دانشگاه پیام نور مرکز بهار

دانشگاه پیام نور مرکز بهار

دانشگاه پیام نور مرکز بهار از واحدهای پیام نور استان همدان است که هر سال در 14 رشته مختلف در مقطع کارشناسی به‌صورت بدون آزمون دانشجو می‌پذیرد. شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور بهار همانند سایر دانشگاه‌های کشور در دفترچه انتخاب رشته بدون آزمون درج شده است.

برای تحصیل در رشته های دانشگاه پیام نور بهار بدون آزمون محدودیتی از نظر نوع دیپلم وجود نخواهد داشت. در ادامه این مطلب از وب‌سایت پی ان یو اگزم با ما باشید تا به بررسی شرایط تحصیل در دانشگاه پیام نور مرکز بهار و ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور بهار بپردازیم.

تحصیل در دانشگاه پیام نور مرکز بهار

دانشگاه پیام نور مرکز بهار در استان همدان واقع شده است و در 14 رشته در مقطع کارشناسی و 1 رشته در مقطع کارشناسی‌ارشد پذیرش دانشجو انجام می‌دهد. پذیرش در مقطع کارشناسی تماما به‌صورت بدون کنکور و در مقطع ارشد از طریق شرکت در کنکور انجام می‌شود. تحصیل در این دانشگاه مزایای خاص خود را دارد که باعث جلب نظر و تمایل دانشجویان به ادامه تحصیل در این دانشگاه شده است.

شهریه دانشگاه پیام نور کمتر از سایر دانشگاه‌ها همچون غیرانتفاعی و آزاد است. همچنین امکان تحصیل هم‌زمان در دو رشته در این دانشگاه وجود دارد. به‌علاوه مدرک این دانشگاه از اعتبار کافی برخوردار بوده و موردتایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است. این مدرک قابلیت ترجمه برای ارائه به دانشگاه‌های خارج از ایران جهت ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر را دارد.

ثبت‌ نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور بهار

ثبت‌ نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور بهار

دانشگاه پیام نور مرکز بهار دو بار در سال به‌صورت بدون آزمون دانشجو می‌پذیرد. مرحله اول هم‌زمان با انتخاب رشته پذیرفته‌شدگان آزمون سراسری و معمولا در مردادماه برگزار می‌شود. در صورت اخذ پذیرش در این مرحله دانشجویان می‌توانند در مهرماه وارد دانشگاه شوند. مرحله دوم نیز تحت عنوان تکمیل ظرفیت برگزار می‌شود که در این مرحله نیز در صورتی که داوطلب موفق به اخذ قبولی شود، می‌تواند در بهمن‌ماه خود را برای ورود به دانشگاه آماده کند. در هر دو مرحله پس از انتشار دفترچه در زمان مشخص شده که معمولا به ترتیب مردادماه و آذرماه است، داوطلب بایستی نسبت به دانلود و مطالعه دقیق دفترچه اقدام کند.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور مرکز فارسان

سپس در صورت واجد شرایط بودن با خرید کارت اعتباری هزینه ثبت‌نام را بپردازد. در نهایت با وارد کردن کد رشته محل‌های موردنظر خود در فرم مشخص شده از سوی سازمان، ثبت‌نام را تکمیل نموده و در انتظار اعلام نتایج بماند. گفتنی است نوع پذیرش چه به‌صورت با آزمون و چه بدون آزمون و حتی فراگیر به ‌هیچ عنوان در مدرک فارغ‌التحصیلان قید نخواهد شد و نگرانی از این نظر بی‌مورد است.  

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع آموزش آنلاین پیام نور

رشته‌ های دانشگاه پیام نور مرکز بهار در مقطع کارشناسی

ثبت‌ نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور بهار در مقطع کارشناسی در رشته‌های زیر امکان‌پذیر می‌شود:

  • علوم ریاضی و فنی: علوم و مهندسی آب، مهندسی کامپیوتر، مهندسی معماری
  • علوم تجربی: زیست‌شناسی سلولی و مولکولی
  • علوم انسانی: حسابداری
  • علوم انسانی: حقوق، روانشناسی، علوم تربیتی، علوم ورزشی، فقه و مبانی حقوق اسلامی، مددکاری اجتماعی، مدیریت امور بانکی، مدیریت بازرگانی، مدیریت دولتی

در حال حاضر تنها راه پذیرش در دانشگاه پیام نور مرکز بهار در مقطع کارشناسی به‌صورت بدون آزمون است.

همچنین این دانشگاه در مقطع کارشناسی‌ارشد در رشته ریاضیات و کاربردها گرایش جبر از طریق شرکت در آزمون کارشناسی‌ارشد اقدام به پذیرش دانشجو می‌نماید. پذیرش بدون آزمون در این مقطع از سال 1399 تاکنون لغو شده و تنها دانشجویان استعداد درخشان می‌توانند در صورت واجد شرایط بودن به ادامه تحصیل در مقطع ارشد بدون شرکت در کنکور بپردازند. گفتنی است که دانشگاه پیام نور مرکز بهار در مقطع ارشد به‌صورت فراگیر نیز دانشجو نمی‌پذیرد.

شهریه دانشگاه پیام نور مرکز بهار

شهریه دانشگاه پیام نور مرکز بهار

دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکز بهار باید شهریه تحصیل خود در این دانشگاه را بپردازند. این شهریه شامل دو بخش ثابت و متغیر است. شهریه ثابت که تا پایان تحصیل در یک مقطع افزایش نخواهد یافت، توسط هیات امنای دانشگاه باتوجه‌به امکانات و سال ورود تعیین می‌گردد. این بخش از شهریه باید تا قبل از شروع انتخاب واحد تسویه شود. بخش دوم که شهریه متغیر نام دارد، به تعداد واحدهای اخذ شده در هر ترم بستگی دارد.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور مرکز خلخال

شهریه دروس عملی بیشتر از دروس نظری بوده و تاثیر بیشتری در افزایش شهریه متغیر خواهند داشت. این بخش از شهریه دانشگاه پیام نور باید تا قبل از شروع امتحانات پرداخت شود تا امکان دریافت برنامه امتحانات پایان‌ترم و دریافت کارت آزمون فراهم شود. شهریه این دانشگاه سالانه 10 تا 15 درصد با افزایش مواجه خواهد بود.

سامانه جامع گلستان دانشگاه پیام نور بهار

سامانه جامع گلستان دانشگاه پیام نور مرکز بهار از طریق دو لینک reg.pnu.ac.ir و osreg.pnu.ac.ir در دسترس دانشجویان قرار می‌گیرد. تمام امور و فعالیت‌های آموزشی بدون نیاز به مراجعه حضوری به این دانشگاه و از طریق سامانه انجام می‌شود. این امور عبارت‌اند از: پرداخت شهریه، انتخاب واحد، حذف و اضافه، حذف اضطراری، دریافت کارت ورود به جلسه، درخواست مهمانی و… .

آدرس و وب ‌سایت دانشگاه پیام نور مرکز بهار

آدرس و وب ‌سایت دانشگاه پیام نور مرکز بهار

آدرس دانشگاه پیام نور مرکز بهار استان همدان، بهار، شهرداری، بلوار آیت الله بهاری، بلوار بسیج است. شماره تلفن تماس این دانشگاه 08134508002 است. آدرس وب‌سایت دانشگاه پیام نور مرکز بهار نیز bahar.hp.pnu.ac.ir  است. از طیق این لینک می‌توانید از اخبار و اطلاعیه‌های دانشگاه مطلع شوید، با اعضای هیات علمی و گروه‌های آموزشی آشنا شده و به سامانه‌های مختلف دسترسی بیابید.

جمع‌بندی

داوطلبانی که مایل به ادامه تحصیل در دانشگاه پیام نور مرکز بهار هستند، می‌توانند از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور برای اخذ پذیرش اقدام نمایند. ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور بهار همچون سایر دانشگاه معمولا دو بار در سال انجام می‌شود و ملاک پذیرش دانشجو، صرفا سوابق تحصیلی است. با تحصیل در رشته های دانشگاه پیام نور بهار مدرک فارغ‌التحصیلی دانشجو امکان ترجمه و ارائه به دانشگاه‌های خارجی را دارد و این یک مزیت بسیار مهم برای بسیاری از دانشجویان محسوب می‌شود.

پی ان یو اگزم یک مرجع مطمئن و عالی برای ارائه آموزش‌های شب امتحانی است که به یاری دانشجویان دانشگاه پیام نور و دولتی می‌شتابد. در این وب‌سایت انواع فیلم‌های آموزشی رایگان پیام نور به همراه نمونه سوالات امتحانی در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد تا بتوانند به‌راحتی به رفع اشکال بپردازند. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با کارشناسان و مشاوران این مجموعه تماس بگیرید.

ادامه مطلب  دانشگاه شیراز ( معرفی برترین دانشگاه های کشور )

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور بهار بر چه اساسی انجام می‌شود؟

ملاک ثبت‌نام بدون آزمون سوابق تحصیلی داوطلب است.

دانشگاه پیام نور مرکز بهار در چه رشته‌هایی از گروه علوم تجربی پذیرش دانشجو دارد؟

در حال حاضر این دانشگاه تنها در رشته زیست‌شناسی سلولی و مولکولی در گروه علوم تجربی پذیرش دارد.

مهلت پرداخت شهریه ثابت چقدر است؟

شهریه ثابت باید تا قبل از انتخاب واحد پرداخت شود و به عبارت بهتر پرداخت آن لازمه فرایند انتخاب واحد است.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
دانشگاه پيام نور واحد نمين

دانشگاه پیام نور واحد نمین

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد نمین ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور نمین…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد سنقر

دانشگاه پیام نور واحد سنقر

آنچه در این نوشته میخوانید مزایای دانشگاه پیام نور تحصیل در دانشگاه پیام نور واحد سنقر ثبت نام بدون کنکور…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد سلماس

دانشگاه پیام نور واحد سلماس

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد سلماس ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور سلماس…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *