دانشگاه پیام نور واحد شبستر

دانشگاه پیام نور واحد شبستر

دانشگاه پیام نور واحد شبستر

دانشگاه پیام نور واحد شبستر از واحدهای دانشگاهی شهریه پرداز موردتایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که در استان آذربایجان شرقی واقع است. ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور شبستر از طریق مراجعه به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور صورت می‌گیرد و ملاک سنجش سوابق تحصیلی داوطلب خواهد بود. پذیرش در رشته های دانشگاه پیام نور شبستر تنها به‌صورت بدون آزمون صورت می‌گیرد. برای آشنایی بیشتر با دانشگاه پیام نور واحد شبستر و ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور شبستر تا انتهای این مطلب از وب‌سایت پی ان یو اگزم همراه ما باشید.

دانشگاه پیام نور واحد شبستر

دانشگاه پیام نور واحد شبستر یکی از واحدهای دانشگاهی پیام نور استان آذربایجان شرقی است. تحصیل در این دانشگاه نیازمند پرداخت شهریه کمتر نسبت به سایر دانشگاه‌های شهریه پرداز مانند آزاد یا غیرانتفاعی است. مدرک تحصیلی فارغ‌التحصیلان این دانشگاه مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است و از دانشگاه‌هایی است که مدرک آن برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر در دانشگاه‌های خارج از کشور قابل ترجمه می‌باشد.

تحصیل در دانشگاه پیام نور تلاش و پشتکار فراوانی می‌طلبد و نیازمند برنامه‌ریزی است. به دلیل خود خوان بودن دروس و برگزاری بیشتر کلاس‌ها در حد رفع اشکال، دانشجو باید بار زیادی را متحمل شود. در آغاز هر ترم، مرکز آزمون دانشگاه لیست منابع هر درس را منتشر می‌کند. گفتنی است که امتحانات این دانشگاه به‌صورت سراسری برگزار می‌شوند و اساتید دانشگاه طرح سوال نخواهند کرد. امکان تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور از دیگر مزایای این دانشگاه است.

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور شبستر

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور شبستر

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور شبستر از طریق مراجعه به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور صورت می‌گیرد. ابتدا داوطلب بایستی در موعد مقرر که معمولا هم‌زمان با انتخاب رشته داوطلبان کنکور سراسری است، به سایت سنجش مراجعه نموده و نسبت به دانلود دفترچه انتخاب رشته اقدام نماید. سپس با استخراج کد رشته محل‌های مربوط به دانشگاه پیام نور شبستر، آن‌ها را در فرم مشخص شده وارد نماید.

ادامه مطلب  دانشگاه علوم پزشکی مشهد

مرحله دوم انتخاب رشته بدون آزمون در آذرماه است. این مرحله، همان مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه‌های کشور است که در صورت وجود ظرفیت خالی در این دانشگاه می‌توانید انتخاب رشته نمایید. نوع پذیرش اعم از بدون آزمون و با آزمون در مدرک فارغ‌التحصیلی دانشجویان قید نمی‌شود و شهریه آن برای تحصیل در یک رشته خاص با دانشجویانی که از طریق کنکور پذیرفته می‌شوند، برابر است.

بیشتر بخوانید: هزینه تحصیل در کانادا چقدر است؟ بررسی هزینه زندگی و میزان درآمد در کانادا

رشته های دانشگاه پیام نور شبستر بدون کنکور در مقطع کارشناسی

لیست رشته‌های بدون آزمون دانشگاه پیام نور واحد شبستر در مقطع کارشناسی عبارت‌اند از:

  • علوم ریاضی و فنی: مهندسی کامپیوتر، مهندسی معماری
  • علوم‌تجربی:  زیست شناسی مولکولی، شیمی کاربردی ، علوم و مهندسی محیط‌زیست  
  • علوم‌انسانی: تاریخ، حسابداری، حقوق، روانشناسی، علوم تربیتی، علوم ورزشی، فقه و مبانی حقوق اسلامی، مدیریت بازرگانی، مدیریت دولتی، مدیریت صنعتی، مشاوره
  • زبان‌های خارجی: زبان و ادبیات انگلیسی، مترجمی زبان انگلیسی
رشته های ارشد دانشگاه پیام نور شبستر بدون کنکور مقطع کارشناسی ‌ارشد

رشته های ارشد دانشگاه پیام نور شبستر بدون کنکور مقطع کارشناسی ‌ارشد

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور شبستر در مقطع کارشناسی‌ارشد در رشته‌های زیر انجام می‌گیرد:

زبان و ادبيات فارسي، زبان و ادبيات فارسي گرايش ادبيات عامه، علوم زمين گرايش پترولوژي، شيمي گرايش شيمي تجزيه، فيزيك گرايش فيزيك هسته‌اي

لیست رشته های ارشد با آزمون دانشگاه پیام نور واحد شبستر نیز به شرح زیر است:

زبان و ادبيات فارسي، حقوق بين‌الملل

رشته های ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور واحد شبستر

یکی دیگر از راه‌های ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور شبستر پذیرش فراگیر است. در این روش داوطلب بایستی در موعد مقرر از سوی سازمان سنجش به این سایت مراجعه نموده و برای شرکت در دوره‌های فراگیر ثبت‌نام نماید. پس از اخذ قبولی ابتدا داوطلب با عنوان دانش‌پذیر وارد دانشگاه می‌شود و پس از کسب موفقیت در آزمون دانش پذیری که منابع آن همان دروس ترم اول کارشناسی‌ارشد هستند، عنوان وی به دانشجو تغییر می‌یابد.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور واحد مراغه

این دروس جزء دروس گذرانده ارشد محسوب می‌شوند. در دوره دانش‌پذیری هیچ کلاسی تشکیل نشده و دروس باید به‌صورت خودخوان مطالعه شوند. ثبت‌نام معمولا در اسفندماه هر سال انجام می‌شود. نکته مهم در مورد شهریه ارشد فراگیر پیام نور این است که شهریه ثابت فراگیر‌ کمی بیشتر از دانشجویان رسمی یک رشته خاص است. لیست رشته‌های ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور واحد شبستر به شرح زیر است:

 زبان و ادبيات فارسي، علوم اقتصادی گرايش اقتصاد اسلامي، شيمی گرايش شيمي تجزيه

شهریه دانشگاه پیام نور واحد شبستر

شهریه دانشگاه پیام نور واحد شبستر

تحصیل در دانشگاه پیام نور واحد شبستر نیز همانند سایر دانشگاه‌های پیام نور نیازمند پرداخت شهریه است. این شهریه از دو بخش ثابت و متغیر تشکیل شده و هر دو بخش آن از طریق سامانه گلستان قابل پرداخت هستند. شهریه ثابت باید قبل از انتخاب واحد پرداخت شود و بدون پرداخت آن انتخاب واحد امکان‌پذیر نخواهد بود. شهریه متغیر بر اساس تعداد واحدهای عملی و نظری اخذ شده تعیین می‌شود و آخرین مهلت پرداخت آن زمان دریافت کارت آزمون است. شهریه دانشگاه پیام نور سالانه 10 تا 15 درصد افزایش می‌یابد.

سایت گلستان دانشگاه پیام نور واحد شبستر

دانشجویان دانشگاه پیام نور واحد شبستر برای انجام کلیه امور آموزشی خود بایستی به سامانه جامع گلستان دانشگاه پیام نور مراجعه نمایند. این امور شامل پرداخت شهریه، انتخاب واحد، درخواست مهمانی و… است. برای ورود به این سامانه کافی است بر روی یکی از دو لینک osreg.pnu.ac.ir و reg.pnu.ac.ir  کلیک کنید. در هنگام ثبت‌نام به هر دانشجو یک نام کاربری و کلمه عبور اختصاص داده می‌شود که می‌تواند از آن برای ورود به این سامانه استفاده کند. 

آدرس و وب‌ سایت دانشگاه پیام نور شبستر

آدرس و وب‌ سایت دانشگاه پیام نور شبستر

آدرس دانشگاه پیام نور واحد شبستر استان آذربایجان شرقی، شهر شبستر، بلوار بسیج، روبروی پمپ بنزین، دانشگاه پیام نور شبستر با صندوق پستی 64688-53818 است. آدرس وب‌سایت دانشگاه پیام نور واحد شبستر shab.eaz.pnu.ac.ir است و از طریق آن می‌توانید اخبار و اطلاعیه‌های مربوط به این دانشگاه را دنبال نمایید. همچنین یک راه خوب برای آگاهی از آیین‌نامه‌ها، ضوابط دانشگاه، گروه‌های آموزشی، آشنایی با اعضای هیات علمی و…است. شماره تلفن تماس این دانشگاه نیز 42439262 041 است.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور خوراسگان

 جمع‌بندی

علاقه‌مندان به تحصیل در دانشگاه پیام نور واحد شبستر باید در زمان انتخاب رشته بدون آزمون نسبت به انتخاب رشته‌های این دانشگاه اقدام نمایند. مرجع ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور شبستر سایت سازمان سنجش و آموزش کشور است. انتخاب رشته های دانشگاه پیام نور شبستر به شما امکان می‌دهد که از مزایای تحصیل در دانشگاه پیام نور بهره‌مند شوید.

پی ان یو اگزم یک وب‌سایت تخصصی در جهت ارائه انواع دوره‌های آموزشی رایگان و همین‌طور دانشگاهی و کنکور ارشد است. همچنین با امکان دانلود رایگان سوالات پیام نور می‌توانید با مباحث پرتکرار در امتحانات آشنا شده و احتمال موفقیت خود را بالا ببرید. برای دریافت مشاوره با مشاوران ما تماس بگیرید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
دانشگاه پیام نور واحد سردشت

دانشگاه پیام نور واحد سردشت

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد سردشت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور سردشت…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد مهاباد

دانشگاه پیام نور واحد مهاباد

آنچه در این نوشته میخوانید دانشگاه پیام نور آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد مهاباد ثبت نام بدون کنکور دانشگاه…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد سراب

دانشگاه پیام نور واحد سراب

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور سراب ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد سراب…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد ترکمانچای

دانشگاه پیام نور واحد ترکمانچای

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور ترکمانچای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد ترکمانچای…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد بستان آباد

دانشگاه پیام نور واحد بستان آباد

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد بستان آباد ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *