Search
Close this search box.

دانشگاه پیام نور واحد سنقر

دانشگاه پیام نور واحد سنقر

دانشگاه پیام نور واحد سنقر یکی از مراکز دانشگاه‌های نیمه‌دولتی و شهریه پرداز در استان کرمانشاه است. این دانشگاه در رشته‌های ارائه شده در مقطع کارشناسی یعنی لیسانس به‌صورت بدون آزمون صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی دانشجو می‌پذیرد. ثبت‌ نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور سنقر  در سایت سازمان سنجش انجام می‌شود. متقاضیان مهر و بهمن باید با بررسی دقیق دفترچه انتخاب رشته در صورت یافتن رشته تحصیلی موردنظر  از بین رشته های دانشگاه پیام نور سنقر در زمان مقرر برای انجام فرایند ثبت‌نام و تکمیل فرم انتخاب رشته خود اقدام کنند.

در ادامه این مقاله از وب‌سایت پی ان یو اگزم به‌منظور تسهیل فرایند ثبت‌نام و انتخاب رشته لیست رشته‌های بدون کنکور و بدون آزمون صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی را ارائه داده‌ایم.

مزایای دانشگاه پیام نور

یکی از دغدغه‌‌های زندگی افراد انتخاب رشته تحصیلی و دانشگاه است. دانشگاه‌ها در ایران انواع زیادی دارند. یکی از این دانشگاه‌ها را می‌توان دانشگاه پیام‌نور دانست. مزایای دانشگاه پیام‌نور باعث شده است تا متقاضیان زیادی در این دانشگاه ثبت‌نام کنند. قبل از آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد سنقر به بررسی مزایای دانشگاه پیام‌نور می‌پردازیم که عبارت‌اند از:

  • غیرحضوری و اختیاری بودن حضور در کلاس
  • هزینه تحصیل کمتر نسبت به سایر دانشگاه‌های آزاد و غیرانتفاعی
  • داشتن شعبه‌های زیاد در اکثر مناطق کشور
  • ارائه مدرک رسمی و قابل‌قبول برای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و برخورداری از مزایای استخدامی پس از فارغ‌التحصیلی
  • امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر در داخل و خارج کشور
  • امکان صدور معافیت تحصیلی برای دانشجویان مشمول نظام‌وظیفه
  • امکان ادامه تحصیل هم‌زمان در دو رشته ( البته با برخی شرایط)
  • پذیرش دانشجو به‌صورت مجازی (الکترونیکی)
ادامه مطلب  دانشگاه علوم پزشکی مشهد

تحصیل در دانشگاه پیام نور واحد سنقرتحصیل در دانشگاه پیام نور واحد سنقر

یکی از مراکز دانشگاه پیام‌نور که برای تحصیل در آن نیازی به ثبت‌نام در کنکور سراسری ندارید دانشگاه پیام نور واحد سنقر واقع در استان کرمانشاه است. این دانشگاه شهریه پرداز است و هزینه تحصیل در آن نسبت به دانشگاه‌های غیرانتفاعی و آزاد کمتر است. شهریه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور سنقر دارای دو بخش شهریه ثابت و متغیر است. همچنین داوطلبان دو بار فرصت ثبت‌نام دارند که یکی برای ورودی مهرماه و دیگری برای بهمن‌ماه است.

یکی از مزایای دانشگاه پیام نور تحصیل بسیار راحت و بدون دغدغه است؛ زیرا امکان برگزاری کلاس‌ها به‌صورت نیمه‌حضوری، مجازی و اختیاری وجود دارد. به دلیل اختیاری بودن کلاس‌ها افراد شاغل می‌توانند از این فرصت استفاده کنند. همچنین شما می‌توانید با حضور در کلاس و رفع اشکال برای امتحانات پایان ترم آماده شوید. مدرک فارغ‌التحصیلی دانشگاه پیام نور واحد سنقر معتبر و مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است. همچنین مدرک این دانشگاه قابل ترجمه برای ارائه به دانشگاه‌های خارج از ایران است.

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور سنقر

متقاضیان ثبت‌نام در این دانشگاه می‌توانند در زمان تعیین شده از طریق سایت سازمان سنجش و مطالعه دقیق دفترچه انتخاب رشته نسبت به ثبت‌‍‌نام خود اقدام کنند. ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور سنقر در دو نوبت انجام می‌شود. نوبت اول همزمان با کنکور سراسری و بعد از انتشار دفترچه انتخاب رشته انجام می‌گیرد. ثبت‌نام در مردادماه انجام می‌شود و پذیرفته‌شدگان در این مرحله ورودی مهرماه خواهند بود.

داوطلبانی که موفق به اخذ پذیرش در این مرحله نشده‌اند، می‌توانند در آذرماه در تکمیل ظرفیت شرکت کنند. افرادی که در مرحله تکمیل ظرفیت قبول می‌شوند در بهمن‌ماه می‌توانند وارد دانشگاه شوند. همچنین جالب است بدانید که نوع پذیرش بدون آزمون و با‌آزمون در مدرک فارغ‌التحصیلی ذکر نمی‌شود.

رشته های دانشگاه پیام نور سنقررشته های دانشگاه پیام نور سنقر

در دانشگاه پیام نور واحد سنقر در مقطع کارشناسی پیوسته یا همان لیسانس متقاضیان بدون شرکت در کنکور سراسری می‌توانند تحصیل کنند. داوطلبان علاقه‌مند به تحصیل در این دانشگاه باید با مطالعه لیست رشته‌های ارائه شده، ابتدا اولویت‌های مورد نظر خود را انتخاب کنند.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور بروجن

لیست رشته های دانشگاه های پیام نور هر سال نسبت به سال قبل تغییر پیدا می‌کند. تمامی رشته‌های ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان در دانشگاه سنقر ارائه نمی‌شود. باتوجه‌به امکانات و سوابق، ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور سنقر در برخی از رشته‌های هر گروه در این واحد انجام می‌شود. در ادامه به معرفی رشته‌ های دانشگاه پیام نور سنقر می‌پردازیم.

  • علوم انسانی: زمین ‌شناسی، شیمی‌ کاربردی، تاریخ، حسابداری، حقوق، روابط عمومی، روانشانسی، علوم تربیتی، علوم سیاسی، فقه و مبانی حقوق اسلامی، مددکاری اجتماعی، مدیریت امور بانکی، مدیریت بازرگانی،
  • زبان‌های خارجی: مترجمی زبان انگلیسی

شهریه دانشگاه پیام نور واحد سنقر

شهریه دانشگاه پیام نور شامل دو بخش ثابت و متغیر می‌شود. دانشجویان برای پرداخت شهریه باید به سامانه گلستان مراجعه کنند. شهریه ثابت تا پایان زمان تحصیل در یک مقطع ثابت مانده و افزایش نمی‌یابد. شهریه متغیر نیز بر اساس تعداد واحدهای نظری و عملی انتخاب شده در هر ترم تعیین می‌شود.

آخرین‌مهلت پرداخت شهریه ثابت قبل از شروع انتخاب واحد و لازمه آن است. شهریه متغیر هم باید برای شرکت در امتحانات پایان ترم و دریافت برنامه امتحانات پرداخت گردد. بدون پرداخت شهریه امکان ثبت نمره وجود ندارد. گفتنی است که شهریه دانشگاه پیام نور هر سال به میزان 10 تا 15 درصد افزایش می‌یابد.

آدرس و وب‌سایت دانشگاه پیام نور واحد سنقرآدرس و وب‌سایت دانشگاه پیام نور واحد سنقر

آدرس دانشگاه پیام نور واحد سنقر، استان کرمانشاه، شهر سنقر، شهرک ولیعصر است. شماره تماس این دانشگاه 62_08348451247 است. آدرس وب‌سایت دانشگاه پیام نور واحد سنقر  sonqor.ksh.pnu.ac.irاست. با مراجعه به این وب‌سایت می‌توانید به سامانه‌های مختلف این دانشگاه دسترسی پیدا کنید و از اخبار و اطلاعیه‌های مهم مطلع شوید.

سامانه جامع گلستان دانشگاه پیام نور واحد سنقر

دانشجویان دانشگاه پیام نور واحد سنقر می‌توانند تمام امور آموزشی خود را از طریق سایت گلستان دانشگاه پیام نور انجام بدهند. این امور شامل حذف و اضافه، حذف اضطراری، انتخاب واحد، دریافت کارت آزمون، مشاهده برنامه امتحانات پایان ترم، پرداخت شهریه، مشاهده کارنامه و… است. با کمک نام کاربری و کلمه عبور اختصاصی که در هنگام ثبت‌نام به هر دانشجو تخصیص داده می‌شود، دانشجویان می‌توانند وارد این سامانه شوند. لینک‌های ورود به این سامانه عبارت‌اند از:

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور تهران مرکز

reg.pnu.ac.ir و osreg.pnu.ac.ir

جمع بندی

علاقه‌مندان به تحصیل در دانشگاه پیام نور واحد سنقر می‌توانند بدون شرکت در  کنکور و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی به این دانشگاه راه پیدا کنند. ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور سنقر از طریق سایت سازمان سنجش انجام می‌شود. متقاضیان با مراجعه به سایت و دانلود لیست رشته های دانشگاه پیام نور سنقر می‌توانند از بین رشته‌های ارائه شده رشته مد نظر خودشان را انتخاب کنند.

تحصیل در رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور سنقر به دلیل نیاز به پرداخت شهریه کمتر نسبت به دانشگاه آزاد مورد استقبال بسیاری از داوطلبان قرار می‌گیرد. با تحصیل در دانشگاه پیام‌نور مدرکی معتبر و قابل ترجمه دریافت خواهید کرد که اهمیت ویژه‌ای دارد. پی ان یو اگزم یک مرجع معتبر باهدف ارائه آموزش‌های شب امتحانی به دانشجویان دانشگاه پیام‌نور و دانشگاه دولتی است که انواع دوره رایگان آموزشی را برگزار می‌کند. همچنین با دانلود رایگان نمونه سؤالات پیام نور می‌توانید درصد موفقیت خود را در امتحانات بالا ببرید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
دانشگاه پیام نور واحد سیه چشمه

دانشگاه پیام نور واحد سیه چشمه

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد سیه چشمهثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور سیه…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد قره اغاج

دانشگاه پیام نور واحد قره اغاج

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد قره اغاجثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور قره…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد کلیبر

دانشگاه پیام نور واحد کلیبر

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور کلیبرثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور کلیبررشته های دانشگاه…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *