Search
Close this search box.

دانشگاه پیام نور واحد چمستان

دانشگاه پیام نور واحد چمستان

دانشگاه پیام نور واحد چمستان یکی از واحدهای پیام نور استان مازندران است که مدرک آن مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است. ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور چمستان از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور انجام می‌شود. در صورت پذیرش در رشته های دانشگاه پیام نور چمستان، دانشجویان موظف به پرداخت شهریه از طریق سامانه جامع گلستان دانشگاه پیام نور هستند. تا انتهای این مطلب از وب‌سایت پی ان یو اگزم همراه ما باشید تا به بررسی شرایط تحصیل در دانشگاه پیام نور واحد چمستان و ثبت نام بدون کنکور پیام نور چمستان بپردازیم.

تحصیل در دانشگاه پیام نور واحد چمستان

دانشگاه پیام نور واحد چمستان در استان مازندران واقع شده است و تحصیل در آن مستلزم پرداخت شهریه است. البته شهریه دانشگاه پیام نور از سایر دانشگاه‌های شهریه‌پرداز نظیر دانشگاه آزاد و غیرانتفاعی کمتر است. به‌ همین علت بسیاری از داوطلبان علاقه‌مند به تحصیل در این دانشگاه هستند. امکان تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاه پیام نور یکی از مزایای دیگر تحصیل این دانشگاه است.

در حال حاضر ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور چمستان در مقطع کارشناسی در هفت رشته انجام می‌شود. امتحانات این دانشگاه به‌صورت سراسری برگزار می‌شود و در ابتدای ترم مرکز آزمون دانشگاه، لیست منابع هر درس را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. همچنین حضور در کلاس‌های نظری اجباری نبوده و دانشجویان شاغل نیز به‌راحتی و بدون نگرانی می‌توانند به ادامه تحصیل در این دانشگاه بپردازند.

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور چمستانثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور چمستان

داوطلبان تحصیل در دانشگاه پیام نور واحد چمستان دو نوبت در سال می‌توانند برای پذیرش در این دانشگاه از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور اقدام کنند. مرحله اول ثبت‌نام در مرداد و به‌صورت هم‌زمان با داوطلبان کنکور سراسری انجام می‌شود و در صورت قبولی دانشجویان می‌توانند در مهرماه وارد دانشگاه شوند. در مرحله تکمیل ظرفیت در آذرماه نیز داوطلبان می‌توانند در صورت وجود ظرفیت خالی در دانشگاه پیام نور واحد چمستان به انتخاب رشته‌های این دانشگاه بپردازند. ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور چمستان از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور انجام می‌شود.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور واحد مهاباد

برای این کار ابتدا باید داوطلب در موعد مقرر به سایت مراجعه کرده و به دانلود دفترچه بپردازد. سپس با مطالعه دقیق دفترچه و آگاهی از شرایط و ضوابط مندرج در آن، اقدام به خرید کارت اعتباری و پرداخت هزینه ثبت‌نام نماید. با استخراج کد رشته محل‌های موردنظر و وارد کردن آن‌ها در فرم مربوطه، ثبت نام تکمیل خواهد شد و داوطلبان باید منتظر اعلام نتیجه از همین سایت بمانند. جالب است بدانید تفاوتی از نظر نوع پذیرش در مدرک تحصیلی فارغ‌التحصیلان وجود ندارد و میزان شهریه نیز برای پذیرفته‌شدگان با آزمون و بدون آزمون برابر است.

بیشتر بخوانید: راهنمای جامع آموزش آنلاین پیام نور

رشته های دانشگاه پیام نور چمستان در مقطع کارشناسی

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور چمستان در رشته‌های زیر امکان‌پذیر است:

  • علوم تجربی: علوم و مهندسی محیط زیست
  • علوم انسانی: حسابداری، حقوق، روانشناسی، علوم قرآن و حدیث، مدیریت بازرگانی، مدیریت صنعتی

دانشگاه پیام نور واحد چمستان در مقطع کارشناسی تنها به‌صورت بدون آزمون دانشجو می‌پذیرد و در حال حاضر امکان پذیرش با آزمون وجود ندارد.

شهریه دانشگاه پیام نور واحد چمستانشهریه دانشگاه پیام نور واحد چمستان

شهریه دانشجویان دانشگاه پیام نور واحد چمستان از دو بخش تشکیل شده که عبارت است از: شهریه ثابت و شهریه متغیر. شهریه ثابت تا زمان پایان تحصیل در یک مقطع افزایش نخواهد یافت و بر اساس سال ورود و امکانات هر دانشگاه تعیین می‌شود. شهریه متغیر به نسبت تعداد دروس عملی و نظری انتخابی در هر ترم افزایش و کاهش خواهد داشت.

پرداخت شهریه از طریق مراجعه به سایت گلستان دانشگاه پیام نور انجام می‌شود. برای انجام فرایند انتخاب واحد پرداخت شهریه ثابت ضروری است. همچنین در هنگام دریافت کارت شرکت در آزمون‌های پایان ترم شهریه متغیر باید تسویه شود. در غیر این صورت امکان شرکت در امتحانات و ثبت نمره وجود نخواهد داشت. شهریه دانشگاه پیام نور هر سال با 10 تا 15 درصد افزایش مواجه می‌شود.

ادامه مطلب  دانشگاه های پیام نور استان فارس

آدرس و وب‌سایت دانشگاه پیام نور چمستان

آدرس دانشگاه پیام نور واحد چمستان، استان مازندران، چمستان، خيابان شهيد بهشتي، بهشتي 2 با کدپستی 4641413574 است. شماره تلفن تماس این دانشگاه نیز 01144669061 – 01144669466 است. همچنین از طریق لینک cham.mz.pnu.ac.ir می‌توانید به وب‌سایت دانشگاه دسترسی یافته و از اخبار و اطلاعیه‌های آن آگاه شوید. امکان دسترسی به سامانه‌های مختلف دانشگاه پیام نور واحد چمستان از طریق این وب‌سایت فراهم شده است و می‌توانید با اعضای هیات علمی، گروه‌های آموزشی و… نیز آشنا شوید.

سامانه جامع گلستان دانشگاه پیام نور واحد چمستانسامانه جامع گلستان دانشگاه پیام نور واحد چمستان

سامانه جامع گلستان دانشگاه پیام نور چمستان از طریق دو لینک osreg.pnu.ac.ir و reg.pnu.ac.ir در دسترس دانشجویان قرار می‌گیرد. تمام دانشجویان برای انجام امور آموزشی خود نظیر انتخاب واحد، حذف و اضافه، حذف اضطراری، پرداخت شهریه، درخواست مهمانی، دریافت کارت آزمون و… بایستی به این سامانه مراجعه نمایند. در هنگام ثبت‌نام در این دانشگاه به هر دانشجو یک نام کاربری و کلمه عبور ویژه برای ورود به این سامانه اختصاص داده می‌شود.

جمع‌بندی

داوطلبان پذیرش در دانشگاه پیام نور واحد چمستان می‌توانند به‌صورت بدون آزمون در رشته‌های علوم و مهندسی محیط زیست، حسابداری، حقوق، روانشناسی، علوم قرآن و حدیث، مدیریت بازرگانی و مدیریت صنعتی به ادامه تحصیل بپردازند. ملاک ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور چمستان سوابق تحصیلی داوطلب بوده و آزمونی برگزار نمی‌شود. در صورت تحصیل در رشته های دانشگاه پیام نور چمستان مدرک تحصیلی فارغ‌التحصیلان قابلیت ترجمه برای ارائه به دانشگاه‌های خارج از کشور را خواهد داشت.

پی ان یو اگزم یک مجموعه تخصصی عالی برای دانشجویان دانشگاه پیام نور و دولتی است. در این وب‌سایت با استفاده از فیلم‌های آموزشی رایگان پیام نور می‌توانید یک راهنمای خوب برای رفع اشکال و یادگیری بهتر دروس بیابید. همچنین با دانلود رایگان سوالات پیام نور با نحوه طراحی سوالات و مباحث مهم و پرتکرار آشنا خواهید شد. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با کارشناسان و مشاوران ما در این مجموعه تماس حاصل فرمایید.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور واحد شوط

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
دانشگاه پیام نور واحد سیه چشمه

دانشگاه پیام نور واحد سیه چشمه

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد سیه چشمهثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور سیه…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد قره اغاج

دانشگاه پیام نور واحد قره اغاج

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد قره اغاجثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور قره…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد کلیبر

دانشگاه پیام نور واحد کلیبر

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور کلیبرثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور کلیبررشته های دانشگاه…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *