت یک نام کاربری و کلمه عبور اختصاصی در زمان ثبت‌نام در دانشگاه، به‌راحتی می‌توانید از امکانات این سامانه بهره‌مند شوید.

جمع‌بندی

دانشگاه پیام نور واحد مراغه در استان آذربایجان شرقی واقع است و تحصیل در آن نیازمند پرداخت شهریه دو قسمتی ثابت و متغیر است. ثبت نام دانشگاه پیام نور مراغه به‌صورت بدون آزمون از طریق مراجعه به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور انجام می‌شود. علاقه‌مندان به تحصیل در رشته های دانشگاه پیام نور مراغه می‌توانند بدون داشتن محدودیت در نوع دیپلم به انتخاب رشته‌های این دانشگاه بدون شرکت در کنکور بپردازند.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور واحد پارس آباد

پی ان یو اگزم یک مجموعه جذاب و کاربردی از انواع دوره‌های رایگان و همین‌طور دوره‌های غیر رایگان آموزشی است که با هدف کمک به دانشجویان دانشگاه پیام نور و دولتی بنا نهاده شده است. در این سایت می‌توانید به انواع آموزش‌های شب امتحانی دست پیدا کنید. برای کسب اطلاعات تکمیلی درباره دوره‌ها با کارشناسان ما در تماس باشید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
دانشگاه پیام نور واحد بوئین و میاندشت

دانشگاه پیام نور واحد بوئین و میاندشت

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد بوئین و میاندشت مزایای دانشگاه پیام نور واحد بوئین…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد باغ بهادران

دانشگاه پیام نور واحد باغ بهادران

آنچه در این نوشته میخوانید چرا تحصیل در دانشگاه پیام نور؟ معرفی دانشگاه پیام نور واحد باغ بهادران رشته های…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد وزوان

دانشگاه پیام نور واحد وزوان

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد وزوان مزایای دانشگاه پیام نور وزوان ثبت نام بدون…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *