رشته حسابداری پیام نور

رشته حسابداری پیام نور

رشته حسابداری پیام نور

رشته حسابداری پیام نور یکی از رشته‌های محبوب و پرطرف‌دار دانشگاهی است که بازار کار و آینده خوبی نیز دارد. مزایای تحصیل در پیام نور موجب گرایش بسیاری از داوطلبان بدون آزمون و با آزمون به تحصیل در این دانشگاه می‌شود.

 از جمله این مزایا می‌توان به کمتربودن میزان شهریه این دانشگاه نسبت به سایر دانشگاه‌های شهریه پرداز اشاره کرد. کارشناسی بدون کنکور رشته حسابداری دانشگاه پیام نور از رشته‌های پرمخاطب گروه علوم‌انسانی در چندین سال اخیر بوده است. در ادامه این مطلب از وب‌سایت پی ان یو اگزم همراه ما باشید تا بررسی رشته حسابداری پیام نور و تحصیل در پیام نور بپردازیم.

آشنایی با رشته حسابداری پیام نور

رشته حسابداری پیام نور از رشته‌های محبوب و برتر در گروه علوم‌انسانی است. این رشته تنها مربوط به ثبت اطلاعات، طبقه‌بندی و ارائه گزارش‌های مالی نمی‌شود؛ بلکه یک حسابدار موفق باید توان بررسی تمام فعالیت‌های مالی یک شرکت را داشته باشد. همچنین باید توان تحلیل و برآورد دارایی کوتاه‌مدت و بلندمدت شرکت را داشته باشد و پیش‌بینی درستی از آینده شرکت باتوجه‌به معاملات ارزی و غیر ارزی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: تحصیل در آمریکا: آشنایی با شرایط و دانستنی های لازم جهت اپلای آمریکا

شیوه پذیرش در رشته حسابداری پیام نور

شیوه پذیرش در رشته حسابداری پیام نور

 داوطلبان علاقه‌مند به تحصیل در رشته حسابداری پیام نور می‌توانند هم به‌صورت با آزمون و هم بدون آزمون اقدام به پذیرش نمایند. هر دو شیوه پذیرش نیازمند اقدام از طریق سازمان سنجش و آموزش کشور در موعد مقرر است. پذیرش بدون آزمون سالانه دو بار برای ورودی‌های مهرماه و بهمن‌ماه و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی صورت می‌گیرد. پذیرش با آزمون نیز با شرکت در کنکور سراسری و انتخاب رشته پس از کسب نمره قبولی انجام می‌شود. تفاوتی بین مدرک تحصیلی و میزان شهریه دانشجویان بدون آزمون و با آزمون در یک رشته خاص وجود ندارد. علاوه بر داوطلبان گروه علوم‌انسانی، داوطلبان گروه ریاضی و تجربی نیز می‌توانند برای پذیرش بدون آزمون در این رشته اقدام نمایند.

ادامه مطلب  رشته های ارشد فراگیر پیام نور اصفهان

تحصیل در پیام نور

تحصیل در رشته حسابداری پیام نور مزایای ویژه‌ای برای دانشجویان این رشته دارد. مورد اول میزان شهریه است که می‌توان ادعا کرد میزان شهریه دانشجویان دانشگاه پیام نور از سایر دانشگاه‌های شهریه‌پرداز مثل غیرانتفاعی و آزاد کمتر است. دومین مورد امکان تحصیل هم‌زمان در دو رشته است که شرایط مطلوبی را برای متقاضیان این امر پدید آورده است. مورد سوم اجباری نبودن حضور در کلاس‌های تئوری و نظری برای دانشجویان پرمشغله است. همچنین مدرک تحصیلی این دانشگاه کاملا معتبر بوده و مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.

کارشناسی بدون کنکور رشته حسابداری دانشگاه پیام نور

کارشناسی بدون کنکور رشته حسابداری دانشگاه پیام نور

نحوه ثبت‌نام در رشته حسابداری پیام نور بدون کنکور به‌صورت اینترنتی است و انجام آن با مراجعه به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور امکان‌پذیر است. در ابتدا داوطلب می‌بایست در موعد مقرر به دریافت دفترچه منتشر شده از سوی سایت سازمان سنجش اقدام کرده و پس از مطالعه کامل دفترچه برای ثبت‌نام اولیه اقدام نماید. پس از پرداخت هزینه داوطلب می‌تواند به انتخاب رشته بپردازد. ثبت‌نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور هم‌زمان با سایر دانشگاه‌های کشور صورت می‌گیرد و تماما بر اساس سوابق تحصیلی داوطلب خواهد بود.

شهریه رشته حسابداری پیام نور

تحصیل در رشته حسابداری پیام نور نیازمند پرداخت شهریه است. شهریه از دو قسمت ثابت و متغیر تشکیل می‌شود. شهریه ثابت بر اساس تصمیم هیئت‌امنای دانشگاه و باتوجه‌به امکانات دانشگاه تعیین می‌شود. مهلت پرداخت این شهریه در هر ترم تا قبل از شروع انتخاب واحد و لازمه آن است. پرداخت شهریه دانشگاه پیام‌نور با مراجعه به سامانه جامع گلستان پیام‌نور امکان‌پذیر است.

بخش دوم شهریه، همان شهریه متغیر است که بر اساس تعداد واحدهای عملی و تئوری انتخابی در هر ترم تعیین می‌شود و مهلت پرداخت آن نیز تا قبل از شروع امتحانات پایان ترم است. شهریه دروس عملی از دروس نظری بیشتر است و شامل دروس کارگاهی و… می‌شود. میزان شهریه هر ترم رشته حسابداری دانشگاه پیام‌نور حدود 2 تا 2.5 میلیون تومان است.

ادامه مطلب  مهندسی برق گرایش مخابرات
تعداد واحدهای درسی رشته حسابداری پیام نور

تعداد واحدهای درسی رشته حسابداری پیام نور

تعداد کل واحدهای رشته حسابداری پیام نور در مقطع کارشناسی 135 واحد است که 58 واحد آن مربوط به دروس تخصصی و 20 واحد آن نیز دروس عمومی است. همچنین دانشجویان این رشته موظف به گذراندن 44 واحد از دروس پایه و 13 واحد دروس اختصاصی هستند. تحصیل در پیام نور به دلیل خودخوان بودن برخی از دروس و حجم بالای منابع درسی نیازمند پشتکار و علاقه فراوان است.

بیشتر بخوانید: رشته حقوق پیام نور بدون کنکور

گرایش‌ های رشته حسابداری پیام نور

گرایش‌های رشته حسابداری پیام نور در مقطع کارشناسی عبارت‌اند از: حسابداری مالی، حسابداری مدیریت، حسابداری صنعتی، حسابداری دولتی، حسابداری مالیاتی و حسابداری بانکی، حسابداری عمومی، حسابرسی و حسابداری منابع انسانی. گرایش‌های این رشته در مقطع کارشناسی‌ارشد و دکتری نیز همان مواردی است که به آن‌ها اشاره شد.

آینده شغلی و بازار کار رشته حسابداری پیام نور

آینده شغلی و بازار کار رشته حسابداری پیام نور

رشته حسابداری با ظهور تکنولوژی‌های جدید به‌سرعت در حال پیشرفت است. این تصور که هوش مصنوعی می‌تواند جایگزین حسابداران باشد، تصوری کاملا غلط است؛ بلکه می‌تواند به کمک آن‌ها بشتابد. فارغ‌التحصیلان رشته حسابداری پیام نور می‌توانند در ادارات و سازمان‌های دولتی و خصوصی نظیر بانک‌ها، آموزش‌وپرورش، بیمارستان‌ها، سپاه و ارتش و… مشغول به کار شوند. 

جمع‌بندی

رشته حسابداری پیام نور از رشته‌های آینده‌دار گروه علوم‌انسانی است که هر سال داوطلبان بسیاری را به خود جذب می‌کند. تحصیل در پیام ‌نور این امکان را به داوطلبان می‌دهد که در کنار شغل و حرفه خود و یا مشغله‌های دیگر به ادامه تحصیل بپردازند. پذیرش در دوره کارشناسی بدون کنکور رشته حسابداری دانشگاه پیام نور همانند سایر دانشگاه‌های کشور از طریق مراجعه به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور صورت می‌گیرد.

پی ان یو اگزم یکی از زیرمجموعه‌های یونی لند است که با هدف ارائه آموزش‌های کاربردی به دانشجویان دانشگاه‌های پیام‌نور و دولتی تاسیس گردیده است. بیشتر تمرکز این سایت ارائه آموزش‌های شب امتحانی به دانشجویان دانشگاه پیام‌نور است. همچنین در این سایت می‌توان به آموزش‌های کاربردی برای کنکور ارشد و دکتری دست پیدا کرد. جهت دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در پی ان یو اگزم تماس حاصل فرمایید.

ادامه مطلب  رشته های ارشد دانشگاه پیام نور کرمانشاه

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مشهد

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مشهد

آنچه در این نوشته میخوانید تحصیل در دانشگاه پیام نور ثبت نام در دانشگاه پیام نور مشهد بدون کنکور رشته‌…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور کاشان

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور کاشان

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام دانشگاه پیام نور کاشان بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور تبریز

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور تبریز

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام در دانشگاه پیام نور تبریز بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور اصفهان

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور اصفهان

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام در پیام نور اصفهان بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مرودشت

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مرودشت

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام در پیام نور مرودشت بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *