جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دانشگاه پیام نور واحد جویبار

دانشگاه پیام نور واحد جویبار

دانشگاه پیام نور واحد جویبار یکی از شعبات دانشگاه پیام نور واقع در استان مازندران است. این دانشگاه در مقطع کارشناسی دانشجو می‌پذیرد و دانشجویان ملزم به پرداخت شهریه هستند. داوطلبان می‌توانند به دو صورت سراسری و فراگیر در دانشگاه پیام نور پذیرش شوند. امکان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور جویبار وجود دارد و داوطلبان می‌توانند با دارابودن شرایط و از طریق سازمان سنجش اقدام به ثبت نام کنند. دانشگاه پیام نور دارای مزایای زیادی است.

امکان تحصیل به‌صورت خود خوان و غیرحضوری در دانشگاه پیام نور جویبار و دیگر شعبه‌های پیام نور وجود دارد. همچنین این دانشگاه مدرکی معتبر هم به فارغ‌التحصیلان خود می‌دهد. در ادامه با پی ان یو اگزم همراه باشید تا با دانشگاه پیام نور جویبار و رشته های دانشگاه پیام نور جویبار بیشتر آشنا شوید.

دانشگاه پیام نور جویبار؛ آشنایی با دانشگاه پیام نور

دانشگاه پیام نور بزرگ‌ترین دانشگاه نیمه‌دولتی ایران است که در سال 1367 تأسیس شده است و در سراسر ایران شعبه‌های بسیاری زده است. دانشگاه پیام نور واحد جویبار یکی از این شعبات است که در استان مازندران قرار دارد. دانشگاه پیام نور دارای مزایای بسیاری است که می‌توان به پذیرش دانشجو به دو صورت رسمی و فراگیر، امکان تحصیل به روش‌های مختلف و مدرک این دانشگاه اشاره کرد.

دانشگاه پیام نور مدرک معتبری در نهایت به دانشجویان خود تحویل می‌دهد که بسیار معتبر است و می‌تواند با مدرک خود در انواع ارگان‌های دولتی و خصوصی مشغول به کار شوید. همچنین مدرک دانشگاه پیام نور به تأیید وزارت علوم و فناوری رسیده است.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور واحد سردشت

دانشجویان می‌توانند به‌صورت حضوری، مجازی و یا خود خوان در دانشگاه پیام نور واحد جویبار به تحصیل بپردازند. این قابلیت باعث شده است تا افراد شاغل هم بتوانند در دانشگاه پیام نور به تحصیل بپردازند. همچنین باتوجه‌به سراسری بودن امتحانات در دانشگاه پیام نور دانشجویان می‌توانند نزدیک‌ترین شهر به محل زندگی خود را به‌عنوان حوزه امتحانی انتخاب کنند.

در مدرکی که در نهایت به دانشجویان تحویل داده می‌شود ذکر نشده است که به چه روشی تحصیل‌کرده‌اند یا اینکه با کنکور سراسری یا ثبت نام بدون کنکور در این دانشگاه پذیرش شده‌اند.

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد جویبار

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد جویبار

داوطلبانی که علاقه‌مند به تحصیل در دانشگاه پیام نور واحد جویبار هستند می‌توانند از طریق ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور جویبار در این دانشگاه به تحصیل بپردازند. ثبت نام بدون کنکور برای دو ورودی مهر و بهمن صورت می‌پذیرد. زمان ثبت نام دانشگاه پیام نور در مردادماه و هم‌زمان با ثبت نام بدون کنکور دیگر دانشگاه‌ها است و از طریق سازمان سنجش صورت می‌گیرد. برای اطلاعات دقیق از زمان ثبت نام باید از اطلاعیه‌های سایت سازمان سنجش کمک بگیرید.

1. شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور

برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور جویبار در مقطع کارشناسی دانشجویان باید شرایط خاصی را داشته باشند و باتوجه‌به برخی نکات داوطلبان نسبت به سایرین برتری پیدا می‌کنند.

  • داوطلبانی که علاقه‌مند به تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه پیام نور واحد جویبار هستند باید یکی از مدارک دیپلم نظام قدیم، دیپلم نظام جدید یا دیپلم پیش‌دانشگاهی + رشته‌های نظری را داشته باشند.
  • داوطلبانی که دارای مدرک دیپلم فنی حرفه‌ای و یا کاردانش هستند؛ اگر علاقه‌مند به تحصیل در دانشگاه پیام نور هستند باید اقدام به دریافت دیپلم یکی از رشته‌های نظری کنند.
  • داوطلبان باتوجه‌به معدل کتبی دیپلم خود نسبت به یکدیگر سنجیده می‌شوند و در نهایت افرادی که معدل بالاتری دارند در اولویت بالاتری برای پذیرش قرار می‌گیرند.
ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور ساری

2. مدارک و مراحل ثبت نام بدون کنکور

برای این که در حین ثبت نام به مشکل برنخورید بهتر است پیش از ثبت نام با مدارک موردنیاز و رشته های دانشگاه پیام نور جویبار آشنا شوید. مراحل اولیه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور جویبار در سازمان سنجش به این صورت است:

  • خرید سریال انتخاب رشته
  • پرداخت هزینه ثبت نام
  • تکمیل‌کردن فرم اطلاعات فردی
  • تکمیل‌کردن فرم انتخاب رشته

پس از پذیرش در دانشگاه باید به‌صورت حضوری به دانشگاه پیام نور واحد جویبار مراجعه کنید و مدارک لازم برای ثبت نام دانشگاه پیام نور را ارائه دهید.

  • اصل و کپی مدرک دیپلم
  • اصل و کپی تمام صفحات شناسنامه
  • 6 قطعه عکس 4*3
  • مدرک نظام‌وظیفه برای آقایان
رشته‌ های دانشگاه پیام نور جویبار

رشته‌ های دانشگاه پیام نور جویبار

در حال حاضر دانشگاه پیام نور واحد جویبار تنها در مقطع کارشناسی دانشجو می‌پذیرد؛ ولی ممکن است در آینده در مقطع کارشناسی‌ارشد هم دانشجو بپذیرد. همچنین رشته‌های ارائه شده در هر سال از سوی یک دانشگاه ممکن است متفاوت باشد. باتوجه‌به آخرین دفترچه‌ای که سازمان سنجش منتشر کرده است رشته های دانشگاه پیام نور جویبار که صرفاً با سوابق تحصیلی است به‌صورت زیر است:

  • حسابداری
  • حقوق
  • فقه و مبانی حقوق اسلامی
  • مدیریت کسب‌وکار

وب‌ سایت و آدرس دانشگاه پیام نور واحد جویبار

دانشگاه جویبار واقع در استان مازندران، جویبار، قائم‌شهر_جویبار، بین سراج و میدان کُشتی است. برای تماس با کارشناسان این دانشگاه می‌توانید در ساعات کاری با شماره 981142532330 تماس بگیرید. برای اطلاع از جدیدترین برنامه‌ها، همایش‌ها و اخبار دانشگاه می‌توانید به وب‌سایت دانشگاه پیام نور واحد جویبار به آدرس http://joubar.mz.pnu.ac.ir/portal/home/ مراجعه کنید.

سامانه گلستان دانشگاه پیام نور واحد جویبار

سامانه جامع گلستان یک سامانه اینترنتی جامع است که برای دانشگاه‌های بسیاری از جمله دانشگاه پیام نور مورداستفاده قرار می‌گیرد. دانشجویان دانشگاه پیام نور واحد جویبار برای انواع امور اداری خود می‌توانند از این سامانه استفاده کنند. این سامانه برای اموری مانند، پرداخت شهریه، انتخاب واحد دانشگاه پیام نور، حذف و اضافه، درخواست مهمانی، حذف ترم و… مورداستفاده قرار می‌گیرد. دانشجویان می‌توانند از طریق reg.pnu.ac.ir و osreg.pnu.ac.ir به سامانه گلستان دسترسی پیدا کنند.

شهریه دانشگاه پیام نور جویبار

دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه‌های پیام نور باید شهریه پرداخت کنند؛ البته این شهریه نسبت به دانشگاه‌های آزاد و غیرانتفاعی کم‌تر است. شهریه افرادی که با کنکور سراسری و یا ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور جویبار در این دانشگاه پذیرش شده‌اند هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارد.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور فریمان

شهریه دانشگاه پیام نور واحد جویبار به دو قسمت شهریه ثابت و متغیر تقسیم می‌شود. شهریه ثابت مبلغی است که هر ترم باید پرداخته شود و مبلغ آن به سال ورودی و نوع رشته بستگی دارد. شهریه متغیر نیز به تعداد واحدهای اخذ شده توسط دانشجو بستگی دارد. شهریه دانشگاه پیام نور هر ساله حدود 10 تا 15 درصد افزایش می‌یابد.

جمع‌بندی

دانشگاه پیام نور واحد جویبار یکی از شعبات دانشگاه پیام نور در استان مازندران است. دانشگاه‌های پیام نور به دو صورت رسمی و فراگیر دانشجو می‌پذیرند. یکی از مزایای دانشگاه پیام نور امکان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور جویبار است. داوطلبانی که علاقه‌مند به تحصیل در این دانشگاه هستند می‌توانند از طریق سایت سنجش اقدام به ثبت نام کنند. همچنین امکان تحصیل به‌صورت غیرحضوری و مجازی در این دانشگاه وجود دارد. رشته های دانشگاه پیام نور جویبار در مقطع کارشناسی ارائه می‌شوند.

پی ان یو اگزم در راستای کمک به دانشجویان دانشگاه‌های پیام نور و دولتی آموزش‌های جامع و مفیدی را ارائه می‌دهد. همچنین برای داوطلبان کنکور کارشناسی‌ارشد آموزش‌ها کاربردی ای دارد. برای پیشرفت در دروس و امتحانات خود می‌توانید از فیلم های آموزشی رایگان پیام نور ما استفاده کنید.

دانشگاه پیام نور جویبار در چه مقطعی دانشجو می‌پذیرد؟

در مقطع کارشناسی دانشجو می‌پذیرد.

دانشجویان دانشگاه پیام نور جویبار برای انجام امور اداری خود باید به کجا مراجعه کنند؟

برای انجام امور اداری باید به سامانه گلستان مراجعه کنند.

شهریه متغیر دانشگاه پیام نور به چه چیزی بستگی دارد؟

شهریه متغیر به تعداد واحدها و نوع عملی یا تئوری بودن آن بستگی دارد.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
دانشگاه پیام نور واحد بوئین و میاندشت

دانشگاه پیام نور واحد بوئین و میاندشت

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد بوئین و میاندشت مزایای دانشگاه پیام نور واحد بوئین…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد باغ بهادران

دانشگاه پیام نور واحد باغ بهادران

آنچه در این نوشته میخوانید چرا تحصیل در دانشگاه پیام نور؟ معرفی دانشگاه پیام نور واحد باغ بهادران رشته های…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد وزوان

دانشگاه پیام نور واحد وزوان

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد وزوان مزایای دانشگاه پیام نور وزوان ثبت نام بدون…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *