جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دانشگاه پیام نور ماکو

دانشگاه پیام نور ماکو

دانشگاه پیام نور ماکو از واحدهای پیام نور واقع در استان آذربایجان غربی است که در مقطع کارشناسی بدون آزمون دانشجو می‌پذیرد. ثبت نام بدون کنکور پیام نور ماکو تنها راه ورود به این دانشگاه در مقطع کارشناسی بوده و ملاک آن سوابق تحصیلی داوطلب است. رشته های دانشگاه پیام نور ماکو تنها شامل گروه علوم انسانی است و پذیرش در آن‌ها از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور صورت می‌گیرد.

در ادامه این مطلب از وب‌سایت پی ان یو اگزم با ما همراه باشید تا به بررسی شرایط تحصیل در دانشگاه پیام نور ماکو و همچنین نحوه ثبت ‌نام بدون کنکور پیام نور ماکو بپردازیم.

تحصیل در پیام نور ماکو

دانشگاه پیام نور ماکو در استان آذربایجان غربی واقع است. این دانشگاه در حال حاضر تنها در مقطع کارشناسی و به‌صورت بدون آزمون دانشجو می‌پذیرد. این رشته‌ها فقط شامل رشته‌های گروه علوم انسانی بوده و در سایر گروه‌های آموزشی پذیرش ندارد. شهریه دانشگاه پیام نور از دیگر دانشگاه‌های شهریه پرداز کمتر است. همچنین در این دانشگاه امکان تحصیل هم‌زمان در دو رشته وجود دارد که برای برخی داوطلبان حائز اهمیت است. امتحانات دانشگاه پیام نور به‌صورت هماهنگ در سراسر کشور برگزار می‌شود و اساتید دخل و تصرفی در طراحی سوالات نخواهند داشت.

در آغاز ترم لیست منابع هر درس توسط مرکز آزمون دانشگاه اعلام می‌شود و دانشجویان فرصت کافی برای برنامه‌ریزی و مطالعه دروس را خواهند داشت. با وجود اینکه حضور در کلاس‌های نظری برای دانشجویان اختیاری است؛ اما به دلیل حجم بالای مطالب درسی حضور در کلاس‌های می‌تواند کمک‌کننده باشد. با این حال غیر اجباری بودن حضور در این کلاس‌ها و همچنین امکان برگزاری کلاس‌ها به‌صورت مجازی فرصتی مناسب برای افراد شاغل است تا بتوانند در کنار حرفه خود به ادامه تحصیل نیز بپردازند.

ثبت ‌نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ماکو

ثبت ‌نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ماکو

ثبت نام بدون کنکور پیام نور ماکو همانند سایر دانشگاه‌های کشور در دو مرحله انجام می‌شود. مرحله اول هم‌زمان با انتخاب رشته داوطلبان کنکور سراسری و در مردادماه است. مرحله دوم نیز همان مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه‌های کشور است. در هر دو مرحله داوطلبان باید در موعد مقرر به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور مراجعه نموده و نسبت به دانلود و مطالعه کامل دفترچه اقدام نمایند. پس از آگاهی از شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه هر داوطلب باید با خرید کارت اعتباری هزینه ثبت‌نام را پرداخت نماید.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور واحد کلیبر

سپس با استخراج کد رشته محل‌های مربوط به دانشگاه پیام نور ماکو یا هر دانشگاه دیگری که به تحصیل در آن علاقه‌مند است، آن‌ها را در فرم مربوطه وارد نماید. پذیرفته‌شدگان مرحله اول در مهرماه و قبول‌شدگان مرحله دوم در بهمن‌ماه وارد دانشگاه خواهند شد. مرحله تکمیل ظرفیت معمولا در آذرماه برگزار می‌شود. ملاک پذیرش در هر دو مرحله سوابق تحصیلی بوده و آزمونی برگزار نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع آموزش آنلاین پیام نور

رشته‌ های دانشگاه پیام نور ماکو در مقطع کارشناسی

ثبت نام بدون کنکور پیام نور ماکو در مقطع کارشناسی در رشته‌های زیر ممکن است:

علوم انسانی: جامعه‌شناسی، حسابداری، حقوق، روانشناسی، علوم تربیتی، علوم ورزشی، فقه و مبانی حقوق اسلامی، مدیریت بازرگانی، مدیریت دولتی

همان‌طور که در بخش‌های قبل نیز به آن اشاره شد، دانشگاه پیام نور ماکو در مقطع کارشناسی تنها به‌صورت بدون آزمون دانشجو می‌پذیرد. همچنین این دانشگاه در حال حاضر در مقطع کارشناسی‌ارشد پذیرش ندارد.

شهریه دانشگاه پیام نور ماکو

شهریه دانشگاه پیام نور ماکو

شهریه دانشگاه پیام نور ماکو مانند سایر دانشگاه‌های شهریه پرداز از دو بخش ثابت و متغیر تشکیل شده است. شهریه ثابت باید در هنگام شروع انتخاب واحد پرداخت شده باشد. مهلت پرداخت شهریه متغیر نیز تا قبل از شروع امتحانات پایان ترم است. بدون پرداخت شهریه ثابت امکان انتخاب واحد وجود ندارد و در صورت عدم تسویه شهریه متغیر نیز مشاهده برنامه امتحانات، دریافت کارت آزمون و ثبت نمره ممکن نخواهد بود. لازم به ذکر است که شهریه این دانشگاه هر سال بین 10 تا 15 درصد افزایش خواهد داشت. پرداخت شهریه با مراجعه به سامانه جامع گلستان دانشگاه پیام نور صورت می‌گیرد.

سامانه جامع گلستان دانشگاه پیام نور ماکو

دانشجویان دانشگاه پیام نور ماکو می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع گلستان امور آموزشی خود نظیر پرداخت شهریه، انتخاب واحد، درخواست مهمانی، حذف و اضافه، حذف اضطراری و… را انجام دهند. به هر دانشجو در هنگام ثبت‌نام در این دانشگاه یک نام کاربری و کلمه عبور اختصاص داده می‌شود که از آن می‌تواند برای ورود به این سامانه استفاده کند. لینک‌های ورود به سامانه گلستان عبارت‌اند از:

ادامه مطلب  دانشگاه های پیام نور استان فارس

reg.pnu.ac.ir و osreg.pnu.ac.ir

آدرس و سایت دانشگاه پیام نور واحد ماکو

آدرس و سایت دانشگاه پیام نور واحد ماکو

آدرس دانشگاه پیام نور واحد ماکو استان آذربایجان غربی، شهر ماکو، شهرک ولیعصر، خیابان  ولیعصر است. همچنین آدرس وب‌سایت دانشگاه پیام نور ماکو maku.az.pnu.ac.ir  است و می‌توانید با مراجعه به آن تمام اخبار و اطلاعیه‌های این دانشگاه را دنبال کنید و با رشته‌های تحصیلی و منابع درسی بیشتر آشنا شوید.

جمع‌بندی

دانشگاه پیام نور ماکو یکی از دانشگاه‌های شهریه پرداز استان آذربایجان غربی است که تحصیل در آن نیازمند اخذ پذیرش از طریق سازمان سنجش و آموزش کشور است. ثبت نام بدون کنکور پیام نور ماکو بر اساس سوابق تحصیلی داوطلب انجام می‌شود و همان‌طور که از نام آن پیدا است، آزمونی برگزار نخواهد شد. همچنین رشته های دانشگاه پیام نور واحد ماکو تنها شامل گروه علوم انسانی بوده؛ اما محدودیتی از نظر نوع دیپلم در این نوع پذیرش وجود ندارد.

پی ان یو اگزم یک مجموعه کم‌نظیر در زمینه ارائه انواع آموزش‌های دانشگاهی و کنکور ارشد است که با هدف ارائه آموزش‌های شب امتحانی برای دانشجویان پیام نور و دانشگاه دولتی فعالیت می‌کند. در این وب‌سایت می‌توانید با دانلود رایگان سوالات پیام نور با نحوه طراحی سوالات بیشتر آشنا شده و خود را محک بزنید. برای دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در تماس باشید.

پرداخت شهریه دانشگاه پیام نور ماکو به چه‌صورت انجام می‌شود؟

این شهریه شامل دو بخش ثابت و متغیر بوده و پرداخت آن از طریق مراجعه به سامانه جامع گلستان دانشگاه پیام نور انجام می‌شود.

آیا محدودیتی در انتخاب رشته‌های بدون آزمون دانشگاه پیام نور ماکو از نظر نوع دیپلم وجود دارد؟

خیر، داوطلبان گروه علوم تجربی و ریاضی نیز می‌توانند نسبت به انتخاب رشته‌های این دانشگاه اقدام نمایند.

امکان ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی‌ارشد نیز در این دانشگاه وجود دارد؟

خیر، در حال حاضر این امکان وجود ندارد.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
دانشگاه پیام نور واحد بوئین و میاندشت

دانشگاه پیام نور واحد بوئین و میاندشت

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد بوئین و میاندشت مزایای دانشگاه پیام نور واحد بوئین…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد باغ بهادران

دانشگاه پیام نور واحد باغ بهادران

آنچه در این نوشته میخوانید چرا تحصیل در دانشگاه پیام نور؟ معرفی دانشگاه پیام نور واحد باغ بهادران رشته های…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد وزوان

دانشگاه پیام نور واحد وزوان

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد وزوان مزایای دانشگاه پیام نور وزوان ثبت نام بدون…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *