Warning: Use of undefined constant product_tags - assumed 'product_tags' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/unilandi/domains/pnuexam.com/public_html/wp-content/themes/shokrino/functions.php on line 933
رشته مدیریت دولتی پیام نور

رشته مدیریت دولتی پیام نور

رشته مدیریت دولتی پیام نور

رشته مدیریت دولتی پیام نور به مطالعه علوم اداری و فنون مربوط به مدیریت اداری و نظریه‌های آن می‌پردازد. داوطلبان پذیرش در رشته مدیریت دولتی بدون کنکور پیام نور ابتدا باید از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور اقدام به ثبت‌نام نمایند و پس از اخذ پذیرش با ارائه مدارک موردنیاز به دانشگاه به تکمیل ثبت‌نام بپردازند.

ثبت نام رشته مدیریت دانشگاه پیام نور به‌صورت با آزمون و از طریق شرکت در کنکور سراسری نیز ممکن است. در ادامه این مطلب از وب‌سایت پی ان یو اگزم با ما همراه باشید تا به بررسی نحوه پذیرش مدیریت دولتی بدون کنکور پیام نور و ثبت نام رشته مدیریت دانشگاه پیام نور بپردازیم.

آشنایی با رشته مدیریت دولتی پیام نور

هدف از تحصیل در رشته مدیریت دولتی پیام نور نظارت بر بخش‌های مختلف امور اداری و کارگزینی، امور حسابداری و حسابرسی، امور کارگزینی، تامین اجتماعی، امور رفاهی، امور مربوط به بیمه و… در نهادها و ارگان‌های گوناگون است. فارغ‌التحصیلان این رشته افرادی ماهر، متخصص و کارآزموده برای مدیریت در تمام ارگان‌ها، سازمان‌ها و نهادهای دولتی و خصوصی شامل بانک‌ها، بیمارستان‌ها و… خواهند بود.

تحصیل در دانشگاه پیام‌نور این فرصت را به افراد می‌دهد تا بتوانند علاوه بر ادامه تحصیل به سایر فعالیت‌های شغلی خود نیز بپردازند و این موضوع به اجباری نبودن حضور در کلاس‌های درس نظری برمی‌گردد. امتحانات این دانشگاه نیز به‌صورت سراسری برگزار می‌شود؛ بنابراین شرکت در امتحانات از راه دور نیز امکان‌پذیر خواهد بود. مدرک تحصیلی فارغ‌التحصیلان این دانشگاه کاملا معتبر بوده و مورد تایید وزرات علوم، تحقیقات و فناوری خواهد بود.

ادامه مطلب  رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور ساری

بیشتر بخوانید: دانشگاه پیام نور لواسان

مدیریت دولتی بدون کنکور پیام نور

مدیریت دولتی بدون کنکور پیام نور

رشته مدیریت دولتی پیام نور از رشته‌های پرمخاطب گروه علوم‌انسانی است و تحصیل در دانشگاه پیام نور با مزایای خاص خود آرزوی بسیاری از داوطلبان پذیرش در دانشگاه است. ثبت‌نام در رشته مدیریت دولتی پیام نور به دو صورت با آزمون و بدون آزمون صورت می‌گیرد. داوطلبان برای استفاده از هر کدام از شیوه‌های پذیرش می‌بایست ابتدا به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور مراجعه نموده و پس از مطالعه دقیق دفترچه اقدام به ثبت‌نام نمایند. پذیرش مدیریت دولتی بدون کنکور پیام نور صرفا بر اساس سوابق تحصیلی صورت می‌گیرد.

 این پذیرش دو بار در سال برای ورودی‌های مهرماه و بهمن‌ماه امکان‌پذیر خواهد بود. مرحله اول هم‌زمان با انتخاب رشته آزمون سراسری و در مردادماه انجام می‌گیرد و مرحله دوم نیز همان مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه‌های کشور در آذرماه است. پذیرش با آزمون نیز با شرکت در آزمون سراسری و کسب نمره قبولی صورت می‌گیرد. تفاوتی بین مدرک تحصیلی فارغ‌التحصیلان پذیرفته شده به‌صورت با آزمون و بدون آزمون وجود ندارد و نوع پذیرش ابدا در مدرک تحصیلی قید نخواهد شد. همچنین میزان شهریه دانشگاه پیام نور نیز برای یک رشته خاص در هر دو شیوه پذیرش یکسان خواهد بود.

پذیرش فراگیر در رشته مدیریت دولتی دانشگاه پیام نور

یک روش دیگر پذیرش در رشته مدیریت دولتی بدون کنکور پیام نور، پذیرش فراگیر است. در این شیوه داوطلب پس از اقدام از طریق سایت سازمان سنجش و اخذ پذیرش برای ورود به این رشته با عنوان دانش‌پذیر وارد این دانشگاه می‌شود. پس از گذراندن دروس نیمسال اول تحصیلی با موفقیت، عنوان وی به دانشجو تغییر خواهد کرد و می‌تواند به ادامه تحصیل در آن رشته بپردازد. برخی دانشگاه‌های پیام‌نور در سراسر کشور هر ساله اقدام به پذیرش دانشجو به‌صورت فراگیر می‌نمایند.

شهریه رشته مدیریت دولتی پیام نور

شهریه رشته مدیریت دولتی پیام نور

تحصیل در رشته مدیریت دولتی پیام نور در تمام مقاطع تحصیلی نیازمند پرداخت شهریه است. این شهریه از دو بخش ثابت و متغیر تشکیل شده و هر سال به میزان 10 تا 15 درصد افزایش می‌یابد. پرداخت شهریه دانشگاه پیام‌نور با مراجعه به سایت گلستان دانشگاه پیام‌نور امکان‌پذیر خواهد بود. شهریه ثابت باید تا قبل از شروع انتخاب واحد به حساب دانشگاه واریز شود و لازمه آن است. میزان شهریه متغیر نیز بر اساس تعداد واحدهای اخذ شده در هر ترم تعیین می‌شود و پرداخت آن لازمه دریافت کارت آزمون امتحانات پایان ترم خواهد بود.

ادامه مطلب  رشته های ارشد دانشگاه پیام نور مشهد

واحدهای درسی رشته مدیریت دولتی پیام نور

دانشجویان رشته مدیریت دولتی پیام نور در دوره 4 ساله کارشناسی موظف به گذراندن 133 واحد درسی هستند که شامل 20 واحد دروس عمومی، 44 واحد دروس پایه، 46 واحد دروس تخصصی و 23 واحد دروس اختصاصی است. تعداد واحدهای درسی مقطع کارشناسی‌ارشد مدیریت دولتی نیز مانند سایر رشته‌های کارشناسی‌ارشد 32 واحد است که شامل دروس نظری و پایان‌نامه می‌شود.

بیشتر بخوانید: معرفی سایت گلستان + نحوه ورود سریع به گلستان پیام نور

گرایش ‌های رشته مدیریت دولتی پیام نور در مقطع کارشناسی‌ارشد

گرایش ‌های رشته مدیریت دولتی پیام نور در مقطع کارشناسی‌ارشد

رشته مدیریت دولتی در مقطع کارشناسی گرایش خاصی ندارد و به‌صورت عمومی ارائه می‌شود؛ اما این رشته در مقطع کارشناسی‌ارشد 7 گرایش دارد که عبارت‌اند از: گرایش بودجه و مالیه عمومی، توسعه منابع انسانی، خط مشی گذاری عمومی، طراحی سازمان‌های دولتی، مدیریت تحول، مدیریت رفتار سازمانی، مدیریت تطبیقی و توسعه.

گرایش‌های رشته مدیریت دولتی در مقطع دکتری نیز شامل 4 گرایش ﺗﺼﻤﻴﻢﮔﻴﺮی و ﺧﻂﻣشیﮔﺬاری ﻋﻤﻮمی، ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ تطبیقی و ﺗﻮﺳﻌﻪ، رﻓﺘﺎر ﺳﺎزﻣﺎنی و ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﻣﻨﺎﺑﻊ اﻧﺴﺎنی است.

بازار کار و آینده رشته مدیریت دولتی پیام نور

فارغ‌التحصیلان رشته مدیریت دولتی پیام نور می‌توانند در شغل‌ها با عناوین مختلفی مشغول به کار شوند. مدیریت منابع انسانی، سیستم‌های اطلاعاتی سازمان، کارشناس اداری، امور کارکنان، برنامه‌ریزی پرسنلی، ارزیابی عملکرد سازمان، حقوق و دستمزدها، تحول اداری از این مشاغل هستند. همچنین این افراد می‌توانند در بانک‌ها، بیمارستان‌ها، تولیدی‌ها و مراکز مختلف دولتی و خصوصی به فعالیت بپردازند. نیاز به یک مدیر موفق در هر سازمان و ارگانی حس می‌شود و لازمه موفقیت هر سازمان و ارگانی خواهد بود.

جمع‌بندی

رشته مدیریت دولتی پیام نور از رشته‌های پرمخاطب و محبوب گروه علوم‌انسانی است. برای تحصیل در رشته مدیریت دولتی بدون کنکور پیام نور پذیرش صرفا بر اساس سوابق تحصیلی داوطلب صورت می‌گیرد. داوطلبان جهت ثبت نام رشته مدیریت دانشگاه پیام نور می‌بایست از طریق مراجعه به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور در موعد مقرر و مطالعه دقیق دفترچه منتشره از سوی این سازمان اقدام نمایند.

ادامه مطلب  بازار کار رشته علوم تربیتی دانشگاه پیام نور

پی ان یو اگزم یکی از زیرمجموعه‌های سایت یونی لند است. در این سایت می‌توانید در دوره‌های آموزشی پیام‌نور و کنکور ثبت‌نام کنید. همچنین می‌توانید از دانلود رایگان  سوالات پیام نور و سایر محتواهای رایگان سایت استفاده کنید. پی ان یو اگزم شما را در شب‌های سخت و پر استرس امتحان تنها نخواهد گذاشت.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مشهد

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مشهد

آنچه در این نوشته میخوانید تحصیل در دانشگاه پیام نور ثبت نام در دانشگاه پیام نور مشهد بدون کنکور رشته‌…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور کاشان

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور کاشان

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام دانشگاه پیام نور کاشان بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور تبریز

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور تبریز

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام در دانشگاه پیام نور تبریز بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور اصفهان

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور اصفهان

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام در پیام نور اصفهان بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مرودشت

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مرودشت

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام در پیام نور مرودشت بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *