دانشگاه پیام نور واحد مهاباد

دانشگاه پیام نور واحد مهاباد

اگر علاقه‌مند به تحصیل در دانشگاه پیام نور واحد مهاباد هستید نیاز است تا با این دانشگاه بیشتر آشنا شوید. دانشگاه پیام نور در بسیاری از شهرهای ایران شعبه دارد که یکی از آن‌ها واحد مهاباد واقع در استان آذربایجان غربی است. دانشگاه پیام نور یک دانشگاه نیمه‌دولتی است که هر ساله در مقاطع کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتری، به دو صورت رسمی و فراگیر دانشجو می‌پذیرید. در پیام نور مهاباد می‌توانید به‌صورت رسمی و با قبولی در کنکور پذیرش شوید. همچنین به‌صورت فراگیر و ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور مهاباد هم می‌توانید در این دانشگاه تحصیل کنید.

با تحصیل در دانشگاه‌های پیام نور می‌توانید مدرکی معتبر دریافت کنید. اگر قصد تحصیل در دانشگاه پیام نور واحد مهاباد را دارید باید با شرایط ثبت‌نام و رشته های دانشگاه پیام نور مهاباد بیشتر آشنا شوید. برای کسب این اطلاعات در این مقاله از پی ان یو اگزم با ما همراه باشید.

دانشگاه پیام نور

دانشگاه پیام نور در سال 67 و باهدف آموزش نیمه‌حضوری تأسیس شد. از مزایای دانشگاه پیام نور می‌توان به پذیرش بدون کنکور در این دانشگاه، عدم اجبار حضور در کلاس‌ها و شهریه کمتر نسبت به دانشگاه‌های آزاد و غیرانتفاعی اشاره کرد. اعتبار بالای مدرک دانشگاه پیام نور باعث شده تا مشکلی برای استخدام در سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف و مهاجرت به کشورهای دیگر نداشته باشید. مدرک ارائه شده از دانشگاه پیام نور به تأیید وزارت علوم و فناوری هم رسیده است.

اگر ساکن مهاباد یا شهرهای اطراف آن هستید می‌توانید دانشگاه پیام نور واحد مهاباد را برای تحصیل انتخاب کنید. البته یکی از مزیت‌های دانشگاه‌های پیام نور سراسری بودن امتحانات و مشخص‌بودن کتاب‌ها و منابع امتحانی است. دانشگاه پیام نور این شرایط را فراهم کرده است تا دانشجویان به‌صورت مجازی و خود خوان دروس را بگذرانند و در نزدیک‌ترین واحد دانشگاهی محل زندگی خود در امتحانات شرکت کنند.

آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد مهاباد

آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد مهاباد

یکی از شعبه‌های دانشگاه پیام نور، واحد مهاباد است. دانشگاه پیام نور مهاباد در سال 1372 تأسیس شد. در حال حاضر این دانشگاه یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های شمال غرب ایران به‌حساب می‌آید. امکان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور مهاباد هم وجود دارد و می‌توانید باتوجه‌به رشته های دانشگاه پیام نور در این دانشگاه ثبت‌نام کنید.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور واحد رضوانشهر صدوق

دانشگاه پیام نور مهاباد دارای آزمایشگاه‌های تخصصی در رشته‌های فیزیک، شیمی، زیست و کشاورزی است. این دانشگاه همچنین دارای سوله ورزشی و لابراتوار زبان است. امکان ثبت نام بدون کنکور هم در دانشگاه پیام نور واحد مهاباد وجود دارد.

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور مهاباد

هرساله ثبت‌نام بدون آزمون دانشگاه پیام نور واحد مهاباد هم‌زمان با ثبت‌نام بدون آزمون و پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه‌های سراسری و غیرانتفاعی صورت می‌گیرد. برای اطلاع از زمان ثبت‌نام باید به اطلاعیه‌های سایت سنجش توجه کنید. ناگفته نماند در مدرکی که در نهایت به دانشجویان تحویل داده می‌شود تحصیل به‌صورت فراگیر، بدون کنکور یا مجازی ذکر نشده است.

پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ‌ارشد به‌صورت فراگیر

1. پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ‌ارشد به‌صورت فراگیر

پذیرش فراگیر و ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور این‌گونه است که داوطلب دروس تخصصی نیمسال اول را انتخاب کرده و در طول ترم به‌صورت حضور در کلاس، مجازی یا خود خوان دروس را می‌گذارند. بعد از موفقیت در امتحانات وارد نیمسال دوم می‌شود و واحدهایی که گذرانده است، از کل واحدها کسر می‌شود. دانشجویان در صورت قبولی در امتحان‌های نیمسال اول به دانشجوی رسمی دانشگاه پیام نور واحد مهاباد تبدیل می‌شوند.

2. شرایط و مدارک لازم برای ثبت‌ نام بدون کنکور

برای تحصیل در دانشگاه پیام نور مهاباد به‌صورت فراگیر و بدون ثبت‌نام در کنکور باید یکی از شرایط زیر را داشته باشید.

  • مدرک کاردانی یا فوق‌دیپلم
  • دیپلم نظام قدیم
  • دیپلم نظام جدید
  • دیپلم رشته‌های نظری همراه پیش‌دانشگاهی
  • داوطلبانی که مدرک فنی حرفه‌ای یا کاردانش دارند، باید مدرک کاردانی پیوسته یا ناپیوسته و یا پیش‌دانشگاهی یکی از رشته‌های نظری هم داشته باشند.

یکی دیگر از شرایط پذیرش و ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد مهاباد، معدل دیپلم است. داوطلبان بر اساس معدل دیپلم نسبت به یکدیگر سنجیده می‌شوند. دیگر مدارک موردنیاز برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام‌ نور مهاباد:

  • اطلاعات فردی داوطلبان
  • اطلاعات شناسنامه‌ای داوطلبان
  • اطلاعات محل سکونت داوطلبان
نحوه ثبت نام بدون کنکور پیام نور واحد مهاباد

3. نحوه ثبت نام بدون کنکور پیام نور واحد مهاباد

ثبت‌نام بدون کنکور دانشگاه‌ پیام نور واحد مهاباد از طریق سایت سنجش و در زمانی که این سایت تعیین می‌کند، صورت می‌گیرد. آشنایی با نحوه ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور و همچنین کارشناسی به‌صورت فراگیر واجب است. مراحل ثبت‌نام به طور خلاصه به‌صورت زیر است:

  • مراجعه به سایت سنجش
  • خرید سریال انتخاب رشته و پرداخت هزینه
  • تکمیل اطلاعات فردی در سامانه ثبت‌نام
  • تکمیل‌کردن فرم انتخاب رشته
  • تأیید نهایی و دریافت‌کردن کد رهگیری
ادامه مطلب  آیا مدرک دانشگاه پیام نور معتبر است

شهریه دانشگاه پیام نور واحد مهاباد

دانشگاه پیام نور هم مانند دیگر دانشگاه‌های غیردولتی دارای شهریه است. شهریه دانشگاه پیام نور واحد مهاباد برای تمام افراد چه با آزمون و چه بدون آزمون یکسان است. شهریه دانشگاه‌های پیام نور هرساله 10 الی 15 درصد افزایش قیمت دارد. بااین‌حال شهریه دانشگاه پیام نور نسبت به دانشگاه‌های آزاد و غیرانتفاعی کم‌تر است.

شهریه دانشگاه پیام نور شامل دو بخش شهریه ثابت و شهریه متغیر است. شهریه ثابت باتوجه‌به سال ورود و رشته تحصیلی مشخص می‌شود، درصورتی‌که شهریه متغیر به تعداد واحدها بستگی دارد؛ برای مثال شهریه واحدهای عملی بیشتر است. همچنین شهریه رشته‌های کارشناسی‌ارشد از ارشد بیشتر است.

رشته‌ های دانشگاه پیام نور مهاباد

رشته‌ های دانشگاه پیام نور مهاباد

اگر قصد ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور مهاباد را دارید، باید با رشته‌های این دانشگاه آشنا شوید. رشته‌های ارائه شده در هر سال ممکن است متفاوت باشد. باتوجه‌به آخرین دفترچه ارائه شده از سازمان سنجش، رشته های دانشگاه پیام نور واحد مهاباد به‌صورت زیر است:

رشته‌های مقطع کارشناسی: علوم کامپیوتر، فیزیک، مهندسی کامپیوتر، مهندسی معماری، زیست‌شناسی گیاهی، شیمی کاربردی، شیمی محض، علوم و مهندسی محیط‌زیست، مهندسی علوم دامی، اقتصاد، تاریخ، جامعه‌شناسی، جغرافیا، حسابداری، حقوق، روان‌شناسی، زبان و ادبیات عربی، زبان و ادبیات فارسی، علوم تربیتی، علوم سیاسی، علوم ورزشی، فقه و مبانی حقوق اسلامی، مددکاری اجتماعی، مدیریت بازرگانی، مدیریت صنعتی، مشاوره، زبان و ادبیات انگلیسی، مترجمی زبان انگلیسی

رشته های دانشگاه پیام نور مهاباد در مقطع کارشناسی‌ارشد ناپیوسته: جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری گرایش آمار شهری، علوم قرآن و حدیث، ادبیات عربی، جمعیت‌شناسی، برنامه‌ریزی درسی، مدیریت آموزشی، روان‌شناسی عمومی، روان‌شناسی تربیتی، ریاضیات و کاربردها گرایش آنالیز

آدرس و وب‌ سایت دانشگاه پیام نور واحد مهاباد

دانشگاه پیام نور مهاباد واقع در استان آذربایجان غربی، شهرستان مهاباد، محله فخریگاه و خیابان سهولان است. کد پستی این دانشگاه هم 5914839735 است. برای مشاهده اطلاعیه‌ها و اخبار دانشگاه می‌توانید به وب‌سایت دانشگاه به نشانی http://mahabad.az.pnu.ac.ir/portal/home/ مراجعه کنید. در سایت می‌توانید اطلاعات بیشتری راجع به ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور مهاباد و رشته های دانشگاه پیام نور مهاباد کسب کنید.

سامانه جامع گلستان پیام نور مهاباد

سامانه جامع گلستان پیام نور مهاباد

پس از ثبت‌نام در دانشگاه پیام نور واحد مهاباد برای شما حسابی در سیستم جامع دانشگاهی گلستان درست می‌شود. شما می‌توانید در طول تحصیل برای انتخاب واحد، پرداخت شهریه، درخواست مهمانی و فرایندهای اداری خود از این سامانه استفاده کنید.برای مراجعه به سامانه گلستان می‌توانید به یکی از نشانی‌های reg.pnu.ac.ir یا osreg.pnu.ac.ir مراجعه کنید.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور جلفا

جمع‌بندی

دانشگاه پیام نور در سراسر کشور دارای شعبه‌های زیادی است. یکی از آن‌ها دانشگاه پیام نور واحد مهاباد است که از تأسیس آن حدود سی‌سال می‌گذرد. شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور مهاباد فراهم است و با داشتن مدارک لازم می‌توانید در رشته دلخواهتان ثبت‌نام کنید. از مزیت‌ های دانشگاه پیام نور می‌توان به انتخاب روش تحصیل در این دانشگاه نام برد. در این دانشگاه می‌توانید به‌صورت حضوری، غیرحضوری یا خود خوان به تحصیل بپردازید.

رشته های دانشگاه پیام نور مهاباد در مقاطع کارشناسی و کارشناسی‌ارشد هرساله ممکن است متفاوت باشد و برای انتخاب رشته باید از دفترچه انتخاب رشته‌ای که از طرف سازمان سنجش منتشر می‌شود استفاده کنید. پی ان یو اگزم که یکی از زیرمجموعه‌های یونی لند به‌حساب می‌آید، برای کمک به دانشجویان دانشگاه پیام نور تشکیل شده است. این مجموعه با آموزش‌های مخصوص شب امتحانی و سؤالات امتحانی مخصوص پیام نور قصد کمک به دانشجویان را دارد. برای آشنایی بیشتر با روش‌های آموزشی این مجموعه می‌توانید قسمت فیلم‌های آموزشی رایگان پیام نور را مشاهده کنید.

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور مهاباد در چه زمانی صورت می‌گیرد؟

ثبت‌نام بدون آزمون دانشگاه پیام نور واحد مهاباد هم‌زمان با ثبت‌نام بدون آزمون و پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه‌های سراسری و غیرانتفاعی صورت می‌گیرد. زمان دقیق توسط سازمان سنجش تعیین می‌شود.

دانشگاه پیام نور مهاباد در چه مقاطعی بدون کنکور دانشجو می پذیرد؟

مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد

رشته‌ های ارائه شده در دانشگاه پیام نور مهاباد کدامند؟

این دانشگاه در رشته های مختلف گروه های ریاضی، انسانی، تجربی و … بدون آزمون دانشجو می پذیرد که لیست کامل رشته ها در مقاله آمده است.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
دانشگاه پيام نور واحد نمين

دانشگاه پیام نور واحد نمین

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد نمین ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور نمین…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد سنقر

دانشگاه پیام نور واحد سنقر

آنچه در این نوشته میخوانید مزایای دانشگاه پیام نور تحصیل در دانشگاه پیام نور واحد سنقر ثبت نام بدون کنکور…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد سلماس

دانشگاه پیام نور واحد سلماس

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد سلماس ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور سلماس…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *