Warning: Use of undefined constant product_tags - assumed 'product_tags' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/unilandi/domains/pnuexam.com/public_html/wp-content/themes/shokrino/functions.php on line 933
رشته مدیریت خدمات بهداشتی درمانی دانشگاه پیام نور ✅

رشته مدیریت خدمات بهداشتی درمانی دانشگاه پیام نور

رشته مدیریت خدمات بهداشتی درمانی دانشگاه پیام نور

رشته مدیریت خدمات بهداشتی درمانی دانشگاه پیام نور از رشته‌های پرمخاطب گروه علوم‌تجربی است. تحصیل در پیام نور نیازمند اخذ پذیرش از سازمان سنجش و آموزش کشور است و به دو شیوه با آزمون و بدون آزمون صورت می‌گیرد. پس از اخذ پذیرش، ثبت نام رشته مدیریت خدمات بهداشتی درمانی پیام نور ابتدا به‌صورت اینترنتی و سپس از طریق مراجعه حضوری به واحد دانشگاهی مربوطه انجام می‌شود. در ادامه این مطلب از وب‌سایت پی ان یو اگزم با ما همراه باشید تا به بررسی رشته مدیریت خدمات بهداشتی درمانی دانشگاه پیام نور و تحصیل در پیام نور بپردازیم.

تحصیل در پیام نور

دانشجویان برای تحصیل در رشته مدیریت خدمات بهداشتی درمانی دانشگاه پیام نور می‌بایست میزان شهریه کمتری نسبت به سایر دانشگاه‌های شهریه پرداز بپردازند. همچنین در صورت تمایل می‌توانند به تحصیل هم‌زمان در دو رشته بپردازند. امتحانات دانشگاه پیام‌نور به‌صورت هماهنگ و سراسری در کل کشور برگزار می‌شوند و به همین دلیل امکان تحصیل در پیام نور از راه دور نیز وجود دارد. همچنین حضور در کلاس‌های نظری اختیاری بوده و حتی افراد شاغل نیز به‌راحتی می‌توانند به ادامه تحصیل در پیام نور بپردازند.

رشته مدیریت خدمات بهداشتی درمانی دانشگاه پیام نور

رشته مدیریت خدمات بهداشتی درمانی دانشگاه پیام نور

رشته مدیریت خدمات بهداشتی درمانی دانشگاه پیام نور یکی از رشته‌های گروه علوم‌تجربی است که سالانه علاقه‌مندان بسیاری را به خود جذب می‌کند. این رشته از سال 1335 وارد دانشگاه‌های کشور شده است. هنگامی که فردی دچار بیماری شده و به مرکز درمانی مراجعه می‌کند یا با اورژانس تماس می‌گیرد، مدیریت تمام خدمات درمانی تا تعیین تکلیف بیمار بر عهده کارشناسان این رشته خواهد بود. این امور به دلیل سروکار داشتن با مرگ و زندگی افراد جزء امور مهم و حیاتی در مراکز بهداشتی و درمانی خواهد بود.

ادامه مطلب  رشته های ارشد فراگیر پیام نور اصفهان

بیشتر بخوانید: رشته ادبیات عرب دانشگاه پیام نور

ثبت نام رشته مدیریت خدمات بهداشتی درمانی پیام نور

ثبت نام در رشته مدیریت خدمات بهداشتی درمانی دانشگاه پیام نور نیازمند اقدام از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور در موعد مقرر است. در شیوه با آزمون داوطلب پس از شرکت در کنکور سراسری و کسب نمره قبولی می‌تواند نسبت به انتخاب رشته اقدام نماید. در شیوه بدون آزمون نیز پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی داوطلب صورت می‌گیرد. این نوع پذیرش سالانه دو بار در مردادماه و آذرماه برای ورودی‌های مهر و بهمن انجام می‌شود.

دروس رشته مدیریت خدمات بهداشتی درمانی دانشگاه پیام نور

دروس رشته مدیریت خدمات بهداشتی درمانی دانشگاه پیام نور

طول مدت تحصیل در رشته مدیریت خدمات بهداشتی درمانی دانشگاه پیام نور 4 سال معادل 8 ترم است. تعداد واحدهای درسی این رشته 130 واحد بوده و شامل 22 واحد از دروس عمومی، 50 واحد از دروس پایه، 38 واحد تخصصی اجباری، 4 واحد تخصصی اختیاری و 16 واحد کارآموزی است. لیست دروس این رشته عبارت است از:

 1. دروس پایه

دروس پایه رشته مدیریت خدمات بهداشتی به شرح زیر است: روان‌شناسی عمومی، جامعه‌شناسی پزشکی و بهداشتی، اقتصاد خرد، اقتصاد کلان، اصول حسابداری، ریاضیات و کاربرد آن در مدیریت، آمار حیاتی و شاخص‌های بهداشتی نظری و عملی، کاربرد کامپیوتر در مدیریت، روش تحقیق نظری و عملی، مکاتبات اداری، اصول و مبانی مدیریت، مدیریت منابع انسانی، رفتار سازمانی، موازین حقوقی در بیمارستان، مدیریت مالی، اصول انبارداری و تدارکات، اصول تنظیم و کنترل بودجه دولتی، آشنایی با خدمات پرستاری، اصول خدمات بهداشتی، تغذیه و رژیم‌های غذایی در بیمارستان، مبانی مددکاری اجتماعی

2. دروس تخصصی رشته مدیریت خدمات بهداشتی درمانی پیام نور

رشته مدیریت خدمات بهداشتی درمانی دانشگاه پیام نور دارای دروس تخصصی به شرح زیر است:

زبان تخصصی، کلیات پزشکی، واژه‌شناسی پزشکی، آشنایی با لوازم و تجهیزات پزشکی، اپیدمیولوژی و عفونت‌های بیمارستانی، مدارک پزشکی، برنامه‌ریزی خدمات بهداشتی و درمانی، سازمان و مدیریت بیمارستان، بیمه و تعرفه خدمات بهداشتی و درمانی، شناخت تهیه و توزیع دارو، آشنایی با اصول طراحی و تجهیز بیمارستان، استانداردهای بیمارستانی، اصول نگهداری و ایمنی بیمارستان، اقتصاد پزشکی، پروژه، کارآموزی در عرصه.

ادامه مطلب  رشته های ارشد دانشگاه پیام نور مشهد

بیشتر بخوانید: مدارک لازم برای ثبت نام دانشگاه پیام نور

فارغ‌التحصیلان چه رشته‌هایی می‌توانند نسبت به اخذ پذیرش در رشته مدیریت خدمات بهداشتی درمانی دانشگاه پیام نور اقدام نمایند؟

فارغ‌التحصیلان چه رشته‌هایی می‌توانند نسبت به اخذ پذیرش در رشته مدیریت خدمات بهداشتی درمانی دانشگاه پیام نور اقدام نمایند؟

كلیه كارشناسی ھای علوم پزشكی و كارشناسی، مدیریت با گرایش‌ھای مختلف، اداره امور بیمارستان‌ھا، مدیریت، حقوق، علوم اجتماعی، حسابداری و علوم اقتصادی می‌توانند برای اخذ پذیرش ورود به مقطع کارشناسی‌ارشد رشته مدیریت خدمات بهداشتی درمانی پیام نور اقدام نمایند. امکان تحصیل در این رشته در کشور ما در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتری فراهم شده است.

رشته‌های علوم پزشکی که فارغ‌التحصیلان آن‌ها می‌توانند به ادامه تحصیل در این رشته در مقطع کارشناسی‌ارشد بپردازند، عبارت است از: آموزش پزشکی، اپیدمیولوژی، انفورماتیک پزشکی، زیست‌فناوری پزشکی، فناوری اطلاعات سلامت، مدیریت خدمات بهداشتی درمانی، نانوتکنولوژی پزشکی، مهندسی پزشکی، آمار زیستی، سلامت و ترافیک، اقتصاد بهداشت، نانوتکنولوژی پزشکی، ارزیابی فناوری سلامت، برنامه‌ریزی یادگیری، تاریخ علوم پزشکی، سلامت و رفاه اجتماعی، کتابداری و اطلاع‌رسانی پزشکی، مهندسی بهداشت محیط، ژورنالیسم پزشکی، یادگیری الکترونیکی در علوم پزشکی، تکنولوژِی آموزشی در علوم پزشکی، مدیریت خدمات بهداشت درمانی، مدیریت خدمات بهداشت درمانی، اقتصاد بهداشت، آموزش بهداشت، سلامت سالمندی، مهندسی بهداشت محیط (مهندسی بهداشت محیط)، مدیریت توان‌بخشی و پدافند غیرعامل در نظام سلامت.

شهریه رشته مدیریت خدمات بهداشتی درمانی دانشگاه پیام نور

تحصیل در رشته مدیریت خدمات بهداشتی درمانی دانشگاه پیام نور نیازمند پرداخت شهریه است. این شهریه از دو بخش ثابت و متغیر تشکیل می‌شود. شهریه ثابت بر اساس تصمیم هیئت‌امنای دانشگاه تعیین می‌شود و تا پایان زمان تحصیل در آن مقطع ثابت خواهند ماند. پرداخت شهریه ثابت لازمه انتخاب واحد دانشگاه پیام نور در هر ترم است.

شهریه متغیر بر اساس واحدهای اخذ شده در هر ترم تعیین می‌شود و مهلت پرداخت آن تا قبل از شروع امتحانات پایان ترم و دریافت کارت آزمون خواهد بود. پرداخت شهریه دانشگاه پیام نور از طریق سامانه گلستان امکان‌پذیر خواهد بود. میزان شهریه این دانشگاه سالانه  10 تا 15 درصد افزایش خواهد داشت. 

بازار کار و آینده شغلی رشته مدیریت خدمات بهداشتی درمانی دانشگاه پیام نور

بازار کار و آینده شغلی رشته مدیریت خدمات بهداشتی درمانی دانشگاه پیام نور

بازار کار رشته مدیریت خدمات بهداشتی درمانی دانشگاه پیام نور امروزه قابل‌قبول است و اهمیت این رشته در مراکز بهداشتی و درمانی اثبات شده است. در کلیه ساختارهای تحت نظارت وزارت بهداشت و درمان از وزارت‌خانه تا دانشگاه‌های علوم پزشکی، بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی نیاز به فارغ‌التحصیلان این رشته در هر سه مقطع دکتری، کارشناسی‌ارشد و کارشناسی احساس می‌شود.

ادامه مطلب  رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مرودشت

به‌علاوه فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند در سازمان هلال‌احمر، سازمان تامین اجتماعی و خدمات بیمه خدمات درمانی مشغول به کار شوند. خانه‌های بهداشت و مراکز بهداشتی و درمانی شهری و روستایی از دیگر مراکز فعالیت فارغ‌التحصیلان این رشته خواهند بود.

جمع‌بندی

رشته مدیریت خدمات بهداشتی درمانی دانشگاه پیام نور از رشته‌های آینده‌دار گروه علوم‌تجربی است. با تحصیل در پیام نور می‌توانید از مزایای ویژه تحصیل در این دانشگاه بهره‌مند شده و مدرک معتبر و مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دریافت نمایید.  ثبت نام رشته مدیریت خدمات بهداشتی درمانی پیام نور از طریق مراجعه به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور صورت می‌گیرد.

پی ان یو اگزم یکی از زیرمجموعه‌های سایت یونی لند است که با هدف ارائه آموزش‌های کاربردی به دانشجویان پیام‌نور و دولتی تاسیس گردیده است. البته تمرکز این سایت ارائه آموزش‌های شب امتحانی به دانشجویان دانشگاه پیام نور است. همچنین در این سایت می‌توان به آموزش‌های کاربردی برای کنکور ارشد و دکتری دست پیدا کرد. به‌علاوه می‌توانید با دانلود رایگان سوالات پیام نور از خدمات بی‌نظیر این سایت بهره‌مند شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با کارشناسان ما در پی ان یو اگزم تماس بگیرید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مشهد

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مشهد

آنچه در این نوشته میخوانید تحصیل در دانشگاه پیام نور ثبت نام در دانشگاه پیام نور مشهد بدون کنکور رشته‌…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور کاشان

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور کاشان

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام دانشگاه پیام نور کاشان بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور تبریز

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور تبریز

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام در دانشگاه پیام نور تبریز بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور اصفهان

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور اصفهان

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام در پیام نور اصفهان بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مرودشت

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مرودشت

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام در پیام نور مرودشت بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *