Search
Close this search box.

دانشگاه پیام نور واحد ملکان

دانشگاه پیام نور واحد ملکان

دانشگاه پیام نور واحد ملکان یکی از شعبه های متعدد دانشگاه پیام نور است. این دانشگاه هم مثل دیگر دانشگاه‌های پیام نور دارای مزایایی همچون پذیرش بدون کنکور و شهریه کمتر نسبت به دانشگاه‌های آزاد و غیردولتی و است. ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ملکان هرساله در زمان معین در مقطع کارشناسی ارشد انجام شده و دانشجو پذیرش می‌کند. در ادامه این مقاله از وب‌سایت پی ان یو اگزم به شرایط پذیرش دانشگاه پیام نور ملکان، رشته‌های این دانشگاه و… خواهیم پرداخت.

آشنایی با دانشگاه پیام نور ملکان و مزایای آن

مزایای دانشگاه پیام نور بسیار است و این مزایا شامل همه شعبه‌های دانشگاه پیام نور می‌شود. از مزایای دانشگاه پیام نور ملکان می‌توان به پذیرش آسان دانشجویان اشاره کرد. این دانشگاه هرساله بر اساس سوابق تحصیلی دانشجویان را پذیرش می‌کند. این عامل باعث شده کسانی که علاقه‌مند به تحصیلات دانشگاهی و پیشرفت در شغل و حرفه خود هستند، به تحصیل در دانشگاه پیام نور ترغیب شده و اقدام به ثبت نام کنند. ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ملکان هرساله در دو نوبت انجام می‌شود. در ادامه بیشتر به شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ملکان می‌پردازیم.

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ملکان

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ملکان

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ملکان هر سال در دو نوبت مهر ماه و بهمن ماه انجام می‌شود و داوطلبان ادامه تحصیل در دانشگاه پیام نور واحد ملکان می‌توانند با مشاهده دفترچه انتخاب واحد، ابتدا منطقه خود را پیدا کنند، سپس رشته مورد نظر خود را انتخاب کرده و برای ثبت نام در این دانشگاه اقدام کنند. ثبت نام در پیام نور واحد ملکان هم مثل دیگر دانشگاه‌های پیام نور زیر نظر سازمان سنجش و آموزش کشور انجام می‌شود.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور زنجان

شرایط تحصیل در دانشگاه پیام نور ملکان

علاقه‌مندان به ادامه تحصیل در دانشگاه پیام نور واحد ملکان در طول سال تحصیلی مشمول شرایطی هستند. تحصیل در این دانشگاه نیازمند پرداخت شهریه است؛ اما شهریه دانشگاه‌های پیام نور نسبت به دیگر دانشگاه‌ها کمتر است. حضور مستمر در این دانشگاه اختیاری است و امکان برگزاری کلاس‌های حضوری و غیر حضوری هم نیز وجود خواهد داشت. ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ملکان هم یکی از شرایط مثبت آن است و جالب است نوع پذیرش این دانشگاه در مدرک پایانی ثبت نخواهد شد. همچنین مدرک‌ دانشگاه پپام نور در تمامی دانشگاه‌های داخلی و خارجی معتبر و قابل ترجمه است.

رشته های دانشگاه پیام نور واحد ملکان؛ مقطع کارشناسی پیوسته

رشته های دانشگاه پیام نور واحد ملکان؛ مقطع کارشناسی پیوسته

تنوع رشته های دانشگاه پیام نور بسیار است؛ اما این رشته‌ها در هر دانشگاه متفاوت است. دانشگاه پیام نور ملکان هرساله بر اساس امکانات و شرایط منطقه‌ای در رشته‌هایی دانشجو پذیرش می‌کند. این رشته‌ها ممکن است طی هرسال تحصیلی متفاوت باشد و تغییر کند؛ اما ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ملکان در مقطع کارشناسی پیوسته (لیسانس) در حال حاضر در رشته‌های زیر انجام می‌شود:

  • علوم و ریاضی فنی: مهندسی کامپیوتر
  • علوم تجربی: زیست شناسی سلولی و مولکولی
  • علوم انسانی: جامعه شناسی، حسابداری، روانشناسی، علوم تربیتی، مددکاری اجتماعی و مدیریت بازرگانی

شهریه دانشگاه پیام نور ملکان

دانشگاه پیام نور یکی از دانشگاه‌هایی است که تحصیل در آن نیازمند پرداخت شهریه است. همانطور که اشاره شد یکی از مزایای این دانشگاه پرداخت شهریه کمتر نسبت به دانشگاه‌های آزاد و غیردولتی است. شهریه دانشگاه پیام نور ملکان به دو قسمت ثابت و متغیر تبدیل می‌شود.

شهریه ثابت بر اساس امکانات، سال ورود به دانشگاه و رشته انتخابی محاسبه می‌شود، این شهریه در طول سال تحصیلی ثابت و هیچ تغییری نخواهد داشت. شهریه متغیر بر اساس تعداد واحد‌های انتخاب شده پس از تعیین دروس عملی و نظری در آن واحد محاسبه می‌شود. به طورکلی شهریه دروس عملی نسبت به دروس نظری بیشتر است و این عاملی تأثیر‌گذار در محاسبه شهریه متغیر است؛ این دروس شامل دروس آزمایشگاهی، پایان‌نامه و… هستند.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور تبریز

در طول سال تحصیلی اگر شهریه ثابت پرداخت نشود فرایند انتخاب واحد انجام نمی‌شود. همچنین اگر دانشجویی شهریه متغیر را پرداخت نکند امکان مشاهده برنامه امتحانات، شرکت در امتحانات و ثبت نمره را نخواهد داشت. پرداخت شهریه دانشگاه پیام نور واحد ملکان از سایت گلستان انجام می‌شود.

سامانه جامع گلستان دانشگاه پیام نور واحد ملکان

سامانه جامع گلستان دانشگاه پیام نور واحد ملکان

سایت جامع دانشگاهی گلستان، یکی از سامانه‌های مهم دانشگاه‌ها است که همه دانشجویان می‌تواند با استفاده از این سایت بسیاری از امور دانشگاهی خود را انجام دهند. سایت گلستان دانشگاه پیام نور برای انجام امور انتخاب واحد، حذف یا اضافه کردن واحد، حذف اضطراری واحد، پرداخت شهریه، مشاهده کارنامه، دریافت کارت ورود به جلسه آزمون، برنامه امتحانات و… در دسترس دانشجویان قرار دارد.

داوطلبان ثبت نام در دانشگاه پیام نور واحد ملکان پس از اتمام مراحل و ثبت نام، رمز و نام کاربری متفاوتی در اختیارشان قرار خواهد گرفت تا هرکسی صفحه شخصی خودش را در این سامانه داشته باشد. لینک‌هایی که با استفاده از آنها می‌توانید وارد سایت گلستان شوید:

osreg.pnu.ac.ir و reg.pnu.ac.ir

آدرس و وب سایت دانشگاه پیام نور ملکان

دانشگاه پیام نور دارای شعبه‌های زیادی در سرار کشور است که پر تعداد بودن شعبه‌های این دانشگاه باعث شده تا بیشتر در دسترس مردم قرار بگیرد. یکی از این شعبه‌ها پیام نور واحد ملکان است. این دانشگاه در استان آذربایجان شرقی، شهر ملکان، بزرگراه ولایت، میدان انگور در خیابان دانشگاه به کد پستی ۴۸۸۷۳-۵۵۶۱۸ واقع شده است. آدرس پورتال دانشگاه پیام نور واحد ملکان malekaneaz.pnu.ac.ir است و همچنین شما می‌توانید در پورتال این دانشگاه در بخش ارتباط با ما شماره قسمت مورد نظر خود را پیدا کنید.

جمع‌بندی

دانشگاه پیام نور واحد ملکان واقع در استان آذربایجان شرقی یکی از شعبه‌های دانشگاه پیام نور است که مثل همه آن‌ها دارای مزایایی است. پذیرش و ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ملکان هرساله همزمان با کنکور سراسری در مقطع کارشناسی یا لیسانس انجام می‌شود؛ شهریه دانشگاه پیام نور ملکان به دو قسمت ثابت و متغیر تقسیم می‌شود که دانشجویان برای ادامه تحصیل راحت‌تر باید این شهریه را پرداخت کنند.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور گلپایگان

پی ان یو اگزم، یکی از بهترین سایت‌ها برای همراهی شما در طول سال تحصیلی به خصوص شب‌های امتحانی است. با ارائه مطالب مفید، دوره‌های آموزشی کامل و جامع و امکان دانلود رایگان سوالات پیام نور می‌تواند به دانشجویان دانشگاه‌های پیام نور و دولتی کمک بسیاری کند.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
دانشگاه پیام نور واحد باغ بهادران

دانشگاه پیام نور واحد باغ بهادران

آنچه در این نوشته میخوانید چرا تحصیل در دانشگاه پیام نور؟ معرفی دانشگاه پیام نور واحد باغ بهادران رشته های…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد وزوان

دانشگاه پیام نور واحد وزوان

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد وزوان مزایای دانشگاه پیام نور وزوان ثبت نام بدون…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد هادی شهر

دانشگاه پیام نور واحد هادی شهر

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد هادی شهر ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *