Search
Close this search box.

رشته مدیریت امور بانکی پیام نور

رشته مدیریت امور بانکی پیام نور

یکی از رشته‌های پرطرف‌دار کنکور علوم‌انسانی رشته مدیریت امور بانکی پیام نور است. داوطلبان باتوجه‌به رتبه‌ و تراز کارنامه خود پس از اعلام کارنامه اولیه‌ و انتشار دفترچه انتخاب رشته، می‌توانند به تحصیل در پیام نور بپردازند. رشته مدیریت امور بانکی در بسیاری از دانشگاه‌های سراسری، پیام‌نور، آزاد و غیرانتفاعی ارائه می‌شود. به‌طور‌کلی هدف از آموزش رشته مدیریت بانکی، تربیت کارشناسان و متخصصان مدیریت امور بانکی جهت دادن خدمات و مدیریت امور بانکی بین‌المللی است.

اگر شما علاقه‌مند به تحصیل در پیام نور هستید، می‌توانید در فرم انتخاب رشته نهایی سایت سازمان سنجش، 150 رشته انتخابی خود را به ترتیب اولویت مدنظرتان وارد کنید و در رشته مدیریت امور بانکی و بهترین دانشگاه‌ها ادامه تحصیل دهید. در ادامه این مطلب از وب سایت  پی ان یو اگزم به معرفی رشته مدیریت امور بانکی در دانشگاه پیام نور و بازار کار رشته مدیریت امور بانکی می‌پردازیم تا شما بتوانید انتخاب آگاهانه‌تری داشته باشید.

تحصیل در پیام نور؛ معرفی رشته مدیریت امور بانکی

امروزه در کشور مدیریت امور بانکی یکی از مهارت‌ها و ابزارهای اصلی در روند  سیاست‌های پولی است و همچنین بهترین منبع آمار و اطلاعات در سیاست گذاری‌های مذکور است. رشته مدیریت امور بانکی پیام نور یک رشته شناور است. این رشته بهترین منبع اطلاعات و آمار برای سیاست‌‌گذاری‌‌های پولی محسوب می‌شود؛ بنابراین یکی از ابزارهای مهم در اجرای سیاست‌های پولی رشته بانکداری است.

نقش بانک‌ها در تامین نیازهای مالی واحدهای بازرگانی و تولیدی بسیار زیاد است. وظیفه آن‌ها جذب سرمایه‌های خرد و ارائه خدمات مختلف به واحدهای تولیدی و صنعتی است. این امر موجب می‌شود تا واحدهای تولیدی بتوانند نقش خود را در اقتصاد ملی به درستی ایفا کنند.

ادامه مطلب  رشته علوم تربیتی پیام نور

واحد های درسی رشته مدیریت امور بانکی پیام نورواحد های درسی رشته مدیریت امور بانکی پیام نور

یکی از رشته‌های محبوب و پرطرفدار دانشگاه پیام نور در بین رشته‌های موجود رشته مدیریت امور بانکی است. از آنجایی‌که این رشته میان هر سه گروه آموزشی مشترک است، متقاضیان گروه‌های علوم ریاضی، علوم تجربی و علوم انسانی می‌توانند این رشته را انتخاب کنند. در بین داوطلبان تحصیل در پیام نور افرادی که علاقه‌مند به مسائل اقتصادی و مدیریتی هستند و در موضوعات ریاضی و آماری پایه قوی‌تری دارند، در این رشته نسبت به دیگران موفق‌تر عمل می‌کنند.

طول دوره تحصیلی رشته مدیریت امور بانکی پیام نور 4 سال معادل 8 ترم است. دانشجویان این رشته برای فارغ‌التحصیل شدن باید 140 واحد را در 8 ترم بگذرانند. دروس این رشته به شرح زیر تقسیم می‌شوند:

  • دروس عمومی: 22 واحد
  • دروس پایه و اصلی: 87 واحد
  • دروس تخصصی: 34 واحد

برای آشنایی بیشتر شما با رشته مدیریت امور بانکی در دانشگاه پیام نور به معرفی دروس تخصصی این رشته می‌پردازیم: نظریه‌های پول، بانک‌‌داری داخلی 1 و2، ارزیابی طرح‌های اقتصادی، اصول بانک‌داری، حسابرسی داخلی بانک‌ها، توسعه اقتصادی و برنامه‌ریزی، زبان تخصصی بانکداری 1 و2، پول و بانک، امور مالی بین‌المللی، سازمان‌های پولی و مالی بین‌المللی.

انتخاب رشته و شهریه رشته مدیریت امور بانکی پیام نور

اگر شما نیز جزء علاقه‌مندان به ادامه تحصیل رشته مدیریت امور بانکی در دانشگاه پیام نور هستید می‌توانید با تکمیل فرم ثبت‌نام موجود در سایت ثبت‌نام سازمان سنجش علاقه‌مندی خود را اعلام کنید. داوطلبان علاقه‌مند به تحصیل در پیام نور می‌توانند از طریق کنکور سراسری با آزمون یا بدون آزمون صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی در این رشته به ثبت نام دانشگاه پیام نور اقدام کنند.

یکی هوشمندانه‌ترین کارها در هنگام انتخاب رشته، برآورد هزینه تحصیل است. برای برآورد هزینه تحصیل در رشته مدیریت امور بانکی پیام نور باتوجه‌به نکات درج شده در راهنمای انتخاب رشته مدیریت امور بانکی ضروری است اطلاعات موردنیاز از میزان شهریه دانشگاه موردعلاقه خود را به دست آورید. دانشجویان پس از قبولی برای تحصیل در پیام نور هزینه‌هایی مانند پرداخت شهریه (معمولاً به دو صورت شهریه ثابت و شهریه متغیر)، هزینه مسکن، خوراک، رفت‌و‌آمد و… دارند که هرساله شهریه بین 15 تا 20 درصد افزایش می‌یابد.

ادامه مطلب  تحصیل رشته گردشگری در دانشگاه پیام نور

بازار کار رشته مدیریت امور بانکیبازار کار رشته مدیریت امور بانکی

کسانی‌که علاقه‌مند به مباحث مدیریتی و اقتصادی هستند و در دروس آمار و ریاضی پایه قوی دارند، بدون ‌شک نسبت به دیگران در این رشته موفق‌ترند. با‌توجه‌به شرایط کار در سازمان و 8 ساعت پشت میز نشینی فارغ‌التحصیلان باید تحمل بالایی داشته باشند. اخلاق مداری و خوش رفتاری و احترام به ارباب رجوع از دیگر ویژگی‌های کارشناسان رشته مدیریت امور بانکی است. حوزه‌کاری فارغ التحصیلان رشته مدیریت امور بانکی پیام نور در آینده شامل موارد زیر است:

  • حوزه‌های بانکداری بین‌المللی: صادرات، واردات، اسناد، اعتبار و….
  • بانکداری داخلی: اعتبارات، سرمایه‌گذاری، سازماندهی مدیریت شعب، اطلاعات، خدمات، روابط‌عمومی و…

از دیگر سمت‌های شغلی فارغ التحصیلان مدیریت بانکی می‌توان به متصدی مدیریت مالی، امور حسابداری، متصدی امور بانکی یا تحویل دار، رئیس بانک و… اشاره کرد. معمولا فارغ التحصیلان این رشته در صورت داشتن مهارت و تجربه کاری با مشکل بیکاری مواجه نمی‌شوند.

اپلای مدیریت امور بانکی

یکی از مزایای دانشگاه پیام نور معتبر بودن مدرک آن است. دانشجویان رشته مدیریت امور بانکی پیام نور با اخذ مدرک معتبر در مقطع کارشناسی می‌توانند برای تحصیل در رشته مدیریت امور بانکی دوره کارشناسی‌ارشد به خارج از کشور مهاجرت کنند؛ بدین منظور این افراد باید بعد از اخذ اقامت تحصیلی و پذیرش در این رشته، تابعیت یا شهروندی آن کشور را دریافت کنند. در صورت داشتن رزومه تحصیلی و کاری خوب در این رشته، می‌توانند بورسیه تحصیلی دریافت کنند.

رشته مدیریت امور بانکی پیام نورجمع‌بندی

یکی از رشته‌های کنکور علوم‌انسانی رشته مدیریت امور بانکی پیام نور است. این رشته به تربیت متخصصان و کارشناسان مدیریت امور بانکی برای ارائه خدمات و مدیریت امور بانکی بین‌المللی می‌پردازد. داوطلبان متقاضی این رشته می‌توانند از طریق آزمون با شرکت در کنکور سراسری یا بدون آزمون صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی در این دانشگاه به تحصیل بپردازند. داوطلبان بعد از اعلام نتایج از سوی سایت سازمان سنجش باید نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند. لازم به یادآوری است دانشجویان برای تحصیل در پیام نور ملزم به پرداخت شهریه هستند.

ادامه مطلب  رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور اصفهان

افراد با داشتن مهارت و تجربه‌کاری می‌توانند به بازار کار رشته مدیریت امور بانکی راه پیدا کنند. پی ان یو اگزم یکی از برترین مجموعه‌های آموزشی در راستای ارائه انواع دوره‌های رایگان و غیررایگان آموزشی است که به یاری دانشجویان دانشگاه پیام‌نور و دولتی می‌شتابد. همچنین دانشجویان می‌توانند با دانلود رایگان سوالات پیام نور در این وب‌سایت با نحوه طراحی سؤالات و مباحث پراهمیت از نظر طراحان سؤال آشنا شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با کارشناسان و مشاوران ما در تماس باشید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
رشته فقه و مبانی حقوق در دانشگاه پیام نور

تحصیل رشته فقه و مبانی حقوق در دانشگاه پیام نور

آنچه در این نوشته میخوانید معرفی رشته فقه و مبانی حقوق در دانشگاه پیام نورنحوه پذیرش در رشته فقه و…

بیشتر بخوانید
رشته صنایع دستی در دانشگاه پیام نور

تحصیل رشته صنایع دستی در دانشگاه پیام نور

آنچه در این نوشته میخوانید رشته صنایع دستی در دانشگاه پیام نور؛ تحصیل در پیام نوررشته صنایع دستی در دانشگاه…

بیشتر بخوانید

تحصیل رشته گردشگری در دانشگاه پیام نور

آنچه در این نوشته میخوانید رشته گردشگری در دانشگاه پیام نورثبت نام رشته گردشگری در دانشگاه پیام نورمراکز و واحدهای…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *