دانشگاه پیام نور واحد ترکمانچای

دانشگاه پیام نور واحد ترکمانچای

دانشگاه پیام نور واحد ترکمانچای از واحدهای پیام نور استان آذربایجان شرقی است که در مقطع کارشناسی و به‌صورت بدون آزمون دانشجو می‌پذیرد. ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ترکمانچای معمولا در مردادماه و از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور انجام می‌شود.

رشته های دانشگاه پیام نور ترکمانچای شامل علوم و مهندسی صنایع غذایی، حسابداری، حقوق و علوم تربیتی است. در ادامه این مطلب از وب‌سایت پی ان یو اگزم با ما همراه باشید تا شما را با دانشگاه پیام نور واحد ترکمانچای و شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ترکمانچای بیشتر آشنا کنیم.

آشنایی با دانشگاه پیام نور ترکمانچای

دانشگاه پیام نور واحد ترکمانچای از دانشگاه‌های شهریه پردازی است که مدرک تحصیلی آن مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است. علاقه‌مندان به ثبت نام دانشگاه پیام نور ترکمانچای همانند سایر دانشگاه‌های پیام نور می‌توانند به‌صورت بدون آزمون در این دانشگاه وارد شوند. دانشگاه پیام نور شهریه کمتری نسبت به سایر دانشگاه‌های کشور مانند دانشگاه آزاد و غیر انتفاعی دارد. حضور در کلاس‌های درس نظری اختیاری است و امکان برگزاری کلاس‌ها به‌صورت غیرحضوری نیز وجود دارد.

این موضوع موجب می‌شود دانشجویان شاغل نیز بتوانند به‌راحتی به ادامه تحصیل پرداخته و در کنار آن از کسب درآمد غافل نشوند. امتحانات دانشگاه پیام نور سراسری است و اساتید دانشگاه دخل و تصرفی در طراحی سوالات ندارند. بدین منظور مرکز آزمون دانشگاه در ابتدای هر ترم لیست منابع دروس را اعلام می‌کند و دانشجویان فرصت کافی را برای برنامه‌ریزی و مطالعه دروس خواهند داشت. گاه حجم بالای مطالب درسی موجب نارضایتی دانشجویان از تحصیل در این دانشگاه خواهد شد؛ اما این مشکل با برنامه‌ریزی دقیق و مطالعه منظم قابل حل است.

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد ترکمانچای

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد ترکمانچای

علاقه‌مندان به تحصیل در دانشگاه پیام نور واحد ترکمانچای باید در مردادماه و هم‌زمان با انتخاب رشته داوطلبان کنکور سراسری به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور مراجعه کنند. سپس با دانلود دفترچه انتخاب رشته بدون آزمون، شرایط و ضوابط آن را به دقت مطالعه نمایند. در صورت تمایل به ادامه فرایند، داوطلبان باید با خرید کارت اعتباری آزمون نسبت به پرداخت هزینه اقدام نمایند. مرحله بعد استخراج کد رشته محل‌های مورد علاقه و وارد کردن آن‌ها در فرم انتخاب رشته است و بدین ترتیب ثبت‌نام کامل خواهد شد. 

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور واحد خسروشاه

در صورت قبولی داوطلب می‌تواند در مهرماه وارد دانشگاه شود. لازم به ذکر است که داوطلبانی که از پذیرش در کنکور یا انتخاب رشته بدون آزمون جا مانده‌اند، در مرحله تکمیل ظرفیت نیز می‌توانند شانس خود را برای قبولی امتحان کنند. داوطلبان پذیرفته شده در این مرحله نیز در بهمن‌ماه می‌توانند وارد دانشگاه شوند. نوع پذیرش در دانشگاه در مدرک تحصیلی دانشجویان عنوان نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: دانشگاه فنی حرفه‌ای، بستری برای رشد مهارت در کنار دانش

رشته های دانشگاه پیام نور ترکمانچای در مقطع کارشناسی

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ترکمانچای در رشته‌های زیر امکان‌پذیر است:

  • علوم‌تجربی: علوم و مهندسی صنایع غذایی (کشاورزی)
  • علوم‌انسانی: حسابداری، حقوق، علوم تربیتی

دانشگاه پیام نور واحد ترکمانچای در مقطع کارشناسی‌ارشد در حال حاضر پذیرش ندارد. همچنین در مقطع کارشناسی تنها به‌صورت بدون آزمون دانشجو می‌پذیرد. به همین دلیل داوطلبان می‌توانند بدون تحمل استرس کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی وارد این دانشگاه شوند.

شهریه دانشگاه پیام نور واحد ترکمانچای

شهریه دانشگاه پیام نور واحد ترکمانچای

دانشجویان دانشگاه پیام نور ترکمانچای برای ادامه تحصیل در این دانشگاه موظف به پرداخت شهریه هستند. شهریه دانشگاه پیام نور از دو بخش ثابت و متغیر تشکیل می‌شود. هیات امنای دانشگاه پیام نور میزان شهریه ثابت را تعیین می‌کنند و دانشجویان برای انجام فرایند انتخاب واحد باید حتما این بخش از شهریه را پرداخت نمایند. شهریه ثابت در طول زمان تحصیل در یک مقطع افزایش نخواهد یافت. شهریه متغیر نیز پس از انتخاب واحد و بر اساس تعداد واحدهای نظری و عملی تعیین می‌شود.

شهریه دروس عملی از دروس نظری بیشتر است. این دروس شامل پایان‌نامه، دروس آزمایشگاهی، دروس کارگاهی و… می‌شوند. در صورت عدم تسویه شهریه متغیر تا قبل از شروع امتحانات پایان ترم امکان دریافت برنامه امتحانات و کارت ورود به جلسه وجود نخواهد داشت. همچنین ثبت نمره نیز امکان‌پذیر نخواهد بود. شهریه دانشگاه پیام نور هر سال بین 10 تا 15 درصد افزایش خواهد داشت. پرداخت شهریه از طریق سامانه گلستان دانشگاه انجام‌ پذیر است.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور مرکز میانه

آدرس و وب ‌سایت دانشگاه پیام نور واحد ترکمانچای

آدرس وب‌سایت دانشگاه پیام نور واحد ترکمانچای tch.eaz.pnu.ac.ir است. دانشجویان می‌توانند با مراجعه به این وب‌سایت از اخبار و اطلاعیه‌های این دانشگاه مطلع شده و به سامانه‌های مختلف دسترسی یابند. آدرس دانشگاه پیام نور واحد ترکمانچای نیز استان چهارمحال و بختیاری، ترکمانچای، بلوار ستارخان، جاده ترکمانچای است. شماره تلفن تماس این دانشگاه نیز 04152422388 است.

سامانه جامع گلستان دانشگاه پیام نور ترکمانچای

سامانه جامع گلستان دانشگاه پیام نور ترکمانچای

دانشجویان دانشگاه پیام نور واحد ترکمانچای می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع گلستان دانشگاه پیام نور به انجام امور آموزشی خود بپردازند. این امور شامل حذف و اضافه، پرداخت شهریه، حذف اضطراری، درخواست مهمانی، دریافت کارت آزمون و… هستند. هر دانشجو برای ورود به این سامانه یک نام کاربری و کلمه عبور اختصاصی دارد. سامانه گلستان از طریق دو آدرس زیر در دسترس است:

reg.pnu.ac.ir و osreg.pnu.ac.ir

جمع‌بندی

داوطلبان تحصیل در دانشگاه پیام نور واحد ترکمانچای می‌توانند به‌صورت بدون آزمون وارد این دانشگاه شوند. ملاک ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ترکمانچای سوابق تحصیلی داوطلب است و همان‌طور که از نامش پیدا است، آزمونی برگزار نخواهد شد. در صورت تحصیل در رشته های دانشگاه پیام نور ترکمانچای مدرک تحصیلی شما کاملا معتبر بوده و قابل ترجمه برای ادامه تحصیل در خارج از کشور است.

پی ان یو اگزم یکی از معتبرترین مراجع آموزش دانشگاهی و کنکور ارشد برای دانشجویان دانشگاه پیام نور و دولتی است. در این سایت می‌توانید با دانلود رایگان سوالات پیام نور با شیوه طراحی سوالات و مباحث پراهمیت هر درس آشنا شده و درصد موفقیت خود را در امتحانات بالا ببرید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با کارشناسان ما تماس بگیرید.

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد ترکمانچای در چه زمانی امکان پذیر است؟

داوطلبان می‌توانند در مردادماه و هم‌زمان با انتخاب رشته داوطلبان کنکور سراسری برای ثبت نام در رشته‌های بدون کنکور اقدام نمایند.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور واحد نوشهر

دانشگاه پیام نور واحد ترکمنچای در چه مقطعی رشته‌های بدون کنکور را ارائه می دهد؟

دانشگاه پیام واحد نور ترکمنچای در مقطع کارشناسی پیوسته بدون آزمون دانشجو می پذیرد.

شهریه دانشگاه پیام نور واحد ترکمانچای چقدر است؟

شهریه دانشگاه از دو بخش ثابت و متغیر تشکیل شده است که هر سال مبلغ آن بین 10 تا 15 درصد افزایش خواهد داشت.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
دانشگاه پيام نور واحد نمين

دانشگاه پیام نور واحد نمین

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد نمین ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور نمین…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد سنقر

دانشگاه پیام نور واحد سنقر

آنچه در این نوشته میخوانید مزایای دانشگاه پیام نور تحصیل در دانشگاه پیام نور واحد سنقر ثبت نام بدون کنکور…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد سلماس

دانشگاه پیام نور واحد سلماس

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد سلماس ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور سلماس…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *