Search
Close this search box.

دانشگاه پیام نور واحد حاجی آباد

دانشگاه پیام نور واحد حاجی آباد

دانشگاه پیام نور حاجی آباد یکی از مراکز دانشگاه نیمه دولتی استان هرمزگان است. برای تحصیل در دانشگاه پیام نور واحد حاجی آباد نیازی به شرکت در کنکور ندارید. پذیرش در این دانشگاه تنها به صورت بدون آزمون انجام می‌گیرد. متقاضیان باید زمان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور حاجی آباد را از طریق سایت سازمان سنجش پیگیری کنند.

بعد از تحصیل در رشته های دانشگاه پیام نور حاجی آباد یک مدرک معتبر و تائید شده توسط وزارت علوم در دست خواهید داشت. در این دانشگاه همانند دانشگاه‌های شهریه پرداز دیگر باید شهریه پرداخت کنید. در ادامه این مقاله از وب‌سایت پی ان یو اگزم، شرایط تحصیل در دانشگاه پیام نور حاجی آباد را بررسی خواهیم کرد.

آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد حاجی آباد

دانشگاه پیام نور حاجی آباد یکی از مراکز دانشگاه پیام نور است که برای تحصیل در آن نیازی به ثبت نام در کنکور سراسری ندارید. نکته مهم این است که برای تحصیل باید شهریه پرداخت کنید؛ البته شهریه این دانشگاه نسبت به دانشگاه‌های شهریه پرداز دیگر مانند دانشگاه آزاد و غیر انتفاعی کمتر است.

در اکثر مراکز این دانشگاه، حضور در کلاس‌ها اجباری نیست و حتی کلاس‌ها به روش غیر حضوری نیز تشکیل می‌شوند که این کار تحصیل را برای افرادی که در کنار تحصیل مشغول به کار هستند، راحت‌تر کرده است. فعالیت‌های این دانشگاه تحت نظارت وزارت علوم قرار انجام می‌گیرد.

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور حاجی آبادثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور حاجی آباد

ثبت نام بدون کنکور این دانشگاه همانند دانشگاه پیام نور واحد شهرضا و دیگر مراکز دانشگاه پیام نور، با مراجعه به وب‌سایت سازمان سنجش انجام می‌شود. برای ثبت نام در رشته های دانشگاه پیام نور حاجی آباد در ابتدا باید در زمان تعیین شده به سایت سنجش مراجعه کرده و دفترچه انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی را دانلود کنید. پس از مطالعه دفترچه باید کد مربوط به رشته و دانشگاه پیام نور واحد حاجی آباد و شهرهای دیگری که مد نظر دارید را استخراج کنید.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور خوراسگان

ثبت نام بدون کنکور این دانشگاه مانند مراکز دیگر دانشگاه پیام نور در دو نوبت مهر و بهمن انجام می‌شود. مرحله اول همزمان با انتخاب رشته کسانی است که با شرکت در کنکور سراسری پذیرفته شده‌اند. نوع پذیرش بدون آزمون و با آزمون در مدرک فارغ التحصیلی دانشجویان قید نخواهد شد.

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور حاجی آباد

دانشجویان برای تحصیل در دانشگاه پیام نور واحد حاجی آباد باید یکسری شرایط داشته باشند. یکی از مهم‌ترین شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور حاجی آباد، داشتن یکی از مدرک‌های زیر است:

  • دیپلم نظام قدیم 4 ساله
  • فوق دیپلم یا کاردانی
  • پیش دانشگاهی + دیپلم رشته‌های نظری یا دیپلم نظام جدید

کسانی که مدرک کار و دانش دارند فقط در صورتی می‌توانند ثبت نام بدون کنکور انجام دهند که دارای مدرک کاردانی پیوسته، ناپیوسته و یا پیش دانشگاهی از یکی از رشته‌های نظری داشته باشند. یکی دیگر از شرایط که داوطلبان باید به آن دقت کنند، معدل کتبی دیپلم آن‌ها است. علاوه بر موارد ذکر شده، دو شرط کلی برای ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه پیام نور وجود دارد.

  1. شرایط عمومی

رعایت شرایط عمومی برای همه داوطلبان الزامی است. مهم‌ترین شرایط عمومی عبارت‌اند از:

  • پذیرش همه مقررات دانشگاه
  • پذیرش تمام قوانین جمهوری اسلامی
  • عدم عضویت در گروه‌های سیاسی ضد انقلاب اسلامی
  • عدم اعتیاد به مواد مخدر
  • داشتن توانایی جسمی مناسب برای تحصیل در رشته مورد نظر
  1. شرایط اختصاصی

متقاضیان ثبت نام رشته‌های بدون کنکور دانشگاه پیام نور موظف به رعایت شرایط اختصاصی در کنار شرایط عمومی هستند. مهم‌ترین شرایط اختصاصی دانشگاه پیام نور واحد حاجی آباد عبارتند از:

  • کسانی که فارغ التحصیل دیپلم فنی و حرفه‌ای یا کار و دانش هستند اجازه ثبت نام در مقطع کارشناسی دانشگاه پیام نور را ندارند؛ مگر اینکه مدرک کاردانی یا پیش دانشگاهی داشته باشند.
  • چون پذیرش داوطلبان بر اساس سوابق تحصیلی است؛ اگر نوع دیپلم داوطلب متفاوت با گروه آزمایشی که متقاضی آن می‌شود باشد، درصد اعمال معدل نیز متفاوت است.
  • دانشجویان دانشگاه روزانه در ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور حاجی آباد می‌توانند شرکت کنند و در صورتی که قبول شدند از رشته‌ای که در حال تحصیل هستند، انصراف دهند.
ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور اردکان

رشته‌های دانشگاه پیام نور واحد حاجی آبادرشته‌های دانشگاه پیام نور واحد حاجی آباد

در دانشگاه پیام نور واحد حاجی آباد در مقطع کارشناسی پیوسته یا همان لیسانس داوطلبان بدون شرکت در کنکور سراسری می‌توانند ثبت نام کنند. داوطلبان علاقه‌مند به تحصیل در این دانشگاه باید با مطالعه لیست رشته‌های ارائه شده، ابتدا اولویت‌های مورد نظر خود را انتخاب کنند. لیست رشته های دانشگاه پیام نور حاجی آباد در هر سال نسبت به سال قبل تغییر پیدا می‌کند.

در ادامه رشته‌های مقطع کارشناسی پیوسته که در این دانشگاه ارائه می‌شوند را به شما معرفی می‌کنیم. رشته‌هایی اعم از حقوق، علوم تربیتی، مدیریت دولتی، مدیریت بازرگانی  و مدد کاری اجتماعی و حسابداری که همگی صرفا بر اساس سوابق تحصیلی، دانشجو می‌پذیرند، ارائه می‌شوند.

برخی مراکز دانشگاه پیام نور مانند دانشگاه پیام نور واحد شبستر در مقطع کارشناسی ارشد به صورت فراگیر دانشجویانی را می‌پذیرند. این دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو نمی‌پذیرد و رشته ‌ای برای آن ارائه نمی‌کند.

شهریه دانشگاه پیام نور حاجی آباد

برای تحصیل در دانشگاه پیام نور واحد حاجی آباد مانند سایر دانشگاه‌های پیام نور باید شهریه بپردازید. حتی اگر ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور حاجی آباد را انجام داده باشید، باز هم ملزم به پرداخت شهریه هستید. شهریه این دانشگاه به دو بخش ثابت و متغیر تقسیم می‌شود و پرداخت هر بخش از شهریه را از طریق سامانه گلستان می‌توانید انجام دهید. شهریه ثابت را قبل از انتخاب واحد باید پرداخت کنید.

در صورت عدم پرداخت شهریه ثابت پیش از انتخاب واحد، نمی‌توانید انتخاب واحد انجام دهید. شهریه متغیر بنا بر تعداد و نوع واحدهایی که اخذ می‌کنید، محاسبه می‌شود. شهریه متغیر را باید تا قبل از امتحانات پایان ترم پرداخت کنید تا بتوانید کارت ورود به جلسه آزمون را دریافت کنید. شهریه دانشگاه پیام نور سالانه حدود 10 الی 15 درصد افزایش می‌یابد.

سامانه جامع گلستان دانشگاه پیام نور واحد حاجی آبادسامانه جامع گلستان دانشگاه پیام نور واحد حاجی آباد

انجام اکثر امور و فعالیت‌های آموزشی دانشجویان مراکز پیام نور با مراجعه به وب‌سایت گلستان ممکن است.دانشجویان دانشگاه پیام نور واحد حاجی آباد نیز برای انجام امور دانشجویی از این سامانه استفاده می‌کنند. اموری مانند: انتخاب واحد، پرداخت شهریه، حذف و اضافه، درخواست مهمانی، درخواست انتقالی، مشاهده برنامه کلاسی، دریافت کارت ورود به جلسه امتحانات، دریافت برنامه امتحانات و… با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور در صفحه نخست سامانه گلستان، قابل انجام است و دیگر نیازی به مراجعه حضوری برای انجام کارهایی از این قبیل نیست.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور مرکز مهریز

جمع‌بندی

برای آگاهی از نحوه ثبت نام کارشناسی دانشگاه پیام نور واحد حاجی آباد به سایت سنجش و آموزش کشور باید مراجعه کنید. دفترچه راهنمای ثبت نام بدون کنکور را مطالعه کنید و بعد از پذیرش شرایط و ضوابط اقدام به ثبت نام کنید. ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور حاجی آباد با بقیه مراکز پیام نور تفاوت ندارد. رشته های دانشگاه پیام نور حاجی آباد هر ساله ممکن است تغییر کنند.

یکی از وب‌سایت‌های تخصصی برای ارائه دوره‌های آموزشی که رایگان هستند و همچنین جزوه و نمونه سوالات رایگان، وب‌سایت پی ان یو اگزم است. شما با دانلود رایگان سوالات پیام نور می‌توانید برای امتحان آماده شوید و با مباحث پر تکرار آزمون آشنا شوید و در نهایت نمره خوبی در امتحان کسب کنید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
دانشگاه پیام نور واحد باغ بهادران

دانشگاه پیام نور واحد باغ بهادران

آنچه در این نوشته میخوانید چرا تحصیل در دانشگاه پیام نور؟معرفی دانشگاه پیام نور واحد باغ بهادرانرشته های دانشگاه پیام…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد وزوان

دانشگاه پیام نور واحد وزوان

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد وزوانمزایای دانشگاه پیام نور وزوانثبت نام بدون کنکور دانشگاه…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد هادی شهر

دانشگاه پیام نور واحد هادی شهر

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد هادی شهرثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور هادی…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *