دانشگاه پیام نور سقز

دانشگاه پیام نور سقز

دانشگاه پیام نور سقز

شعار دانشگاه پیام نور سقز نیز مانند سایر دانشگاه‌های پیام‌نور کشور آموزش برای همه، همه‌جا و همه‌وقت است. پرداخت شهریه دانشگاه پیام نور مرکز سقز از طریق سامانه جامع گلستان دانشگاه پیام‌نور امکان‌پذیر خواهد بود.تنوع رشته های دانشگاه پیام نور واحد سقز در تمام مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتری بالا بوده و امکان تحصیل به‌صورت با آزمون، بدون آزمون و فراگیر را برای داوطلبان فراهم ساخته است. در ادامه این مطلب از وب‌سایت پی ان یو اگزم با ما همراه باشید تا به بررسی شهریه دانشگاه پیام نور مرکز سقز و رشته‌های این دانشگاه بپردازیم.

آشنایی با دانشگاه پیام نور سقز

شهر باستانی سقز یکی از شهرهای استان کردستان است که دانشگاه پیام نور سقز در آن واقع شده است. تحصیل در این دانشگاه نیازمند پرداخت شهریه است. شهریه دانشگاه پیام نور مرکز سقز از سایر دانشگا‌ه‌های شهریه‌پرداز کشور مانند دانشگاه آزاد و غیرانتفاعی کمتر است. این موضوع یکی از دلایل تشویق داوطلبان به تحصیل در این دانشگاه است. مدرک تحصیلی فارغ‌التحصیلان دانشگاه پیام نور سقز کاملا معتبر بوده و مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است. همچنین دانشگاه پیام نور امکان تحصیل هم‌زمان در دو رشته را برای داوطلبان ایجاد کرده است.

 حضور در کلاس‌های تئوری این دانشگاه اختیاری بوده و این امکان را به افراد پرمشغله می‌دهد که بتوانند حتی از راه دور نیز به ادامه تحصیل بپردازند. نکته مهم درباره تحصیل در دانشگاه پیام‌نور خودخوان‌بودن بسیاری از دروس و حجم بالای منابع درسی آن است. پس می‌توان ادعا کرد که بیشتر بار آموزشی در دانشگاه پیام‌نور بر عهده دانشجو است و تحصیل در این دانشگاه نیازمند تلاش و پشتکار فراوان است.

شهریه دانشگاه پیام نور مرکز سقز

شهریه دانشگاه پیام نور مرکز سقز

شهریه دانشگاه پیام نور مرکز سقز شامل دو بخش ثابت و متغیر است. زمان پرداخت شهریه ثابت قبل از شروع انتخاب واحد است. این شهریه همان‌طور که از نام آن پیدا است، در تمام طول تحصیل در یک مقطع تحصیلی ثابت خواهند ماند و بر اساس نیمسال ورود به ترم اول تحصیلی تعیین می‌شود. میزان شهریه متغیر نیز پس از تکمیل انتخاب واحد تعیین خواهد شد و مهلت پرداخت آن تا قبل از شروع امتحانات پایان‌ ترم است. ملاک تعیین شهریه متغیر تعداد واحدهای عملی و تئوری هر ترم است. شهریه دروس عملی مانند دروس کارگاهی و آزمایشگاهی در دانشگاه پیام نور سقز مانند دیگر دانشگاه‌های شهریه‌پرداز از دروس تئوری بیشتر است.  

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور البرز

بیشتر بخوانید: دانشگاه پیام نور بیجار

رشته ‌های دانشگاه پیام نور واحد سقز در مقطع کارشناسی

دانشگاه پیام نور سقز در مقطع کارشناسی به دو صورت با آزمون و بدون آزمون به پذیرش دانشجو می‌پردازد.

 1. پذیرش با آزمون

لیست رشته‌های با آزمون دانشگاه پیام نور سقز به شرح زیر است:

  • دانشکده فنی و مهندسی: مهندسی برق، مهندسی مکانیک، مهندسی پزشکی، مهندسی عمران، مهندسی اجرایی، مهندسی پروژه، مهندسی صنایع، مهندسی ایمنی صنعتی، مهندسی راه‌آهن، مهندسی خودرو و هوافضا، مهندسی نفت، مهندسی مواد و متالورژی، مهندسی کامپیوتر، مهندسی فناوری اطلاعات، مهندسی رباتیک، مهندسی شیمی و پلیمر، مهندسی اقتصاد کشاورزی، مهندسی ترویج و آموزش کشاورزی، صنایع‌دستی، ارتباط تصویری، عکاسی، فرش، نقاشی، مرمت بناهای تاریخی، کتابت و نگارگری، طراحی پارچه،  طراحی لباس و صنعتی، هنرهای اسلامی و صناعی، مهندسی معماری و شهرسازی، علوم کشاورزی، علوم دامی، ماشین‌های کشاورزی، علوم و صنایع غذایی، شیلات، زراعت، ژنتیک گیاهی، مهندسی آب، منابع طبیعی، آبادانی روستاها، علوم و مهندسی محیط‌زیست
  • دانشکده علوم اجتماعی: حقوق، علوم قضایی، جغرافیا، گردشگری، علوم اجتماعی، مطالعات خانواده، علوم سیاسی و تاریخی
  • دانشکده علوم پایه: ریاضی، آمار، علوم کامپیوتر، شیمی، فیزیک، زمین‌شناسی، زیست‌شناسی، زیست‌فناوری و میکروبیولوژی
  • دانشکده علوم تربیتی: علوم تربیتی، روان‌شناسی، مشاوره، علم اطلاعات و دانش‌شناسی، علوم ورزشی
  • دانشکده ادبیات و زبان‌های خارجی: زبان و ادبیات فارسی، زبان و ادبیات عربی، زبان انگلیسی
  • دانشکده الهیات و معارف اسلامی: الهیات و معارف اسلامی
  • دانشکده مدیریت: حسابداری، اقتصاد، بانکداری اسلامی، مدیریت

2. پذیرش بدون آزمون

در ادامه با رشته‌های بدون آزمون دانشگاه پیام نور سقز در مقطع کارشناسی آشنا خواهید شد.

  • علوم ریاضی و فنی: ریاضیات و کاربردها، مهندسی کامپیوتر
  • علوم‌تجربی: ترویج و آموزش کشاورزی پایدار، شیمی کاربردی
  • علوم‌انسانی: برنامه‌ریزی اجتماعی و تعاون، تاریخ، جامعه‌شناسی، جغرافیا، حسابداری، حقوق، روان‌شناسی، زبان و ادبیات عربی، زبان و ادبیات فارسی، علوم تربیتی، علوم ورزشی، فقه و مبانی حقوق اسلامی، مددکاری اجتماعی، مدیریت بازرگانی، مدیریت دولتی، مشاوره
  • زبان‌های خارجی: مترجمی زبان انگلیسی، زبان و ادبیات انگلیسی
رشته های دانشگاه پیام نور واحد سقز در مقطع کارشناسی‌ ارشد

رشته های دانشگاه پیام نور واحد سقز در مقطع کارشناسی‌ ارشد

دانشگاه پیام نور سقز در مقطع کارشناسی‌ارشد نیز به پذیرش دانشجو به‌صورت با
آزمون و فراگیر می‌پردازد.

 1. پذیرش با آزمون

لیست رشته‌های با آزمون این دانشگاه در مقطع کارشناسی‌ارشد عبارت‌ است از:

  • دانشکده فنی و مهندسی: مهندسی شیمی، مهندسی مکانیک، مهندسی عمران، پژوهش هنر، مهندسی صنایع، طراحی شهری، مهندسی کامپیوتر، مهندسی معماری، مهندسی فناوری اطلاعات، مهندسی کشاورزی، مهندسی برق، مهندسی منابع طبیعی
  • دانشکده علوم اجتماعی: حقوق، جغرافیا، علوم اجتماعی، جامعه‌شناسی، علوم سیاسی، تاریخ، مدیریت رسانه
  • دانشکده علوم پایه: آمار، ریاضی، شیمی، فیزیک، زیست‌شناسی گرایش بیوفیزیک، زمین‌شناسی گرایش ژئوفیزیک، فتوشیمی
  • دانشکده علوم تربیتی: آموزش محیط‌زیست، علوم تربیتی، علوم ورزشی، علم اطلاعات و دانش‌شناسی، روان‌شناسی، مشاوره، تاریخ و فلسفه آموزش‌وپرورش، آموزش و بهسازی منابع انسانی
  • دانشکده الهیات و معارف اسلامی: الهیات و معارف اسلامی، تاریخ تشیع، اخلاق، نهج‌البلاغه
  • دانشکده ادبیات و زبان‌های خارجی: زبان و ادبیات فارسی، زبان انگلیسی، زبان و ادبیات عربی
  • دانشکده مدیریت: حسابداری، مدیریت، اقتصاد، کارآفرینی، مدیریت فناوری اطلاعات، مدیریت کسب‌وکار MBA ، مدیریت امور شهری
ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور جلفا

2. پذیرش فراگیر

یکی از راه‌های ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور پذیرش فراگیر است. دانشگاه پیام نور سقز در مقطع کارشناسی‌ارشد در رشته‌های شیمی گرایش شیمی آلی، حقوق گرایش حقوق خصوصی و تاریخ گرایش تاریخ ایران اسلامی به‌صورت فراگیر دانشجو می‌پذیرد. میزان شهریه دانشگاه پیام نور مرکز سقز در دوره‌های بدون آزمون و با آزمون برای یک رشته خاص یکسان است.

رشته های دانشگاه پیام نور واحد سقز در مقطع دکتری

لیست رشته‌های دانشگاه پیام نور سقز در مقطع دکتری نیز به شرح زیر است.

  • دانشکده علوم پایه: آمار، ریاضی، شیمی، فیزیک، زیست‌شناسی، بیوشیمی
  • دانشکده علوم تربیتی: آموزش محیط‌زیست، علوم ورزشی، برنامه آموزش از دور، فلسفه تعلیم‌وتربیت، روان‌شناسی، علم اطلاعات و دانش‌شناسی
  • دانشکده الهیات و علوم اسلامی: الهیات و معارف اسلامی، نهج‌البلاغه، مدرسی معارف اسلامی
  • دانشکده ادبیات و زبان‌های خارجی: زبان و ادبیات فارسی، زبان‌شناسی همگانی، آموزش زبان انگلیسی
  • دانشکده علوم اجتماعی: حقوق، جغرافیا، تاریخ، جامعه‌شناسی، علوم سیاسی
  • دانشکده فنی و مهندسی: مهندسی عمران، مهندسی صنایع، اقتصاد کشاورزی
  • دانشکده مدیریت: مدیریت، اقتصاد
نحوه ثبت‌ نام دانشگاه پیام نور سقز

نحوه ثبت‌ نام دانشگاه پیام نور سقز

دانشگاه پیام نور سقز در مقاطع مختلف به سه روش با آزمون، بدون آزمون و فراگیر به ثبت‌نام دانشجو می‌پردازد. یکی از روش‌هایی که دانشگاه پیام نور سقز هر ساله از طریق آن دانشجو جذب می‌کند، طرح فراگیر است. برای این امر داوطلبان بعد از عملیات ثبت‌نام و انتخاب رشته در صورت پذیرش در آزمون دانش‌پذیری وارد دانشگاه پیام‌نور می‌شوند. در دوره دانش‌پذیری داوطلب باید دروس نیم‌سال اول را به‌صورت خودخوان مطالعه کرده و پس از گذراندن آزمون و موفقیت در آن به‌عنوان دانشجو وارد دانشگاه خواهد شد.

شهریه دانشگاه پیام نور واحد سقز در دوره‌های فراگیر کمی بیشتر از دانشجویان رسمی است. البته این موضوع درباره شهریه ثابت بیشتر صدق می‌کند. یک راه دیگر برای ورود به دانشگاه پیام نور سقز پذیرش با آزمون است. در این روش فرد با ثبت‌نام از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور در کنکور شرکت نموده و پس از کسب نمره قبولی به انتخاب رشته می‌پردازد.

همچنین داوطلبان می‌توانند هر ساله در دو نوبت مهرماه و بهمن‌ماه بدون آزمون وارد دانشگاه پیام نور سقز شوند. این فرایند نیز از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور انجام می‌شود. در نوبت اول هم‌زمان با انتخاب رشته داوطلبان کنکور در مردادماه، متقاضیان ورود بدون کنکور به دانشگاه‌ها نیز می‌توانند به انتخاب رشته بپردازند و در صورت قبولی در مهرماه به ثبت‌نام در دانشگاه اقدام نمایند. نوبت دوم پذیرش بدون آزمون نیز همان مرحله تکمیل ظرفیت است که داوطلب در صورت قبولی می‌تواند در بهمن‌ماه به دانشگاه وارد شود.

ادامه مطلب  آشنایی با دانشگاه علامه طباطبایی

برنامه کلاسی دانشگاه پیام نور سقز

مشاهده برنامه کلاسی دانشگاه پیام نور سقز از طریق سامانه سهبا و گلستان صورت می‌گیرد. این برنامه بعد از تکمیل انتخاب واحد برای دانشجویان قابل‌مشاهده است و دسترسی به آن آسان خواهد بود. همچنین تقویم آموزشی دانشگاه را نیز می‌توانید از طریق این سامانه مشاهده نمایید. دریافت برنامه کلاسی دانشگاه پیام نور برای دانشجویان در برنامه‌ریزی بهتر کمک‌کننده خواهد بود. مطابق تقویم آموزشی آخرین مهلت پرداخت شهریه دانشگاه پیام نور مرکز سقز قبل از شروع امتحانات پایان ترم است.

سامانه گلستان دانشگاه پیام نور مرکز سقز

سامانه گلستان دانشگاه پیام نور مرکز سقز

انجام امور آموزشی دانشگاه پیام نور سقز از طریق سامانه جامع گلستان پیام نور انجام‌پذیر است. این سامانه از طریق دو آدرس reg.pnu.ac.ir و osreg.pnu.ac.ir قبل دسترسی است. تمام دانشجویان مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتری بدون نیاز به مراجعه حضوری به واحد دانشگاهی می‌توانند از طریق این سامانه عملیات انتخاب واحد، حذف و اضافه، پرداخت شهریه، درخواست میهمانی، دریافت کارت آزمون، مشاهده کارنامه و… را به سادگی انجام دهند.

وب ‌سایت و آدرس دانشگاه پیام نور سقز

آدرس وب‌سایت دانشگاه پیام‌نور سقز saghez.kd.pnu.ac.ir است و از طریق آن می‌توانید با این دانشگاه بیشتر آشنا شوید و اخبار و اطلاعیه‌های آن را پیگیری نمایید. آدرس دانشگاه پیام نور سقز استان کردستان، شهر سقز، خیابان دانشگاه با کد پستی  89396 – 66819 است. شماره‌تلفن‌های گویای این دانشگاه 36243390- 36242388 36241718- 3624445 – 36244647 و کد شهرستان 087 است.

جمع‌بندی

مدرک دانشگاه پیام نور سقز معتبر بوده و مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار می‌گیرد. شهریه دانشگاه پیام نور مرکز سقز نیز از دو بخش ثابت و متغیر تشکیل شده است. همان‌طور که در مطالب بالا به‌تفصیل ذکر شد، رشته های دانشگاه پیام نور واحد سقز شامل تمام گروه‌های آزمایشی بوده و از تنوع بالایی برخوردار هستند. اجباری نبودن حضور در کلاس‌های تئوری یکی از مواردی است که موجب گرایش بسیاری افراد به تحصیل در دانشگاه پیام‌نور می‌گردد.

پی ان یو اگزم یکی از زیرمجموعه‌های وب‌سایت یونی‌لند است که با هدف ارائه آموزش‌های کاربردی و شب امتحانی به دانشجویان دانشگاه پیام‌نور و دانشگاه‌های دولتی تاسیس گردیده است. یکی از مزایای این سایت ارائه آموزش‌های کاربردی دانشگاهی، کنکور ارشد و دکتری و دیگری ارائه دوره‌های آموزشی رایگان برای بهره‌مندی دانشجویان است. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در پی ان یو اگزم تماس بگیرید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
دانشگاه پیام نور واحد سردشت

دانشگاه پیام نور واحد سردشت

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد سردشت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور سردشت…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد مهاباد

دانشگاه پیام نور واحد مهاباد

آنچه در این نوشته میخوانید دانشگاه پیام نور آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد مهاباد ثبت نام بدون کنکور دانشگاه…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد سراب

دانشگاه پیام نور واحد سراب

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور سراب ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد سراب…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد ترکمانچای

دانشگاه پیام نور واحد ترکمانچای

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور ترکمانچای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد ترکمانچای…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد بستان آباد

دانشگاه پیام نور واحد بستان آباد

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد بستان آباد ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *