جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دانشگاه پیام نور واحد ابرکوه

دانشگاه پیام نور واحد ابرکوه

دانشگاه پیام نور واحد ابرکوه از دانشگاه‌های شهریه پرداز مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که تنها در مقطع کارشناسی و به‌صورت بدون آزمون دانشجو می‌پذیرد. ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ابرکوه همانند سایر دانشگاه‌ها معمولا در مردادماه انجام می‌شود.

در صورت تحصیل در رشته های دانشگاه پیام نور ابرکوه مدرک تحصیلی فارغ‌التحصیلان قابل ترجمه و ارائه به دانشگاه‌های خارج از کشور است. تا انتهای این مطلب از وب‌سایت پی ان یو اگزم با ما همراه باشید تا شما را با دانشگاه پیام نور ابرکوه و شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ابرکوه آشنا کنیم.

آشنایی با دانشگاه پیام نور ابرکوه

دانشگاه پیام نور واحد ابرکوه در استان یزد واقع شده است و در حال حاضر تنها در مقطع کارشناسی دانشجو می‌پذیرد. برای تحصیل در این دانشگاه، دانشجویان موظف به پرداخت شهریه هستند؛ اما میزان آن از شهریه دانشگاه آزاد و غیرانتفاعی کمتر است. همچنین در این دانشگاه امکان تحصیل هم‌زمان در دو رشته وجود دارد. یکی از مسائلی که در مورد تحصیل در دانشگاه پیام نور مطرح می‌شود، حجم بالای مطالب درسی و خود خوان بودن بیشتر دروس است. این موضوع نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و مستمر برای کسب موفقیت است.

اگرچه حضور در کلاس‌های نظری اختیاری است؛ اما حضور در آن‌ها موجب رفع اشکال و موفقیت بیشتر در امتحانات پایان ترم خواهد شد. گفتنی است که مدرک تحصیلی این دانشگاه قابل ترجمه بوده و از اعتبار کافی برای ارائه به دانشگاه‌های خارج از ایران برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر برخوردار است. همچنین این مدرک مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد ابرکوه

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد ابرکوه

جهت ثبت نام دانشگاه پیام نور واحد ابرکوه به‌صورت بدون آزمون دو راه وجود دارد. در مرحله اول که در مردادماه و هم‌زمان با انتخاب رشته آزمون سراسری صورت می‌گیرد داوطلبان می‌توانند به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور مراجعه نموده و با دانلود دفترچه و مطالعه دقیق آن، از شرایط ثبت‌نام آگاهی یابند. سپس با خرید کارت اعتباری آزمون اقدام به پرداخت هزینه ثبت نام بدون آزمون دانشگاه پیام نور ابرکوه نمایند.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور واحد عجب شیر

با استخراج کد رشته محل‌های موردنظر و وارد کردن آن‌ها در فرم انتخاب رشته، ثبت‌منام نهایی خواهد شد. داوطلبانی که موفق به اخذ پذیرش در این مرحله نشده‌اند، می‌توانند در آذرماه در تکمیل ظرفیت شرکت کنند. پذیرفته‌شدگان این دو مرحله به ترتیب در مهرماه و بهمن‌ماه می‌توانند وارد دانشگاه شوند. جالب است بدانید که نوع پذیرش به هیچ عنوان در مدرک فارغ‌التحصیلان درج نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: مدیریت نوآوری و فناوری از گرایش‌های کاربردی ارشد مهندسی صنایع

رشته های دانشگاه پیام نور واحد ابرکوه در مقطع کارشناسی

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ابرکوه در رشته‌های زیر انجام می‌شود:

  • علوم ریاضی و فنی: علوم و مهندسی آب، مهندسی کامپیوتر
  • علوم تجربی: علوم و مهندسی محیط‌زیست
  • علوم‌انسانی: حسابداری، حقوق، روانشناسی، علوم تربیتی، مدیریت امور گمرکی، مدیریت دولتی، مدیریت صنعتی

در حال حاضر تنها راه ورود به دانشگاه پیام نور واحد ابرکوه پذیرش بدون آزمون است. هم‌چنین بد نیست بدانید که این دانشگاه در مقطع کارشناسی‌ارشد پذیرش ندارد. ثبت نام دانشگاه پیام نور چه‌ به‌صورت با آزمون و چه بدون آزمون و حتی به‌صورت فراگیر از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور انجام می‌شود.

شهریه دانشگاه پیام نور واحد ابرکوه

شهریه دانشگاه پیام نور واحد ابرکوه

شهریه دانشجویان دانشگاه پیام نور واحد ابرکوه همانند سایر دانشگاه‌های پیام نور شامل دو بخش ثابت و متغیر است. این شهریه هر سال 10 تا 15 درصد افزایش خواهد داشت و پرداخت آن از طریق سامانه جامع گلستان انجام می‌پذیرد. آخرین مهلت پرداخت شهریه ثابت، قبل از آغاز انتخاب واحد است.

همچنین پس از نهایی شدن انتخاب واحد، بر اساس تعداد واحدهای نظری و عملی انتخابی، میزان شهریه متغیر تعیین می‌شود. برای دریافت برنامه امتحانات دانشگاه پیام نور دانشجو ملزم به تسویه کامل شهریه است و بدون آن امکان شرکت در امتحانات پایان ترم و پرداخت شهریه وجود ندارد. شهریه دروس عملی که شامل کارگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها، پایان‌نامه و… می‌شوند، از دروس تئوری بیشتر است و به همین علت نقش بیشتری در افزایش شهریه خواهند داشت.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور مرکز مهریز

آدرس و وب‌ سایت دانشگاه پیام نور ابرکوه

دانشگاه پیام نور واحد ابرکوه در استان یزد، شهر ابرکوه، مریم آباد، بلوار امام علی واقع شده و شماره تلفن تماس آن نیز 03532838032 است. آدرس وب‌سایت این دانشگاه abarkouh.yazd.pnu.ac.ir است که با مراجعه به آن، دانشجویان می‌توانند به اخبار و اطلاعیه‌‌های دانشگاه دسترسی پیدا کنند و با اعضای هیات علمی، گروه‌های آموزشی و سایر سامانه‌های دانشگاه آشنا شوند.

سامانه جامع گلستان دانشگاه پیام نور واحد ابرکوه

سامانه جامع گلستان دانشگاه پیام نور واحد ابرکوه

دانشجویان دانشگاه پیام نور واحد ابرکوه می‌توانند برای انجام امور آموزشی خود به سامانه جامع گلستان مراجعه کنند. لینک‌های ورود به این سامانه reg.pnu.ac.ir و osreg.pnu.ac.ir هستند. کلیه امور آموزشی نظیر انتخاب واحد، پرداخت شهریه، درخواست مهمانی، مشاهده کارنامه، دریافت کارت آزمون، حذف و اضافه، حذف اضطراری و… از طریق سامانه گلستان قابل انجام هستند.

جمع‌بندی

دانشگاه پیام نور واحد ابرکوه از واحدهای دانشگاهی پیام نور واقع در استان یزد است که تنها در مقطع کارشناسی دانشجو می‌پذیرد. ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ابرکوه در مقطع کارشناسی هم‌زمان با سایر دانشگاه‌های کشور و معمولا در مردادماه صورت می‌گیرد. ملاک پذیرش در رشته های دانشگاه پیام نور ابرکوه تنها سوابق تحصیلی داوطلب است و نیازی به شرکت در کنکور سراسری نیست.

پی ان یو اگزم یک مرکز تخصصی در زمینه ارائه انواع دوره‌های آموزشی دانشگاهی و کنکور ارشد برای دانشجویان دانشگاه پیام نور و دولتی است. این دانشجویان می‌توانند با دانلود رایگان سوالات دانشگاه پیام نور با شیوه طراحی سوالات و مباحث پرتکرار و با اهمیت از نظر طراحان سوال آشنا شده و احتمال موفقیت خود را در امتحانات بالا ببرند.

آیا ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه پیام نور ابرکوه امکان‌پذیر است؟

بله. این دانشگاه هرساله در دو نمیسال تحصیلی مهر و بهمن در رشته‌های بدون کنکور دانشجو می‌پذیرد. زمان دقیق ثبت نام توسط سازمان سنجش اعلام می‎‌شود.

دانشگاه پیام نور واحد ابرکوه در مقطع کارشناسی چه رشته‌هایی ارائه می‌دهد؟

این دانشگاه در گروه‌های آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی رشته‌های متفاوتی ارائه می‌دهد. لیست این رشته‌ها در مقاله آمده است.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور دماوند

آیا دانشگاه پیام نور واحد ابرکوه دارای وب‌سایت است؟

بله. دانشجویان جهت دسترسی به اخبار و اطلاعیه‌های دانشگاه می‌توانند به وب سایت abarkouh.yazd.pnu.ac.ir مراجعه نمایند.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
دانشگاه پیام نور واحد بوئین و میاندشت

دانشگاه پیام نور واحد بوئین و میاندشت

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد بوئین و میاندشت مزایای دانشگاه پیام نور واحد بوئین…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد باغ بهادران

دانشگاه پیام نور واحد باغ بهادران

آنچه در این نوشته میخوانید چرا تحصیل در دانشگاه پیام نور؟ معرفی دانشگاه پیام نور واحد باغ بهادران رشته های…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد وزوان

دانشگاه پیام نور واحد وزوان

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد وزوان مزایای دانشگاه پیام نور وزوان ثبت نام بدون…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *