رشته های بدون کنکور پیام نور ساری

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور ساری

رشته های بدون کنکور پیام نور ساری

علاقه‌مندان به تحصیل در رشته های بدون کنکور پیام نور ساری می‌توانند از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور اقدام به ثبت‌نام نمایند. برخورداری از مزایای تحصیل در پیام نور یکی از دلایل تشویق داوطلبان به ادامه تحصیل در این دانشگاه است.

ثبت نام در دانشگاه پیام نور ساری بدون کنکور پس از گرفتن پذیرش از سازمان سنجش ابتدا به‌صورت آنلاین و سپس با مراجعه حضوری به دانشگاه و ارائه مدارک تکمیل می‌گردد. در ادامه مطلب از پی ان یو اگزم همراه ما باشید تا به بررسی رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور ساری و مزایای تحصیل در پیام نور بپردازیم.

ثبت نام در دانشگاه پیام نور ساری بدون کنکور

داوطلبان رشته های بدون کنکور پیام نور ساری می‌توانند همچون داوطلبان سایر رشته‌های بدون آزمون در موعد مقرر به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور مراجعه کرده و پس از مطالعه دقیق دفترچه منتشر شده از سوی این سازمان به انتخاب رشته بپردازند. این نوع ثبت‌نام معمولا سالانه دو بار در مردادماه و آذرماه انجام می‌شود. پذیرفته‌شدگان به ترتیب می‌توانند در مهرماه و بهمن‌ماه وارد دانشگاه شوند.

نکته قابل‌توجه در مورد پذیرش بدون آزمون این است که نوع پذیرش در مدرک فارغ‌التحصیلی قید نمی‌شود و تفاوتی بین پذیرفته‌شدگان با آزمون و بدون آزمون از این نظر وجود ندارد. پذیرش بدون آزمون در دانشگاه پیام نور ساری تنها بر اساس سوابق تحصیلی صورت می‌گیرد.

رشته های بدون کنکور پیام نور ساری در مقطع کارشناسی

رشته های بدون کنکور پیام نور ساری در مقطع کارشناسی

رشته های بدون کنکور پیام نور ساری در مقطع کارشناسی شامل موارد زیر هستند:

  • علوم ریاضی و فنی: مهندسی برق، مهندسی شهرسازی، مهندسی شیمی، مهندسی صنایع، مهندسی عمران، مهندسی کامپیوتر، مهندسی معماری، مهندسی مکانیک، مهندسی نفت، زمین‌شناسی، زیست‌شناسی سلولی و مولکولی، زیست‌شناسی گیاهی، زیست‌فناوری، شیمی کاربردی، شیمی محض، علوم دامی، علوم و مهندسی شیلات، علوم و مهندسی صنایع غذایی (کشاورزی)
  • علوم‌انسانی: اقتصاد، تاریخ، جامعه‌شناسی، حسابداری، روان‌شناسی، زبان و ادبیات فارسی، علوم تربیتی، علوم سیاسی، علوم قرآن و حدیث، علوم ورزشی، فقه و مبانی حقوق اسلامی، گردشگری، مدیریت بازرگانی، مدیریت دولتی، مدیریت صنعتی، مدیریت کسب‌وکارهای کوچک، مشاوره
  • هنـر: طراحی لباس
  • زبان‌های خارجی: زبان و ادبیات انگلیسی، مترجمی زبان انگلیسی
ادامه مطلب  رشته مدیریت کسب و کار پیام نور

رشته های بدون کنکور پیام نور ساری در مقطع کارشناسی ‌ارشد

رشته های بدون کنکور پیام نور ساری در مقطع کارشناسی‌ارشد عبارت‌اند از:

زبان و ادبيات فارسي، زبان‌شناسی همگانی، علوم قرآن و حدیث، فقه و مباني حقوق اسلامي، فلسفه و کلام اسلامی، مديريت کسب‌وکار گرايش استراتژي، مديريت کسب‌وکار گرايش بازاريابي، مديريت کسب‌وکار گرايش رفتار سازماني و منابع انساني، مديريت کسب‌وکار گرايش سیستم‌های اطلاعاتي و فناوري اطلاعات، مديريت کسب‌وکار گرايش عمليات و زنجيره تامين، مديريت کسب‌وکار گرايش فناوري، مديريت کسب‌وکار گرايش انرژي، مديريت کسب‌وکار گرايش مالي، شيمي گرايش شیمی‌فیزیک، شيمي گرايش شيمي آلی، شيمي گرايش شيمي تجزيه، زيست‌شناسي گياهي گرايش سيستماتيك و بوم‌شناسي

شهریه رشته های بدون کنکور پیام نور ساری

شهریه رشته های بدون کنکور پیام نور ساری

شهریه رشته های بدون کنکور پیام نور ساری شامل دو بخش ثابت و متغیر است. پرداخت شهریه ثابت لازمه انتخاب واحد دانشگاه پیام نور است. شهریه متغیر نیز بر اساس تعداد واحدهای انتخاب شده در هر ترم تعیین می‌شود. شهریه دروس عملی از دروس تئوری بیشتر است. دانشجویان دانشگاه پیام نور موظف هستند که تا قبل از شروع امتحانات پایان‌ ترم و برای دریافت کارت آزمون به تسویه‌حساب کامل شهریه بپردازند. شهریه دانشجویان پیام نور سالانه 10 تا 15 درصد افزایش می‌یابد. برای تحصیل در یک رشته مشخص دانشجویان پذیرفته با آزمون و بدون آزمون شهریه یکسانی پرداخت می‌کنند.

رشته های فراگیر دانشگاه پیام نور ساری در مقطع کارشناسی ارشد

علاوه بر پذیرش در رشته های بدون کنکور پیام نور ساری، پذیرش فراگیر نیز یکی از راه‌های تحصیل در پیام نور بدون شرکت در کنکور است. رشته‌های ارشد فراگیر دانشگاه پیام نور ساری عبارت‌اند از:

شیمی گرایش‌های شیمی تجزیه و شیمی آلی، مشاوره گرایش مشاوره خانواده، مدیریت کسب‌وکار گرایش‌های مالی، فناوری، عملیات زنجیره تامین، سیستم‌های اطلاعاتی و فناوری اطلاعات، رفتار سازمانی و منابع انسانی، بازاریابی، استراتژی و کارآفرینی (کسب‌وکار جدید)، علوم اقتصادی گرایش اقتصاد اسلامی، زبان و ادبیات فارسی، روان‌شناسی گرایش روان‌شناسی اسلامی (مثبت‌گرا)، جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری گرایش برنامه‌ریزی مسکن و بازآفرینی شهری، الهیات و معارف اسلامی گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی

ادامه مطلب  مهندسی برق گرایش مخابرات

بیشتر بخوانید: دانشگاه فنی حرفه‌ای، بستری برای رشد مهارت در کنار دانش

تحصیل در پیام نور

تحصیل در پیام نور

علاقه‌مندان به تحصیل در رشته های بدون کنکور پیام نور ساری می‌توانند از مزایای ویژه تحصیل در پیام نور بهره ببرند. یکی از این مزایای کمتر بودن میزان شهریه آن نسبت به سایر دانشگاه‌های شهریه پرداز است. در آغاز هر ترم مرکز آزمون دانشگاه لیست منابع هر درس را مشخص می‌کند و امتحانات به‌صورت هماهنگ و سراسری برگزار می‌شود؛ این بدین معنی است که اساتید دانشگاه دخالتی در طراحی سوالات نخواهند داشت. اگر شما شاغل هستید یا مشغله زیادی دارید و بااین‌حال تمایل به ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر دانشگاهی را دارید، تحصیل در پیام نور بهترین انتخاب است.

غیراجباری بودن حضور در کلاس‌ها موجب می‌شود که بتوانید به‌راحتی و بدون دغدغه به ادامه تحصیل بپردازید. به‌علاوه مدرک دانشگاه پیام نور کاملا معتبر بوده و قابل ترجمه برای تحصیل در مقاطع بالاتر در دانشگاه‌های کشورهای خارجی است. با امکان برگزاری کلاس‌ها به‌صورت مجازی تحصیل در پیام نور حتی از راه دور نیز ممکن است.

جمع‌بندی

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور ساری در هر دو مقطع کارشناسی و کارشناسی‌ارشد با تنوع بالایی که دارند، پاسخگوی نیاز بسیاری از داوطلبان هستند. از مزایای تحصیل در پیام نور شهریه کمتر نسبت به دانشگاه آزاد و غیرانتفاعی است. ثبت نام در دانشگاه پیام نور ساری بدون کنکور در سایت سازمان سنجش و آموزش کشور بر اساس سوابق تحصیلی انجام می‌شود.

پی ان یو اگزم از زیر مجموعه‌های سایت یونی لند به شمار می‌آید. در این سایت قادر خواهید بود به انواع دوره‌های آموزشی رایگان کنکور ارشد و دانشگاهی دسترسی پیدا کنید و همچنین به دانلود رایگان نمونه سوالات پیام نور بپردازید. محتوای این سایت برای دانشجویان دانشگاه‌های دولتی نیز کاربردی و قابل‌استفاده است. برای دریافت مشاوره و کسب اطلاعات تکمیلی با کارشناسان پی ان یو اگزم تماس بگیرید.

ادامه مطلب  رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور یزد

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مشهد

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مشهد

آنچه در این نوشته میخوانید تحصیل در دانشگاه پیام نور ثبت نام در دانشگاه پیام نور مشهد بدون کنکور رشته‌…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور کاشان

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور کاشان

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام دانشگاه پیام نور کاشان بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور تبریز

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور تبریز

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام در دانشگاه پیام نور تبریز بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور اصفهان

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور اصفهان

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام در پیام نور اصفهان بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مرودشت

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مرودشت

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام در پیام نور مرودشت بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *