دانشگاه پیام نور واحد سراب

دانشگاه پیام نور واحد سراب

تحصیل در دانشگاه پیام نور واحد سراب مستلزم پرداخت شهریه دو قسمتی شامل شهریه ثابت و متغیر از طریق سامانه جامع گلستان دانشگاه پیام نور است. مرحله اول ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور سراب معمولا در مردادماه و به‌صورت هم‌زمان با انتخاب رشته داوطلبان کنکور سراسری انجام می‌شود.

مرحله دوم آن نیز شامل مرحله تکمیل ظرفیت است. ملاک پذیرش در رشته های دانشگاه پیام نور سراب سوابق تحصیلی داوطلب بوده و آزمونی برگزار نخواهد شد. تا انتهای این مطلب از پی ان یو اگزم با ما همراه باشید تا شما را با دانشگاه پیام نور واحد سراب بیشتر آشنا کرده و نحوه ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور سراب را برایتان تشریح کنیم.

آشنایی با دانشگاه پیام نور سراب

مزایای تحصیل در دانشگاه پیام نور واحد سراب موجب تشویق داوطلبان به ادامه تحصیل در این دانشگاه شده است. یکی از این مزایا کمتر بودن شهریه دانشگاه پیام نور نسبت به دیگر دانشگاه‌های شهریه پرداز است. مزیت دوم امکان تحصیل هم‌زمان در دو رشته است. مزیت سوم امکان برگزاری کلاس‌ها به‌صورت مجازی و غیرحضوری است که برای بسیاری از دانشجویان شاغل یا بانوان خانه‌دار حائز اهمیت است. مزیت چهارم قابل ترجمه بودن مدرک این دانشگاه است و فارغ‌التحصیلان می‌توانند آن را برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر در دانشگاه‌های خارج از ایران ارائه بدهند.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور مرکز نهاوند

مزیت پنجم اعتبار مدرک این دانشگاه از نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است. این مزایا و دیگر امکانات موجود در دانشگاه پیام نور برای دانشجویان از عوامل مهمی هستند که دانشجویان را به ادامه تحصیل در این دانشگاه ترغیب می‌نمایند. امتحانات این دانشگاه نیز به‌صورت سراسری برگزار می‌شوند و اساتید نقشی در طراحی سوالات نخواهند داشت.

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد سراب

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد سراب

برای ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد سراب باید در موعد مقرر به سایت سازمان سنجش و آموزش مراجعه نمایید. این نوع ثبت‌نام سالانه دو بار انجام می‌شود. در مرحله اول که معمولا در مردادماه و هم‌زمان با انتخاب رشته مجاز شدگان کنکور سراسری انجام می‌شود، داوطلبان در صورت اخذ پذیرش می‌توانند در مهرماه وارد دانشگاه شوند. مرحله دوم نیز همان مرحله تکمیل ظرفیت است که در آذرماه برگزار شده و در صورت قبولی داوطلبان می‌توانند در بهمن‌ماه به دانشگاه وارد شوند.

برای انجام ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور سراب، ابتدا داوطلب باید به دانلود و مطالعه دفترچه منتشره از سوی سازمان سنجش بپردازد و در صورت واجد شرایط بودن با خرید کارت اعتباری هزینه ثبت‌نام را بپردازد. سپس با استخراج کد رشته محل‌های موردنظر خود و وارد کردن آن‌ها در فرم مربوطه، ثبت‌نام تکمیل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: جزییات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور

رشته‌ های دانشگاه پیام نور واحد سراب در مقطع کارشناسی

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور سراب در رشته‌های زیر امکان پذیر است:

  • علوم ریاضی و فنی: مهندسی کامپیوتر
  • علوم‌انسانی: اقتصاد، حسابداری، حقوق، روانشناسی، علوم تربیتی، فقه و مبانی حقوق اسلامی، مدیریت امور بانکی، مدیریت بازرگانی، مدیریت دولتی

دانشگاه پیام نور واحد سراب در حال‌ حاضر در مقطع کارشناسی‌ارشد به هیچ یک از روش‌های فراگیر، بدون آزمون و با آزمون پذیرش ندارد. البته پذیرش بدون آزمون در مقطع ارشد از 1399 تاکنون به‌طورکلی لغو شده است. گفتنی است که در سال 1399 به دلیل شیوع کرونا پذیرش به‌صورت بدون آزمون انجام شد.

شهریه دانشگاه پیام نور واحد سراب

شهریه دانشگاه پیام نور واحد سراب

شهریه دانشگاه پیام نور واحد سراب شامل دو بخش ثابت و متغیر است. مرجع تعیین میزان شهریه ثابت، هیات امنای دانشگاه پیام نور است. انتخاب واحد پس از پرداخت شهریه ثابت امکان‌پذیر است. شهریه متغیر نیز بر اساس تعداد واحدهای نظری و عملی اخذ شده در هر ترم تعیین می‌شود. شهریه دروس عملی بیشتر از دروس نظری است و شامل دروسی مانند پایان‌نامه، کارگاهی، آزمایشگاهی و… می‌شود. در صورت عدم پرداخت شهریه امکان دریافت برنامه امتحانات دانشگاه پیام نور، شرکت در امتحانات و ثبت نمره وجود نخواهد داشت. شهریه هر سال به میزان 10 تا 15 درصد افزایش خواهد یافت.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور قزوین

سامانه جامع گلستان دانشگاه پیام نور سراب

دانشجویان دانشگاه پیام نور واحد سراب می‌توانند از طریق دو لینک reg.pnu.ac.ir و osreg.pnu.ac.ir وارد پورتال شخصی خود در سامانه جامع گلستان شده و امور آموزشی خود از قبیل انتخاب واحد، حذف و اضافه، حذف اضطراری، پرداخت شهریه، دریافت کارنامه، دریافت کارت ورود به جلسه و… را از طریق آن به انجام برسانند. به هر دانشجو در هنگام ثبت‌نام یک نام کاربری و کلمه عبور برای ورود به این سامانه اختصاص می‌یابد.

آدرس و وب‌ سایت دانشگاه پیام نور واحد سراب

آدرس و وب‌ سایت دانشگاه پیام نور واحد سراب

آدرس دانشگاه پیام نور واحد سراب استان آذربایجان شرقی، شهر سراب، جنب پلیس راه محور سراب – تبریز با کدپستی 547169358 است. آدرس وب‌سایت این دانشگاه نیز  sarab.eaz.pnu.ac.ir  است. دانشجویان با مراجعه به این وب‌سایت می‌توانند تمام اخبار و اطلاعیه‌های این دانشگاه را دنبال نمایند، با اعضای هیات علمی و گروه‌های آموزشی آشنا شوند و به سامانه‌های مختلف دسترسی یابند. شماره تلفن تماس دانشگاه نیز 04143229092 است.

جمع‌بندی

دانشگاه پیام نور واحد سراب از واحدهای پیام نور واقع در استان آذربایجان شرقی است که تنها در مقطع کارشناسی و فقط بر اساس سوابق تحصیلی دانشجو می‌پذیرد. ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور سراب با مراجعه به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور انجام می‌شود. با تحصیل در رشته های دانشگاه پیام نور سراب شما می‌توانید یک مدرک معتبر و مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین قابل ترجمه دریافت کنید.

پی ان یو اگزم یک همراه خوب برای دانشجویان پیام نور در شب‌های امتحان است. در این وب‌سایت می‌توانید از فیلم‌های آموزشی رایگان پیام نور استفاده نموده و انواع دوره‌های مربوط به کنکور ارشد و دانشگاهی را برای دروس مختلف خریداری نمایید. همچنین با دانلود رایگان سوالات پیام نور با شیوه طراحی سوالات و مباحث مهم از نظر طراحان سوال آشنا خواهید شد. جهت کسب اطلاعات تکمیلی و دریافت مشاوره با کارشناسان و مشاوران ما در تماس باشید.

ادامه مطلب  دانشگاه تبریز

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد سراب چه زمانی است؟

این نوع ثبت‌نام سالانه دو بار انجام می‌شود. در مرحله اول که معمولا در مردادماه و هم‌زمان با انتخاب رشته مجاز شدگان کنکور سراسری انجام می‌شود و مرحله دوم نیز همان مرحله تکمیل ظرفیت بوده که در آذرماه است.

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور سراب در چه رشته‌های زیر امکان پذیر است؟

رشته‌های بدون کنکور این دانشگاه شامل گروه های اصلی ریاضی و انسانی می شود.

شهریه دانشگاه پیام نور واحد سراب چقدر است؟

شهریه این دانشگاه شامل دو بخش ثابت و متغیر می‌شود که بخش ثابت توسط هیات امنای دانشگاه پیام نور تعیین می‌گردد و مبلغ متغیر به نوع و تعداد واحد بستگی دارد.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
دانشگاه پيام نور واحد نمين

دانشگاه پیام نور واحد نمین

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد نمین ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور نمین…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد سنقر

دانشگاه پیام نور واحد سنقر

آنچه در این نوشته میخوانید مزایای دانشگاه پیام نور تحصیل در دانشگاه پیام نور واحد سنقر ثبت نام بدون کنکور…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد سلماس

دانشگاه پیام نور واحد سلماس

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد سلماس ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور سلماس…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *