دانشگاه پیام نور جلفا

دانشگاه پیام نور جلفا

دانشگاه پیام نور جلفا

پذیرش در دانشگاه پیام نور جلفا منوط به ثبت‌نام در سایت سازمان سنجش و آموزش کشور است. پس از اعلام این پذیرش ثبت نام دانشگاه پیام نور مرکز جلفا صورت می‌گیرد. میزان شهریه دانشگاه پیام نور واحد جلفا از سایر دانشگاه‌ها مانند آزاد و غیرانتفاعی کمتر است. این شهریه از دو بخش ثابت و متغیر تشکیل شده است که از طریق سامانه جامع گلستان دانشگاه پیام نور قابل‌پرداخت خواهد بود. در ادامه این مطلب از پی ان یو اگزم همراه ما باشید تا به بررسی ثبت نام دانشگاه پیام نور مرکز جلفا و شهریه آن بپردازیم.

دانشگاه پیام نور جلفا

تحصیل در دانشگاه پیام نور جلفا به چند دلیل موردتوجه قرار گرفته است. یکی از این دلایل، کمتربودن میزان شهریه آن نسبت به دانشگاه‌های غیردولتی دیگر است. دلیل دیگر به امکان تحصیل هم‌زمان در دو رشته در دانشگاه پیام‌نور بر می‌گردد. بسیاری از افراد پر مشغله که علاقه‌مند به ادامه تحصیل هستند، تحصیل در دانشگاه پیام‌نور را به دلیل اجباری‌نبودن حضور در بسیاری از کلاس‌ها ترجیح می‌دهند.

البته حضور در کلاس‌های عملی اجباری بوده و این اختیاری‌بودن مربوط به دروس تئوری است. یکی از عواملی که تحصیل در دانشگاه پیام‌نور را کمی دشوار خواهد کرد، حجم زیاد مطالب درسی و خودخوان بودن بیشتر دروس است. در واقع بیشتر بار بر دوش دانشجو است و نیازمند ساعات مطالعه بالایی است. گاه این دلیل موجب افزایش تمایل دانشجویان به انصراف از دانشگاه پیام نور می‌شود.

ثبت نام دانشگاه پیام نور مرکز جلفا

ثبت نام دانشگاه پیام نور مرکز جلفا

دو راه برای ثبت نام دانشگاه پیام نور مرکز جلفا وجود دارد که عبارت‌اند از: پذیرش با آزمون و بدون آزمون.  جهت ثبت‌نام بدون آزمون داوطلب در دو نوبت مهرماه و بهمن‌ماه می‌تواند اقدام نماید. در نوبت اول هم‌زمان با انتخاب رشته کنکور سراسری که در مردادماه هر سال برگزار می‌شود، داوطلب از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور به انتخاب رشته بدون آزمون می‌پردازد. پذیرفته‌شدگان این مرحله در مهرماه می‌توانند اقدام به ثبت نام در دانشگاه پیام نور جلفا نمایند. نوبت دوم مربوط به مرحله تکمیل ظرفیت است.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور مرکز مهریز

در این مرحله نیز داوطلبان می‌توانند برای ثبت نام دانشگاه پیام نور مرکز جلفا در ورودی بهمن‌ماه اقدام نمایند. پذیرش بدون آزمون صرفا بر اساس سوابق تحصیلی بوده و هیچ‌گونه آزمونی برگزار نخواهد شد. راه دیگر برای ثبت نام دانشگاه پیام نور مرکز جلفا شرکت در آزمون سراسری است که پس از کسب نمره قبولی می‌توانید به انتخاب رشته بپردازید. هیچ‌گونه تفاوتی بین مدرک تحصیلی داوطلبان با آزمون و بدون آزمون وجود نداشته و نوع پذیرش در مدرک قید نخواهد شد.

شهریه دانشگاه پیام نور واحد جلفا

برای تحصیل در دانشگاه پیام نور جلفا دانشجو باید شهریه هر ترم را که شامل دو بخش ثابت و متغیر است بپردازد. شهریه ثابت همان‌طور که از نامش پیدا است، از ابتدای تحصیل در یک مقطع تا پایان آن ثابت بوده و بر اساس سال ورود و امکانات دانشگاه تعیین می‌شود. اما ملاک تعیین میزان شهریه متغیر تعداد واحدهای دروس تئوری و عملی است. شهریه دانشگاه پیام نور برای دروس عملی که شامل دروس کارگاهی و آزمایشگاهی هستند از دیگر دروس تئوری بیشتر است.

هر دانشجو در دانشگاه پیام نور جلفا قبل از انتخاب واحد موظف به پرداخت شهریه ثابت است و پس از آن تا پایان ترم و قبل از شروع امتحانات پایان ترم باید نسبت به پرداخت مابقی شهریه متغیر اقدام نماید. در غیر این صورت حق شرکت در امتحانات و دریافت کارت امتحان از او سلب خواهد شد.

البته همان‌طور که اشاره شد، میزان شهریه در دانشگاه پیام‌نور از سایر دانشگاه‌های شهریه پرداز  مثل دانشگاه آزاد و غیرانتفاعی کمتر بوده و عاملی برای جذب دانشجویان به این دانشگاه محسوب می‌شود. میزان شهریه در دانشگاه پیام نور جلفا سالانه 10 تا 15 درصد افزایش می‌یابد. همچنین تفاوتی میان میزان شهریه داوطلبان با آزمون و بدون آزمون یک رشته مشخص در دانشگاه پیام نور وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: دانلود رایگان سوالات پیام نور

ادامه مطلب  دانشگاه تبریز
رشته‌های بدون آزمون دانشگاه پیام نور جلفا

رشته‌های بدون آزمون دانشگاه پیام نور جلفا

رشته‌های دانشگاه پیام نور جلفا در مقطع کارشناسی عبارت‌اند از:

  • علوم ریاضی و فنی: مهندسی صنایع، مهندسی کامپیوتر، مهندسی کشاورزی، مهندسی مدیریت اجرایی
  • علوم‌تجربی: اقتصاد کشاورزی
  • علوم‌انسانی: حسابداری، حقوق، روان‌شناسی، علوم سیاسی، گردشگری، مددکاری اجتماعی، مدیریت امور گمرکی، مدیریت بازرگانی، مدیریت دولتی، مدیریت صنعتی، علوم اجتماعی، ادبیات فارسی، علوم اقتصادی، الهیات، مدیریت جهانگردی
  • کارشناسی‌ارشد: علوم اقتصادی، مدیریت جهانگردی، حسابداری، روان‌شناسی، مدیریت بازرگانی، مدیریت صنعتی، مدیریت دولتی

سامانه گلستان دانشگاه پیام نور جلفا

سامانه جامع گلستان دانشگاه پیام نور جلفا امکان انجام امور آموزشی را به‌صورت غیرحضوری و بدون نیاز به مراجعه حضوری برای دانشجویان فراهم می‌آورد. این امور شامل انتخاب واحد، پرداخت شهریه، حذف و اضافه، دریافت کارت آزمون، درخواست مهمانی و… هستند. سامانه گلستان از طریق دو آدرس reg.pnu.ac.ir و osreg.pnu.ac.ir در دسترس خواهد بود.

وب‌ سایت و آدرس دانشگاه پیام نور جلفا

وب‌ سایت و آدرس دانشگاه پیام نور جلفا

آدرس دانشگاه پیام نور جلفا به شرح زیر است:

استان آذربایجان شرقی، جلفا، منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس، بلوار رسالت، جنب شهرک مسکونی گمرک است. همچنین شماره‌تلفن تماس این دانشگاه  04142026011 است. آدرس وب‌سایت دانشگاه پیام نور جلفا jolfa.eaz.pnu.ac.ir است و از این طریق می‌توانید تمام اخبار و اطلاعیه‌های مربوط به این دانشگاه را پیگیری نمایید.

جمع‌بندی

دانشگاه پیام نور جلفا واقع در استان آذربایجان شرقی یکی از مراکز آموزش عالی شهریه‌پرداز است. ثبت نام دانشگاه پیام نور مرکز جلفا منوط به پذیرش از سوی سازمان سنجش و آموزش کشور است. شهریه دانشگاه پیام نور واحد جلفا کمتر از سایر دانشگاه‌های شهریه‌پرداز بوده و عاملی جهت تشویق دانشجویان به تحصیل در این دانشگاه به شمار می‌آید. یکی از مزایای تحصیل در دانشگاه پیام‌نور، سراسری و یکسان بودن سوالات امتحان و دقیق و مشخص‌بودن منابع امتحانی جهت مطالعه است.

پی ان یو اگزم یکی از زیرمجموعه‌های سایت یونی لند است. در این سایت می‌توانید در دوره‌های آموزشی پیام‌نور، دانشگاهی و کنکور ثبت‌نام کنید. همچنین می‌توانید از نمونه سوالات و سایر محتواها و دوره‌های رایگان سایت استفاده کنید. با سایت پی ان یو اگزم در شب‌های سخت و طولانی امتحان تنها نخواهید بود.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور واحد پاکدشت

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
دانشگاه پیام نور واحد بستان آباد

دانشگاه پیام نور واحد بستان آباد

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد بستان آباد ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور مرکز مهریز

دانشگاه پیام نور مرکز مهریز

آنچه در این نوشته میخوانید دانشگاه پیام نور مرکز مهریز ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور مهریز رشته های…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد فامنین

دانشگاه پیام نور واحد فامنین

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد فامنین ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور فامنین…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد مروست

دانشگاه پیام نور واحد مروست

آنچه در این نوشته میخوانید دانشگاه پیام نور واحد مروست ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور مروست رشته های…

بیشتر بخوانید
Payam Noor University, Natanz Center

دانشگاه پیام نور مرکز نطنز

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور مرکز نطنز ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور نطنز…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *