دانشگاه پیام نور بابل

دانشگاه پیام نور بابل

دانشگاه پیام نور بابل

دانشگاه پیام نور بابل دانشگاهی شهریه‌پرداز که تحت نظارت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری فعالیت می‌کند.  ثبت نام دانشگاه پیام نور واحد بابل با هدف آموزش برای همه، همه‌جا و همه‌وقت این امکان را برای افراد فراهم آورده که از مزایای تحصیل در این دانشگاه بهره ببرند. شهریه دانشگاه پیام نور بابل هر سال به میزان 10 تا 15 درصد افزایش می‌یابد و شامل دو بخش ثابت و متغیر است. در ادامه این مطلب از وب‌سایت پی ان یو اگزم با ما همراه باشید تا به بررسی نحوه ثبت نام دانشگاه پیام نور واحد بابل و معرفی رشته‌های این دانشگاه بپردازیم.

ثبت نام دانشگاه پیام نور واحد بابل

ثبت نام دانشگاه پیام نور بابل به دو صورت با آزمون و بدون آزمون صورت می‌گیرد. ثبت‌نام و پذیرش در هر یک از این دوره‌ها از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور انجام می‌شود. برای ثبت‌نام با آزمون داوطلب می‌بایست هم‌زمان با زمان ثبت‌نام کنکور سراسری از طریق سایت سازمان سنجش ثبت‌نام به عمل آورد و پس از شرکت در کنکور سراسری و کسب نمره قبولی همچون سایر دانشگاه‌های کشور از میان رشته‌های درج شده در دفترچه کنکور به انتخاب رشته بپردازد.

شیوه آموزش در دانشگاه پیام نور بابل

شیوه آموزش در دانشگاه پیام نور بابل

آموزش در دانشگاه پیام نور بابل به سه صورت حضوری، نیمه‌حضوری و غیرحضوری صورت می‌گیرد. مدت زمان هر ترم دانشگاه پیام نور 4 ماه است. حداقل تعداد واحدهای هر ترم 12 واحد و حداکثر 20 واحد است و درصورتی‌که معدل دانشجو بیشتر از 17 باشد، می‌تواند نسبت به اخذ تعداد واحد بیشتر تا 24 واحد اقدام نماید. همچنین در ترم‌های تابستانی نیز دانشجو می‌تواند حداکثر 6 واحد درسی را انتخاب نموده و بگذراند. سقف مدت‌زمان مهلت برای اتمام مقطع کارشناسی حداکثر 6 سال و 12 ترم و مدت‌زمان معمول برای اخذ مدرک کارشناسی 4 سال است.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور بجنورد

شهریه دانشگاه پیام نور بابل

شهریه دانشگاه پیام نور بابل شامل دو بخش شهریه ثابت و متغیر است. شهریه ثابت باتوجه‌به سال ورود دانشجو تعیین می‌شود و تا پایان تحصیل در آن مقطع ثابت می‌ماند؛ اما شهریه متغیر به تعداد واحدهای تئوری و عملی شامل دروس کارگاهی، آزمایشگاهی و… بستگی دارد. شهریه دروس عملی از دروس تئوری بیشتر خواهد بود. میزان شهریه پذیرفته‌شدگان با آزمون و بدون آزمون یکسان بوده و تفاوتی ندارد.

برای انجام انتخاب واحد در هر ترم، دانشجو باید ابتدا شهریه دانشگاه پیام نور البته شهریه ثابت آن ترم را واریز نماید و پس از انتخاب واحد و تعیین شهریه کامل باتوجه‌به تعداد واحدها، تا قبل از شروع امتحانات پایان‌ترم اقدام به پرداخت شهریه متغیر نماید. لازمه شرکت در امتحانات پایان‌ترم تسویه شهریه متغیر است. همانطور که قبلا نیز ذکر شد، سالانه به طور معمول بین 10 تا 15 درصد به میزان شهریه افزوده خواهد شد.

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور بابل

ثبت ‌نام دانشگاه پیام نور واحد بابل بدون آزمون از طریق سایت سازمان سنجش انجام می‌گیرد. این ثبت‌نام هم‌زمان با انتخاب رشته بدون آزمون سایر دانشگاه‌ها در دو نوبت مهرماه و بهمن‌ماه انجام می‌شود و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی صورت می‌گیرد. دانشگاه پیام نور بابل تنها در مقطع کارشناسی به‌صورت بدون آزمون دانشجو می‌پذیرد و پذیرشی در رشته‌های ارشد و دکتری نخواهد داشت. عنوان بدون کنکور در مدارک تحصیلی فارغ‌التحصیلان قید نخواهد شد و از این نظر تفاوتی با سایر دانشجویان نخواهند داشت.

بیشتر بخوانید: دانلود رایگان سوالات دانشگاه پیام نور

پذیرش فراگیر دانشگاه پیام نور بابل

پذیرش فراگیر دانشگاه پیام نور بابل

یک راه دیگر برای ورود به دانشگاه پیام نور پذیرش به‌صورت فراگیر است. برای اخذ این نوع پذیرش در دانشگاه پیام نور بابل داوطلب باید در مهلت تعیین شده برای ثبت‌نام فراگیر از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور ثبت‌نام انجام دهد. ثبت‌نام  کارشناسی‌ارشد فراگیر سالانه یک‌بار انجام می‌شود. داوطلب پذیرش فراگیر ابتدا با عنوان دانش‌پذیر در دانشگاه ثبت‌نام نموده و پس از گذراندن دروس نیمسال اول با موفقیت، عنوان وی از دانش‌پذیر به دانشجو تغییر می‌کند.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور رامهرمز

رشته‌های دانشگاه پیام نور بابل

ثبت‌نام در رشته‌های بدون کنکور دانشگاه پیام‌نور بابل سالانه دوبار در مهرماه و بهمن‌ماه انجام می‌گیرد. رشته‌های بدون کنکور در این دانشگاه تنها در مقطع کارشناسی ارائه می‌شود و در هیچ یک از رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و رشته‌های پیراپزشکی پذیرشی انجام نمی‌گیرد.

دانشگاه پیام نور بابل در گروه‌های آزمایشی علوم‌تجربی، علوم ریاضی، علوم‌انسانی، هنر و زبان‌های خارجی در رشته‌های زیر به پذیرش دانشجو می‌پردازد:

گروه علوم تجربی: دانشگاه پیام‌نور بابل در گروه آزمایشی علوم‌تجربی در دوره‌های بدون آزمون در رشته‌های زیر دانشجو می‌پذیرد:

زیست‌شناسی سلولی و مولکولی، زیست‌فناوری، شیمی محض و علوم و مهندسی صنایع غذایی (کشاورزی)

گروه علوم ریاضی: همچنین رشته‌های گروه علوم ریاضی این دانشگاه عبارت‌اند از:

 مهندسی برق، مهندسی شهرسازی، مهندسی شیمی، مهندسی صنایع، مهندسی عمران، مهندسی کامپیوتر، مهندسی معماری، مهندسی مکانیک

گروه علوم انسانی: رشته‌های بدون آزمون دانشگاه پیام نور بابل در گروه علوم‌انسانی شامل موارد زیر هستند:

اقتصاد، برنامه‌ریزی اجتماعی و تعاون، جامعه‌شناسی، جغرافیا، حسابداری، حقوق، روان‌شناسی،         زبان و ادبیات فارسی، علوم تربیتی، علوم ورزشی، فقه و مبانی حقوق اسلامی، فلسفه و کلام اسلامی، گردشگری، مدیریت امور بانکی، مدیریت بازرگانی، مدیریت دولتی، مدیریت صنعتی، مشاوره

گروه هنر و زبان‌های خارجی: پذیرش بدون آزمون در دانشگاه پیام نور بابل در گروه آزمایشی هنر و زبان‌های خارجی نیز در رشته‌های زیر انجام می‌گیرد:

صنایع‌دستی، طراحی لباس، زبان و ادبیات انگلیسی و مترجمی زبان انگلیسی

سامانه گلستان دانشگاه پیام نور بابل

سامانه گلستان دانشگاه پیام نور بابل

سامانه گلستان یک سامانه دانشگاهی جامع است که از طریق آن می‌توانید کلیه عملیات آموزشی نظیر انتخاب واحد، حذف و اضافه، پرداخت شهریه، دریافت کارت آزمون، مشاهده کارنامه و… را به‌صورت آنلاین و بدون مراجعه حضوری به دانشگاه انجام دهید. دو آدرس برای ورود به این سامانه وجود دارند که عبارت‌اند از:

osreg.pnu.ac.ir و  reg.pnu.ac.ir

پس از ثبت نام دانشگاه پیام نور واحد بابل به هر دانشجو یک نام کاربری و کلمه عبور برای ورود به سامانه گلستان اختصاص داده می‌شود.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور آبادان

سایت و آدرس دانشگاه پیام نور واحد بابل

دانشگاه پیام نور بابل واقع در استان مازندران، شهر بابل، میدان کشوری، خیابان امام رضا (ع)، کوچه خداداد 17 با کد پستی 4716654849 است. آدرس سایت دانشگاه پیام‌نور بابل http://babol.mz.pnu.ac.ir/ است که از طریق آن می‌توانید اخبار و اطلاعات دانشگاه را پیگیری کرده و با این دانشگاه بیشتر آشنا شوید.

جمع‌بندی

دانشگاه پیام نور بابل از دانشگاه‌های شهریه‌پرداز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که به سه صورت بدون آزمون، با آزمون و فراگیر به پذیرش دانشجو می‌پردازد. ثبت نام دانشگاه پیام نور واحد بابل به هر سه حالت، از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور صورت می‌گیرد. شهریه دانشگاه پیام نور بابل نیز شامل دو بخش متغیر و ثابت است که هر ساله به میزان مشخصی افزایش می‌یابد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه پذیرش و ثبت‌نام در دانشگاه‌ پیام نور بابل به وب‌سایت پی ان یو اگزم مراجعه کرده و از مشاوران ما کمک بخواهید. پی ان یو اگزم با هدف ارائه آموزش‌های کاربردی به دانشجویان بنا نهاده شده است. با مراجعه به این وب‌سایت می‌توانید از آموزش‌های شب امتحانی آن بهره برده و از دوره‌های آموزشی کنکور کارشناسی‌ارشد و دکتری استفاده کنید. پی ان یو اگزم همراه شما در سخت‌ترین روزهای تحصیل خواهد بود.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
دانشگاه پیام نور واحد خسروشاه

دانشگاه پیام نور واحد خسروشاه

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور خسروشاه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد خسروشاه…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد سردشت

دانشگاه پیام نور واحد سردشت

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد سردشت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور سردشت…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد بافق

دانشگاه پیام نور واحد بافق

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور بافق ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد بافق…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد مهاباد

دانشگاه پیام نور واحد مهاباد

آنچه در این نوشته میخوانید دانشگاه پیام نور آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد مهاباد ثبت نام بدون کنکور دانشگاه…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد تکاب

دانشگاه پیام نور واحد تکاب

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد تکاب ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *