رشته های ارشد فراگیر پیام نور شیراز

رشته های ارشد فراگیر پیام نور شیراز

رشته های ارشد فراگیر پیام نور شیراز

پذیرش در رشته های ارشد فراگیر پیام نور شیراز با مراجعه به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور امکان‌پذیر است. تحصیل در مقطع ارشد فراگیر پیام نور شیراز موقعیتی را برای دانشجویان فراهم می‌کند که به‌دور از استرس و فشار کنکور به ادامه تحصیل بپردازند.

ثبت نام ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور شیراز هر سال در اسفندماه انجام می‌شود. شهریه دانشگاه پیام‌نور از سایر دانشگاه‌های شهریه پرداز کمتر است و این موضوع یکی از عمده دلایل تشویق داوطلبان به تحصیل در دانشگاه پیام‌نور است. در ادامه این مطلب از وب‌سایت پی ان یو اگزم همراه ما باشید تا به بررسی شرایط تحصیل در مقطع ارشد فراگیر پیام نور شیراز و ثبت‌نام ارشد فراگیر در این دانشگاه بپردازیم.

ثبت نام ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور شیراز

ثبت نام ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور شیراز

پذیرش در رشته های ارشد فراگیر پیام نور شیراز به این صورت است که ابتدا باید متقاضیان دروس نیم‌سال اول را بگذرانند. این دوره را دوره دانش‌پذیری می‌نامند. پس از قبولی و کسب نمرات لازم در این دروس داوطلب می‌تواند وارد نیمسال دوم شود و عنوان وی به دانشجو تغییر می‌یابد. دروس دوره دانش‌پذیری جزء واحدهای گذرانده در مقطع کارشناسی‌ارشد به شمار می‌آیند. ثبت نام کارشناسی ارشد پیام نور در دوره‌های فراگیر از طریق مراجعه به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور انجام می‌شود. این ثبت‌نام معمولا در اسفندماه هر سال انجام می‌شود.

دانشجویان پس از تحصیل در مقطع ارشد فراگیر پیام نور شیراز مدرکی کاملا معتبر و مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دریافت می‌کنند و نوع پذیرش در مدرک قید نمی‌شود. لازم به ذکر است که در صورت پذیرش در رشته های ارشد فراگیر پیام نور شیراز میزان شهریه ثابت دانشجو کمی بیشتر از دانشجویان پذیرفته شده از طریق کنکور خواهد بود.

تحصیل در مقطع ارشد فراگیر پیام نور شیراز

تحصیل در مقطع ارشد فراگیر پیام نور شیراز

تحصیل در مقطع ارشد فراگیر پیام نور شیراز تنها یکی از راه‌های ورود به این دانشگاه است. داوطلبان می‌توانند از طریق شرکت در کنکور کارشناسی‌ارشد و یا بر اساس سوابق تحصیلی نیز اقدام به اخذ پذیرش در این دانشگاه نمایند. علاقه‌مندان به تحصیل در رشته های ارشد فراگیر پیام نور شیراز می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور در موعد مقرر نسبت به ثبت‌نام به هر طریقی که تمایل دارند، اقدام نمایند. تحصیل در دانشگاه پیام نور مزایای خاص خود را دارد. شهریه دانشگاه پیام‌نور از سایر دانشگاه‌ها مانند غیرانتفاعی و آزاد کمتر است.

ادامه مطلب  رشته مدیریت دولتی

همچنین امکان تحصیل هم‌زمان در دو رشته نیز در این دانشگاه وجود دارد. دانشگاه پیام‌نور یک دانشگاه دولتی است و مدرک آن مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است. همچنین مدرک دانشگاه پیام‌نور برای ادامه تحصیل در مقطع بالاتر در دانشگاه‌های خارجی قابل ترجمه است. کلاس‌های رشته های ارشد فراگیر پیام نور شیراز به سه شکل حضوری، الکترونیکی و خود خوان برگزار می‌شوند. حضور در کلاس‌های ترم اول فراگیر اجباری نیست و داوطلبان می‌توانند با مطالعه کتب و منابع درسی و شرکت در کلاس‌های الکترونیکی این دوره را به اتمام برسانند.

امتحانات دانشگاه پیام‌نور به‌صورت هماهنگ و سراسری برگزار می‌شوند. در ابتدای هر ترم مرکز آزمون دانشگاه منابع هر درس را معرفی می‌کند و اساتید دخل و تصرفی در طراحی سوالات نخواهند داشت. بیشتر دروس این دانشگاه خود خوان هستند و موفقیت در امتحانات نیازمند تلاش و پشتکار فراوان است.

رشته های ارشد فراگیر پیام نور شیراز

لیست رشته های ارشد فراگیر پیام نور شیراز عبارت است از:

مهندسی مکانیک گرایش طراحی کاربردی، مهندسی عمران گرایش‌های مهندسی محیط‌زیست و ژئوتکنیک، فیزیک گرایش فیزیک ماده چگال، شیمی گرایش شیمی تجزیه، رشته مدیریت دولتی گرایش‌های مدیریت رفتار سازمانی، مدیریت تحول، مدیریت پیشرفت و توسعه شهری و روستایی، طراحی سازمان‌های دولتی، خط‌مشی‌گذاری عمومی، توسعه منابع انسانی و بودجه و مالیه عمومی، محیط‌زیست گرایش آموزش محیط‌زیست، علم اطلاعات و دانش‌شناسی گرایش مطالعات کتابخانه‌های عمومی، زبان و ادبیات فارسی، زبان انگلیسی گرایش زبان و ادبیات انگلیسی، زبان‌شناسی گرایش زبان‌شناسی همگانی، روان‌شناسی گرایش روان‌شناسی عمومی، علوم تربیتی گرایش‌های تحقیقات آموزشی و آموزش و بهسازی منابع انسانی

شهریه رشته های ارشد فراگیر پیام نور شیراز

شهریه رشته های ارشد فراگیر پیام نور شیراز

تحصیل در مقطع ارشد فراگیر پیام نور شیراز نیازمند پرداخت شهریه دو بخشی است. شهریه ثابت توسط هیات امنای دانشگاه تعیین می‌شود و تا پایان تحصیل در آن مقطع ثابت باقی می‌ماند. مهلت پرداخت شهریه ثابت در هر ترم تا قبل از آغاز انتخاب واحد است و پرداخت آن از طریق سایت گلستان دانشگاه پیام‌ نور صورت می‌گیرد.

ادامه مطلب  رشته های ارشد دانشگاه پیام نور کرمانشاه

به هر دانشجو در هنگام ثبت‌نام یک نام کاربری و کلمه عبور برای ورود به سامانه گلستان و انجام امور آموزشی اختصاص داده می‌شود. شهریه متغیر نیز بر اساس تعداد واحدهای انتخابی هر ترم تعیین می‌شود. گفتنی است که شهریه دروس عملی بیشتر از دروس نظری است. شهریه متغیر بایستی تا قبل از شروع امتحانات به حساب دانشگاه واریز شود و پرداخت آن لازمه دریافت کارت شرکت در آزمون پایان ترم است. میزان شهریه دانشگاه پیام‌نور سالانه 10 تا 15 درصد افزایش می‌یابد. همان‌طور که اشاره شد، میزان شهریه ثابت پذیرفته‌شدگان فراگیر از شهریه پذیرفته‌شدگان با آزمون کمی بیشتر خواهد بود.

جمع‌بندی

قبولی در رشته های ارشد فراگیر پیام نور شیراز نیازمند ثبت‌نام در سایت سازمان سنجش در موعد مقرر است. تحصیل در مقطع ارشد فراگیر پیام نور شیراز به دانشجو این امکان را می‌دهد که بدون شرکت در کنکور کارشناسی‌ارشد به ادامه تحصیل بپردازد. پذیرفته‌شدگان جهت ثبت نام ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور شیراز ابتدا باید به‌صورت آنلاین اقدام به ثبت‌نام در سایت دانشگاه نمایند و سپس با مراجعه حضوری به دانشگاه مدارک خود را ارائه دهند.

پی ان یو اگزم یکی از زیرمجموعه‌های سایت یونی لند است که با هدف ارائه آموزش‌های کاربردی به دانشجویان دانشگاه‌های پیام‌نور و دولتی تاسیس گردیده است. بیشتر تمرکز این سایت ارائه آموزش‌های شب امتحانی به دانشجویان دانشگاه پیام‌نور است. همچنین در این سایت می‌توان به آموزش‌های کاربردی برای کنکور ارشد و دکتری نیز دست پیدا کرد. برای دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر درباره دوره‌های رایگان با کارشناسان ما در پی ان یو اگزم تماس بگیرید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مشهد

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مشهد

آنچه در این نوشته میخوانید تحصیل در دانشگاه پیام نور ثبت نام در دانشگاه پیام نور مشهد بدون کنکور رشته‌…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور کاشان

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور کاشان

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام دانشگاه پیام نور کاشان بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور تبریز

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور تبریز

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام در دانشگاه پیام نور تبریز بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور اصفهان

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور اصفهان

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام در پیام نور اصفهان بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مرودشت

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مرودشت

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام در پیام نور مرودشت بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *