Search
Close this search box.

دانشگاه پیام نور واحد شوط

دانشگاه پیام نور واحد شوط

دانشگاه پیام نور واحد شوط همانند سایر مراکز و واحدهای آموزشی دانشگاه بزرگ پیام‌نور در دو نیمسال تحصیلی مهر و بهمن‌ماه دانشجو می‌پذیرد. پذیرش دانشجویان در این دانشگاه از طریق شرکت در آزمون سراسری و بر اساس سوابق تحصیلی امکان‌پذیر است. ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور شوط تحت نظارت سازمان سنجش انجام می‌شود. متقاضیان تحصیل در پیام‌نور ابتدا باید دفترچه منتشره از سوی سازمان سنجش را دانلود کنند؛ سپس در صورت داشتن ب اقدام کنند.

بر اساس سال‌های قبل، زمان ثبت‌نام دانشگاه پیام‌نور هم‌زمان با ثبت‌نام بدون آزمون و پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه‌های سراسری و غیرانتفاعی است. رشته های دانشگاه پیام نور شوط شامل گروه‌های آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان در مقطع کارشناسی پیوسته می‌شود. در ادامه این مقاله از سری مقالات پی ان یو اگزم با این دانشگاه و شرایط پذیرش در آن بیشتر آشنا خواهیم شد.

آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد شوط

پیام‌نور شوط یکی از واحدهای آموزشی دانشگاه پیام‌نور واقع در استان آذربایجان غربی است. این دانشگاه باهدف ازبین‌بردن محدودیت‌های تحصیلی، تحصیل آسان و آموزش از راه دور برای افراد بومی شهرستان تأسیس گردیده است. دانشگاه پیام نور واحد شوط 2 بار در سال برای ورودی مهر و بهمن دانشجو می‌پذیرد. ثبت‌نام دانشگاه به‌صورت اینترنتی و زیر نظر سازمان سنجش انجام می‌شود. متقاضیان پذیرش در دانشگاه پس از شرکت در آزمون سراسری و اعلام نتایج باید بر اساس اولویت خود انتخاب رشته کنند و تا زمان اعلام نتایج صبر کنند.

البته دانشجویان بر اساس سوابق تحصیلی خود و بدون شرکت در کنکور نیز می‌توانند به تحصیل در دانشگاه پیام نور واحد شوط بپردازند. در دفترچه منتشر شده از سوی سازمان سنجش لیست کد رشته های محل ارائه داده می‌شود. داوطلب پس از مطالعه دقیق دفترچه در صورت داشتن شرایط پذیرش می‌تواند برای نام‌نویسی در دانشگاه اقدام کند. مرحله بعدی مدارک لازم برای ثبت نام دانشگاه پیام نور بارگذاری شده و هزینه ثبت‌نام پرداخت می‌گردد.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور واحد بناب

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور شوطثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور شوط

اکثر مراکز و واحدهای آموزشی دانشگاه پیام‌نور رشته‌های بدون آزمون ارائه می‌دهند. ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور شوط به این صورت است که داوطلب بدون شرکت در آزمون سراسری و صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی خود می‌تواند برای تحصیل اقدام کند. این دانشگاه از جمله دانشگاه‌هایی است که در مقطع کارشناسی رشته‌های بدون آزمون ارائه می‌دهد. متقاضیان ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور باید در مهلت مقرر از سوی سازمان سنجش دفترچه راهنمای انتخاب رشته را دانلود و مطالعه کنند. دفترچه منتشر شده از سوی سازمان سنجش حاوی لیست تمامی کد رشته محل‌ها است.

در این مرحله داوطلب به بررسی لیست رشته‌های ارائه شده در دانشگاه پیام نور واحد شوط می‌پردازد. در صورت‌یافتن رشته تحصیلی موردنظر خود می‌تواند برای انجام فرایند ثبت‌نام و تکمیل فرم انتخاب رشته اقدام نماید. معمولاً ثبت‌نام بدون کنکور نیمسال تحصیلی اول پیام‌نور شوط در مردادماه هم‌زمان با شروع انتخاب رشته کنکور سراسری آغاز می‌شود و برای نیمسال تحصیلی دوم در ماه آذر سایت نام‌نویسی باز می‌شود. برای پذیرش و ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور شوط باید به وب‌سایت sanjesh.org مراجعه کنید.

شرایط ثبت نام در دانشگاه پیام نور واحد شوط

متقاضیان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور شوط در صورت دارابودن شرایط می‌توانند ثبت‌نام خود را تکمیل کنند. ضوابط ثبت‌نام در دانشگاه در دودسته شرایط عمومی و شرایط اختصاصی تقسیم می‌شوند. شرایط عمومی ثبت‌نام در میان همه دانشگاه‌های کشور مشترک است. این شرایط عبارت‌اند از:

  • اعتقاد به یکی از ادیان تصریح شده در قانون اساسی
  • اعتقاد به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
  • عدم اشتهار به فساد اخلاقی
  • عدم عضویت در گروه‌های سیاسی معاند با جمهوری اسلامی
  • عدم اعتیاد به مواد مخدر

شرایط اختصاصی ثبت نام در دانشگاه پیام نور شوط نیز شامل موارد زیر می‌شود:

  • دارابودن مدرک دیپلم نظام جدید (6-3-3) رشته‌ها نظری و فنی یا مدرک دیپلم نظام سالی واحدی یا ترمی واحد در رشته های نظری به همراه مدرک پیش دانشگاهی یا مدرک دیپلم نظام سالی واحدی یا ترمی واحد در رشته های فنی حرفه‌ای به همراه مدرک پیش دانشگاهی یا مدرک کاردانی و یا مدرک دیپلم چهار ساله نظام قدیم
  • تعیین وضعیت نظام‌وظیفه برای داوطلبان آقا
  • پذیرش قوانین دانشگاه پیام‌نور
  • انصراف از مقطع قبلی خود برای دانشجویان ورودی مهر
ادامه مطلب  دانشگاه تبریز

رشته های دانشگاه پیام نور شوطرشته های دانشگاه پیام نور شوط

دانشگاه پیام نور واحد شوط در مقطع کارشناسی پیوسته در هر دو نیمسال تحصیلی دانشجو می‌پذیرد. پذیرش دانشجویان هم با شرکت در آزمون و هم بر اساس سوابق تحصیلی امکان‌پذیر است. لیست رشته‌های ارائه شده در دانشگاه هر سال توسط سازمان سنجش کشور منتشر و در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد. امکان دارد این رشته‌ها تغییر کنند و در سال تحصیلی جدید رشته‌های بیشتری اضافه گردد.

باتوجه‌به امکانات و سوابق دانشگاه پیام نور شوط تمامی رشته‌های گروه‌های آزمایشی در این دانشگاه ارائه نمی‌گردد. در واقع رشته ‌های دانشگاه پیام نور شوط شامل رشته‌های گروه‌های ریاضی، تجربی، هنر و زبان نمی‌شوند. رشته‌های بدون کنکور این دانشگاه شامل موارد زیر می شود.

  • حسابداری
  • زبان و ادبیات فارسی
  • علوم تربیتی
  • علوم قرآن و حدیث

شهریه دانشگاه پیام نور واحد شوط

تحصیل در دانشگاه پیام نور واحد شوط منوط به پرداخت شهریه است. شهریه این دانشگاه شامل دو بخش شهریه ثابت و شهریه متغیر می شود. مقدار شهریه ثابت توسط هیئت‌امنای دانشگاه و باتوجه‌به امکانات و خدمات ثابت آموزشی تعیین می‌گردد. میزان شهریه ثابت به زمان ورود دانشجو بستگی دارد و تا پایان تحصیلات تغییر نمی‌کند.

شهریه متغیر باتوجه‌به رشته، تعداد واحد و نوع دروس مشخص می‌شود. رشته‌های مهندسی و دروس عملی شهریه متغیر بیشتری خواهند داشت. شهریه دانشگاه پیام نور سالانه 10 الی 15 درصد افزایش می‌یابد. البته این میزان شهریه، برای دانشجویان رشته‌های بدون کنکور و با آزمون یکسان است. پرداخت شهریه به‌صورت اینترنتی و از طریق سامانه گلستان انجام می‌شود.

آدرس و وب سایت دانشگاه پیام نور واحد شوطآدرس و وب سایت دانشگاه پیام نور واحد شوط

دانشگاه پیام نور واحد شوط در شهرستان شوط از استان آذربایجان غربی واقع شده است. شهر شوط، ولیعصر جنوبی، خیابان دانشگاه نشانی دقیق دانشگاه است. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره‌تلفن 044-34277713 تماس برقرار کنید. سامانه جامع گلستان reg.pnu.ac.ir مرجع رسمی دانشگاه پیام‌نور برای دریافت آخرین اطلاعات و انجام امور آموزشی بدون مراجعه حضوری به دانشگاه است.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور گلپایگان

جمع‌بندی

دانشگاه پیام نور واحد شوط باهدف ازبین‌بردن محدودیت‌های تحصیلی و یکسان‌سازی آموزش در شهر شوط از استان آذربایجان غربی تأسیس گردید. این دانشگاه در دو نیمسال تحصیلی دانشجو می‌پذیرد. جذب متقاضیان هم از طریق شرکت در آزمون سراسری و هم بر اساس سوابق تحصیلی اتفاق می‌افتد. حضور در کلاس‌های درس دانشگاه اجباری نیست و دانشجویان می‌توانند هم‌زمان به تحصیل و کار بپردازند.

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور شوط از طریق سامانه سازمان سنجش کشور انجام می‌شود. داوطلبان پس از مطالعه دفترچه راهنما و انتخاب رشته مدنظر خود می‌توانند فرایند نام‌نویسی را انجام دهند. رشته های دانشگاه پیام نور شوط تنها شامل گروه آموزشی انسانی می‌شود. مجموعه پی ان یو اگزم در تلاش است تا با ارائه آموزش‌های کاربردی به دانشجویان، موفقیت در امتحانات و آزمون‌های سراسری را آسان سازد. با وجود دوره‌های آموزشی متنوع و دانلود رایگان سوالات پیام نور به‌راحتی می‌توانید امتحانات خود را پشت سر بگذارید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
دانشگاه پیام نور واحد وزوان

دانشگاه پیام نور واحد وزوان

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد وزوانمزایای دانشگاه پیام نور وزوانثبت نام بدون کنکور دانشگاه…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد هادی شهر

دانشگاه پیام نور واحد هادی شهر

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد هادی شهرثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور هادی…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد سیه چشمه

دانشگاه پیام نور واحد سیه چشمه

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد سیه چشمهثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور سیه…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *