دانشگاه پیام نور بجنورد

دانشگاه پیام نور بجنورد

دانشگاه پیام نور بجنورد

آموزش در دانشگاه پیام نور بجنورد ترکیبی از دوره‌های حضوری، غیرحضوری و نیمه‌حضوری است که امکان تحصیل را برای همه افراد با هر سطح مشغله‌ای به‌راحتی فراهم می‌کند. داوطلبان می‌توانند از سه طریق با آزمون، بدون آزمون و فراگیر به ثبت نام دانشگاه پیام نور واحد بجنورد بپردازند.

شهریه دانشگاه پیام نور مرکز بجنورد از دو بخش ثابت و متغیر تشکیل شده است که هر ساله به میزان 10 تا 15 درصد افزایش می‌یابد. در ادامه این مطلب از وب‌سایت پی ان یو اگزم با ما همراه باشید تا به بررسی نحوه ثبت نام در دانشگاه پیام نور واحد بجنورد و شهریه آن بپردازیم.

دانشگاه پیام نور بجنورد

دانشگاه پیام‌نور بجنورد واقع در استان خراسان شمالی در سال 1368 تاسیس گردیده است. این دانشگاه هرساله از طرق مختلف به پذیرش دانشجو می‌پردازد که شامل پذیرش با آزمون، بدون آزمون و فراگیر است. پذیرش در هر کدام از این دوره‌ها با مراجعه به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور در موعد مقرر انجام می‌شود.

دانشگاه پیام نور بجنورد یک دانشگاه شهریه‌پرداز است که از راه آموزش غیرحضوری، حضوری و نیمه‌حضوری به آموزش دانشجویان می‌پردازد. ثبت نام دانشگاه پیام نور واحد بجنورد به دانشجو این امکان را می‌دهد که حتی در صورت نداشتن زمان کافی برای شرکت در کلاس‌های درس به ادامه تحصیل بپردازد؛ البته حضور در کلاس‌های تئوری اختیاری و حضور در کلاس‌های عملی اجباری است.

شرایط دانشگاه پیام نور بجنورد

شرایط دانشگاه پیام نور بجنورد

تحصیل در دانشگاه پیام‌نور بجنورد شرایط خاصی دارد که می‌‌تواند موجب جذب دانشجویان به این دانشگاه شود. برخی از این عوامل عبارت‌اند از:

  • کمتربودن شهریه دانشگاه پیام‌ نور نسبت به دیگر دانشگاه‌های شهریه‌پرداز
  • اختیاری بودن حضور در کلاس‌ها در بسیاری از دروس برای افرادی که زمان کافی برای شرکت در کلاس درس را ندارند.
  • برگزاری امتحانات به‌صورت کشوری و هماهنگ
  • امکان تحصیل در دو رشته به‌صورت هم‌زمان
  • ارائه مدرک معتبر و مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
ادامه مطلب  مدارک لازم برای ثبت نام دانشگاه پیام نور

مدت‌زمان معمول برای تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه پیام نور بجنورد 4 سال یا هشت ترم و در مقطع کارشناسی‌ارشد چهار ترم یا دو سال است. تعداد واحدهای مجاز برای اخذ در دوره کارشناسی در هر ترم از 14 تا 24 واحد متغیر است که به معدل دانشجو و دیگر شرایط بستگی دارد. همچنین در مقطع کارشناسی‌ارشد دانشجو مجاز است، بین 8 تا 12 واحد را در هر ترم اخذ نماید.

زمان اعلام برنامه کلاسی دانشگاه پیام ‌نور بجنورد نیز بلافاصله بعد از تکمیل انتخاب واحد است که می‌تواند به شما در برنامه‌ریزی بهتر و سریع‌تر کمک کند.

ثبت نام دانشگاه پیام نور واحد بجنورد

دانشگاه پیام‌نور بجنورد به سه روش با آزمون، بدون آزمون و فراگیر به پذیرش دانشجو می‌پردازد که در ادامه به بررسی هر کدام خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: دستور العمل برگزاری آزمون پایان نیمسال دانشجویان پیام نور

 1. پذیرش بدون آزمون

دانشگاه پیام نور بجنورد سالانه در دو نوبت مهرماه و بهمن‌ماه به پذیرش دانشجو می‌پردازد. ثبت نام دانشگاه پیام نور واحد بجنورد به شکل بدون آزمون تنها بر اساس سوابق تحصیلی فرد صورت می‌گیرد. برای این منظور داوطلب می‌بایست در موعد مقرر از سوی سازمان سنجش و آموزش کشور به انتخاب رشته بر اساس علاقه‌مندی خود بپردازد. دانشگاه پیام‌نور در مقطع کاردانی پذیرش بدون آزمون ندارد و این نوع پذیرش فقط مربوط به مقطع کارشناسی و کارشناسی‌ارشد است.

2. پذیرش با آزمون

یکی دیگر از راه‌های پذیرش در دانشگاه پیام نور بجنورد، پذیرش با آزمون است. برای این منظور داوطلب باید در زمان تعیین‌شده از سوی سازمان سنجش در کنکور ثبت‌نام کند و پس از شرکت در کنکور و کسب نمره قبولی می‌تواند به انتخاب رشته بر اساس میزان علاقه‌مندی بپردازد.

3. پذیرش فراگیر

برای پذیرش به‌صورت فراگیر در دانشگاه پیام نور بجنورد، داوطلب باید باز هم از طریق سایت سازمان سنجش به ثبت‌نام بپردازد. این ثبت‌نام معمولا در بهمن‌ماه یا اسفندماه هر سال صورت می‌گیرد. ابتدا داوطلب با عنوان دانش‌پذیر دروس نیمسال اول تحصیلی را دریافت کرده و پس از گذراندن این دروس به‌عنوان دانشجو می‌تواند به ادامه تحصیل در آن مقطع بپردازد. ثبت نام دانشگاه پیام نور واحد بجنورد به‌صورت فراگیر داوطلب را از شرکت در آزمون کنکور بی‌نیاز می‌سازد.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور اصفهان

تمام مطالب فوق درباره ثبت نام کارشناسی ارشد پیام نور نیز صدق می‌کند و پذیرش در این مقطع نیز به سه شیوه ذکر شده در بالا انجام می‌گیرد.

لیست رشته‌ های دانشگاه پیام نور بجنورد بدون آزمون

لیست رشته‌ های دانشگاه پیام نور بجنورد بدون آزمون

دانشگاه پیام نور بجنورد در مقاطع کارشناسی و کارشناسی‌ارشد به پذیرش دانشجو می‌پردازد. در ادامه به لیستی از این رشته‌ها به تفکیک مقطع و گروه آزمایشی اشاره شده است:

 1. رشته های دانشگاه پیام‌نور بجنورد در مقطع کارشناسی

دانشگاه پیام نور بجنورد در مقطع کارشناسی در گروه‌های ریاضی و فنی، علوم‌تجربی، علوم‌انسانی و زبان‌های خارجی در رشته‌های زیر دانشجو می‌پذیرد:

  • ریاضی و فنی: علوم کامپیوتر، مهندسی برق، مهندسی شهرسازی، مهندسی شیمی، مهندسی صنایع، مهندسی عمران، مهندسی کامپیوتر، مهندسی معماری و مهندسی مکانیک
  • علوم‌تجربی: زیست‌شناسی سلولی و مولکولی، شیمی کاربردی، شیمی محض، علوم دامی، علوم و مهندسی صنایع غذایی (کشاورزی) و علوم و مهندسی محیط‌زیست
  • علوم‌انسانی: جغرافیا، حسابداری، حقوق، روان‌شناسی، زبان و ادبیات فارسی، علوم تربیتی، علوم سیاسی، علوم ورزشی، فقه و مبانی حقوق اسلامی، گردشگری، مددکاری اجتماعی، مدیریت بازرگانی، مدیریت دولتی، مدیریت فرهنگی هنری، مدیریت کسب‌وکارهای کوچک، مدیریت مالی و مشاوره
  • زبان‌های خارجی:  زبان و ادبیات انگلیسی و مترجمی زبان انگلیسی

2. رشته های دانشگاه پیام نور بجنورد در مقطع کارشناسی ارشد

دانشگاه پیام‌نور بجنورد در مقطع کارشناسی‌ارشد نیز در رشته‌های زیر دانشجو می‌پذیرد: روان‌شناسی، ادیان و عرفان، تعاون و رفاه اجتماعی، پژوهشگری اجتماعی، تاریخ، تاریخ و تمدن ملل اسلامی، جغرافیا، حقوق، روابط‌عمومی، زبان و ادبیات عربی، زبان و ادبیات فارسی، علوم تربیتی، علوم سیاسی، علوم قرآن و حدیث، فقه و مبانی حقوق اسلامی، فلسفه و کلام اسلامی، مددکاری اجتماعی، راهنمایی و مشاوره، علوم اقتصادی، مدیریت جهانگردی، حسابداری، علوم ورزشی، مدیریت بازرگانی، مدیریت دولتی و مدیریت صنعتی.

شهریه دانشگاه پیام نور بجنورد

شهریه دانشگاه پیام نور بجنورد از دو بخش شهریه ثابت و شهریه متغیر تشکیل شده است. شهریه ثابت هر دانشجو باتوجه‌به نیمسال ورود به دانشگاه تعیین خواهد شد و تا پایان تحصیل در آن مقطع ثابت و بدون تغییر باقی می‌ماند. شهریه متغیر نیز به تعداد واحدهای اخذ شده در هر ترم بستگی دارد. شهریه دروس عملی نسبت به دروس تئوری بیشتر و شامل دروس آزمایشگاهی، کارگاهی و… است. میزان شهریه هر ساله به میزان 10 تا 15 درصد افزایش می‌یابد.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور عسلویه
سامانه گلستان دانشگاه پیام‌نور بجنورد

سامانه گلستان دانشگاه پیام‌نور بجنورد

دانشجویان دانشگاه پیام نور بجنورد می‌توانند همچون دانشجویان سایر دانشگاه‌های پیام نور کشور از طریق سامانه جامع گلستان دانشگاه پیام‌نور به انجام امور آموزشی خود بپردازند. این سامانه از طریق دو آدرس زیر در دسترس است:

reg.pnu.ac.ir  و osreg.pnu.ac.ir

انتخاب واحد، حذف و اضافه، حذف اضطراری، پرداخت شهریه، دریافت کارت آزمون، مشاهده کارنامه و سایر امور آموزشی از طریق سامانه گلستان و بدون نیاز به مراجعه حضوری به دانشگاه امکان‌پذیر است.

سایت و آدرس دانشگاه پیام نور بجنورد

آدرس سایت دانشگاه پیام‌نور بجنورد bojnurd.pnu.ac.ir است. از طریق سایت دانشگاه می‌توانید تمام اخبار و اطلاعیه‌های مربوط به دانشگاه را پیگیری نمایید. همچنین آدرس دانشگاه پیام نور بجنورد، استان خراسان شمالی، شهر بجنورد، کوی دانشگاه با کدپستی 94766-94176 است. شماره‌ تلفن‌های تماس این دانشگاه نیز 05832296721 و 05832297085 است.

جمع‌بندی

برای پذیرش در دانشگاه پیام نور بجنورد داوطلبان باید از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور اقدام به ثبت‌نام نمایند. ثبت نام دانشگاه پیام نور واحد بجنورد در دوره‌های بدون آزمون در دو نوبت مهرماه و بهمن‌ماه صورت می‌گیرد. به علاوه همانطور که ذکر شد، افزایش شهریه دانشگاه پیام نور مرکز بجنورد هر ساله به مقدار مشخصی انجام می‌شود. بااین‌حال شهریه دانشگاه پیام نور از سایر مراکز آموزش عالی شهریه پرداز کمتر خواهد بود و این موضوع یکی از مزایای تحصیل در دانشگاه پیام‌نور به حساب می‌آید.

وب‌سایت پی ان یو اگزم یکی از زیرمجموعه‌های وب‌سایت یونی‌لند است که در راستای ارائه آموزش‌های کاربردی و شب امتحانی به دانشجویان دانشگاه پیام‌نور و سایر دانشگاه‌های دولتی فعالیت می‌کند. یکی از مزایای استفاده از خدمات این سایت دانلود رایگان نمونه سوالات پیام نور و بهره‌مندی از دوره‌های آموزشی کاربردی دانشگاهی، کنکور ارشد و دکتری است. با پی ان یو اگزم در شب‌های سخت امتحان تنها نخواهید بود.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
دانشگاه پیام نور واحد بستان آباد

دانشگاه پیام نور واحد بستان آباد

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد بستان آباد ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور مرکز مهریز

دانشگاه پیام نور مرکز مهریز

آنچه در این نوشته میخوانید دانشگاه پیام نور مرکز مهریز ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور مهریز رشته های…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد فامنین

دانشگاه پیام نور واحد فامنین

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد فامنین ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور فامنین…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد مروست

دانشگاه پیام نور واحد مروست

آنچه در این نوشته میخوانید دانشگاه پیام نور واحد مروست ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور مروست رشته های…

بیشتر بخوانید
Payam Noor University, Natanz Center

دانشگاه پیام نور مرکز نطنز

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور مرکز نطنز ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور نطنز…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *