رشته های ارشد پیام نور اراک

رشته های ارشد پیام نور اراک

رشته های ارشد پیام نور اراک

ادامه تحصیل در رشته های ارشد پیام نور اراک به سه روش با آزمون، بدون آزمون و فراگیر امکان‌پذیر است. اخذ پذیرش تحصیل در مقطع ارشد پیام نور اراک با مراجعه به سایت سازمان سنجش کشور در موعد مقرر ممکن می‌شود. پس از قبولی ثبت نام ارشد در دانشگاه پیام نور اراک ابتدا به‌صورت آنلاین و سپس با مراجعه حضوری به دانشگاه و ارائه مدارک انجام می‌شود. در ادامه این مطلب از وب‌سایت پی ان یو اگزم همراه ما باشید تا به تحصیل در مقطع ارشد پیام نور اراک و نحوه ثبت نام در این دانشگاه بپردازیم.

رشته های ارشد پیام نور اراک با آزمون

یکی از راه‌های تحصیل در مقطع ارشد پیام نور اراک شرکت در کنکور کارشناسی‌ارشد است. برای این کار متقاضی ابتدا باید در موعد مقرر به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور مراجعه کند و پس از مطالعه دقیق دفترچه منتشره از سوی این سازمان، اقدام به ثبت‌نام نماید. در ادامه داوطلب پس از شرکت در کنکور و کسب حدنصاب نمره قبولی می‌تواند به انتخاب رشته بر اساس اولویت‌ها بپردازد. رشته های ارشد پیام نور اراک با آزمون عبارت‌اند از:

تاريخ و فلسفه آموزش‌وپرورش، مديريت دولتي گرايش طراحي سازمان‌هاي دولتي، مديريت دولتي گرايش بودجه و ماليه عمومی، مديريت دولتي گرايش  خط‌مشی‌گذاری عمومي، مديريت دولتي گرايش مديريت تطبيقي و توسعه، مديريت دولتي گرايش مديريت تحول، مديريت دولتي گرايش مديريت رفتار سازماني

رشته های ارشد پیام نور اراک بدون آزمون

رشته های ارشد پیام نور اراک بدون آزمون

رشته های ارشد پیام نور اراک بدون آزمون بر اساس دفترچه بدون آزمون منتشره در سال 1399 تنها شامل رشته زبان و ادبیات انگلیسی است. در سال 99 به دلیل شیوع کرونا پذیرش کارشناسی‌ارشد بر اساس سوابق تحصیلی انجام شد؛ اما پس از آن پذیرش بدون آزمون به این طریق لغو شد. در حال حاضر دانشجویان استعداد درخشان می‌توانند با مراجعه به سایت talent.pnu.ac.ir بر اساس معدل خود به انتخاب رشته بدون آزمون بپردازند. این ثبت‌نام معمولا در اسفندماه هر سال برگزار می‌شود. نوع پذیرش دانشجو در مدرک فارغ‌التحصیلی قید نمی‌شود. همچنین میزان شهریه داوطلبان بدون آزمون و با آزمون در یک رشته خاص برابر است.

ادامه مطلب  رشته مهندسی کامپیوتر

بیشتر بخوانید: دانشگاه پیام نور تهران شمال

رشته های ارشد پیام نور اراک فراگیر

یک راه دیگر برای تحصیل در مقطع ارشد پیام نور اراک پذیرش فراگیر است. در این شیوه که اطلاعیه مربوط به آن معمولا در مهرماه هر سال منتشر می‌شود، داوطلب پس از قبولی به‌عنوان دانش‌پذیر وارد دانشگاه می‌شود. سپس با گذراندن دروس نیمسال اول با موفقیت کامل به‌عنوان دانشجو ادامه تحصیل خواهد داد. رشته ‌های ارشد پیام نور اراک با پذیرش فراگیر عبارت‌اند از:

مدیریت دولتی گرایش‌های مدیریت رفتار سازمانی، مدیریت تحول، مدیریت پیشرفت و توسعه شهری و روستایی، طراحی سازمان‌های دولتی، خط‌مشی‌گذاری عمومی، توسعه منابع انسانی، بودجه و مالیه عمومی – زبان انگلیسی گرایش زبان و ادبیات انگلیسی – تاریخ گرایش فلسفه آموزش‌وپرورش (تعلیم‌وتربیت اسلامی)

نوع پذیرش برای دانش‌آموختگان فراگیر نیز در مدرک تحصیلی قید نخواهد شد. لازم به ذکر است که میزان شهریه ثابت دانشجویان فراگیر از سایر دانشجویان کمی بیشتر است.

تحصیل در مقطع ارشد پیام نور اراک

تحصیل در مقطع ارشد پیام نور اراک

تحصیل در رشته های ارشد پیام نور اراک یکی از راه‌های ادامه تحصیل در دانشگاه‌های دولتی است. میزان شهریه دانشگاه پیام‌نور از سایر دانشگاه‌ها کمتر است و مدرک آن نیز مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و قابل ترجمه است. برای تحصیل در مقطع ارشد پیام نور اراک شیوه برگزاری کلاس‌ها به سه صورت خواهد بود: حضوری، خود خوان و الکترونیکی.

حضور در کلاس‌های تئوری اجباری نیست؛ اما دانشجو موظف به شرکت در کلاس‌های عملی است. همچنین باتوجه‌به سراسری بودن امتحانات پیام‌نور، مرکز آزمون دانشگاه قبل از آغاز هر نیمسال تحصیلی، کتب و منابع امتحانی هر درس را در سایت قرار می‌دهد و سوالات امتحانی از همین منابع طرح خواهد شد. اساتید دانشگاه هیچ‌گونه دخل و تصرفی در طراحی سوالات نداشته و این موضوع امکان ادامه تحصیل از راه دور را نیز فراهم آورده است.

ثبت نام ارشد در دانشگاه پیام نور اراک

همان‌طور که ذکر شد، تحصیل در رشته های ارشد پیام نور اراک به سه روش ممکن است و  ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور تنها یکی از راه‌ها است. شرکت در کنکور کارشناسی‌ارشد و پذیرش فراگیر نیز راه‌های دیگری برای ادامه تحصیل در این دانشگاه خواهند بود. اخذ پذیرش به هر سه روش با مراجعه به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور یا استعدادهای درخشان امکان‌پذیر خواهد بود.

شهریه رشته های ارشد پیام نور اراک

شهریه رشته های ارشد پیام نور اراک

شهریه رشته های ارشد پیام نور اراک مانند سایر دانشگاه‌ها از دو بخش ثابت و متغیر تشکیل می‌شود. پرداخت شهریه با مراجعه به سایت گلستان دانشگاه پیام نور امکان‌پذیر خواهد بود. مهلت پرداخت شهریه ثابت تا قبل از شروع انتخاب واحد هر ترم و لازمه آن است. همچنین مهلت پرداخت شهریه متغیر نیز تا قبل از شروع امتحانات پایان ترم و دریافت کارت شرکت در آزمون است.

ادامه مطلب  رشته زبان انگلیسی

شهریه دانشگاه پیام نور سالانه 10 تا 15 درصد افزایش می‌یابد. شهریه ثابت تا پایان تحصیل در یک مقطع بدون تغییر باقی می‌ماند. شهریه متغیر نیز پس از انتخاب واحد و مشخص‌شدن تعداد واحدهای تئوری و عملی اخذ شده مشخص می‌گردد.

جمع‌بندی

تحصیل در رشته های ارشد پیام نور اراک مزایایی دارد که موجب تشویق داوطلبان به اخذ پذیرش در این دانشگاه می‌شود. تحصیل در مقطع ارشد پیام نور اراک نیازمند پرداخت شهریه کمتری است و این یک موقعیت فوق‌العاده برای بسیاری از داوطلبان محسوب می‌شود. با ثبت نام ارشد در دانشگاه پیام نور اراک و فارغ‌التحصیلی در این دانشگاه مدرک تحصیلی معتبر و قابل ترجمه دریافت خواهید کرد.

پی ان یو اگزم یکی از زیرمجموعه‌های سایت یونی لند است. در این سایت می‌توانید در دوره‌های آموزشی پیام‌نور و کنکور ثبت‌نام کنید. همچنین می‌توانید از دانلود رایگان  سوالات پیام نور و سایر محتواهای رایگان سایت استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با کارشناسان ما تماس بگیرید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مشهد

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مشهد

آنچه در این نوشته میخوانید تحصیل در دانشگاه پیام نور ثبت نام در دانشگاه پیام نور مشهد بدون کنکور رشته‌…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور کاشان

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور کاشان

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام دانشگاه پیام نور کاشان بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور تبریز

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور تبریز

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام در دانشگاه پیام نور تبریز بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور اصفهان

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور اصفهان

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام در پیام نور اصفهان بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مرودشت

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مرودشت

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام در پیام نور مرودشت بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *