دانشگاه پیام نور واحد پاکدشت

دانشگاه پیام نور واحد پاکدشت

دانشگاه پیام نور واحد پاکدشت

دانشگاه پیام نور واحد پاکدشت یکی از دانشگاه‌های پیام نور استان تهران است که به‌صورت بدون آزمون و با آزمون به پذیرش دانشجو می‌پردازد. با مراجعه به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور می‌توانید به ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور پاکدشت بپردازید.

گفتنی است که شهریه دانشگاه پیام نور پاکدشت مانند سایر دانشگاه‌ها از دو بخش ثابت و متغیر تشکیل می‌شود و از طریق سامانه جامع گلستان قابل پرداخت است. برای آشنایی بیشتر با دانشگاه پیام نور واحد پاکدشت و ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور پاکدشت در ادامه این مطلب از وب‌سایت پی ان یو اگزم با ما همراه باشید.

آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد پاکدشت

دانشگاه پیام نور واحد پاکدشت در شهر پاکدشت در جنوب شرق استان تهران واقع است. دانشگاه پیام نور یکی از دانشگاه‌های شهریه پرداز مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که البته میزان شهریه آن از دانشگاه آزاد و غیرانتفاعی کمتر است. مدرک این دانشگاه از اعتبار کافی برای ترجمه، جهت ادامه تحصیل در دانشگاه‌های خارج از کشور در مقاطع بالا برخوردار است. تحصیل در دانشگاه پیام نور دارای مزایای ویژه‌ای است که عبارت‌اند از: امکان تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور، برگزاری امتحانات به‌صورت سراسری، امکان برگزاری کلاس‌ها به‌ شکل غیر حضوری و… .

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور پاکدشت

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور پاکدشت

یکی از راه‌های ورود به دانشگاه پیام نور واحد پاکدشت پذیرش بدون آزمون است. این دانشگاه هر ساله اقدام به پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی می‌نماید. ثبت‌نام بدون کنکور شما را از استرس کنکور نجات می‌دهد.  این نوع پذیرش سالانه دو بار برای ورودی مهر و بهمن انجام می‌شود. مرحله اول هم‌زمان با انتخاب رشته کنکور سراسری و مرحله دوم مربوط به تکمیل ظرفیت دانشگاه‌های کشور است. امروزه پذیرش در بیشتر رشته‌های دانشگاهی به‌صورت بدون آزمون صورت می‌گیرد و کنکور سهم کمتری در پذیرش دانشجویان در دانشگاه‌ها دارد.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور تبریز

بیشتر بخوانید: تحصیل در آمریکا: آشنایی با شرایط و دانستنی‌های لازم جهت اپلای آمریکا

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور پاکدشت در مقطع کارشناسی

لیست رشته‌های بدون آزمون دانشگاه پیام نور واحد پاکدشت در مقطع کارشناسی به شرح زیر است:

  • علوم ریاضی و فنی: علوم کامپیوتر، علوم و مهندسی آب، فیزیک، مهندسی کامپیوتر
  • علوم‌تجربی: مهندسی اقتصاد کشاورزی، مهندسی ترویج و آموزش کشاورزی پایدار، زیست‌شناسی سلولی و مولکولی، زیست‌شناسی گیاهی
  • علوم‌انسانی: اقتصاد، برنامه‌ریزی اجتماعی و تعاون، تاریخ، جامعه‌شناسی، زبان و ادبیات فارسی، علوم تربیتی، علوم سیاسی، علوم ورزشی، فقه و مبانی حقوق اسلامی، مدیریت بازرگانی، مدیریت صنعتی

رشته های با آزمون دانشگاه پیام نور پاکدشت در مقطع کارشناسی

یک راه دیگر ورود به دانشگاه پیام نور واحد پاکدشت شرکت در آزمون سراسری است. داوطلب پس از ثبت‌نام در کنکور سراسری در موعد مقرر، بایستی در آزمون کنکور شرکت نموده و پس از کسب نمره قبولی اقدام به انتخاب ‌رشته بر اساس اولویت و علاقه‌مندی‌های خود نماید. این دانشگاه در دو رشته حسابداری و روانشناسی به‌صورت بدون آزمون دانشجو می‌پذیرد.

رشته های بدون آزمون دانشگاه پیام نور واحد پاکدشت در مقطع کارشناسی ارشد

رشته های بدون آزمون دانشگاه پیام نور واحد پاکدشت در مقطع کارشناسی ارشد

لیست رشته های بدون آزمون دانشگاه پیام نور واحد پاکدشت در مقطع ارشد عبارت است از:

زبان و ادبيات فارسي، زبان و ادبيات فارسي گرايش ادبيات عامه، جغرافيا و برنامه‌ريزي شهري گرايش برنامه‌ريزي مسكن و باز آفرینی شهری، علوم اقتصادي گرايش توسعه اقتصادي و برنامه‌ريزي، علوم اقتصادي گرايش برنامه‌ريزي سيستم‌هاي اقتصادي، تاريخ گرايش تاريخ ايران اسلامي، علوم قرآن و حدیث

لیست رشته های ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور واحد پاکدشت

پذیرش فراگیر نیز یکی از راه‌های ورود به دانشگاه پیام نور واحد پاکدشت است. ثبت‌نام فراگیر سالانه یک بار در مهرماه انجام می‌شود. در این نوع پذیرش که ثبت‌نام آن از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور صورت می‌گیرد، داوطلب با عنوان دانش‌پذیر وارد دانشگاه می‌شود و پس از اینکه دروس ترم اول را با موفقیت گذراند، عنوان وی به دانشجو تغییر می‌یابد. آزمون دوره دانش‌پذیری معمولا در اواخر آذرماه یا اوایل دی‌ماه برگزار می‌شود.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور زنجان

نکته حائز اهمیت این است که نوع پذیرش در مدرک فارغ‌التحصیلی ذکر نمی‌شود؛ اما میزان شهریه ثابت دانشجویان فراگیر از دیگر دانشجویان کمی بیشتر است. لیست رشته‌های ارشد فراگیر این دانشگاه عبارت است از:

الهيات و معارف اسلامي گرایش علوم قرآن و حديث، تاريخ گرايش تاريخ ايران اسلامي، جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری گرایش برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی شهری، حقوق گرایش بين‌الملل، روانشناسی گرایش روانشناسی عمومی، زبان و ادبيات فارسی، علوم اقتصادی گرايش‌های بانكداری اسلامی، برنامه‌ريزی سيستم‌های اقتصادی و توسعه اقتصادی و برنامه‌ريزی

شهریه دانشگاه پیام نور پاکدشت

شهریه دانشگاه پیام نور واحد پاکدشت مانند سایر دانشگاه‌های پیام نور از دو بخش ثابت و متغیر تشکیل می‌شود. شهریه ثابت باتوجه‌به امکانات دانشگاه تعیین می‌شود و مهلت پرداخت آن در هر ترم قبل از شروع انتخاب واحد است. شهریه متغیر نیز بر اساس تعداد واحدهایی که در انتخاب واحد اخذ می‌شوند، اعم از نظری و عملی تعیین خواهد شد. دانشجو موظف است تا زمان شروع امتحانات پایان ترم تسویه حساب نماید. میزان شهریه دانشگاه پیام نور هر سال 10 تا 15 درصد افزایش می‌یابد.

سامانه جامع گلستان دانشگاه پیام نور واحد پاکدشت

سامانه جامع گلستان دانشگاه پیام نور واحد پاکدشت

هر دانشجو در زمان ثبت‌نام در دانشگاه پیام نور واحد پاکدشت یک نام کاربری و کلمه عبور اختصاصی برای ورود به سامانه گلستان دریافت خواهد کرد. در این سامانه دانشجو خواهد توانست کلیه امور آموزشی از قبیل انتخاب واحد، حذف و اضافه، پرداخت شهریه، درخواست میهمانی، دریافت کارت آزمون و… را انجام بدهد.

آدرس و وب‌سایت دانشگاه پیام نور مرکز پاکدشت

آدرس دانشگاه پیام نور واحد پاکدشت میدان پارچین، جاده اختصاصی پارچین، روبه‌روی شهر بازی است. همچنین از طریق سایت teh-pakdasht.pnu.ac.ir  می‌توانید اخبار و اطلاعیه‌های مربوط به این دانشگاه را پیگیری کنید. شماره تلفن تماس دانشگاه نیز 16-36073014 – 021 است.

جمع‌بندی

دانشگاه پیام نور واحد پاکدشت هر ساله به پذیرش دانشجو به‌صورت بدون آزمون و با آزمون می‌پردازد و مدرک آن مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است. ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور پاکدشت صرفا بر اساس سوابق تحصیلی داوطلب انجام خواهد شد. شهریه دانشگاه پیام نور پاکدشت هر سال 10 تا 15 درصد افزایش می‌یابد و پرداخت آن از طریق سامانه جامع گلستان دانشگاه پیام صورت می‌گیرد.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور تفت

پی ان یو اگزم یکی از زیرمجموعه‌های سایت یونی لند است که با ارائه انواع آموزش‌های کاربردی دانشگاهی و کنکور ارشد به یاری دانشجویان دانشگاه پیام نور و دولتی در شب‌های سخت امتحان می‌شتابد. در صورت داشتن هرگونه پرسش درباره دوره‌ها و نیاز به مشاوره با کارشناسان ما تماس بگیرید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
دانشگاه پیام نور واحد زارچ

دانشگاه پیام نور واحد زارچ

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد زارچ ثبت‌ نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور زارچ…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور مرکز کوهپایه

دانشگاه پیام نور مرکز کوهپایه

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور مرکز کوهپایه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور کوهپایه…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور مرکز فریدونشهر

دانشگاه پیام نور مرکز فریدونشهر

آنچه در این نوشته میخوانید دانشگاه پیام نور مرکز فریدونشهر ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور فریدونشهر رشته های…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور نجف آباد

دانشگاه پیام نور نجف آباد

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور نجف آباد ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور مرکز…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور آبادان

دانشگاه پیام نور آبادان

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور آبادان ثبت نام دانشگاه پیام نور آبادان رشته های بدون…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *