رشته آموزش ابتدایی پیام نور | شرایط ثبت نام، شهریه و گرایش ها

رشته آموزش ابتدایی پیام نور

رشته آموزش ابتدایی پیام نور

رشته آموزش ابتدایی پیام نور یکی از گرایش‌های رشته علوم تربیتی از گروه علوم‌انسانی است. داوطلبان تحصیل در رشته آموزش ابتدایی دانشگاه پیام نور می‌توانند با شرکت در کنکور سراسری یا از طریق بدون آزمون، وارد این دانشگاه شوند. ثبت‌ نام رشته آموزش ابتدایی دانشگاه پیام نور با مراجعه به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور و اخذ پذیرش از این سازمان امکان‌پذیر خواهد بود. در ادامه این مطلب از وب‌سایت پی ان یو اگزم با ما همراه باشید تا به بررسی تحصیل در رشته آموزش ابتدایی دانشگاه پیام نور و ثبت‌نام در آن بپردازیم.

رشته آموزش ابتدایی پیام نور

رشته آموزش ابتدایی پیام نور یکی از رشته‌های علوم‌انسانی است که داوطلبان گروه علوم‌تجربی و ریاضی نیز می‌توانند اقدام به انتخاب رشته بدون آزمون در این رشته نمایند. داوطلبان علاقه‌مند به کودکان و شغل آموزگاری ابتدایی می‌توانند با‌توجه‌به روحیات خود به انتخاب این رشته بپردازند.

تحصیل در رشته آموزش ابتدایی دانشگاه پیام نور

تحصیل در رشته آموزش ابتدایی دانشگاه پیام نور

علاقه‌مندان به تحصیل در رشته آموزش ابتدایی پیام نور می‌توانند از مزایای ویژه تحصیل در این دانشگاه بهره ببرند. میزان شهریه این دانشگاه از دیگر دانشگاه‌های شهریه پرداز کمتر بوده و حضور در کلاس‌های نظری اختیاری است. بیشتر دروس به‌صورت خود خوان ارائه می‌شوند و دانشجو امکان این را دارد که در حین ادامه تحصیل شاغل باشد. این در حالی است که تحصیل در دیگر دانشگاه‌ها نیازمند حضور صددرصدی دانشجو در دانشگاه است. همچنین در دانشگاه پیام‌نور فرصتی فراهم شده تا علاقه‌مندان بتوانند به طور هم‌زمان در دو رشته تحصیل نمایند.

ادامه مطلب  رشته های دانشگاه پیام نور

بیشتر بخوانید: بازار کار رشته علوم تربیتی دانشگاه پیام نور

ثبت نام و تحصیل در رشته آموزش ابتدایی دانشگاه پیام نور بدون کنکور

داوطلبان تحصیل در رشته آموزش ابتدایی پیام نور برای پذیرش بدون کنکور می‌توانند از طریق مراجعه به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور در موعد مقرر اقدام به ثبت‌نام نمایند. این نوع پذیرش دو بار در سال در مردادماه و آذرماه برای ورودی‌های مهرماه و بهمن‌ماه اتفاق می‌افتد. پذیرش بدون کنکور تنها بر اساس سوابق تحصیلی صورت می‌گیرد.

ثبت نام و تحصیل در رشته آموزش ابتدایی دانشگاه پیام نور با کنکور

ثبت نام و تحصیل در رشته آموزش ابتدایی دانشگاه پیام نور با کنکور

علاقه‌مندان به تحصیل در رشته آموزش ابتدایی پیام نور با کنکور می‌بایست در موعد مقرر به ثبت‌نام در آزمون سراسری بپردازند و پس از شرکت در کنکور و کسب نمره قبولی نسبت به انتخاب رشته اقدام نمایند. میزان شهریه پذیرفته‌شدگان یک رشته خاص در دانشگاه پیام نور به‌صورت با آزمون و بدون آزمون برابر است و نوع پذیرش به‌هیچ‌عنوان در مدرک تحصیلی قید نخواهد شد.

شهریه رشته آموزش ابتدایی پیام نور

تحصیل در تمام رشته‌های دانشگاه پیام‌نور همچون رشته آموزش ابتدایی پیام نور نیازمند پرداخت شهریه است. شهریه دانشگاه پیام نور از دو بخش ثابت و متغیر تشکیل می‌شود. شهریه ثابت توسط هیئت‌امنای دانشگاه و باتوجه‌به امکانات دانشگاه تعیین می‌شود و تا پایان تحصیل دانشجو، در یک مقطع ثابت باقی می‌ماند. مهلت پرداخت شهریه ثابت هر ترم تا قبل از شروع انتخاب واحد و لازمه آن است.

شهریه متغیر نیز بر اساس تعداد واحدهای انتخابی در هر ترم تعیین می‌شود و پرداخت آن مجوز شرکت در امتحانات پایان ترم را صادر می‌کند. شهریه دروس عملی از دروس تئوری بیشتر است. این نکته نیز لازم به ذکر است که تفاوتی بین شهریه پذیرفته‌شدگان با آزمون و بدون آزمون در یک رشته خاص وجود ندارد.

چارت درسی رشته آموزش ابتدایی پیام نور

چارت درسی رشته آموزش ابتدایی پیام نور

طول دوره رشته آموزش ابتدایی پیام‌نور معمولا 4 سال و هشت ترم تحصیلی است. دانشجویان رشته علوم تربیتی موظف به گذراندن 142 واحد درسی هستند که بسته به گرایش انتخابی، تعداد واحدهای درسی ممکن است کمی بیشتر یا کمتر باشد. فارغ‌التحصیلی در این رشته نیازمند گذراندن 24 واحد دروس عمومی، 20 واحد پایه، 70 واحد دروس اصلی، 18 واحد دروس تخصصی و 10 واحد دروس اختیاری است.

ادامه مطلب  مهندسی بهینه سازی سیستم ها (آشنایی با گرایش های رشته مهندسی صنایع)

دروس مشترک گرایش‌های مختلف علوم تربیتی از جمله رشته آموزش ابتدایی پیام نور عبارت‌اند از:

 1. دروس عمومی

دروس عمومی رشته آموزش ابتدایی دانشگاه پیام نور عبارت‌اند از: مهارت‌های زندگی، آشنایی با قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، تربیت‌بدنی، زبان و ادبیات فارسی، زبان خارجی، دانش خانواده، اندیشه اسلامی، اخلاق کاربردی، تفسیر موضوعی نهج‌البلاغه، تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی

2. دروس مشترک

تاریخ آموزش‌وپرورش در اسلام و ایران، فلسفه آموزش‌وپرورش، اصول و مبانی آموزش‌وپرورش، آموزش‌وپرورش تطبیقی، آموزش‌وپرورش ابتدایی راهنمایی و متوسطه، اخلاق اسلامی، ‌روش‌ها و فنون تدریس، روان‌شناسی عمومی، روان‌شناسی تربیتی، روان‌شناسی رشد کودکی و نوجوانی، جامعه‌شناسی عمومی، جامعه‌شناسی آموزش‌وپرورش، اقتصاد آموزش‌وپرورش، مقدمات مدیریت آموزشی، مقدمات برنامه‌ریزی آموزشی و درسی، آموزش‌وپرورش کودکان استثنائی، مقدمات مشاوره و راهنمایی، مقدمات تکنولوژی آموزشی، آشنایی با کتابخانه و اصول کتابداری، روش‌های آماری در علوم تربیتی، سنجش و اندازه‌گیری در علوم تربیتی و مقدمات روش تحقیق در علوم تربیتی دروس مشترک گرایش‌های رشته آموزش ابتدایی پیام نور است.

3. دروس اصلی

دروس اصلی رشته آموزش ابتدایی پیام نور به شرح زیر است:

روان‌شناسی عمومی، مدیریت عمومی، کاربرد رایانه در تعلیم‌وتربیت، آشنایی با کتابخانه و مهارت‌های سواد مطالعاتی، آمار توصیفی، تکنولوژی آموزشی، مبانی راهنمایی و مشاوره، تدوین و نگارش متون و گزارش‌های علمی، ارتباط انسانی، مبانی و اصول مدیریت آموزشی، آمار استنباطی، طراحی آموزشی، تولید محتوای الکترونیکی، الگوها و روش‌های تدریس، مبانی و اصول برنامه‌ریزی درسی، مقدمات روش‌های تحقیق کمی و کیفی، سنجش و اندازه‌گیری، اخلاق حرفه‌ای در تعلیم‌وتربیت، نظارت و راهنمایی آموزشی، سازمان‌ها و قوانین آموزش‌وپرورش، ارزشیابی آموزشی، متون تخصصی، منطق، روان‌شناسی و آموزش کودکان با نیازهای ویژه، مشاوره تحصیلی و شغلی، تربیت رسانه‌ای، پروژه، آموزش تفکر به کودکان و نوجوانان، روان‌شناسی سلامت، اختلال‌های رفتاری و هیجانی

4. دروس تخصصی رشته آموزش ابتدایی دانشگاه پیام نور

دروس تخصصی این رشته عبارت‌اند از: مبانی مدیریت اسلامی، آموزش در سازمان‌ها، کارورزی، کارآفرینی آموزشی، اصول حسابداری، متون تخصصی علوم تربیتی، اقتصاد تعلیم‌وتربیت، برنامه‌ریزی درسی دوره تحصیلی متوسطه، رفتار سازمانی آموزش در سازمان

ادامه مطلب  رشته روانشناسی بدون کنکور پیام نور

و دروس اختیاری به شرح زیر هستند:

کلیات فلسفه، روان‌شناسی شخصیت، روان‌شناسی تفاوت‌های فردی، مبانی امور مالی و تنظیم بودجه در آموزش‌وپرورش، مسائل آموزش‌وپرورش

بیشتر بخوانید: رشته مدیریت کسب و کار پیام نور

گرایش ‌های رشته آموزش ابتدایی پیام نور

گرایش ‌های رشته آموزش ابتدایی پیام نور

رشته آموزش ابتدایی پیام نور از گرایش‌های رشته علوم تربیتی است. رشته علوم تربیتی در مقطع کارشناسی شامل پنج گرایش تکنولوژی آموزشی، راهنمایی و مشاوره، آموزش پیش‌دبستانی و دبستانی، مدیریت و برنامه‌ریزی آموزشی و آموزش‌وپرورش کودکان استثنائی است. می‌توان ادعا کرد که راه ورود به رشته آموزش ابتدایی پیام نور انتخاب رشته علوم تربیتی پیام نور با گرایش آموزش پیش‌دبستانی و دبستانی است.

بازار کار و آینده شغلی رشته آموزش ابتدایی پیام نور

فارغ‌التحصیلان رشته آموزش ابتدایی پیام‌نور می‌توانند در آزمون‌های استخدامی آموزش‌وپرورش شرکت نمایند. باتوجه‌به پذیرش بالای آزمون‌های استخدامی اخیر آموزش‌وپرورش، امکان موفقیت در این آزمون بالا رفته است. همچنین این افراد می‌توانند در مدارس غیرانتفاعی مشغول به کار شوند. امکان فعالیت دارندگان مدرک رشته آموزش ابتدایی پیام نور در سازمان بهزیستی، صداوسیما و… نیز وجود دارد. به‌علاوه افراد علاقه‌مند می‌توانند اقدام به تاسیس مهدکودک یا مدرسه پیش‌دبستانی نمایند یا به‌عنوان مربی در مهدکودک‌ها فعالیت کنند.

جمع‌بندی

رشته آموزش ابتدایی پیام نور یکی از رشته‌های آینده‌دار دانشگاهی است که بازار کار نسبتا خوبی دارد. تحصیل در رشته آموزش ابتدایی دانشگاه پیام نور نیازمند اخذ پذیرش از سازمان سنجش و آموزش کشور چه به‌صورت با آزمون و چه بدون آزمون است. ثبت ‌نام رشته آموزش ابتدایی دانشگاه پیام نور، ابتدا به‌صورت آنلاین و سپس با مراجعه حضوری به واحد دانشگاهی و تحویل مدارک انجام می‌شود.

پی ان یو اگزم یکی از زیرمجموعه‌های سایت یونی لند است. در این سایت می‌توانید در دوره‌های آموزشی پیام‌نور و کنکور ارشد ثبت‌نام کنید. همچنین می‌توانید از نمونه سوالات و سایر محتواهای رایگان سایت استفاده کنید. پی ان یو اگزم همراه همیشگی شما در شب‌های سخت امتحان است. برای دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در تماس باشید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مشهد

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مشهد

آنچه در این نوشته میخوانید تحصیل در دانشگاه پیام نور ثبت نام در دانشگاه پیام نور مشهد بدون کنکور رشته‌…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور کاشان

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور کاشان

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام دانشگاه پیام نور کاشان بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور تبریز

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور تبریز

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام در دانشگاه پیام نور تبریز بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور اصفهان

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور اصفهان

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام در پیام نور اصفهان بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مرودشت

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مرودشت

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام در پیام نور مرودشت بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *