رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور یزد

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور یزد

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور یزد

ادامه تحصیل در رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور یزد در مقاطع مختلف امکان‌پذیر است. جهت تحصیل در پیام نور دانشجو شهریه کمتری نسبت به دانشگاه‌های دیگر می‌پردازد و به همین ‌دلیل داوطلبان بسیاری تمایل دارند به ادامه تحصیل در دانشگاه پیام‌نور بپردازند.

برای اقدام به ثبت نام در دانشگاه پیام نور بدون کنکور باید به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور مراجعه کنید و از این طریق مقدمات ورود به دانشگاه پیام‌نور یزد را فراهم سازید. در ادامه این مطلب از پی ان یو اگزم با ما همراه باشید تا به بررسی رشته‌های بدون کنکور دانشگاه پیام نور یزد و مزایای تحصیل در پیام نور بپردازیم.

تحصیل در پیام نور

تحصیل در رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور یزد موجب می‌شود که بتوانید از مزایای خاص تحصیل در پیام نور بهره‌مند شوید. دانشگاه پیام‌نور فرصتی به وجود آورده که بتوانید به طور هم‌زمان در دو رشته تحصیل نمایید. همچنین به دلیل اجباری نبودن حضور در کلاس‌های نظری، حتی اگر شاغل هستید، می‌توانید به‌راحتی ادامه تحصیل دهید. امتحانات پایان ترم دانشگاه پیام‌نور به‌صورت سراسری برگزار می‌شود.

در آغاز هر ترم مرکز آزمون دانشگاه، منابع هر درس را معرفی کرده و اساتید دانشگاه دخل و تصرفی در طراحی سوالات نخواهند داشت. گفتنی است که حجم بالای مطالب درسی و خود خوان بودن اکثر دروس گاه موجب نارضایتی دانشجویان و تمایل به انصراف از دانشگاه پیام نور خواهد شد.

دانشگاه پیام نور یزد

دانشگاه پیام نور یزد

دانشگاه پیام‌نور یزد یکی از واحدهای دانشگاهی پیام‌نور است که با شعار آموزش برای همه، همه‌جا و همه‌وقت به آموزش دانشجویان می‌پردازد. ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور یکی از راه‌های ورود به دانشگاه پیام‌نور یزد است. علاوه بر این داوطلبان می‌توانند به‌صورت با آزمون و فراگیر نیز در مقاطع مختلف وارد این دانشگاه شوند.

ادامه مطلب  رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور اصفهان

تحصیل در رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور یزد یک راه بی‌دردسر برای ورود به این دانشگاه است و شما را از استرس و فشار بیش از حد کنکور می‌رهاند. البته استفاده از این فرصت نیازمند تلاش مستمر در دوران تحصیل در مدرسه است. این اصل اساسی را هیچ‌گاه فراموش نکنید که نابرده رنج گنج میسر نمی‌شود!

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور یزد مقطع کارشناسی

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور یزد عبارت‌اند از:

  • گروه علوم ریاضی و فنی: آمار و سنجش آموزشی، فیزیک، مهندسی برق، مهندسی پزشکی، مهندسی شهرسازی، مهندسی صنایع، مهندسی عمران، مهندسی کامپیوتر، مهندسی معماری، مهندسی مکانیک
  • گروه علوم‌تجربی: زیست‌شناسی سلولی و مولکولی، شیمی کاربردی، شیمی محض، علوم و مهندسی صنایع غذایی (کشاورزی)، علوم و مهندسی محیط‌زیست، میکروبیولوژی
  • گروه علوم‌انسانی: اقتصاد، برنامه‌ریزی اجتماعی و تعاون، تاریخ،    جامعه‌شناسی، حسابداری، حقوق، روان‌شناسی، زبان و ادبیات فارسی، علوم تربیتی، علوم سیاسی، علوم قرآن و حدیث، علوم ورزشی، فقه و مبانی حقوق اسلامی، گردشگری، مدیریت بازرگانی، مدیریت دولتی، مدیریت صنعتی
  • گروه هنر: ارتباط تصویری، صنایع‌دستی، عکاسی، نقاشی
  • گروه زبان‌های خارجی: زبان و ادبیات انگلیسی، مترجمی زبان انگلیسی

بیشتر بخوانید: آموزش زبان انگلیسی، ایجاد فرصت‌های بیشتر در کار، تحصیل و زندگی

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور یزد مقطع کارشناسی ارشد

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور یزد مقطع کارشناسی ارشد

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور یزد در مقطع کارشناسی‌ارشد نیز به شرح زیر است:

زبان و ادبيات فارسي، زبان و ادبيات فارسي گرايش ادبيات كودك و نوجوان، زبان و ادبيات فارسي گرايش ادبيات پايداري، زبان و ادبيات فارسي گرايش ادبیات‌تطبیقی، زبان و ادبيات فارسي گرايش ويرايش و نگارش، علوم اقتصادي گرايش اقتصاد و تجارت الكترونيك، فقه و مباني حقوق اسلامي، فلسفه و كلام اسلامي، اخلاق گرايش اخلاق كاربردي

ثبت نام در دانشگاه پیام نور بدون کنکور

جهت تحصیل در پیام نور، در رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور یزد ابتدا باید به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور مراجعه کنید. برای انجام ثبت‌نام در موعد مقرر به سایت مراجعه کرده و دفترچه را به‌دقت مطالعه کنید. سپس بر اساس اولویت‌های خود به انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی اقدام نمایید. دانستن این نکته خالی‌ازلطف نیست که نوع پذیرش دانشجو در مدرک فارغ‌التحصیلی وی درج نخواهد شد. انتخاب رشته بدون آزمون در مقطع کارشناسی معمولا در مردادماه هر سال و هم‌زمان با انتخاب رشته داوطلبان کنکور سراسری صورت می‌گیرد.

شهریه رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور یزد

شهریه رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور یزد

شهریه رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور یزد با شهریه رشته‌های با آزمون تفاوتی ندارد. پس از ثبت‌نام در دانشگاه به هر دانشجو یک نام کاربری و کلمه عبور اختصاص داده می‌شود که با کمک آن بتواند به انجام امور آموزشی در سامانه گلستان بپردازد.  شهریه این دانشگاه نیز با مراجعه به سایت گلستان دانشگاه پیام نور قابل‌پرداخت است. این شهریه از دو بخش ثابت و متغیر تشکیل می‌شود.

ادامه مطلب  مهندسی برق

شهریه ثابت تا پایان تحصیل در یک مقطع ثابت باقی می‌ماند؛ اما شهریه متغیر بر اساس تعداد واحدهای انتخابی هر ترم تعیین می‌شود. شهریه دروس عملی از دروس نظری بیشتر است. لازم به ذکر است که شهریه سالانه 10 تا 15 درصد افزایش می‌یابد. مهلت پرداخت شهریه ثابت تا قبل از شروع انتخاب واحد و مهلت تسویه شهریه متغیر تا قبل از شروع امتحانات پایان ترم است.

جمع‌بندی

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور یزد امکان ادامه تحصیل در این دانشگاه بر اساس سوابق تحصیلی را فراهم کرده است. تحصیل در پیام نور یک موقعیت استثنائی و دارای مزایای خاص برای طیف وسیعی از داوطلبان است. ثبت نام در دانشگاه پیام نور بدون کنکور موجب می‌شود که بتوانید به‌دور از استرس و فشار کنکور وارد دانشگاه شوید و مدرک معتبر و قابل ترجمه دریافت نمایید.

پی ان یو اگزم یکی از زیرمجموعه‌های سایت یونی لند است. در این سایت می‌توانید در انواع دوره‌های آموزشی پیام‌نور و کنکور ثبت‌نام کنید. همچنین می‌توانید از دانلود رایگان سوالات پیام نور و سایر محتواهای رایگان سایت استفاده کنید. پی ان یو اگزم تنها همراه شما در شب‌های سخت امتحان است. برای دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مشهد

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مشهد

آنچه در این نوشته میخوانید تحصیل در دانشگاه پیام نور ثبت نام در دانشگاه پیام نور مشهد بدون کنکور رشته‌…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور کاشان

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور کاشان

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام دانشگاه پیام نور کاشان بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور تبریز

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور تبریز

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام در دانشگاه پیام نور تبریز بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور اصفهان

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور اصفهان

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام در پیام نور اصفهان بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مرودشت

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مرودشت

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام در پیام نور مرودشت بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *