رشته های ارشد پیام نور گرگان | رشته‌ با آزمون + بدون آزمون

رشته های ارشد پیام نور گرگان

رشته های ارشد پیام نور گرگان

ادامه تحصیل در رشته های ارشد پیام نور گرگان نیازمند اخذ پذیرش از سازمان سنجش یا سایت talent.pnu.ac.ir است. تحصیل در مقطع ارشد پیام نور گرگان به سه شیوه بدون آزمون، با آزمون و فراگیر صورت می‌گیرد. 

ثبت نام ارشد در دانشگاه پیام نور گرگان مزایای ویژه‌ای دارد که موجب تشویق دانشجویان به ادامه تحصیل در این دانشگاه خواهد شد. یکی از این مزایا میزان شهریه کمتر نسبت به سایر دانشگاه‌های شهریه‌ پرداز کشور است.در ادامه این مطلب از وب‌سایت پی ان یو اگزم همراه ما باشید تا به بررسی شرایط تحصیل در مقطع ارشد پیام نور گرگان و ثبت‌نام در این دانشگاه بپردازیم.

ثبت نام ارشد در دانشگاه پیام نور گرگان

ادامه تحصیل در رشته های ارشد پیام نور گرگان به سه روش ممکن است: بدون آزمون، با آزمون و فراگیر. برای پذیرش با آزمون ابتدا داوطلب باید جهت ثبت‌نام در کنکور در موعد مقرر به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور مراجعه کند و پس از مطالعه دقیق دفترچه اقدام به ثبت‌نام نماید. پس از شرکت در کنکور و کسب نمره قبولی می‌تواند به انتخاب رشته بپردازد.

یک راه دیگر برای تحصیل در مقطع ارشد پیام نور گرگان انتخاب رشته بدون آزمون است. در این نوع پذیرش ملاک سوابق تحصیلی داوطلب خواهد بود. آخرین بار در سال 1399 به دلیل شیوع کرونا پذیرش کارشناسی‌ارشد به‌صورت انتخاب رشته بدون آزمون برگزار شد. اکنون هم دانشجویان استعداد درخشان می‌توانند با مراجعه به سایت talent.pnu.ac.ir بر اساس معدل خود اقدام به اخذ پذیرش نمایند.

رشته های ارشد پیام نور گرگان با آزمون

رشته های ارشد پیام نور گرگان با آزمون

لیست رشته های ارشد پیام نور گرگان در پذیرش با آزمون عبارت است از:

ادامه مطلب  مهندسی برق گرایش کنترل

فلسفه و کلام اسلامی (گرایش فلسفه اسلامی)، روان‌شناسی عمومی و تاریخ گرایش تاریخ ایران اسلامی

همان‌طور که اشاره شد، برای پذیرش داوطلبان به شیوه با آزمون نیاز به ثبت‌نام در کنکور کارشناسی‌ارشد و کسب حدنصاب نمره مجاز برای انتخاب رشته است.

بیشتر بخوانید: دانشگاه پیام نور بروجن

رشته های ارشد پیام نور گرگان بدون آزمون

ادامه تحصیل در مقطع ارشد پیام نور گرگان بدون آزمون صرفا بر اساس سوابق تحصیلی ممکن است. اطلاعیه مربوط به پذیرش بدون آزمون معمولا در اسفندماه هر سال منتشر می‌شود.  لیست رشته های ارشد پیام نور گرگان با پذیرش بدون آزمون عبارت‌ است از: تاريخ گرايش تاريخ ايران اسلامي، فلسفه و كلام اسلامي

رشته های ارشد پیام نور گرگان فراگیر

رشته های ارشد پیام نور گرگان فراگیر

راه سوم برای تحصیل در مقطع ارشد پیام نور اراک پذیرش فراگیر است. در این نوع پذیرش که ثبت‌نام اولیه آن معمولا در مهرماه هر سال انجام می‌شود، داوطلب باید به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور مراجعه کند و پس از مطالعه کامل دفترچه منتشره، اقدام به ثبت‌نام نماید.

پس از اخذ پذیرش داوطلب با عنوان دانش‌پذیر وارد دانشگاه می‌شود و بعد از گذراندن دروس نیم‌سال اول با موفقیت کامل، عنوان وی به دانشجو تغییر می‌یابد و می‌تواند به ادامه تحصیل در آن مقطع بپردازد. لیست رشته های ارشد پیام نور گرگان به‌صورت فراگیر عبارت است از: تاریخ گرایش تاریخ اسلامی و روان‌شناسی گرایش روان‌شناسی عمومی

مزایای تحصیل در مقطع ارشد پیام نور گرگان

تحصیل در رشته های ارشد پیام نور گرگان مزایای خاصی دارد. مورد اول پرداخت هزینه کمتر نسبت به سایر واحدهای دانشگاهی شهریه پرداز مانند دانشگاه آزاد و غیرانتفاعی است. مورد دوم امکان تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور است که یک موقعیت ویژه برای بسیاری از داوطلبان به شمار می‌آید. مورد سوم غیراجباری بودن حضور در کلاس‌های تئوری است که امکان تحصیل برای شاغلین و افراد دارای مشغله زیاد را فراهم می‌آورد.

ادامه مطلب  رشته های ارشد فراگیر پیام نور اصفهان

مورد بعدی سراسری بودن امتحانات پایان ترم در کل کشور است. در ابتدای هر ترم مرکز آزمون دانشگاه، منابع کلیه دروس را مشخص می‌کند و اساتید هیچ‌گونه دخل و تصرفی در منابع یا سوالات امتحانی نخواهند داشت. این موضوع امکان ادامه تحصیل از راه دور را نیز برای دانشجویان ایجاد کرده است. مدرک دانشگاه پیام نور نیز کاملا معتبر بوده و مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خواهد بود. همچنین مدرک این دانشگاه قابل ترجمه و ارائه به دانشگاه‌های خارج از کشور است.

شهریه رشته های ارشد پیام نور گرگان

شهریه رشته های ارشد پیام نور گرگان

شهریه رشته های ارشد پیام نور گرگان شامل دو بخش ثابت و متغیر است. شهریه ثابت توسط هیات امنای دانشگاه تعیین می‌شود و تا پایان تحصیل در یک مقطع ثابت باقی می‌ماند. برای انتخاب واحد در دانشگاه پیام‌نور دانشجو موظف به پرداخت شهریه ثابت است. بخش دوم شهریه، همان شهریه متغیر است که پس از نهایی کردن انتخاب واحد و بر اساس تعداد واحدهای عملی و نظری تعیین می‌شود.

شهریه دروس عملی از دروس نظری بیشتر است. شهریه متغیر نیز باید قبل از شروع امتحانات پایان ترم پرداخت شود. پرداخت شهریه دانشگاه پیام نور از طریق مراجعه به سامانه گلستان دانشگاه پیام‌نور انجام می‌شود. به هر دانشجو پس از ثبت‌نام در این دانشگاه یک نام کاربری و رمز عبور برای ورود به سامانه گلستان برای انجام کلیه امور آموزشی اختصاص داده می‌شود.

جمع‌بندی

پذیرش در رشته های ارشد پیام نور گرگان به دلیل شرایط و امکانات خوبی که تحصیل در این دانشگاه دارد، آرزوی بسیاری از داوطلبان است. ادامه تحصیل در مقطع ارشد پیام نور گرگان به چند روش امکان‌پذیر است. پذیرفته‌شدگان در این دانشگاه جهت ثبت‌ نام ارشد در دانشگاه پیام نور گرگان ابتدا باید به سایت دانشگاه مراجعه کرده و ثبت‌نام اولیه را انجام دهند. سپس با مراجعه حضوری و ارائه مدارک اقدام به تکمیل ثبت‌نام نمایند.

ادامه مطلب  رشته مدیریت دولتی

پی ان یو اگزم یکی از زیرمجموعه‌های سایت یونی لند است که با هدف ارائه آموزش‌های کاربردی به دانشجویان پیام‌نور و دولتی تاسیس گردیده است. بیشتر تمرکز این سایت ارائه آموزش‌های شب امتحانی به دانشجویان دانشگاه پیام‌نور است. به‌علاوه در این سایت می‌توان به آموزش‌های کاربردی برای کنکور ارشد و دکتری دست پیدا کرد. پی ان یو اگزم شما را در شب‌های سخت امتحان تنها نخواهد گذاشت. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با کارشناسان ما تماس بگیرید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مشهد

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مشهد

آنچه در این نوشته میخوانید تحصیل در دانشگاه پیام نور ثبت نام در دانشگاه پیام نور مشهد بدون کنکور رشته‌…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور کاشان

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور کاشان

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام دانشگاه پیام نور کاشان بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور تبریز

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور تبریز

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام در دانشگاه پیام نور تبریز بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور اصفهان

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور اصفهان

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام در پیام نور اصفهان بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مرودشت

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مرودشت

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام در پیام نور مرودشت بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *