Search
Close this search box.

دانشگاه پیام نور واحد کلیبر

دانشگاه پیام نور واحد کلیبر

قطعاً همه شما با دانشگاه پیام نور و شرایط پذیرش آن کاملاً آشنا هستید. دانشگاه پیام نور، بزرگترین مرکز آموزشی تحصیلی نیمه دولتی در کشور است. این دانشگاه شعبه‌های بسیاری در سراسر کشور دارد که یکی از این شعبه‌ها دانشگاه پیام نور واحد کلیبر است. به طور کلی پذیرش دانشگاه‌های پیام نور براساس سوابق تحصیلی است و ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور کلیبر هم مثل دیگر دانشگاه‌های پیام نور است.

قطعاً شعبه‌های دانشگاه پیام نور در همه رشته‌ها پذیرش ندارد. رشته‌های دانشگاه پیام نور کلیبر هم محدود است و شامل همه آن‌ها نمی‌شود. اگر شما قصد دارید برای ادامه تحصیل در این دانشگاه اقدام کنید، بهتر است تا پایان این مقاله از وب سایت پی ان یو اگزم همراه ما باشید. در ادامه به شرایط پذیرش، رشته‌های پذیرش، مقطع تحصیلی و… این دانشگاه خواهیم پرداخت.

آشنایی با دانشگاه پیام نور کلیبر

دانشگاه پیام نور واحد کلیبر یکی از شعبه‌های دانشگاه پیام نور واقع در استان آذربایجان شرقی است. ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور کلیبر سالانه در دو نوبت انجام می‌شود. پذیرش این دانشگاه هرساله در مقطع کارشناسی پیوسته (لیسانس) در رشته‌های محدودی انجام می‌شود. از مزایای این دانشگاه، شرایط پذیرش ساده‌تر نسبت به دیگر دانشگاه‌های کشور است و داوطلبان می‌توانند با ارائه مدارک مورد نیاز، برای ثبت نام در این دانشگاه اقدام کنند.

این دانشگاه نیمه دولتی یکی از دانشگاه‌های شهریه پرداز به حساب می‌آید و تحصیل در آن مستلزم پرداخت شهریه است. شهریه دانشگاه پیام نور واحد کلیبر نسبت به شهریه سایر دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه‌های آزاد و غیردولتی کمتر است و این یکی از مزایای دانشگاه پیام نور و همچنین واحد کلیبر است. همچنین کلاس‌های دانشگاه پیام نور اختیاری است و به صورت حضوری، نیمه حضوری و آنلاین امکان برگزاری دارد.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور محلات

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور کلیبر

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور کلیبر

همانطو که در بالا اشاره شد ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور کلیبر سالانه در دو نوبت مهر ماه و بهمن ماه صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی فرد انجام می‌شود. علاقه‌مندان ادامه تحصیل در این دانشگاه می‌توانند در مقطع کارشناسی پیوسته به تحصیل خود ادامه دهند. داوطلبان ثبت نام در دانشگاه پیام نور می‌توانند هر ساله با منتشر شدن دفترچه انتخاب رشته دانشگاه پیام نور، به مطالعه شرایط، ظرفیت پذیرش و لیست رشته‌های منطقه مورد نظر خود بپردازند و پس از مطالعه کامل و انتخاب رشته اقدام به ثبت نام کنند. ثبت نام این دانشگاه هر سال در سایت سازمان سنجش کشوری به نشانی sanjesh.org انجام شده و تمام فرایند ثبت نام زیر نظر این سازمان است.

رشته های دانشگاه پیام نور واحد کلیبر

بعد از بررسی شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور کلیبر نوبت به توضیح و بررسی رشته‌های این دانشگاه می‌رسد. دانشگاه پیام نور واحد کلیبر دارای همه رشته‌های تحصیلی نیست و این دانشگاه رشته‌های محدودی را ارائه می‌دهد. تنها مقطعی که دانشگاه پیام نور کلیبر در آن اقدام به پذیرش دانشجو می‌کند مقطع کارشناسی پیوسته یا لیسانس است. لیست رشته‌های دانشگاه پیام نور کلیبر عبارتند از:

  • علوم ریاضی و فنی: مهندسی کامپیوتر
  • علوم تجربی: زیست‌شناسی گیاهی
  • علوم انسانی: جامعه‌شناسی، حسابداری، حقوق، فقه و مبانی حقوق اسلامی، مددکاری اجتماعی، مدیریت بازرگانی، مدیریت دولتی

لیست رشته‌ های دانشگاه‌ پیام نور هر ساله می‌تواند تغییر کرده و متفاوت باشند. رشته‌های ارائه شده در دانشگاه پیام نور واحد کلیبر بر اساس امکانات، شرایط و البته تعداد متقاضی آن رشته اضافه یا کم می‌شوند. شما می‌توانید هرسال برای اطلاع از رشته‌های قابل ارائه در منطقه خودتان دفترچه انتخاب رشته را مطالعه کنید.

شهریه دانشگاه پیام نور واحد کلیبر

شهریه دانشگاه پیام نور واحد کلیبر

همانطور که اشاره شده تحصیل در دانشگاه پیام نور نیاز به پرداخت شهریه دارد. این شهریه به گونه‌ای نیست که به دانشجو فشاری وارد کند؛ زیرا شهریه دانشگاه پیام نور از دانشگاه‌های آزاد و دولتی کمتر است. شهریه دانشگاه پیام نور واحد کلیبر هم درست مثل سایر دانشگاه‌های پیام نور است. این شهریه به دو قسمت متغیر و ثابت تقسیم می‌شود. شهریه ثابت بر اساس سال ورود دانشجو به دانشگاه و امکانات این دانشگاه حساب شده و این شهریه تا پایان سال تحصیلی هیچ تغییری نخواهد داشت. شهریه متغیر بر اساس رشته انتخابی و تعداد واحد‌های انتخابی دانشجو محاسبه می‌شود.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور همدان

شهریه متغیر در طول سال تحصیلی در حال تغییر است و مسلماً انتخاب واحد‌های عملی تأثیر زیادی در تعیین قیمت آن دارند. شهریه دانشگاه‌های پیام نور طبق قانون هرساله ۱۵ الی ۲۰ درصد افزایش داشته و تغییر می‌کند. اگر که شما تا قبل از فرایند انتخاب واحد و دروس موفق به پرداخت کامل شهریه ثابت نشده‌اید، سایت انتخاب واحد برای شما آپلود نخواهد شد و اجازه انتخاب واحد را به شما نمی‌دهد. همچنین برای دریافت کارت ورود به جلسه، دریافت برنامه امتحانی و کارنامه هم لازم است ابتدا به صورت کامل شهریه متغیر پرداخت شود.

سامانه جامع گلستان دانشگاه پیام نور

سایت گلستان دانشگاه پیام نور یکی از نرم‌افزار‌های تحت وب است که برای انجام بسیاری از امور اداری دانشجویان طراحی و مورد ارائه قرار گرفته است. پس از ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور کلیبر به شما نام کاربری و رمز عبوری برای ورود به این سایت داده می‌شود. دانشجویان می‌توانند برای انجام اموری مثل پرداخت شهریه، دریافت کارت ورود به جلسه آزمون، حذف یا اضافه کردن واحد، حذف اظطراری و مشاهده برنامه کلاسی از سایت گلستان کمک بگیرند تا دیگر برای انجام همچین امور کوچکی احتیاج به حضور فیزیکی دانشجو در دانشگاه نباشد. شما می‌توانید برای ورود به این سامانه از آدرس‌های reg.pnu.ac.ir و osreg.pnu.ac.ir اقدام کنید.

پورتال و آدرس دانشگاه پیام نور واحد کلیبر

پورتال و آدرس دانشگاه پیام نور واحد کلیبر

دانشگاه پیام نور واحد کلیبر در استان آذربایجان شرقی، مرکز شهرستان کلیبر واقع در خیابان تربیت بدنی است. همچنین شما برای اطلاع اخبار و ارتباط با کادر دانشگاه می‌توانید به پورتال مخصوص این دانشگاه مراجعه کنید. آدرس پورتال دانشگاه پیام نور کلیبر kalib.eaz.pnu.ac.ir است.

جمع‌بندی

دانشگاه پیام نور دارای شعبه‌های بسیاری در سراسر کشور است که ما در این مقاله به بررسی یکی از شعبه‌های آن یعنی دانشگاه پیام نور واحد کلیبر پرداختیم. این دانشگاه هم نسبت به دیگر دانشگاه‌های پیام نور دارایی شرایط یکسان است. ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور کلیبر هر ساله در نوبت ماه مهر و بهمن انجام می‌شود و این دانشگاه فقط در مقطع لیسانس اقدام به پذیرش دانشجو می‌کند. رشته‌های دانشگاه پیام نور کلیبر مثل شعبه‌های اصلی پیام نور متنوع نبوده و محدود هستند.

ادامه مطلب  تدریس در دانشگاه پیام نور

شما می‌توانید برای اطلاع از رشته‌های حال حاضر این دانشگاه به اخرین دفترچه انتخاب رشته دانشگاه پیام نور مراجعه کنید. برای تحصیل در دانشگاه پیام نور شما باید اقدام به پرداخت شهریه کنید اما این شهریه نسبت به دیگر دانشگاه‌ها کمتر است. پی ان یو اگزم یکی از زیر مجموعه‌های سایت یونی لند است که برای ارائه ویدیو‌های آموزشی و تدریس برای دانشجو‌های دانشگاه دولتی و پیام نور تأسیس شده. این وب سایت با ارائه دوره‌های جامع آموزشی برای هر رشته و همچنین فیلم‌های آموزشی رایگان برای دانشجویان پیام نور، می‌تواند تمام دغدغه‌های شب امتحان دانشجویان را برطرف کند.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
دانشگاه پیام نور واحد باغ بهادران

دانشگاه پیام نور واحد باغ بهادران

آنچه در این نوشته میخوانید چرا تحصیل در دانشگاه پیام نور؟معرفی دانشگاه پیام نور واحد باغ بهادرانرشته های دانشگاه پیام…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد وزوان

دانشگاه پیام نور واحد وزوان

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد وزوانمزایای دانشگاه پیام نور وزوانثبت نام بدون کنکور دانشگاه…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد هادی شهر

دانشگاه پیام نور واحد هادی شهر

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد هادی شهرثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور هادی…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *