Search
Close this search box.

دانشگاه پیام نور واحد فرمهین

دانشگاه پیام نور واحد فرمهین

دانشگاه پیام نور واحد فرمهین جز دانشگاه‌های واقع در استان مرکزی است. ازجمله دانشگاه‌هایی که بدون آزمون سالانه دانشجو می‌پذیرد، این دانشگاه است. ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور فرمهین مانند سایر دانشگاه‌هایی که پذیرش بدون آزمون دارند، زیر نظر سازمان سنجش است. با تحصیل در رشته های دانشگاه پیام نور فرمهین در نهایت یک مدرک کاملا معتبر و تائید شده توسط وزارت علوم در دست خواهید داشت. این مقاله از وب‌سایت پی ان یو اگزم قصد داریم درمورد دانشگاه پیام نور فرمهین مطالبی را ارائه دهیم.

تحصیل در دانشگاه پیام نور واحد فرمهین

سازمان سنجش هرساله به پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد اقدام می‌کند. دانشگاه پیام نور واحد فرمهین تنها در مقطع کارشناسی پیوسته یا همان لیسانس دانشجو می‌پذیرد. به دلیل شهریه کم دانشگاه پیام نور، تعداد متقاضیان این دانشگاه زیاد است و باتوجه‌به ظرفیت محدود در ثبت نام بدون کنکور، فقط تعداد کمی از متقاضیان پذیرفته می‌شوند. داوطلبان پذیرش بدون آزمون تنها دوبار در سال فرصت ثبت نام در این دانشگاه‌ را دارند. یکی ثبت نام برای ورودی مهر و زمان دیگر ثبت نام برای ورودی بهمن است.

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور فرمهینثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور فرمهین

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه‌های پیام نور در 2 نوبت انجام می‌گیرد. داوطلبان موظف هستند قبل از ثبت نام، از شرایط و ضوابط آگاهی داشته باشند و در صورتی که واجد شرایط بودند، مدارک مورد نیاز را برای ثبت نام آماده کنند.

نکته مهم این است که در زمان تعیین شده برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور فرمهین و یا دانشگاه‌های دیگر مانند دانشگاه پیام نور واحد اشنویه و … باید اقدام شود. باتوجه‌به تاریخ ثبت نام بدون کنکور در سال‌های گذشته، احتمالا ثبت نام بدون کنکور در رشته های دانشگاه پیام نور فرمهین در مرداد ماه 1403 باشد.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور واحد پارس آباد

شرایط ثبت نام در دانشگاه پیام نور فرمهین

مهم‌ترین شرایط ثبت نام در دانشگاه‌ پیام نور واحد فرمهین به دو دسته تقسیم می‌شوند: شرایط عمومی و شرایط اختصاصی. داوطلبان برای ورود به دانشگاه پیام نور فرمهین باید شرایط لازم را دارا باشند. داوطلبانی که ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور فرمهین را می‌خواهند انجام دهند شرایط یکسانی با دانشجویان دیگر دانشگاه‌ها دارند.

شرایط عمومی شامل:

  • عدم سابقه دشمنی با جمهوری اسلامی ایران
  • عدم اعتیاد به مواد مخدر
  • اعتقاد به دین اسلام و یا یکی از ادیان نوشته شده در قانون اساسی
  • نداشتن فساد اخلاقی
  • عدم عضویت در گروه‌های غیرقانونی و سیاسی

شرایط اختصاصی شامل:

  • متقاضیان می‌بایست یکی از مدارک دیپلم مربوط به نظام آموزشی جدید، کاردانی، دیپلم مربوط به نظام قدیم یا پیش دانشگاهی را داشته باشند.
  • دانشجویان که در دوره روزانه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور مشغول به تحصیل هستند، مجاز به تحصیل در این دانشگاه نیستند.
  • داوطلبانی که مشغول به تحصیل در دوره کاردانی هستند، برای ثبت نام در آزمون به انصراف از تحصیل نیزا ندارند.
  • و….

زمان ثبت نام دانشگاه پیام نور واحد فرمهینزمان ثبت نام دانشگاه پیام نور واحد فرمهین

دانشگاه پیام نور هرساله در دو نیم‌سال اول و دوم دانشجو می‌پذیرد. در هر سال داوطلبان همزمان با انتخاب رشته کنکور سراسری که در مردادماه است می‌توانند برای ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور اقدام کنند. برای ورود به دانشگاه حتما باید از زمان دقیق ثبت نام اطلاع داشته باشید که زمان دقیق توسط سازمان سنجش اطلاع رسانی می‌شود.

شهریه دانشگاه پیام نور فرمهین

می‌دانیم که دانشگاه پیام نور جزء دانشگاه‌های غیر دولتی است؛ به همین دلیل دانشجویان مشغول به تحصیل در این دانشگاه ملزم به پرداخت شهریه هستند. شهریه دانشگاه پیام نور به دو صورت شهریه ثابت و شهریه متغیر تعریف می‌شود. شهریه ثابت دانشگاه پیام نور واحد فرمهین بر اساس سال ورود به دانشگاه و نوع رشته تحصیلی شما مشخص می‌شود. شهریه متغیر به تعداد و نوع واحدهای انتخابی شما بستگی دارد. شهریه کسانی که ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور فرمهین را انجام داده‌اند مشابه بقیه افراد محاسبه خواهد شد.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور زنجان

سامانه گلستان دانشگاه پیام نور واحد فرمهین

سیستم گلستان مربوط به دانشگاه‌های دولتی و پیام نور کشور است؛ اما دانشجویان دانشگاه پیام نور از آن بیشتر استفاده می‌کنند. دانشجویان از این سامانه برای ثبت نام، انتخاب واحد، حذف ترم و کلیه امور دانشجویی استفاده می‌کنند. بعد از ثبت نام برای وارد شدن به صفحه دانشجویی، دانشجویان ابتدا وارد سایت گلستان دانشگاه پیام نور می‌شوند و بعد از وارد کردن شناسه کاربری، کد امنیتی و گذرواژه وارد صفحه دانشجویی مربوط به خود می‌شوند. دانشجویان همچنین می‌توانند شماره یا نام کلاس، برنامه کلاسی و امتحانات خود را در این سایت مشاهده کنند.

تقویم آموزشی دانشگاه پیام نور واحد فرمهینتقویم آموزشی دانشگاه پیام نور واحد فرمهین

تقویم آموزشی مربوط به دانشگاه‌ها باتوجه‌به نوع دانشگاه و رشته دانشگاهی با یکدیگر متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال دانشجوی دانشگاه پیام نور واحد فرمهین در فرجه امتحانت است؛ اما کلاس‌های دانشجوی دانشگاه دیگر مانند دانشگاه پیام نور تفت در همان زمان همچنان در حال تشکیل باشد. توجه داشته باشید که متفاوت بودن تقویم آموزشی دانشگاه‌ها با یکدیگر به معنی تفاوت در ترتیب برنامه و چیدمان آن‌ها نیست.

افرادی که ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور فرمهین را انجام داده‌اند از این قاعده مستثنی نیستند. دانشگاه پیام نور واحد فرمهین مانند همه دانشگاه‌ها بعد از تکمیل لیست دروس و در اول ترم تحصیلی، برنامه‌های کلاسی را اعلام می‌کند. هر دانشگاهی تقویم آموزشی مختص به خود را دارد و در این تقویم مواردی مانند تاریخ انتخاب واحد، تاریخ حذف و اضافه، زمان شروع کلاس‌ها و زمان شروع امتحانات و همچنین زمان پایان ترم تحصیلی گفته شده است.

لیست رشته های دانشگاه پیام نور فرمهین

لیست مربوط به رشته‌های بدون کنکور همه دانشگاه‌های پیام نور مانند  دانشگاه پیام نور واحد نوشهر و دانشگاه پیام نور واحد فرمهین و … هنگام شروع ثبت نام و انتخاب رشته های دانشگاه پیام نور توسط سازمان سنجش کشور منتشر می‌شود. رشته‌های بدون کنکور این دانشگاه فقط در مقطع کارشناسی پیوسته ارائه می‌شود و در مقاطع کاردانی ناپیوسته و پیوسته و همچنین کارشناسی ناپیوسته انجام نمی‌گیرد. مورد دیگر که باید به آن توجه کنید این است که همه رشته‌های گروه‌های درسی تجربی، انسانی، ریاضی، زبان و هنر در این دانشگاه ارائه نمی‌شوند.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور اردستان

رشته های دانشگاه پیام نور فرمهین عبارتند از: علوم کامپیوتر، مهندسی صنایع، مهندسی کامپیوتر، حسابداری، حقوق، روانشناسی، مددکاری اجتماعی، مدیریت امور گمرکی، مدیریت بازرگانی و مدیریت دولتی.

آدرس و وب سایت دانشگاه پیام نور فرمهینآدرس و وب سایت دانشگاه پیام نور فرمهین

از طریق لینک http://farmahin.markazi.pnu.ac.ir/ وب سایت دانشگاه پیام نور واحد فرمهین در دسترس دانشجویان است. از طریق این وب‌سایت می‌توانید به سامانه‌های مختلف این دانشگاه دسترسی یافته و از اخبار و اطلاعیه‌های آن آگاه شوید. آدرس دانشگاه پیام نور فرمهین استان مرکزی، فرمهین، کوی امام رضا، بلوار قائم مقام، خیابان دانشجو است. شماره تلفن دانشگاه نیز 08633723901 است.

جمع‌بندی

دانشگاه پیام نور از دانشگاه‌های بزرگ کشور است که مراکز زیادی در استان‌های کشور دارد. دانشگاه پیام نور واحد فرمهین یکی از مراکز دانشگاه‌های مطرح در کشور است. این دانشگاه با ارائه رشته‌های گوناگون دانشجویان زیادی را جذب می‌کند. ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور فرمهین از طریق سایت سازمان سنجش انجام می‌شود. دقت کنید که تحصیل در رشته های دانشگاه پیام نور فرمهین تنها در مقطع کارشناسی است.

پرداخت شهریه و انتخاب واحد و امور دانشجویی دیگر از طریق سامانه گلستان انجام می‌گیرد. پس از فارغ التحصیلی یک مدرک معتبر و قابل ترجمه برای ارائه به دانشگاه‌های خارج در دست خواهید داشت. پی ان یو اگزم یک مجموعه بی‌نظیر در رابطه با ارائه آموزش‌های دانشگاهی و همچنین کنکور ارشد است و هدف اصلی آن کمک به دانشجو در شب امتحان با ارائه آموزش‌های رایگان است.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
دانشگاه پیام نور واحد باغ بهادران

دانشگاه پیام نور واحد باغ بهادران

آنچه در این نوشته میخوانید چرا تحصیل در دانشگاه پیام نور؟معرفی دانشگاه پیام نور واحد باغ بهادرانرشته های دانشگاه پیام…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد وزوان

دانشگاه پیام نور واحد وزوان

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد وزوانمزایای دانشگاه پیام نور وزوانثبت نام بدون کنکور دانشگاه…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد هادی شهر

دانشگاه پیام نور واحد هادی شهر

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد هادی شهرثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور هادی…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *