رشته های بدون کنکور تجربی پیام نور

رشته های بدون کنکور تجربی پیام نور

رشته های بدون کنکور تجربی پیام نور

 ‌علاقه‌مندان به تحصیل در رشته های بدون کنکور تجربی پیام نور می‌توانند تنها بر اساس سوابق تحصیلی و بدون شرکت در کنکور سراسری انتخاب رشته نمایند. تحصیل در دانشگاه پیام نور برای بسیاری از داوطلبان یک موقعیت ویژه محسوب می‌شود. ثبت نام بدون کنکور تجربی پیام نور شما را از استرس و فشار کنکور نجات داده و قدرت انتخاب بهتری از میان رشته‌های مختلف می‌دهد. در ادامه این مطلب از وب‌سایت پی ان یو اگزم همراه ما باشید تا به بررسی رشته های بدون کنکور تجربی پیام نور و مزایای تحصیل در دانشگاه پیام نور بپردازیم.

ثبت نام بدون کنکور تجربی پیام نور

ثبت نام بدون کنکور تجربی پیام نور

داوطلبان سایر گروه‌های آزمایشی ریاضی و فنی و علوم‌انسانی نیز علاوه بر داوطلبان گروه علوم‌تجربی می‌توانند به انتخاب رشته از میان رشته های بدون کنکور تجربی پیام نور بپردازند. پذیرش بدون آزمون، پذیرشی صرفا بر اساس سوابق تحصیلی خواهد بود. داوطلبان بایستی در موعد مقرر به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور مراجعه نموده و پس از مطالعه دقیق دفترچه منتشره از سوی این سازمان، به انتخاب رشته بر اساس اولویت و علاقه‌مندی‌های خود بپردازند. این نوع پذیرش هر سال دو بار انجام می‌گیرد.

مرحله اول در مردادماه برگزار می‌شود و داوطلبان می‌توانند هم‌زمان با انتخاب رشته کنکور سراسری به انتخاب رشته بپردازند. پذیرفته‌شدگان این مرحله در مهرماه وارد دانشگاه خواهند شد. مرحله دوم نیز مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه‌های کشور است که پذیرفته‌شدگان این مرحله نیز در بهمن‌ماه وارد دانشگاه خواهند شد. نوع پذیرش به‌هیچ‌عنوان در مدرک فارغ‌التحصیلان رشته‌ های بدون کنکور تجربی پیام نور درج نخواهد شد. همچنین شهریه آن‌ها با شهریه دانشجویان پذیرفته شده از طریق کنکور سراسری در یک رشته مشخص برابر خواهد بود.

تحصیل در دانشگاه پیام نور یکی از موقعیت‌های خوبی است که فراروی متقاضیان پذیرش در دانشگاه وجود دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. البته ادامه تحصیل در این دانشگاه نیازمند پرداخت شهریه است و به علت خود خوان بودن بسیاری از دروس، موفقیت در تحصیل نیازمند تلاش و پشتکاری بی‌وقفه است. گفتنی است که این موضوع گاه موجب تمایل دانشجویان به انصراف از تحصیل در دانشگاه پیام نور می‌شود.

رشته های بدون کنکور تجربی پیام نور

رشته های بدون کنکور تجربی پیام نور

لیست رشته های بدون کنکور تجربی پیام نور عبارت است از:

ادامه مطلب  رشته مهندسی صنایع

زمین‌شناسی، شیمی محض، زیست‌شناسی گیاهی، علوم دامی، مهندسی محیط‌زیست، اقتصاد کشاورزی، آموزش کشاورزی پایدار، زیست‌شناسی سلولی و مولکولی، میکروبیولوژی، علوم و مهندسی شیلات،       شیمی کاربردی، مهندسی صنایع غذایی

دانشگاه پیام نور در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و پیراپزشکی پذیرش دانشجو نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: دانشگاه فردوسی مشهد (معرفی برترین دانشگاه های کشور)

مزایای تحصیل در دانشگاه پیام نور

مزایای تحصیل در دانشگاه پیام نور

دانشجویان با تحصیل در رشته های بدون کنکور تجربی پیام نور می‌توانند از مزایای تحصیل در دانشگاه پیام نور بهره‌مند گردند. مدرک دانشگاه پیام نور مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است. همچنین برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور در مقاطع بالاتر قابل ترجمه خواهد بود. شهریه این دانشگاه نیز از سایر دانشگاه‌های شهریه پرداز کمتر است و این موضوع موجب تشویق داوطلبان به ادامه تحصیل در دانشگاه پیام نور می‌شود.

کلیه امور آموزشی دانشجویان دانشگاه پیام نور از جمله پرداخت شهریه، انتخاب واحد، حذف و اضافه، درخواست مهمانی، مشاهده کارنامه، دریافت کارت آزمون و… از طریق مراجعه به سامانه گلستان دانشگاه پیام نور صورت می‌گیرد. خود خوان بودن دروس و غیراجباری بودن شرکت در کلاس‌های درس نظری رشته های بدون کنکور تجربی پیام نور همچون سایر رشته‌ها موجب می‌شود که داوطلبان شاغل یا پر مشغله نیز بتوانند بدون مشکل و به‌راحتی به ادامه تحصیل بپردازند.

همچنین دانشجویان علاقه‌مند می‌توانند تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور داشته باشند. باتوجه‌به سراسری بودن امتحانات دانشگاه پیام نور و اعلام منابع هر درس در ابتدای ترم توسط مرکز آزمون دانشگاه، اساتید هیچ‌گونه دخل و تصرفی در طراحی سوالات نخواهند داشت.

جمع‌بندی

رشته های بدون کنکور تجربی پیام نور شامل رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی نمی‌شود. داوطلبان تمام گروه‌های آزمایشی می‌توانند برای تحصیل در دانشگاه پیام نور به‌صورت بدون آزمون اقدام به اخذ پذیرش از سازمان سنجش و آموزش کشور نمایند. همان‌طور که اشاره شد، ثبت نام بدون کنکور تجربی پیام نور از طریق مراجعه به سایت سازمان سنجش در موعد مقرر و سالیانه دو بار انجام می‌گیرد.

ادامه مطلب  مهندسی پزشکی بیوالکتریک

پی ان یو اگزم یکی از زیرمجموعه‌های سایت یونی لند است که هدف آن ارائه دوره‌های آموزشی رایگان و کاربردی به دانشجویان دانشگاه پیام نور و دولتی است. بیشتر تمرکز این سایت بر ارائه آموزش‌های شب امتحانی به دانشجویان است. با مراجعه به این سایت می‌توانید به‌طور رایگان به دانلود سوالات دانشگاه پیام نور پرداخته و با مطالعه دقیق آن‌ها درصد موفقیت بیشتری را در امتحانات برای خود رقم بزنید. برای دریافت مشاوره و اطلاع دقیق‌تر از جزئیات این دوره‌ها با کارشناسان ما در پی ان یو اگزم تماس بگیرید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مشهد

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مشهد

آنچه در این نوشته میخوانید تحصیل در دانشگاه پیام نور ثبت نام در دانشگاه پیام نور مشهد بدون کنکور رشته‌…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور کاشان

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور کاشان

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام دانشگاه پیام نور کاشان بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور تبریز

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور تبریز

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام در دانشگاه پیام نور تبریز بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور اصفهان

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور اصفهان

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام در پیام نور اصفهان بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مرودشت

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مرودشت

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام در پیام نور مرودشت بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *