جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دانشگاه پیام نور واحد نقده

سامانه جامع گلستان دانشگاه پیام نور واحد ابرکوه

دانشگاه پیام نور یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌های آموزشی در ایران است که شعبات بسیاری در تمامی استان‌های ایران دارد. دانشگاه پیام نور واحد نقده یکی از شعبات این دانشگاه در استان آذربایجان غربی است. دانشگاه پیام نور به دو صورت رسمی (کنکور سراسری) و فراگیر (ثبت نام بدون کنکور) دانشجو می‌پذیرد. دانشجویان می‌توانند اقدام به ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور نقده کنند و در این دانشگاه به تحصیل بپردازند.

دانشگاه پیام نور دارای مدرکی معتبر است که تأییدیه وزارت علوم و فناوری را دارد. دانشجویان دانشگاه پیام نور ملزم به پرداخت شهریه نیز هستند. در ادامه این مقاله پی ان یو اگزم با دانشگاه پیام نور نقده و رشته های دانشگاه پیام نور نقده بیشتر آشنا می‌شویم.

آشنایی با دانشگاه پیام نور نقده

دانشگاه پیام نور در سال 1367 تأسیس شده است و در طی سال‌ها به تعداد شعبات دانشگاه پیام نور افزوده شده است. دانشگاه پیام نور واحد نقده یکی از شعبات این دانشگاه در استان آذربایجان غربی است. از مزایای دانشگاه پیام نور نقده امکان ثبت نام بدون کنکور است. از دیگر مزایای این دانشگاه این است که دانشجویان می‌توانند هم به‌صورت حضوری و هم به‌صورت غیرحضوری در این دانشگاه تحصیل کنند.

این مزیت دانشگاه پیام نور باعث شده است تا افراد شاغل هم بتوانند در این دانشگاه به تحصیل بپردازند. برای بسیاری این سوال پیش می‌آید که آیا مدرک دانشگاه پیام نور معتبر است؟ در جواب این سوال باید گفت بله. مدرک این دانشگاه به تایید وزارت علوم و فناوری رسیده است.

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد نقده

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد نقده

امکان ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه پیام نور نقده مانند بسیاری دیگر از شعبات دانشگاه‌های پیام نور وجود دارد. داوطلبانی که علاقه‌مند به تحصیل در دانشگاه پیام نور واحد نقده هستند، می‌توانند هم‌زمان با ثبت نام بدون کنکور دانشگاه‌های دولتی، آزاد و غیرانتفاعی اقدام به ثبت نام کنند. از طریق سایت سازمان سنجش می‌توانید اقدام به ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه پیام نور نقده کنید. اگر قصد ثبت نام در این دانشگاه را دارید باید رشته های دانشگاه پیام نور نقده را نیز بشناسید.

ادامه مطلب  دانشگاه علوم پزشکی مشهد

1. شرایط ثبت نام پیام نور

اگر قصد تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه پیام نور واحد نقده را دارید باید یکی از مدارک زیر را داشته باشید. درصورتی‌که پس از ثبت نام مشخص شود مدرک موردنظر را ندارید، ثبت نام شما لغو می‌شود.

  • مدرک دیپلم نظام قدیم چهارساله
  • مدرک دیپلم پیش‌دانشگاهی
  • مدرک دیپلم نظام جدید

2. مدارک مورد نیاز برای ثبت نام بدون کنکور

مرحله اول ثبت نام بدون کنکور به‌صورت اینترنتی صورت می‌گیرد. برای این که در مراحل ثبت نام به مشکل برنخورید بهتر است تا مدارک و اطلاعات موردنیاز را قبل از ثبت نام آماده کنید. در مرحله اول ثبت نام باید سریال رشته مدنظر خود را خریده باشید، اطلاعات فردی و انتخاب رشته را نیز آماده داشته باشید.

در ثبت نام حضوری هم باید مدارک زیر را به همراه داشته باشید:

  • اصل و کپی مدرک دیپلم نظام جدید یا نظام قدیم
  • اصل و کپی تمام صفحات شناسنامه
  • 6 قطعه عکس 4*3
  • مدرک نظام‌وظیفه برای آقایان

3. دانشگاه پیام نور واحد نقده؛ ثبت نام در مقطع کارشناسی ارشد

دانشجویان در مقطع کارشناسی‌ارشد هم می‌توانند به‌صورت رسمی و فراگیر پذیرش شوند. برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور نقده، داوطلبان می‌توانند دروس تخصصی نیمسال اول را انتخاب کرده و در طول ترم به‌صورت حضوری، مجازی یا خود خوان دروس را بگذرانند. درصورتی‌که در امتحانات موفق شوند، می‌توانند برای ترم دوم انتخاب واحد کرده و به طور رسمی دانشجوی دانشگاه پیام نور ‌شوند.

دانشجویان می‌توانند برای ثبت نام کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور از استعداد درخشان هم استفاده کنند.

رشته های دانشگاه پیام نور واحد نقده

رشته های دانشگاه پیام نور واحد نقده

هر ساله ممکن است رشته‌های ارائه شده در دانشگاه پیام نور واحد نقده متفاوت باشد. برای کسب اطلاعات دقیق‌تر هر سال باید به دفترچه انتخاب رشته‌ای که از سوی سازمان سنجش منتشر می‌شود مراجعه کرد.

رشته‌های مقطع کارشناسی دانشگاه نقده که صرفاً با سوابق تحصیلی است بر اساس آخرین دفترچه منتشر شده به این صورت است: مهندسی صنایع، مهندسی کامپیوتر، زیست‌شناسی سلولی و مولکولی، شیمی کاربردی، شیمی محض، حسابداری، حقوق، روان‌شناسی، علوم تربیتی، علوم ورزشی، فقه و مبانی حقوق اسلامی، مددکاری اجتماعی، مدیریت بازرگانی، مدیریت دولتی، آموزش زبان انگلیسی و مترجمی زبان انگلیسی.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور واحد شوط

رشته‌های دانشگاه پیام نور واحد نقده در مقطع کارشناسی ارشد هم به این صورت است: زبان وادبیات فارسی و زیست شناسی گیاهی گرایش فیزیولوژی.

آدرس و وب ‌سایت دانشگاه پیام نور نقده

دانشگاه پیام نور واحد نقده واقع در استان آذربایجان غربی، شهر نقده، بلوار دانشجو است. برای کسب اطلاعات بیشتر و مطلع شدن از جدیدترین اخبار و همایش‌های دانشگاه می‌توانید به وب‌سایت رسمی دانشگاه به آدرس http://na.az.pnu.ac.ir/portal/home/ مراجعه کنید.

سامانه گلستان دانشگاه پیام نور واحد نقده

سامانه جامع گلستان یک سامانه اینترنتی است که دانشگاه‌های بسیاری از جمله دانشگاه پیام نور برای انجام بسیاری از امور دانشجویان از آن استفاده می‌کنند. پس از ثبت نام دانشجو، در سامانه گلستان برای آن صفحه‌ای ساخته می‌شود. دانشجویان برای اموری مانند انتخاب واحد، حذف و اضافه، پرداخت شهریه، درخواست مرخصی یا حذف ترم، درخواست مهمانی، مشاهده نمرات و… باید از سایت گلستان دانشگاه پیام نور استفاده کنند. دانشجویان دانشگاه پیام نور واحد نقده می‌توانند از طریق reg.pnu.ac.ir و osreg.pnu.ac.ir به سامانه گلستان دسترسی پیدا کنند.

شهریه دانشگاه پیام نور

شهریه دانشگاه پیام نور

دانشجویان دانشگاه پیام نور واحد نقده ملزم به پرداخت شهریه در هر ترم هستند. از مزیت‌های این دانشگاه این است که شهریه آن از دانشگاه‌های آزاد و غیرانتفاعی کم‌تر است. شهریه دانشگاه پیام نور شامل دو بخش شهریه ثابت و متغیر است. شهریه دانشجویان باتوجه‌به اینکه در کدام یک از رشته‌های دانشگاه پیام نور نقده تحصیل می‌کنند می‌تواند متفاوت باشد. همچنین سال ورودی دانشجویان هم در شهریه ثابت تأثیر دارد.

شهریه دانشجویانی که با کنکور یا ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور نقده در این دانشگاه تحصیل می‌کنند تفاوتی با هم ندارد. شهریه این دانشگاه سالانه حدود 10 تا 15 درصد افزایش می‌یابد.

جمع‌بندی

دانشگاه پیام نور واحد نقده یکی از شعبه‌های دانشگاه پیام نور، واقع در استان آذربایجان غربی است. این دانشگاه به دو صورت رسمی و فراگیر دانشجو می‌پذیرد. دانشجویان دانشگاه پیام نور ملزم به پرداخت شهریه هستند. داوطلبان پس از آشنایی با رشته های دانشگاه پیام نور نقده می‌توانند با ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور نقده تحصیل کنند. دانشگاه نقده در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی‌ارشد دانشجو می‌پذیرد؛ ولی ممکن است رشته‌های ارائه شده در هر سال متفاوت باشد.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور مرکز کوهپایه

مجموعه پی ان یو اگزم باهدف آموزش‌های کاربردی به دانشجویان تأسیس شده است. این مجموعه آموزش‌های کاربردی و مختلفی برای دانشجویان دانشگاه‌های دولتی و پیام نور ارائه می‌دهد. برای مشاهده فیلم‌های آموزشی رایگان پیام نور می‌توانید به این سایت مراجعه کنید.

دانشگاه پیام نور واحد نقده در چه مقاطعی دانشجو می‌پذیرد؟

این دانشگاه در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی‌ارشد دانشجو می‌پذیرد.

پذیرش در مقطع کارشناسی در دانشگاه پیام نور نقده به چه صورت است؟

دانشجویان صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی پذیرفته می‌شوند.

شهریه متغیر به چه چیزهایی بستگی دارد؟

شهریه متغیر باتوجه‌به تعداد واحدها و اینکه تئوری یا عملی هستند مشخص می‌شود.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
دانشگاه پیام نور واحد بوئین و میاندشت

دانشگاه پیام نور واحد بوئین و میاندشت

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد بوئین و میاندشت مزایای دانشگاه پیام نور واحد بوئین…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد باغ بهادران

دانشگاه پیام نور واحد باغ بهادران

آنچه در این نوشته میخوانید چرا تحصیل در دانشگاه پیام نور؟ معرفی دانشگاه پیام نور واحد باغ بهادران رشته های…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد وزوان

دانشگاه پیام نور واحد وزوان

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد وزوان مزایای دانشگاه پیام نور وزوان ثبت نام بدون…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *