دانشگاه پیام نور شیراز | آموزش و نمونه سوالات رایگان پیام نور

دانشگاه پیام نور شیراز

دانشگاه پیام نور شیراز

امروزه تعداد زیادی از دانشجویان برای این که خود را درگیر غول بزرگ یعنی کنکور سراسری نکنند تصمیم به ادامه تحصیل در دانشگاه‌های شهریه پرداز مثل دانشگاه آزاد، دانشگاه پیام‌نور، دانشگاه علمی کاربردی و… می‌کنند. دانشگاه پیام نور شیراز از جمله دانشگاه‌هایی است که دانشجویان می‌توانند بدون شرکت در کنکور سراسری در آن ثبت‌نام کنند و به تحصیلات خود ادامه دهند.

ما در این مقاله سعی کردیم اطلاعات بیشتری در خصوص نحوه ثبت نام دانشگاه پیام نور شیراز در اختیار شما بگذاریم. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط و آدرس دانشگاه پیام نور شیراز تا انتهای این مقاله از پی ان یو اگزم همراه ما باشید.

آشنایی با دانشگاه پیام نور شیراز

آشنایی با دانشگاه پیام نور شیراز

دانشگاه پیام نور مرکز شیراز به‌عنوان بزرگ‌ترین مرکز دانشگاهی استان فارس در سال ۱۳۶۷ تأسیس شد. این دانشگاه در ابتدا با رشته‌های علوم تربیتی، ادبیات فارسی و ریاضی آغاز به کار نمود. در حال حاضر این مرکز دانشگاهی با جمعیتی بالغ بر ۱۳ هزار دانشجو در ۱۱۰ رشته و گرایش در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در حال فعالیت است.

لازم به ذکر است از این تعداد دانشجو حدود ۲ هزار دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی مشغول تحصیل هستند. دانشگاه پیام نور شیراز در سال‌های اخیر در زمینه‌های مختلف علمی، آموزشی، فرهنگی و پژوهشی موفق به کسب رتبه‌های ممتاز کشوری شده است. این دانشگاه در شهرک گلستان شیراز و در مساحتی حدود ۱۷٫۵ هکتار و زیربنای ۱۰ هکتار در نزدیکی نمایشگاه بین‌المللی شیراز واقع شده است.

شرایط و نحوه پذیرش دانشگاه پیام نور شیراز 1402

به‌طورکلی می‌توان گفت دانشجویان برای ادامه تحصیل در دانشگاه پیام‌نور شیراز باید شهریه پرداخت نمایند. دانشجویان در قبال پرداخت شهریه دانشگاه پیام نور قادرند از مزایای تحصیل در این دانشگاه استفاده نمایند. برای پذیرش در دانشگاه پیام نور شیراز دانشجو باید دارای یک سری شرایط اختصاصی و عمومی باشد که در ادامه توضیح داده شده است.

1. شرایط عمومی

شرایط عمومی لازم برای پذیرش و ثبت نام دانشگاه پیام نور شیراز به ترتیب زیر است.

  • اعتقاد به دین اسلام یا یکی از ادیان تأیید شده در قانون اساسی
  • اعتقاد داشتن به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
  • عدم داشتن فساد اخلاقی
  • نداشتن عضویت در گروه‌های سیاسی مخالف با جمهوری اسلامی
  • نداشتن اعتیاد به مواد مخدر
ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور ساری

2. شرایط اختصاصی

مهم‌ترین شرط پذیرش و ثبت نام دانشگاه پیام نور شیراز دارابودن یکی از مدارک کاردانی از جمله مدرک دیپلم، مدرک دیپلم نظام قدیم چهار‌ساله، مدرک دیپلم رشته‌های نظری به همراه مدرک پیش‌دانشگاهی و یا دیپلم نظام جدید است. همچنین لازم به ذکر است آن گروه از دانشجویانی که مدرک دیپلم فنی حرفه‌ای و یا کاردانش سه‌ساله دارند تنها در صورتی می‌توانند تقاضاکننده پذیرش بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1402 باشند، که مدرک کاردانی ناپیوسته و یا پیوسته و یا فوق دیپلم یا پیش‌دانشگاهی یکی از رشته‌های نظری باشند.

از دیگر شرایط ثبت نام دانشگاه پیام نور شیراز که دانشجویان در حین ثبت نام باید به آن توجه داشته باشند این است که ملاک پذیرش و سنجش بدون کنکور سراسری در این دانشگاه معدل دیپلم یا همان سوابق تحصیلی دانشجویان است. در واقع دانشجویان رشته‌های نظری نسبت به سایر متقاضیان هر رشته، محل بر اساس معدل کتبی دیپلم سنجیده می‌شوند.

نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور شیراز

ثبت نام در رشته‌های بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1402 به صورت آنلاین و اینترنتی انجام می‌شود. دانشجویان لازم است اطلاعات و مدارک خود را در زمان تعیین شده از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org در سامانه ثبت‌نام بارگذاری نمایند و نسبت به انجام ثبت‌نام در سایت گلستان اقدام کنند. ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور شیراز باتوجه‌به اطلاعیه سازمان سنجش برای متقاضیان ورودی مهر ماه به صورت آنلاین و اینترنتی در سایت سازمان سنجش دانشگاه پیام نور است.

همچنین ثبت نام دانشگاه پیام نور شیراز برای دانشجویان ورودی بهمن ماه امکان دارد به صورت آنلاین و اینترنتی در سایت سازمان سنجش و یا به صورت حضوری در واحد دانشگاه پیام‌نور شیراز انجام شود. لازم به ذکر است معیار پذیرش داوطلبان در پذیرش رشته‌های دانشگاه پیام نور شیراز معدل مقطع قبلی داوطلب است.

نکته‌ای که وجود دارد این است که متقاضیان می‌توانند بدون درنظرگرفتن عنوان دیپلم خود از تمامی گروه‌ها انتخاب رشته داشته باشند؛ اما بدیهی است که ضریب تأثیر سوابق تحصیلی و معدل دیپلم برای رشته‌ای که با رشته فارغ‌التحصیلی هم‌نام نیست قطعاً متفاوت خواهد بود. همچنین توجه داشته باشید که دانشگاه پیام‌نور در مقاطع کاردانی پیوسته، کاردانی ناپیوسته و کارشناسی ناپیوسته به‌صورت بدون کنکور دانشجو نمی‌پذیرد.

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور شیراز

دانشگاه پیام نور شیراز یکی از برترین دانشگاه‌هایی است که ثبت‌نام رشته‌های کارشناسی پیوسته خود را هر ساله بدون کنکور ارائه می‌دهد. در واقع دانشگاه پیام‌نور شیراز بیشتر بر مبنای آموزش فردمحور بنا شده است. به این صورت که جدای از اینکه کلاس‌های درسی برای هر واحد درسی ارائه می‌شوند اغلب روند آموزشی متوجه خود دانشجو است. توجه داشته باشید که دانشگاه پیام‌نور شیراز در مقطع کارشناسی تمامی رشته‌های خود را بدون کنکور ارائه می‌کند. از جمله این رشته‌ها می‌توان به رشته‌های پرطرف‌داری مثل موارد بیان شده در زیر اشاره نمود.

  • مهندسی برق
  • مهندسی مکانیک
  • مهندسی عمران
  • زیست‌شناسی
  • مهندسی نفت
  • حقوق
  • حسابداری
  • مهندسی هوافضا
  • مهندسی پزشکی
  • روان‌شناسی
  • مهندسی صنایع
  • مهندسی کامپیوتر
  • عکاسی
  • مدیریت دولتی
  • مدیریت بازرگانی
  • علوم ورزشی
  • اقتصاد
  • مدیریت صنعتی
  • شیمی کاربردی
  • جهانگردی
  • مترجمی زبان انگلیسی
  • فقه و مبانی حقوق
  • زمین‌شناسی
  • صنایع غذایی
  • مهندسی مواد
  • آمار و فیزیک
ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور اهر

رشته های دانشگاه پیام نور شیراز

داوطلبانی که به علل مختلف تمایلی به شرکت در کنکور سراسری ندارند می‌تواند در ثبت‌نام بدون آزمون دانشگاه پیام‌نور شرکت نمایند. البته لازم به ذکر است که در دانشگاه پیام نور شیراز فقط مقطع کارشناسی پیوسته به‌صورت بدون کنکور ارائه می‌شود. توجه داشته باشید که پذیرش در رشته‌های دانشگاه پیام‌نور شیراز هر ساله دو بار در نیمسال تحصیلی اول مهرماه و نیمسال دوم بهمن‌ماه انجام می‌شود. لیست رشته‌های این دانشگاه در تمامی زیرگروه‌های آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان در زیر بیان شده است.

1. گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی دانشگاه پیام نور شیراز

در مقطع کارشناسی و در گروه علوم ریاضی می‌توانید در یکی از رشته‌های زیر فرایند ثبت نام دانشگاه پیام نور شیراز را انجام داده و مشغول به تحصیل شوید.

مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، مهندسی برق، مهندسی صنایع، مهندسی کامپیوتر، مهندسی نقشه‌برداری، مهندسی معماری، مهندسی مواد و متالورژی، مهندسی شیمی، مهندسی پلیمر، علوم و مهندسی آب، علوم کامپیوتر، ریاضیات و کاربردها، فیزیک، مهندسی پزشکی، آمار، مهندسی راه‌آهن، مهندسی مدیریت پروژه، مهندسی شهرسازی، مهندسی نفت، مهندسی مکانیزاسیون کشاورزی، مهندسی خودرو، مهندسی هوافضا، مهندسی برق مخابرات

2. گروه آزمایشی علوم تجربی

رشته‌های دانشگاه پیام نور شیراز گروه تجربی تنها شامل رشته‌های علوم پایه و گروه کشاورزی است. در حقیقت دانشگاه پیام‌نور چه از طریق کنکور سراسری و چه از طریق پذیرش بدون آزمون مجوز ارائه رشته‌های گروه پزشکی و پیراپزشکی را ندارد؛ بنابراین هیچ یک از رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، دامپزشکی، مامایی، پرستاری، هوشبری و … در دانشگاه پیام‌نور ارائه نمی‌شوند. از جمله مهم‌ترین رشته‌های دانشگاه پیام جهت ثبت نام دانشگاه پیام‌‌نور شیراز در گروه علوم‌تجربی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

میکروبیولوژی، زیست‌شناسی سلولی و مولکولی، علوم و مهندسی صنایع غذایی، شیمی کاربردی، شیمی محض، ترویج و آموزش کشاورزی پایدار، زمین‌شناسی، علوم و مهندسی محیط‌زیست، زیست‌شناسی گیاهی، علوم دامی، اقتصاد کشاورزی، علوم و مهندسی، صنایع غذایی (کشاورزی)

3. گروه آزمایشی علوم انسانی دانشگاه پیام نور شیراز

پرمتقاضی‌ترین رشته‌های دانشگاه پیام‌نور شیراز در گروه علوم‌انسانی که به‌صورت بدون آزمون هم ارائه می‌شوند می‌توان به رشته‌های بیان شده در زیر اشاره کرد.

حقوق، روان‌شناسی، مشاوره، حسابداری، مدیریت بازرگانی، مدیریت دولتی، مدیریت صنعتی، مدیریت مالی، علوم ورزشی، اقتصاد، علوم تربیتی، علوم سیاسی، روابط‌عمومی، جامعه‌شناسی، روزنامه‌نگاری، جغرافیا، زبان و ادبیات فارسی، علوم قرآن و حدیث، فقه و مبانی حقوق اسلامی، برنامه‌ریزی اجتماعی و تعاون، ادیان و عرفان، تاریخ‌تمدن ملل اسلامی، تاریخ، زبان و ادبیات عربی، مددکاری اجتماعی، مشاوره، مدیریت امور بانکی.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور جلفا

4. گروه آزمایشی هنر و زبان دانشگاه پیام‌نور شیراز

توجه داشته باشید که دانشگاه پیام‌نور در زیرگروه‌های آزمایشی زبان و هنر نیز به‌صورت بدون کنکور و از میان علاقه‌مندان دانشجو جذب می‌نماید. تنوع رشته‌ها در این دو زیر گروه آزمایشی نسبت به دیگر زیرگروه‌ها کم‌تر است؛ اما اصولاً دارای ظرفیت پذیرش مناسبی هستند. در ادامه مهم‌ترین رشته‌های گروه هنر و زبان برای ثبت نام دانشگاه پیام نور شیراز بیان شده است.

عکاسی، مرمت بناهای تاریخی، نقاشی، ارتباط تصویری، طراحی صنعتی، هنر صناعی، طراحی پارچه، کتابت و نگارگری،هنر اسلامی، صنایع فرش دستی                            

گروه آزمایشی زبان‌های خارجی شامل رشته‌های:

مترجمی زبان انگلیسی، زبان و ادبیات انگلیس، آموزش زبان انگلیسی است.

آدرس دانشگاه پیام نور شیراز

دانشگاه پیام‌نور شیراز واقع در شهرک گلستان (شیراز) و در نزدیکی نمایشگاه بین‌المللی است. لازم به ذکر است در دانشگاه پیام‌نور شیراز کلاس‌ها به ۳ شیوه غیرحضوری، نیمه‌حضوری و حضوری تشکیل می‌شوند.

مدارک لازم برای ثبت نام دانشگاه پیام نور شیراز شامل:

  • کپی و اصل شناسنامه
  • کپی و اصل کارت ملی
  • عکس 3*4 سال جاری با فرمت jpg
  • مدرک تعیین وضعیت نظام‌وظیفه آقایان
  • مدرک تحصیلی دیپلم و کاردانی، دیپلم پیش‌دانشگاهی و نظام قدیم
  • آدرس محل سکونت داوطلب همراه با کد پستی
  • تلفن همراه و شماره‌تلفن ثابت

ایمیل: shiraz.fars.pnu@gmail.com

آدرس: شيراز، شهرك گلستان، بلوار علامه دهخدا، خيابان پیام‌نور

تلفن: 07136222255

سایت دانشگاه پیام نور شیراز

همان‌طور که بیان شد دانشگاه پیام‌نور شیراز در محله گلستان شمالی قرار گرفته است. شما می‌توانید از طریق وب‌سایت دانشگاه پیام‌نور شیراز به آدرس http://shiraz.fars.pnu.ac.ir/ اطلاعاتی بیشتری در خصوص رشته‌های این دانشگاه، اساتید دانشگاه، اخبار دانشکده و… را ببینید. شماره‌تلفن این دانشگاه 07136222255 است که از طریق آن می‌توانید با کارشناسان این دانشگاه تماس گرفته و سؤالات خود را بپرسید. دانشگاه پیام نور شیراز را در واقع می‌توان یکی از دانشگاه‌های خوب شیراز محسوب کرد.

جمع‌بندی

رشته‌های دانشگاه پیام نور شیراز ۱۴۰۲ در دفترچه راهنما انتخاب رشته در اختیار داوطلبانی که قصد ثبت نام دانشگاه پیام نور شیراز را دارند قرار می‌گیرد. در واقع داوطلبان با مطالعه دفترچه می‌توانند همه رشته‌های ارائه شده در واحدهای دانشگاه پیام‌نور را مشاهده نمایند و کد رشته محل‌ موردنظر را انتخاب کنند.

جهت ثبت‌نام در این دانشگاه می‌توانید به‌صورت آنلاین یا با مراجعه حضوری به آدرس دانشگاه پیام نور شیراز فرایند ثبت نام خود را انجام دهید. درصورتی‌که با مطالعه این مقاله هنوز ابهاماتی در خصوص این دانشگاه در ذهن شما باشد می‌توانید از کارشناسان و مشاوران ما در پی ان اگزم کمک بگیرید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
دانشگاه پیام نور واحد بستان آباد

دانشگاه پیام نور واحد بستان آباد

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد بستان آباد ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور مرکز مهریز

دانشگاه پیام نور مرکز مهریز

آنچه در این نوشته میخوانید دانشگاه پیام نور مرکز مهریز ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور مهریز رشته های…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد فامنین

دانشگاه پیام نور واحد فامنین

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد فامنین ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور فامنین…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد مروست

دانشگاه پیام نور واحد مروست

آنچه در این نوشته میخوانید دانشگاه پیام نور واحد مروست ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور مروست رشته های…

بیشتر بخوانید
Payam Noor University, Natanz Center

دانشگاه پیام نور مرکز نطنز

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور مرکز نطنز ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور نطنز…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *