Search
Close this search box.

دانشگاه پیام نور واحد رزن

دانشگاه پیام نور واحد رزن

اگر علاقه‌مند به تحصیل در دانشگاه پیام نور واحد رزن هستید، باید بدانید که تنها راه پذیرش در این دانشگاه در مقطع کارشناسی پذیرش بدون آزمون است. جهت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور رزن باید در موعد مقرر به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور مراجعه کنید. لازم به ذکر است که تحصیل در رشته های دانشگاه پیام نور رزن نیازمند پرداخت شهریه دو قسمتی این دانشگاه است.

در ادامه این مطلب از وب‌سایت پی ان یو اگزم همراه ما باشید تا به بررسی شرایط تحصیل در دانشگاه پیام نور واحد رزن و ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور رزن بپردازیم.

تحصیل در دانشگاه پیام نور واحد رزن

دانشگاه پیام نور واحد رزن در استان همدان واقع شده است و یکی از دانشگاه‌های شهریه پرداز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به شمار می‌آید. البته شهریه این دانشگاه از سایر دانشگاه‌ها کمتر بوده و این مطلب یکی از دلایل علاقه داوطلبان به تحصیل در این دانشگاه است. همچنین مدرک این دانشگاه قابل ترجمه بوده و برای داوطلبانی که قصد ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر در کشورهای خارجی را دارند، یک مزیت مهم محسوب می‌شود.

برای دانشجویان شاغل یا بانوان خانه‌دار نیز به دلیل غیر اجباری بودن حضور در کلاس‌های نظری فرصتی فراهم شده تا بتوانند ضمن حفظ کسب‌وکار یا انجام وظایف مادرانه خود، به ادامه تحصیل نیز بپردازند. امتحانات دانشگاه پیام نور به‌صورت سراسری برگزار می‌شود و اساتید دخل و تصرفی در طراحی سوالات ندارند؛ اما در ابتدای ترم لیست منابع هر درس توسط مرکز آزمون دانشگاه در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد تا بتوانند به برنامه‌ریزی بهتر جهت مطالعه دروس خود بپردازند. امکان تحصیل هم‌زمان در دو رشته یکی دیگر از مزایای دانشگاه پیام نور است.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور جلفا

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور رزنثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور رزن

داوطلبان تحصیل در دانشگاه پیام نور واحد رزن باید در موعد مقرر به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور مراجعه نموده و با دانلود دفترچه انتخاب رشته و مطالعه دقیق آن از شرایط و ضوابط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور رزن و سایر دانشگاه‌ها آگاه شوند. سپس با خرید کارت اعتباری می‌توانند هزینه ثبت‌نام را پرداخت نموده و به استخراج کد رشته محل‌های موردنظر خود بپردازند. با وارد کردن این کدها در فرم مشخص شده و چک کردن نهایی ثبت‌نام تکمیل خواهد شد.

این نوع پذیرش معمولا در مردادماه به طور هم‌زمان با انتخاب رشته داوطلبان کنکور سراسری انجام می‌شود و در صورت قبولی دانشجو در مهرماه وارد دانشگاه خواهد شد. یک مرحله بدون آزمون دیگر نیز وجود دارد که در آذرماه برگزار می‌شود و در صورت قبولی داوطلبان در بهمن‌ماه می‌توانند برای ورود به دانشگاه آماده شوند. این مرحله همان تکمیل ظرفیت دانشگاه‌های کشور است. لازم به ذکر است که نوع پذیرش در مدرک تحصیلی فارغ‌التحصیلان لحاظ نمی‌شود. ملاک سنجش در این نوع پذیرش تنها سوابق تحصیلی داوطلب است.

بیشتر بخوانید: دانشگاه پیام نور واحد ترکمانچای

رشته‌های دانشگاه پیام نور واحد رزن در مقطع کارشناسی

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور رزن در مقطع کارشناسی در رشته‌های زیر ممکن است:

  • علوم تجربی: زیست‌شناسی سلولی و مولکولی
  • علوم‌انسانی: حسابداری، حقوق، روانشناسی، علوم تربیتی، علوم ورزشي، مددکاری اجتماعی، مدیریت امور بانکی، مدیریت بازرگانی، مدیریت دولتی، مشاوره، هتلداری

در حال حاضر پذیرش در دانشگاه پیام نور واحد رزن در مقطع کارشناسی تنها به‌صورت بدون آزمون انجام می‌شود و نیازی به شرکت در کنکور سراسری نیست.

شهریه دانشگاه پیام نور واحد رزنشهریه دانشگاه پیام نور واحد رزن

شهریه دانشگاه پیام نور واحد رزن از دو قسمت تشکیل شده است. شهریه متغیر که پرداخت آن لازمه انتخاب واحد است، توسط هیات امنای دانشگاه تعیین می‌شود. این بخش از شهریه تا پایان زمان تحصیل در یک مقطع افزایش نخواهد یافت. شهریه متغیر نیز پس از نهایی شدن فرایند انتخاب واحد بر اساس تعداد واحدهای نظری و عملی انتخاب شده در هر ترم تعیین می‌شود. شهریه دروس عملی شامل پایان‌نامه، کارگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها و… از دروس نظری بیشتر است. در صورتی که این بخش از شهریه پرداخت نشود، امکان مشاهده برنامه امتحانات دانشگاه پیام نور و دریافت کارت آزمون وجود ندارد. پرداخت شهریه ثابت از طریق سامانه جامع گلستان پیام نور انجام می‌شود.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور کرج

سامانه جامع گلستان دانشگاه پیام نور رزن

دانشجویان دانشگاه پیام نور واحد رزن می‌توانند تمام امور آموزشی خود را از طریق سامانه جامع گلستان انجام بدهند. این امور عبارت‌اند از: حذف و اضافه، انتخاب واحد، پرداخت شهریه، حذف اضطراری، دریافت کارت آزمون، مشاهده کارنامه، درخواست مهمانی و… سامانه گلستان با استفاده از دو لینک مجزا و با کارایی برابر شامل reg.pnu.ac.ir و osreg.pnu.ac.ir در دسترس دانشجویان قرار می‌گیرد. در هنگام ثبت‌نام در این دانشگاه یک نام کاربری و کلمه عبور اختصاصی به هر داوطلب اختصاص داده می‌شود که می‌تواند از آن برای ورود به این سامانه استفاده کند.

آدرس و وب ‌سایت دانشگاه پیام نور واحد رزنآدرس و وب ‌سایت دانشگاه پیام نور واحد رزن

آدرس وب‌سایت دانشگاه پیام نور رزن razan.hp.pnu.ac.ir است. از طریق مراجعه به این وب‌سایت می‌توانید تمام اخبار و اطلاعیه‌های دانشگاه را دنبال کرده و به سامانه‌های مختلف دسترسی بیابید. همچنین آدرس دانشگاه پیام نور واحد رزن، استان همدان، رزن، کمربندی، جاده قزوین – همدان است. شماره تلفن تماس این دانشگاه نیز 08126226495 است.

جمع‌بندی

دانشگاه پیام نور واحد رزن در استان همدان واقع شده و تحصیل در آن نیازمند پرداخت شهریه از طریق سامانه جامع گلستان است. ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور رزن نیز از طریق سایت سازمان و سنجش آموزش کشور صورت می‌گیرد و ملاک آن تنها سوابق تحصیلی داوطلب است. با تحصیل در رشته های دانشگاه پیام نور رزن مدرک تحصیلی شما معتبر و قابل‌ترجمه خواهد بود.

پی ان یو اگزم مجموعه‌ای کم‌نظیر و کاربردی برای دانشجویان دانشگاه پیام نور و دولتی است و انواع دوره‌های دانشگاهی و کنکور ارشد را در اختیار این دانشجویان قرار می‌دهد. با دانلود رایگان سوالات پیام نور از این سایت می‌توانید ضمن آشنایی بیشتر با نحوه طراحی سوالات، از مباحث مهم و پرتکرار از دیدگاه طراحان سوال بیشتر آشنا شده و احتمال موفقیت خود را بالا ببرید. برای دریافت مشاوره با مشاوران و کارشناسان ما تماس بگیرید.

ادامه مطلب  تدریس در دانشگاه پیام نور

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
دانشگاه پیام نور واحد باغ بهادران

دانشگاه پیام نور واحد باغ بهادران

آنچه در این نوشته میخوانید چرا تحصیل در دانشگاه پیام نور؟معرفی دانشگاه پیام نور واحد باغ بهادرانرشته های دانشگاه پیام…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد وزوان

دانشگاه پیام نور واحد وزوان

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد وزوانمزایای دانشگاه پیام نور وزوانثبت نام بدون کنکور دانشگاه…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد هادی شهر

دانشگاه پیام نور واحد هادی شهر

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد هادی شهرثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور هادی…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *