رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور بندرعباس

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور بندرعباس

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور بندرعباس

تحصیل در رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور بندرعباس بر اساس سوابق تحصیلی امکان‌پذیر است. مزایای تحصیل در پیام نور موجب تشویق بسیاری از داوطلبان به ادامه تحصیل در این دانشگاه شده است. فرایند ثبت نام در دانشگاه پیام نور بندرعباس بدون کنکور با مراجعه به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور انجام می‌پذیرد. این ثبت‌نام دو بار در سال برای ورودی مهر و بهمن انجام می‌شود. در ادامه این مطلب از وب‌سایت پی ان یو اگزم با ما همراه باشید تا به بررسی رشته های بدون کنکور پیام نور بندرعباس و شرایط تحصیل در پیام نور بپردازیم.

ثبت نام در دانشگاه پیام نور بندرعباس بدون کنکور

داوطلبان رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور بندرعباس می‌توانند بدون شرکت در کنکور سراسری و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی به ادامه تحصیل بپردازند. این نوع پذیرش دو بار در سال انجام می‌گیرد. مرحله اول در مردادماه هم‌زمان با انتخاب رشته داوطلبان کنکور سراسری انجام می‌شود. پذیرفته‌شدگان این مرحله در مهرماه می‌توانند وارد دانشگاه شوند. مرحله دوم نیز همان مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه‌های کشور است. این مرحله نیز در آذرماه انجام شده و کسانی که موفق به اخذ پذیرش در این مرحله شده‌اند، در بهمن‌ماه وارد دانشگاه پیام نور بندرعباس خواهند شد.

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور بندرعباس

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور بندرعباس

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور بندرعباس در مقطع کارشناسی شامل گروه‌های آزمایشی علوم‌تجربی، علوم‌انسانی، هنر و زبان‌های خارجی نمی‌شود. این دانشگاه تنها در رشته مهندسی برق به پذیرش دانشجو بدون شرکت در کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی می‌پردازد. در مقطع کارشناسی‌ارشد نیز دانشجویان می‌توانند در رشته زبان و ادبیات انگلیسی به تحصیل در پیام نور بندرعباس بپردازند.

ادامه مطلب  مدیریت مهندسی ،گرایش ارشد مهندسی صنایع (استفاده از اصول مهندسی در کسب و کار)

شهریه رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور بندرعباس

دانشجویان رشته های بدون کنکور پیام نور بندرعباس نیز همانند سایر رشته‌ها موظف به پرداخت شهریه هستند؛ البته میزان این شهریه نسبت به دانشگاه‌ آزاد و غیرانتفاعی کمتر است. تفاوتی میان میزان شهریه پذیرفته‌شدگان با آزمون و بدون آزمون دانشگاه پیام‌نور وجود ندارد.  این شهریه از دو بخش تشکیل می‌شود. شهریه ثابت که تا پایان تحصیل در یک مقطع افزایش نمی‌یابد و شهریه متغیر نیز بر اساس تعداد واحدهای هر ترم تعیین می‌شود. بدین ترتیب که شهریه دروس عملی از دروس نظری بیشتر خواهد بود. گفتنی است که پرداخت شهریه با مراجعه به سایت گلستان دانشگاه پیام‌ نور صورت می‌گیرد.

مزایای تحصیل در پیام نور

مزایای تحصیل در پیام نور

تحصیل در رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور بندرعباس مزایای خاص خود را دارد. یکی از این مزایا امکان تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور است. مزیت دیگر امکان برگزاری کلاس‌ها به‌صورت غیرحضوری است. همچنین امکان ادامه تحصیل در این دانشگاه تا مقاطع بالا نیز وجود دارد. نوع پذیرش دانشجو اعم از با آزمون، بدون آزمون و فراگیر در مدرک تحصیلی درج نخواهد شد. کلاس‌های این دانشگاه به سه صورت برگزار می‌شود که شامل حضوری، الکترونیکی و خود خوان است. با‌توجه‌به خود خوان بودن برخی دروس در این دانشگاه، موفقیت در امتحانات منوط به تلاش و پشتکار زیاد از سمت دانشجو خواهد بود. این موضوع گاه می‌تواند موجب دلسردی دانشجویان از تحصیل و تمایل به انصراف از این دانشگاه گردد.

جمع‌بندی

امکان ادامه تحصیل در رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور بندرعباس با مراجعه به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور میسر می‌شود. با تحصیل در پیام نور مدرک معتبر و مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دریافت خواهید کرد و این مدرک قابل ترجمه برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر در دانشگاه‌های خارجی است. ثبت نام در دانشگاه پیام نور بندرعباس بدون کنکور صرفا بر اساس سوابق تحصیلی صورت می‌گیرد.

ادامه مطلب  رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور تهران غرب

پی ان یو اگزم یکی از زیرمجموعه‌های سایت یونی لند است. در این سایت می‌توانید در دوره‌های مختلف آموزشی پیام‌نور و کنکور ثبت‌نام کنید. همچنین می‌توانید به دانلود رایگان سوالات پیام نور و سایر محتواهای رایگان سایت بپردازید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با ما همراه باشید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مشهد

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مشهد

آنچه در این نوشته میخوانید تحصیل در دانشگاه پیام نور ثبت نام در دانشگاه پیام نور مشهد بدون کنکور رشته‌…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور کاشان

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور کاشان

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام دانشگاه پیام نور کاشان بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور تبریز

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور تبریز

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام در دانشگاه پیام نور تبریز بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور اصفهان

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور اصفهان

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام در پیام نور اصفهان بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مرودشت

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مرودشت

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام در پیام نور مرودشت بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *