دانشگاه پیام نور اسلامشهر | آموزش و نمونه سوالات رایگان پیام نور

دانشگاه پیام نور اسلامشهر

دانشگاه پیام نور اسلامشهر

دانشگاه پیام نور دانشگاهی باهویت ایرانی‌اسلامی است که باهدف تسهیل دسترسی برابر فرصت‌های آموزش عالی همه‌وقت در سال 1367 تأسیس گردید. دانشگاه پیام نور اسلامشهر یکی از واحدهای آموزشی پیام نور است که هر ساله در دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن‌ماه دانشجو می‌پذیرد. این دانشگاه نیمه‌دولتی بوده و تدریس در آن نیمه‌حضوری و از راه دور است. ثبت نام دانشگاه پیام نور اسلامشهر به‌صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش انجام می‌شود.

پذیرش در این دانشگاه از طریق شرکت در آزمون سراسری و بر اساس سوابق تحصیلی امکان‌پذیر است. رشته های دانشگاه پیام نور واحد اسلامشهر در گروه‌های آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان در مقطع کارشناسی پیوسته ارائه می‌گردد. مدرک دانشگاه پیام نور برای مهاجرت تحصیلی و استخدام در همه نهادها معتبر است. کلیه اطلاعیه‌ها و اخبار دانشگاه پیام در سایت گلستان پیام نور برای دسترسی آسان دانشجویان قرار می‌گیرد.

دانشگاه پیام نور واحد اسلامشهر

دانشگاه پیام نور واحد اسلامشهر

دانشگاه پیام نور واحد اسلامشهر از بهمن سال 85 با 5 رشته وارد دفترچه‌های پیام نور شد و به خانواده بزرگ پیام نور پیوست. دانشگاه با دو ساختمان مجزای اداری و آموزشی شروع به کار نمود. در تیرماه سال 90 بنا بر تصمیم ریاست محترم دانشگاه پیام نور استان تهران دانشگاه پیام نور واحد چهاردانگه با دانشگاه پیام نور اسلامشهر ادغام گردید و کلیه کارمندان و دانشجویان چهاردانگه به واحد اسلامشهر منتقل گردیدند. در این دانشگاه اولویت بومی گزینی است و به دانشجویان خوابگاه ارائه نمی‌شود. رشته های دانشگاه پیام نور واحد اسلامشهر بیشتر گروه‌های آزمایشی را در بر می‌گیرد؛ اما رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی در هیچ‌کدام از واحدهای پیام نور ارائه نمی‌گردد.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور شیراز

ثبت نام دانشگاه پیام نور اسلامشهر

ثبت نام دانشگاه پیام نور واحد اسلامشهر به‌صورت اینترنتی انجام می‌شود و داوطلبان می‌بایست مدارک و اطلاعات خود را در زمان‌های تعیین شده در سامانه ثبت نام سایت سنجش بارگذاری نمایند. پذیرش دانشجو در این دانشگاه در دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن‌ماه انجام می‌شود. نام‌نویسی در دانشگاه پیام نور اسلام‌شهر با شرکت در آزمون سراسری و با ثبت نام در رشته های بدون کنکور امکان‌پذیر است.

ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور نیز اینترنتی بوده و از طریق سایت سازمان سنجش انجام می‌شود. نحوه ثبت نام دانشگاه پیام نور اسلامشهر به‌صورت زیر است.

  • مراجعه به سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org
  • پرداخت هزینه ثبت نام و خرید سریال انتخاب رشته
  • ورود به سامانه ثبت نام و تکمیل فرم اطلاعات فردی
  • تکمیل فرم انتخاب رشته
  • تایید و دریافت کد رهگیری

داوطلبان در پایان مراحل ثبت نام شماره پرونده 7 رقمی و کد رهگیری 16 رقمی دریافت می‌کنند. باید تا زمان ثبت نام حضوری پس از اعلام نتایج بدون آزمون در صورت قبولی نزد خود نگه دارند.

زمان ثبت نام دانشگاه پیام نور اسلامشهر

سازمان سنجش مدتی پیش از آغاز ثبت نام اطلاعیه‌ای در خصوص زمان و جزئیات ثبت نام در هر دوره تحصیلی منتشر کرده و زمان دقیق آغاز و پایان ثبت نام را اعلام می‌کند. ثبت نام در رشته های دانشگاه پیام نور اسلامشهر در دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن آغاز می‌گردد. ثبت نام بدون آزمون دانشگاه پیام نور واحد اسلامشهر نیز هم‌زمان با ثبت نام بدون آزمون و پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه‌های سراسری و غیرانتفاعی صورت می‌گیرد. زمان ثبت نام رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور ورودی مهرماه هم‌زمان با آغاز فرایند انتخاب رشته کنکور سراسری سال جاری در محدوده مردادماه آغاز می‌گردد.

سایت ثبت نام دانشگاه پیام نور اسلامشهر

ثبت نام دانشگاه پیام نور تحت نظارت سازمان سنجش انجام می‌شود. پس از ‌خرید کارت اعتباری ثبت نام، بارگذاری اطلاعات فردی، انتشار دفترچه‌ها و تعیین هزینه و زمان ثبت نام همگی از طریق سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org قابل‌ انجام‌دادن هستند. ثبت نام دانشگاه پیام نور و مراحل اولیه پذیرش از طریق سایت سنجش امکان‌پذیر است.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور مرودشت

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور اسلامشهر

رشته های دانشگاه پیام نور واحد اسلامشهر به دودسته رشته های بدون کنکور و رشته‌هایی که نیاز به شرکت در کنکور دارند تقسیم می‌شود. امکان دارد لیست رشته های بدون کنکور کارشناسی دانشگاه پیام نور واحد اسلامشهر هر ساله نسبت به سال قبل تغییراتی داشته باشد؛ پس بهتر است قبل از ثبت نام دفترچه راهنمای انتخاب رشته دقیق مطالعه شود. رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور اسلامشهر در مقطع کارشناسی پیوسته در گروه‌های آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان در زیر آمده است:

  • علوم کامپیوتر
  • اقتصاد کشاورزی
  • ادیان و عرفان
  • اقتصاد
  • تاریخ‌تمدن ملل اسلامی
  • زبان و ادبیات عربی
  • زبان و ادبیات فارسی
  • علوم تربیتی
  • علوم سیاسی
  • علوم قرآن و حدیث
  • فقه و مبانی حقوق اسلامی
  • فلسفه و کلام اسلامی
  • مشاوره
  • زبان و ادبیات انگلیسی
  • مترجمی زبان انگلیسی

داوطلبان برای اطلاع از کلیه رشته محل‌های بدون آزمون ارائه شده دانشگاه‌های پیام نور کشور می‌توانند دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه پیام نور را دانلود نموده و مطالعه کنند.

شهریه دانشگاه پیام نور اسلامشهر

برای تحصیل در تمام رشته های دانشگاه پیام نور پرداخت شهریه الزامی است. شهریه دانشگاه پیام نور اسلامشهر از دو بخش شهریه ثابت و شهریه متغیر تشکیل شده است که شهریه ثابت بر اساس سال ورود به دانشگاه و نوع رشته تحصیلی تعیین می‌گردد؛ ولی شهریه متغیر وابسته به تعداد و نوع واحدهای انتخابی است. این شهریه سالانه 10 الی 15 درصد افزایش می‌یابد.

شهریه رشته های بدون آزمون و با آزمون کاملاً یکسان بوده و تفاوت این دو دوره فقط در شیوه پذیرش دانشجو است. کلیه دانشجویان باید علاوه بر شهریه ثابت و متغیر هزینه خدمات آموزشی و حق بیمه را نیز پرداخت نمایند، البته دانشگاه پیام نور برای تسهیل در پرداخت وام‌های دانشجویی و پرداخت به‌صورت قسطی را در نظر گرفته است. میزان شهریه دانشگاه پیام نور نسبت به سایر دانشگاه‌های شهریه پرداز کمتر است.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور سقز

سایت دانشگاه پیام نور واحد اسلامشهر

هر یک از واحدهای  پیام نور در سراسر کشور جهت دسترسی سریع و آسان دانشجویان به اطلاعیه‌های دانشگاه خود و ارتباط با آن دانشگاه دارای سایت جداگانه و مختص خود هستند. وب سایت دانشگاه پیام نور واحد اسلامشهر به نشانی http://teh-eslamshahr.pnu.ac.ir/portal/home/ است. این سایت کلیه اخبار دانشگاه، زمان برگزاری کلاس‌ها و امتحانات و راه‌های ارتباط با اساتید را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد.

شماره تماس دانشگاه پیام نور اسلامشهر

دانشگاه پیام نور واحد اسلام‌شهر به نشانی اسلامشهر، میدان نماز، انتهای خیابان امام حسن مجتبی (ع) است.  شماره تماس دانشگاه پیام نور واحد اسلامشهر 02156377830 الی 02156377834  بوده  و کد پستی دانشگاه نیز  3313783759 است.

جمع‌بندی

یکی از دانشگاه‌های بزرگ کشور دانشگاه پیام نور است که هر سال در دو مرحله اقدام به جذب دانشجو  می‌کند. ثبت نام دانشگاه پیام نور اسلامشهر به‌صورت بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی داوطلبان و با شرکت در آزمون سراسری امکان‌پذیر است. نام‌نویسی این دانشگاه اینترنتی است و مدارک از طریق سایت سازمان سنجش بارگذاری می‌شوند. رشته های دانشگاه پیام نور واحد اسلامشهر در تمامی گروه‌های آزمایشی برای مشاهده و بررسی در دفترچه راهنمای انتخاب رشته منتشر می‌شوند، ضرورت دارد هر متقاضی قبل انجام فرایند ثبت نام شرایط ثبت نام پیام نور و رشته‌ها را مطالعه نماید.

مدرک دانشگاه پیام نور اسلامشهر معتبر است و برای مهاجرت تحصیلی و یا استخدام قابل‌ارائه و استفاده است. زمان ثبت نام و هزینه ثبت نام توسط سایت سنجش اطلاع‌رسانی می‌شود. تحصیل در این دانشگاه رایگان نیست و دانشجویان ملزم به پرداخت شهریه هستند. شهریه دانشگاه پیام نور نسبت دانشگاه های آزاد و غیرانتفاعی کم‌تر است. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان ما در پی ان یو اگزم در ارتباط باشید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
دانشگاه پیام نور واحد خسروشاه

دانشگاه پیام نور واحد خسروشاه

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور خسروشاه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد خسروشاه…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد سردشت

دانشگاه پیام نور واحد سردشت

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد سردشت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور سردشت…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد بافق

دانشگاه پیام نور واحد بافق

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور بافق ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد بافق…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد مهاباد

دانشگاه پیام نور واحد مهاباد

آنچه در این نوشته میخوانید دانشگاه پیام نور آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد مهاباد ثبت نام بدون کنکور دانشگاه…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد تکاب

دانشگاه پیام نور واحد تکاب

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد تکاب ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *