دانشگاه صنعتی اصفهان | آموزش و نمونه سوالات رایگان پیام نور

دانشگاه صنعتی اصفهان

دانشگاه صنعتی اصفهان در سال 1353 خورشیدی در فاصله 20 کیلومتری شمال غربی اصفهان و شمال شرقی خمینی‌شهر، در دامنه کوه سید محمد در زمینی به وسعت 23 میلیون مترمربع تأسیس شد اما ساخت دانشکده‌هایی همچون دانشکده کشاورزی و دانشکده مواد و خوابگاه‌های این دانشگاه تا سال 1356 به طول انجامید.
این دانشگاه توانست اولین ورودی دانشجویان خود را در سال 1356 با پذیرش 800 دانشجو که تقریباً 200 نفر این دانشجویان را دانش‌آموزانی با معدل 20 تشکیل می‌دادند و مابقی، دانش آموزان بااستعداد و ممتاز حومه و استان‌های مجاور و کویری بودند. این نحوه پذیرش و ادامه روند سخت‌گیری پذیرش در جذب دانشجو در این دانشگاه موجب این امر شده است که این دانشگاه به یکی از سخت‌گیرترین و مهم‌ترین دانشگاه‌ها و البته برترین دانشگاه‌های کشور تبدیل شود.
این دانشگاه اکنون باوجود 14 دانشکده برای آموزش علوم مختلف به دانشجویان، در رده‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به جذب دانشجو می‌پردازد. البته لازم به ذکر است که این دانشگاه به دلیل پیشرفت بسیار زیاد در عرصه علم و دانش دارای آوازه‌ای بسیار خوب در خاورمیانه بوده و همین امر دلیلی برای اشتیاق تحصیل دانشجویان خارج از کشور در این دانشگاه است. دانشگاه صنعتی اصفهان در حقیقت یکی از قطب‌های علمی کشور است که با حضور چشمگیر در جشنواره‌های علمی و مسابقات علمی جهان و ارائه مقالات علمی در معتبرترین مجلات علمی دنیا میزان توانایی علمی دانشجویان و سطح بالای علمی خود را نمایش می‌دهد.
این دانشگاه امکانات ورزشی و رفاهی خوبی برای دانشجویان خود فراهم آورده است و علاوه بر امکانات رفاهی و ورزشی مناسب دانشجویان، با ایجاد ارتباط بسیار خوب و مناسب با صنعت و محیط کار توانسته است فرصت مناسبی برای معرفی دانشجویان فعال و علاقه‌مند به عرصه کار و صنعت ایجاد کند.

ادامه مطلب  دانشگاه یزد (معرفی برترین دانشگاه های کشور )
رشته های دانشگاه صنعتی اصفهان

سیستم جامع آموزشی گلستان

می‌توان گفت سیستم جامع آموزشی گلستان برای اولین بار پس از طراحی، در دانشگاه صنعتی اصفهان مورداستفاده قرار گرفت. این سیستم باهدف مکانيزه کردن کليه فعالیت‌های دانشگاهی از اسفندماه سال 1379 در دانشگاه صنعتی اصفهان مورداستفاده قرار گرفت. هدف این سیستم سهولت در انجام کلیه امور دانشگاهی برای کارمندان و دانشجویان بود. انجام تست‌ها، طراحی‌ها و آزمایش‌ها برای اطمینان از درستی عملکرد این سیستم از سال 1379 تا سال 1382 به طول انجامید. درنهایت این سیستم در سال 1383 و با به‌کارگیری زیرسیستم‌های ارزشيابی و تسویه‌حساب دانشجويی و زيرسيستم حق‌التدریس اساتيد به‌عنوان زیرسیستم‌های مکمل سيستم آموزش مورد استفاده قرار گرفت. در سال 1384 سيستم اطلاعات پژوهشی دانشگاه به‌عنوان زِيرسيستمی که پوشش دهنده فعالیت‌های حوزه معاونت پژوهشی دانشگاه‌ها است به مجموعه تحت پوشش سيستم گلستان اضافه شد. در سال 1386 و با تلاش شرکت نوپرداز اصفهان سيستم دانشجويی شامل زیرسیستم‌های خوابگاه، وام، کار دانشجويی و تشکل‌های دانشجويی به‌عنوان زيِرسيستمی جديد که پوشش دهنده بخشی از فعالیت‌های حوزه معاونت دانشجويی است به این سیستم اضافه شد و در دانشگاه صنعتی اصفهان و بعضی دانشگاه‌های کشور مورد استفاده قرار گرفت. شرکت نوپرداز اصفهان پس از تکمیل بخش‌های مختلف این، شروع به نصب و راه‌اندازی این سیستم در اکثر دانشگاه‌های کشور کرد.

دانشکده عمران دانشگاه صنعتی اصفهان

دانشکده کشاورزی دانشگاه صنعتی اصفهان

دانشكده كشاورزي دانشگاه صنعتي اصفهان از سال 1356 با نام دانشكده توليد و تكنولوژي كشاورزي فعاليت‌هاي آموزشي و پژوهشي خود را در سه رشته: توليد فرآورده‌هاي گياهي، توليد فرآورده‌هاي دامي و مكانيزاسيون و مهندسي كشاورزي آغاز كرد. دانشکده کشاورزی دارای امکاناتی همچون گلخانه آموزشی تحقیقاتی به مساحت حدود 2000 مترمربع، سوله آموزشی تحقیقاتی به مساحت حدود 1500 مترمربع و مزارع و باغات به مساحت حدود 150 هکتار و آزمایشگاه‌هایی جهت آموزش و سهولت در امر یاددهی به دانشجویان است. این دانشکده با پیشرفت خوبی که در طی چندین سال داشته است اکنون در سطح دکتری نیز در 7 رشته از گرایش‌های مختلف از رشته‌های مهندسی آب، اصلاح نباتات، زراعت، باغباني، علوم خاك، علوم دامي و علوم و صنايع غذايي، گیاه‌پزشکی و مکانیک بیوسیستم دانشجویان مستعد و تلاشگری را پرورش می‌دهد. همچنین نزدیک به 80 عضو هیئت‌علمی مجرب به تفکیک گروه آموزشی در دانشکده کشاورزی دانشگاه صنعتی اصفهان مشغول به کار هستند.

ادامه مطلب  دانشگاه تبریز

دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه صنعتی اصفهان

رشته‌ی مهندسی برق رشته‌ای است که در آن نوآوری و خلاقیت حرف اول را میزند. انرژی اگر بنیادی‌ترین رکن اقتصاد در جهان نباشد، یکی از ارکان اصلی آن به شمار می‌آید و در این میان برق و به‌عنوان عالی‌ترین نوع انرژی جایگاه ویژه‌ای دارد. تا جایی که در دنیای امروز میزان تولید و مصرف این انرژی درزمینه تولید محصولات متنوع، شاخص رشد اقتصادی جوامع و در شاخه خانگی و عمومی یکی از معیارهای سنجش رفاه محسوب می‌شود. فارغ‌التحصیلان این رشته در زمینه های طراحی، ساخت، بهره‌برداری، نظارت، نگهداری، مدیریت و هدایت عملیات سیستم‌ها مشغول فعالیت می‌شوند. با توجه به اهمیت موضوع برق و پرورش دانش‌آموختگان در این زمینه، دانشگاه صنعتی اصفهان در سال 1356 شروع به جذب دانشجویان در رشته برق نمود. این دانشگاه اکنون دانشجویان علاقه‌مندی را در رشته‌های الکترونیک، قدرت، کنترل، سخت‌افزار کامپیوتر، نرم‌افزار کامپیوتر، مخابرات، برق، معماری کامپیوتر در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری می‌پذیرد.

با توجه به پیشرفت علم در زمینه هوش مصنوعی و کامپیوتر در سطح جهانی نیاز مبرمی به وجود رشته‌هایی برای آموزش و شناخت کامپیوتر و موضوعات مرتبط به آن احساس می‌شد. پس گروه آموزشی نرم‌افزار و فناوری اطلاعات (it) دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر شروع به پذیرش دانشجو در گرایش‌های مختلف و آموزش آن‌ها در این دانشکده نمودند. این دانشکده دارای آزمایشگاه‌های مجهزی ازجمله آزمایشگاه‌های مدارهای الکتریکی، آزمایشگاه‌های الکترونیک، مدار منطقی،ماشین‌های الکتریکی، الکترونیک صنعتی، پالس تکنیک، اندازه‌گیری، مدارهای مخابراتی، مخابرات دیجیتال، سیستم های کنترل دیجیتال و غیرخطی، سیستم‌عامل، هوش مصنوعی، رله و حفاظت و کنترل درایو، پروژه،مالتی مدیا، سوئچ، سیستم های کنترل خطی، میکروپروسسور، معماری کامپیوتر، شبکه‌های کامپیوتری، سیستم تلویزیون و… برای تمامی دانشجویان رشته‌های برق، it و… است.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
دانشگاه پیام نور آبادان

دانشگاه پیام نور آبادان

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور آبادان ثبت نام دانشگاه پیام نور آبادان رشته های بدون…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد بهبهان

دانشگاه پیام نور واحد بهبهان

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد بهبهان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور بهبهان…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد خرمشهر

دانشگاه پیام نور واحد خرمشهر

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد خرمشهر زمان ثبت نام و نحوه پذیرش در دانشگاه…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد آذرشهر

دانشگاه پیام نور واحد آذرشهر

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد آذرشهر ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور آذرشهر…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور سبزوار

دانشگاه پیام نور سبزوار

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور سبزوار ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور سبزوار رشته‌…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *