رشته های بدون کنکور پیام نور کرمانشاه

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور کرمانشاه

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور کرمانشاه

علاقه‌مندان به تحصیل در رشته های بدون کنکور پیام نور کرمانشاه باید با مراجعه به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور در موعد مقرر به انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی بپردازند.مزایای تحصیل در پیام نور موجب تشویق بسیاری از داوطلبان به ادامه تحصیل در این دانشگاه می‌شود.

ثبت نام در دانشگاه پیام نور کرمانشاه بدون کنکور پس از اخذ پذیرش از سازمان سنجش، ابتدا به‌صورت آنلاین و سپس با ارائه مدارک به دانشگاه به صورت حضوری ممکن است. در ادامه این مطلب از وب‌سایت پی ان یو اگزم با ما همراه باشید تا به بررسی شرایط تحصیل در پیام ‌نور و ثبت نام در دانشگاه پیام نور کرمانشاه بدون کنکور بپردازیم.

ثبت نام در دانشگاه پیام نور کرمانشاه بدون کنکور

ثبت نام در دانشگاه پیام نور کرمانشاه بدون کنکور

داوطلبان علاقه‌مند به تحصیل در رشته های بدون کنکور پیام نور کرمانشاه بایستی در موعد مقرر به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور مراجعه نموده و پس از مطالعه دقیق دفترچه اقدام به ثبت‌نام نمایند. این ثبت‌نام معمولا دو بار در سال انجام می‌شود. مرحله اول در مردادماه و هم‌زمان با انتخاب رشته داوطلبان کنکور سراسری صورت می‌گیرد. پذیرفته‌شدگان این مرحله در مهرماه می‌توانند وارد دانشگاه شوند.

مرحله دوم نیز مربوط به تکمیل ظرفیت دانشگاه‌های کشور است که معمولا در آذرماه هر سال انجام می‌شود. پذیرفته‌شدگان این مرحله نیز در بهمن ماه می‌توانند وارد دانشگاه شوند. پذیرش در دانشگاه پیام نور کرمانشاه بدون آزمون صرفا بر اساس سوابق تحصیلی صورت گرفته و هیچ‌گونه آزمونی برگزار نخواهد شد.

رشته های بدون کنکور پیام نور کرمانشاه در مقطع کارشناسی

لیست رشته های بدون کنکور پیام نور کرمانشاه به شرح زیر است:

  • گروه علوم ریاضی وفنی: ریاضیات و کاربردها، علوم کامپیوتر، فیزیک، مهندسی شهرسازی، مهندسی شیمی، مهندسی صنایع، مهندسی عمران، مهندسی کامپیوتر
  • گروه علوم‌تجربی: اقتصاد کشاورزی، ترویج و آموزش کشاورزی پایدار، زمین‌شناسی، زیست‌شناسی سلولی و مولکولی، زیست‌شناسی گیاهی، شیمی کاربردی، علوم دامی، علوم و مهندسی محیط‌زیست
  • گروه علوم‌انسانی: ادیان و عرفان، اقتصاد، تاریخ، جامعه‌شناسی، جغرافیا، زبان و ادبیات عربی، زبان و ادبیات فارسی، علم اطلاعات و دانش‌شناسی، علوم تربیتی،   علوم سیاسی، علوم قرآن و حدیث، علوم ورزشی، فقه و مبانی حقوق اسلامی، فلسفه و کلام اسلامی، گردشگری، مددکاری اجتماعی، مدیریت بیمه، مدیریت دولتی، مدیریت صنعتی، مشاوره
  • گروه زبان‌های خارجی: مترجمی زبان انگلیسی
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور کرمانشاه در مقطع کارشناسی ‌ارشد

رشته های بدون کنکور پیام نور کرمانشاه در مقطع کارشناسی ‌ارشد

همچنین لیست رشته های ارشد دانشگاه پیام نور کرمانشاه بدون کنکور عبارت است از:

ادامه مطلب  رشته های ارشد دانشگاه پیام نور همدان

جغرافيا و برنامه‌ريزي شهري گرايش برنامه‌ريزي مسكن و بازآفريني شهري، جغرافيا و برنامه‌ريزي روستايي گرايش مديريت توسعه پایدار روستایی، ادبیات عربی، تاريخ گرايش تاريخ ايران اسلامي، علم اطلاعات و دانش شناسي گرايش مطالعات کتابخانه‌های عمومی

شهریه رشته های بدون کنکور پیام نور کرمانشاه

داوطلبان علاقه‌مند به ادامه تحصیل در پیام نور موظف به پرداخت شهریه هستند. شهریه رشته های بدون کنکور پیام نور کرمانشاه نیز همانند سایر رشته‌ها شامل دو بخش ثابت و متغیر است. پرداخت شهریه از طریق سامانه گلستان دانشگاه پیام نور صورت می‌گیرد.

شهریه ثابت تا پایان تحصیل در یک مقطع بدون تغییر می‌ماند؛ ولی شهریه متغیر بر اساس تعداد واحدهای عملی و تئوری انتخاب شده در هر ترم مشخص می‌گردد. قبل از شروع انتخاب واحد دانشجو باید نسبت به پرداخت شهریه ثابت اقدام نماید. بعد از آن دانشجو تا شروع امتحانات پایان‌ترم فرصت دارد، با دانشگاه تسویه حساب نماید. شهریه دانشگاه پیام نور سالانه 10 تا 15 درصد افزایش می‌یابد.

مزایای تحصیل در پیام نور

مزایای تحصیل در پیام نور

همان‌طور که قبلا نیز اشاره شد، تحصیل در رشته های بدون کنکور پیام نور کرمانشاه مزایای خاصی برای داوطلبان دارد که موجب تشویق آن‌ها به ادامه تحصیل در پیام نور خواهد شد. انجام کلیه امور آموزشی از جمله انتخاب واحد دانشگاه پیام نور، حذف و اضافه، حذف اضطراری، پرداخت شهریه، درخواست مهمانی و… با مراجعه به سامانه جامع گلستان دانشگاه پیام نور امکان‌پذیر است. در زمان ثبت‌نام به هر دانشجو یک کلمه عبور و نام کاربری اختصاصی برای ورود به این سامانه اختصاص می‌یابد.

یکی دیگر از مزایای تحصیل در پیام نور، امکان تحصیل هم‌زمان در دو رشته است که برای برخی داوطلبان اهمیت دارد. به دلیل غیراجباری بودن حضور در کلاس‌های درس نظری، دانشجویان این دانشگاه در ضمن تحصیل در پیام نور می‌توانند شاغل نیز باشند. شهریه دانشگاه پیام نور از دانشگاه آزاد و غیرانتفاعی کمتر است و این خود یکی از دلایل تمایل دانشجویان به تحصیل در پیام نور است.

ادامه مطلب  رشته روانشناسی بدون کنکور پیام نور

امتحانات دانشگاه پیام نور سراسری است و در ابتدای هر ترم مرکز آزمون دانشگاه لیست منابع هر درس را منتشر می‌کند و سوالات امتحانی بر اساس همین منابع طرح خواهد شد؛ بنابراین اساتید دخل و تصرفی در طراحی سوالات نخواهند داشت. دانشجویانی که در رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور کرمانشاه تحصیل کرده‌اند، مدرکی مشابه فارغ‌التحصیلان با آزمون دریافت خواهند کرد و نوع پذیرش در مدرک آن‌ها قید نخواهد شد.

به علاوه تفاوتی بین میزان شهریه دانشجویان با آزمون و بدون آزمون در یک رشته خاص و در یک مقطع وجود نخواهد داشت. البته تحصیل در پیام نور به علت خود خوان بودن بسیاری از دروس نیازمند علاقه و پشتکار زیاد است و بار زیادی را به دانشجو تحمیل می‌کند.

جمع‌بندی

رشته های بدون کنکور پیام نور کرمانشاه تنوع بالایی داشته و امکان ادامه‌تحصیل را برای داوطلبان به راحتی فراهم می‌سازد. تحصیل در پیام نور یک موقعیت ویژه و خاص است که به آسانی نمی‌توان از آن گذشت. ثبت نام در دانشگاه پیام نور کرمانشاه بدون کنکور از طریق مراجعه به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور و بر اساس سوابق تحصیلی ممکن می‌شود.

پی ان یو اگزم یکی از زیرمجموعه‌های سایت یونی لند است. در این سایت می توانید در دوره‌های آموزشی پیام نور و کنکور ثبت‌نام کنید. همچنین می‌توانید به دانلود رایگان نمونه سوالات پیام نور و سایر محتواهای رایگان سایت بپردازید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با کارشناسان ما در پی ان یو اگزم تماس بگیرید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مشهد

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مشهد

آنچه در این نوشته میخوانید تحصیل در دانشگاه پیام نور ثبت نام در دانشگاه پیام نور مشهد بدون کنکور رشته‌…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور کاشان

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور کاشان

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام دانشگاه پیام نور کاشان بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور تبریز

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور تبریز

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام در دانشگاه پیام نور تبریز بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور اصفهان

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور اصفهان

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام در پیام نور اصفهان بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مرودشت

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مرودشت

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام در پیام نور مرودشت بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *