Search
Close this search box.

دانشگاه پیام نور واحد سلماس

دانشگاه پیام نور واحد سلماس

دانشگاه پیام نور یکی از بزرگ‌ترین مؤسسات تحصیلی نیمه‌دولتی ایران به‌حساب می‌آید که در سراسر کشور دارای شعبه‌های فراوانی است. یکی از شعبه‌های این دانشگاه در استان آذربایجان غربی، دانشگاه پیام نور واحد سلماس است. دانشگاه‌های پیام نور به دو صورت رسمی (با کنکور سراسری) و فراگیر دانشجو می‌پذیرند. داوطلبان می‌توانند با ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور سلماس، به‌صورت فراگیر در این دانشگاه تحصیل کنند.

در حال حاضر دانشگاه سلماس در مقطع کارشناسی دانشجو می‌پذیرد. رشته های دانشگاه پیام نور سلماس نیز ممکن است هر ساله تغییر کند. تحصیل در این دانشگاه مزایای بسیاری دارد که به‌عنوان‌مثال می‌توان به تحصیل به‌صورت مجازی اشاره کرد. در این مقاله از وب‌سایت پی ان یو اگزم با ما همراه باشید تا با دانشگاه پیام نور واحد سلماس و شرایط تحصیل در آن بیشتر آشنا شویم.

آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد سلماس

سلماس یکی از شهرهای استان آذربایجان غربی است که در 37 کیلومتری تبریز واقع شده است. دانشگاه پیام نور این شهر در مقطع کارشناسی دانشجو می‌پذیرد. تحصیل در دانشگاه پیام نور سلماس مزایای بسیاری را به همراه دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها امکان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور سلماس است. داوطلبان پس از فارغ التحصیلی مدرک معتبری دریافت می‌کنند که به تایید وزارت علوم تحقیقات رسیده است. علاوه بر این موارد یکی دیگر از مزایای تحصیل در دانشگاه پیام نور واحد سلماس، امکان تحصیل به‌صورت حضوری، مجازی و خود خوان است.

این مورد شرایط را برای داوطلبانی که شاغل هستند یا به دلیل برخی مشکلات نمی‌توانند در کلاس درس حضور پیدا کنند، بسیار آسان کرده است و داوطلبان می‌توانند به‌راحتی به ادامه تحصیل بپردازند. برنامه امتحانات دانشگاه پیام نور به صورت هماهنگ است، به همین دلیل دانشجویان درصورتی‌که موفق به حضور در دانشگاه خود نشدند می‌توانند با هماهنگی در امتحان یکی دیگر از شعبات دانشگاه پیام نور امتحان خود را پشت سر بگذارند. در مدارکی که به فارغ‌التحصیلان تحویل داده می‌شود، این مورد ذکر نشده است که به‌صورت مجازی یا حضوری در این دانشگاه تحصیل‌کرده‌اند.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور واحد آذرشهر

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور سلماسثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور سلماس

دانشگاه پیام نور واحد سلماس هر ساله به‌صورت فراگیر و بدون نیاز به ثبت نام در کنکور، دانشجویانی را می‌پذیرد. زمان ثبت نام این دانشگاه برای ورودی‌های مهر هم‌زمان با ثبت نام بدون کنکور دانشگاه‌های دولتی و غیرانتفاعی و در ماه مرداد است. ثبت نام از طریق سازمان سنجش صورت می‌گیرد. برای کسب اطلاع دقیق از زمان ثبت نام بهتر است که به سایت رسمی سازمان سنجش مراجعه و اطلاعیه‌های این سازمان را پیگیری کرد.

زمان ثبت نام ورودی‌های بهمن در دانشگاه پیام نور واحد سلماس در بازه زمانی اواسط آذرماه تا اوایل دی‌ماه است؛ ولی هنوز زمان دقیق آن اعلام نشده است. پیش از اینکه ثبت نام خود را آغاز کنید بهتر است که راجع به‌تمامی مدارک لازم برای ثبت نام دانشگاه پیام نور اطلاعات کافی داشته باشید و آن‌ها را فراهم کنید. همچنین باید رشته های دانشگاه پیام نور سلماس که در هر سال ارائه می‌دهد را بشناسید.

1. شرایط ثبت نام بدون کنکور

داوطلبانی که قصد تحصیل در این دانشگاه و ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور سلماس را دارند باید یکی از شرایط زیر را داشته باشند:

  • مدرک دیپلم نظام قدیم
  • مدرک دیپلم نظام جدید
  • مدرک پیش‌دانشگاهی
  • مدرک کاردانی مورد تأیید وزارت علوم و تحقیقات

داوطلبانی که مدرک کاردانش یا فنی حرفه را دارند، برای ثبت نام فراگیر دانشگاه پیام نور باید اقدام به دریافت یکی از مدارک ذکر شده کنند. اگر تعداد داوطلبانی که اقدام به ثبت نام کرده‌اند زیاد باشد، اولویت با داوطلبانی است که معدل دیپلم بالاتری دارند.

2. مدراک مورد نیاز برای ثبت نام دانشگاه پیام نور واحد سلماس

داوطلبانی که قصد ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور سلماس را دارند، در ابتدا باید مراحل زیر را پشت سر بگذارند:

  • پرداخت هزینه ثبت نام و سریال انتخاب رشته
  • تکمیل فرم اطلاعات شخصی در سامانه
  • تکمیل‌کردن فرم انتخاب رشته دانشگاه پیام نور
  • تأیید نهایی و دریافت کد رهگیری
ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور رشت

پس از اینکه ثبت نام شما انجام شد و نتایج انتخاب رشته مشخص شد، جهت ثبت نام نهایی باید به‌صورت حضوری به دانشگاه پیام نور واحد سلماس مراجعه کنید و مدارک زیر را ارائه دهید.

  • اصل و کپی مدرک دیپلم
  • اصل و کپی شناسنامه
  • 6 قطعه عکس 4*3
  • ارائه مدرک نظام‌وظیفه برای داوطلبان آقا

رشته های دانشگاه پیام نور واحد سلماسرشته های دانشگاه پیام نور واحد سلماس

دانشگاه پیام نور واحد سلماس در حال حاضر تنها در مقطع کارشناسی و به‌صورت ثبت نام بدون کنکور دانشجو می‌پذیرد. رشته‌های ارائه شده در هر سال ممکن است متفاوت باشد به همین دلیل باید به جدیدترین دفترچه انتخاب رشته رجوع کنید. بر اساس آخرین دفترچه منتشر شده از سوی سازمان سنجش، رشته های دانشگاه پیام نور سلماس به این صورت است:

ریاضیات و کاربردها، مهندسی صنایع، مهندسی کامپیوتر، حقوق، روان‌شناسی، علوم تربیتی و مدیریت صنعتی

وب‌ سایت و آدرس دانشگاه پیام نور سلماس

برای اینکه از جدیدترین اخبار و اطلاعیه‌های دانشگاه پیام نور واحد سلماس مطلع شوید، بهتر است که به وب‌سایت رسمی این دانشگاه به نشانی http://salmas.az.pnu.ac.ir/portal/home/ مراجعه کنید. برای مراجعه حضوری به دانشگاه پیام نور سلماس نیز می‌توانید از این آدرس استفاده کنید: استان آذربایجان غربی، شهرستان سلماس، میدان قائم آل محمد، خیابان حافظ.

سامانه گلستان دانشگاه پیام نور واحد سلماسسامانه گلستان دانشگاه پیام نور واحد سلماس

سامانه گلستان، یک سامانه جامع و کاربردی است که دانشجویان دانشگاه‌های پیام نور و بسیاری از دانشگاه‌های دیگر از آن استفاده می‌کنند. پس از ثبت نام داوطلبین در دانشگاه پیام نور واحد سلماس، یک صفحه در سامانه گلستان برای آن‌ها ایجاد می‌شود که می‌توانند بسیاری از امور اداری خود را از طریق آن انجام دهند.

انتخاب واحد، پرداخت شهریه، مشاهده نمرات کسب شده و اعتراض به آن‌ها، درخواست مهمانی، انصراف از دانشگاه پیام نور و… برخی از کارهایی هستند که از طریق سامانه گلستان می‌توانید انجام دهید. برای مراجعه به این سامانه می‌توانید از یکی از لینک‌های reg.pnu.ac.ir و osreg.pnu.ac.ir استفاده کنید.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور واحد کلیبر

شهریه دانشگاه پیام نور سلماس

دانشجویانی که در دانشگاه پیام نور واحد سلماس تحصیل می‌کنند باید در طول تحصیل خود شهریه بپردازند. شهریه دانشگاه‌های پیام نور نسبت به دانشگاه‌های غیرانتفاعی و آزاد بسیار کمتر است؛ به همین دلیل داوطلبان بسیاری برای ادامه تحصیل این دانشگاه را انتخاب می‌کنند.

شهریه دانشگاه پیام نور به دو بخش ثابت و متغیر تقسیم می‌شود. شهریه ثابت باتوجه‌به رشته تحصیلی و سال ورود به دانشگاه تعیین می‌شود. شهریه متغیر به تعداد واحدهای اخذ شده در هر ترم بستگی دارد. شهریه دانشگاه پیام نور هر ساله ممکن است حدود 15 تا 20 درصد افزایش داشته باشد.

جمع‌بندی

دانشگاه پیام نور واحد سلماس یکی از شعبه‌های پیام نور در استان آذربایجان غربی است. دانشجویانی که در این دانشگاه نیمه‌دولتی تحصیل می‌کنند، ملزم به پرداخت شهریه هستند. امکان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور سلماس وجود دارد و داوطلبان می‌توانند به‌راحتی در این دانشگاه تحصیل کنند. این دانشگاه مزایای بسیاری دارد؛ مانند امکان تحصیل به‌صورت مجازی. رشته های دانشگاه پیام نور سلماس در حال حاضر تنها در مقطع کارشناسی ارائه می‌شوند.

مجموعه پی ان یو اگزم برنامه‌های مختلفی را برای دانشجویان دانشگاه پیام نور و دانشگاه‌های دولتی فراهم دیده است که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. دانشجویان پیام نور می‌توانند از برنامه‌های شب امتحانی فوق‌العاده ما استفاده کنند. همچنین برای مشاهده نمونه سؤالات می‌توانید به بخش دانلود رایگان سؤالات پیام نور مراجعه کنید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
دانشگاه پیام نور واحد سیه چشمه

دانشگاه پیام نور واحد سیه چشمه

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد سیه چشمهثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور سیه…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد قره اغاج

دانشگاه پیام نور واحد قره اغاج

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد قره اغاجثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور قره…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد کلیبر

دانشگاه پیام نور واحد کلیبر

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور کلیبرثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور کلیبررشته های دانشگاه…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *