دانشگاه پیام نور واحد بستان آباد

دانشگاه پیام نور واحد بستان آباد

دانشگاه پیام نور واحد بستان آباد

دانشگاه پیام نور واحد بستان آباد در استان آذربایجان شرقی واقع شده است و هر ساله در مقطع کارشناسی و کارشناسی‌ارشد دانشجو می‌پذیرد. ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور بستان آباد مردادماه و هم‌زمان با سایر دانشگاه‌های کشور انجام می‌شود.

علاقه‌مندان به تحصیل در رشته های دانشگاه پیام نور بستان آباد می‌توانند در صورت وجود ظرفیت خالی در مرحله تکمیل ظرفیت نیز به انتخاب رشته‌های این دانشگاه پرداخته و شانس خود را برای قبولی محک بزنند. برای آشنایی بیشتر با دانشگاه پیام نور واحد بستان آباد و نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور بستان آباد تا انتهای این مطلب از پی ان یو اگزم با ما همراه باشید.

آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد بستان آباد

دانشگاه پیام نور واحد بستان آباد از واحدهای دانشگاه پیام نور استان آذربایجان شرقی است که ادامه تحصیل در آن مستلزم پرداخت شهریه است. تنها راه ورود به این دانشگاه در حال حاضر ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور بستان آباد است. مزایای تحصیل در دانشگاه پیام نور موجب تمایل بسیاری از داوطلبان به تحصیل در این دانشگاه می‌شود. امکان تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور یکی از این مزایا است.

مزیت دیگر کمتر بودن شهریه این دانشگاه نسبت به دیگر دانشگاه‌های شهریه پرداز است. علاوه‌ بر این، مدرک این دانشگاه اعتبار لازم برای ترجمه و ارائه به دانشگاه‌های خارج از کشور را برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر دارا است. در صورت پذیرش بدون آزمون دانشجو در این دانشگاه نوع پذیرش در مدرک تحصیلی قید نمی‌شود و نگرانی درباره این موضوع کاملا بی‌مورد است.

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور بستان آباد

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور بستان آباد

علاقه‌مندان به تحصیل در دانشگاه پیام نور واحد بستان آباد باید در موعد مقرر که معمولا در مردادماه است به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور مراجعه کنند. هر داوطلب بایستی با مطالعه دقیق دفترچه از شرایط و ضوابط آن آگاهی یافته و در صورت تمایل به انتخاب رشته، کارت اعتباری مربوط به آن را خریداری نماید. در گام بعدی دانشجو باید با استخراج کد رشته محل‌های دانشگاه پیام نور بستان آباد یا هر دانشگاه دیگری که به تحصیل در آن علاقه‌مند است، اقدام به وارد نمودن آن‌ها در فرم مربوطه کند.

ادامه مطلب  سایت گلستان دانشگاه پیام نور

در صورت پذیرفته شدن در این مرحله دانشجو در مهرماه وارد دانشگاه خواهد شد. علاوه بر این مرحله، یک مرحله دیگر تحت عنوان تکمیل ظرفیت نیز وجود دارد که علاقه‌مندان می‌توانند از میان کد رشته محل‌های موجود در دفترچه تکمیل ظرفیت به انتخاب رشته بپردازند. افرادی که در این مرحله پذیرش می‌شوند، هم می‌توانند در بهمن‌ماه وارد دانشگاه شوند.

بیشتر بخوانید: معرفی سایت گلستان + نحوه ورود سریع به گلستان پیام نور

رشته های دانشگاه پیام نور واحد بستان آباد در مقطع کارشناسی

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور بستان آباد در رشته‌های زیر امکان‌پذیر است:

  • علوم ریاضی و فنی: مهندسی کامپیوتر
  • علوم‌انسانی: حسابداری، حقوق، روانشناسی، زبان و ادبیات فارسی، علوم‌تربیتی، مدیریت امور بانکی، مدیریت بازرگانی، مدیریت دولتی
  • زبان‌های خارجی: مترجمی زبان انگلیسی

در حال حاضر دانشگاه پیام نور واحد بستان آباد از طریق شرکت در کنکور سراسری پذیرش دانشجو ندارد.

رشته های دانشگاه پیام نور واحد بستان آباد در مقطع کارشناسی ارشد

رشته های دانشگاه پیام نور واحد بستان آباد در مقطع کارشناسی ارشد

ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور از طریق شرکت در کنکور کارشناسی‌ارشد انجام می‌شود. دانشگاه پیام نور واحد بستان آباد در مقطع کارشناسی‌ارشد در رشته زبان و ادبیات فارسی به پذیرش دانشجو می‌پردازد. گفتنی است که در سال 1399 به دلیل شیوع کرونا ثبت‌نام کارشناسی‌ارشد نیز به‌صورت بدون آزمون انجام شد؛ اما از آن زمان تاکنون این نوع پذیرش لغو شده است.

تنها دانشجویان استعداد درخشان می‌توانند با مراجعه به سامانه talent.pnu.ac.ir در صورت واجد شرایط بودن، بدون کنکور به انتخاب رشته در مقطع کارشناسی‌ارشد بپردازند. راه دیگر پذیرش بدون آزمون در مقطع کارشناسی‌ارشد در برخی دانشگاه‌ها، پذیرش فراگیر است. به‌عنوان مثال دانشگاه پیام نور واحد بستان آباد در رشته زبان و ادبیات فارسی به‌صورت بدون کنکور به پذیرش دانشجو می‌پردازد.

شهریه دانشگاه پیام نور بستان آباد

شهریه دانشگاه پیام نور واحد بستان آباد همانند سایر دانشگاه‌های پیام نور از طریق مراجعه به سایت گلستان دانشگاه پیام نور قابل پرداخت است. این شهریه شامل دو بخش ثابت و متغیر بوده و برای پرداخت هر بخش فرصت مشخصی وجود دارد. به‌عنوان مثال پرداخت شهریه ثابت لازمه انتخاب واحد هر ترم بوده و بدون آن این امر میسر نیست.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور واحد بهبهان

همچنین مشاهده برنامه امتحانات دانشگاه پیام نور باپرداخت شهریه متغیر امکان‌پذیر است. شهریه متغیر بر اساس تعداد واحدهای انتخابی در هر ترم تعیین می‌شود. شهریه دانشگاه پیام نور هر سال بین 10 تا 15 درصد بیشتر خواهد شد.  

آدرس و وب‌سایت دانشگاه پیام نور بستان آباد

آدرس دانشگاه پیام نور واحد بستان آباد، استان آذربایجان شرقی، بستان آباد، بلوار آزادگان، شهرك وليعصر(عج) با شماره تلفن تماس 43334960 041 است. آدرس وب‌سایت دانشگاه نیز bostan.eaz.pnu.ac.ir است. با مراجعه به این وب‌سایت می‌توانید از تمامی اخبار و اطلاعیه‌های دانشگاه آگاه شده و به سامانه‌های مختلف دسترسی پیدا کنید.

سامانه جامع گلستان دانشگاه پیام نور واحد بستان آباد

سامانه جامع گلستان دانشگاه پیام نور واحد بستان آباد

سامانه جامع گلستان دانشگاه پیام نور واحد بستان آباد از طریق دو لینک reg.pnu.ac.ir و osreg.pnu.ac.ir در دسترس خواهد بود. دانشجویان می‌توانند با مراجعه به این سامانه امور آموزشی خود را سامان دهند. از جمله این امور می‌توان به انتخاب واحد، حذف و اضافه، حذف اضطراری، درخواست مهمانی، پرداخت شهریه و… اشاره کرد. در هنگام ثبت‌نام در دانشگاه پیام نور بستان آباد به هر دانشجو یک نام کاربری و کلمه عبور اختصاص داده می‌شود که می‌تواند از آن برای ورود به این سامانه استفاده کند.

جمع‌بندی

ادامه تحصیل در دانشگاه پیام نور واحد بستان آباد نیازمند شرکت در انتخاب رشته بدون آزمون است. ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور بستان آباد از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور انجام می‌شود و ملاک آن تنها سوابق تحصیلی داوطلب است. در صورت تحصیل در رشته های دانشگاه پیام نور بستان آباد مدرک تحصیلی فارغ‌التحصیلان از اعتبار کافی برای ترجمه برخوردار است و به‌راحتی می‌توانید آن را براتی ادامه تحصیل در دانشگاه‌های خارج از ایران در مقاطع بالاتر ارائه کنید.

پی ان یو اگزم یک راهکار عالی برای شب‌های امتحان است. در این سایت انواع دوره‌های آموزشی دانشگاهی و کنکور ارشد به دانشجویان دانشگاه پیام نور یا دولتی ارائه خواهد شد. با فیلم های آموزشی رایگان پیام نور  می‌توانید اشکالات درسی خود را برطرف نموده و موفقیت خود را در امتحانات رقم بزنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با کارشناسان ما در پی ان یو اگزم در تماس باشید.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور تربت حیدریه

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
دانشگاه پیام نور واحد خسروشاه

دانشگاه پیام نور واحد خسروشاه

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور خسروشاه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد خسروشاه…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد سردشت

دانشگاه پیام نور واحد سردشت

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد سردشت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور سردشت…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد بافق

دانشگاه پیام نور واحد بافق

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور بافق ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد بافق…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد مهاباد

دانشگاه پیام نور واحد مهاباد

آنچه در این نوشته میخوانید دانشگاه پیام نور آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد مهاباد ثبت نام بدون کنکور دانشگاه…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد تکاب

دانشگاه پیام نور واحد تکاب

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد تکاب ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *