رشته HSE دانشگاه پیام نور | ایمنی کار و حفاظت فنی + گرایش‌ها

رشته HSE دانشگاه پیام نور

رشته HSE دانشگاه پیام نور

رشته HSE دانشگاه پیام نور  یکی از رشته‌های آینده‌دار است که در حال حاضر در دو مقطع با عناوین مهندسی و مدیریت فعالیت می‌کند. تحصیل در رشته مدیریت سلامت ایمنی و محیط زیست پیام نورنیازمند اخذ پذیرش از سازمان سنجش و آموزش کشور است.

ثبت نام در رشته HSE پیام نور هم به‌صورت بدون آزمون و هم با آزمون ممکن است و امکان ادامه تحصیل در این رشته، تا مقطع کارشناسی‌ارشد نیز وجود دارد. در ادامه این مطلب از وب‌سایت پی ان یو اگزم با ما همراه باشید تا به بررسی شرایط تحصیل در رشته مدیریت سلامت ایمنی و محیط زیست پیام نور و ثبت‌نام در این رشته بپردازیم.

رشته HSE دانشگاه پیام نور

رشته HSE دانشگاه پیام نور از 1389 وارد دانشگاه‌های کشور ما شده است. این رشته جذاب در حوزه‌های مختلف مهندسی صنایع، مهندسی شیمی، مهندسی مکانیک، مهندسی عمران، مهندسی بهداشت حرفه‌ای، مهندسی بهداشت محیط و محیط‌زیست و… کاربرد وسیعی دارد. صاحبان مشاغلی مانند شرکت‌های مختلف صنعتی، کارخانجات، پالایشگاه‌ها و کارگاه‌های تولیدی موظف هستند که از سلامت کارکنان خود محافظت کنند. این وظیفه بر عهده متخصصان HSE است.

تحصیل در رشته مدیریت سلامت ایمنی و محیط زیست پیام نور

تحصیل در رشته مدیریت سلامت ایمنی و محیط زیست پیام نور

تحصیل در رشته HSE دانشگاه پیام نور مزایای خاص خود را دارا است. در دانشگاه پیام نور حضور در کلاس‌های درس نظری اجباری نیست و دانشجویان می‌توانند به‌صورت خود خوان به مطالعه دروس بپردازند. مدرک دانشگاه پیام نور کاملا معتبر بوده و موردتایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است و حتی امکان تحصیل هم‌زمان در دو رشته نیز در این دانشگاه وجود دارد. میزان شهریه در دانشگاه پیام‌نور از سایر دانشگاه‌های شهریه پرداز مانند دانشگاه آزاد و غیرانتفاعی کمتر است.

ادامه مطلب  رشته های ارشد دانشگاه پیام نور اهواز

ثبت نام در رشته HSE پیام نور بدون آزمون

علاقه‌مندان به تحصیل در رشتهHSE  دانشگاه پیام نور می‌توانند به صورت بدون آزمون وارد دانشگاه شوند. این نوع پذیرش صرفا بر اساس سوابق تحصیلی صورت می‌گیرد و ثبت‌نام اولیه با مراجعه به سایت سازمان سنجش در مردادماه و آذرماه هر سال ممکن است. پذیرفته‌شدگان هر مرحله می‌توانند به ترتیب در مهرماه و بهمن‌ماه وارد دانشگاه شوند. نوع پذیرش در مدرک تحصیلی فارغ‌التحصیلان رشته HSE پیام نور قید نمی‌شود و میزان شهریه آن با پذیرفته‌شدگان با آزمون تفاوتی ندارد. ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور یکی از راه‌های تحصیل در رشته مدیریت سلامت ایمنی و محیط زیست پیام نور است. راه دیگر شرکت در کنکور سراسری و کسب نمره قبولی در آن است.

شهریه رشته HSE دانشگاه پیام نور

شهریه رشته HSE دانشگاه پیام نور

شهریه رشته HSE دانشگاه پیام نور نیز مانند سایر رشته‌های دانشگاه پیام‌نور نیازمند پرداخت شهریه ثابت و متغیر است. این شهریه سالانه ده تا 15 درصد افزایش می‌یابد. مهلت پرداخت شهریه ثابت برای تحصیل در رشته مدیریت سلامت ایمنی و محیط زیست پیام نور قبل از شروع انتخاب واحد است و پس از پرداخت، دانشجو مجاز به انتخاب واحد خواهد شد. شهریه متغیر نیز بایستی تا قبل از شروع امتحانات پایان ترم به حساب دانشگاه واریز گردد. واریز شهریه از طریق مراجعه به سامانه گلستان دانشگاه پیام‌نور امکان‌پذیر است.

چارت درسی رشته HSE دانشگاه پیام نور

رشته HSE دانشگاه پیام نور در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی‌ارشد ارائه می‌شود. دروس رشته HSE پیام نور در مقطع ارشد عبارت‌اند از:

  • دروس جبرانی: زبان تخصصی، آمار و روش تحقیق، آشنایی با سیستم یکپارچه HSE
  • دروس تخصصی: آمار و احتمالات مهندسی پیشرفته، مهندسی جامع ایمنی، مهندسی بهداشت حرفه‌ای، مهندسی محیط‌زیست پیشرفته
  • دروس اختیاری: اقتصاد HSE ، برآورد خسارات بحران‌های طبیعی، آنالیز کیفی و کمی ریسک در ایمنی، مدیریت بحران‌های صنعتی، تجزیه‌وتحلیل حوادث، مباحث ویژه
  • هر دانشجو موظف به گذراندن 4 واحد از دروس اختیاری است.
  • پایان‌نامه: پایان‌نامه و سمینار
ادامه مطلب  آشنایی با گرایش کارشناسی ارشد مهندسی فضای سبز

بیشتر بخوانید: تحصیل در آلمان (آشنایی با دانشگاه ها و شرایط تحصیل در کشور آلمان)

گرایش‌ های رشته HSE دانشگاه پیام نور

گرایش‌ های رشته HSE دانشگاه پیام نور

دارندگان مدرک کارشناسی در رشته HSE دانشگاه پیام نور می‌توانند در مقطع کارشناسی‌ارشد نیز در این رشته ادامه تحصیل دهند. دارندگان مدارک کارشناسی رشته‌های زیر می‌توانند در کنکور کارشناسی‌ارشد رشته HSE شرکت کنند: رشته‌های مهندسی بهداشت حرفه‌ای، مهندسی بهداشت محیط، مهندسی تکنولوژی ایمنی، مهندسی صنایع (گرایش ایمنی)

همچنین دارندگان مدرک کارشناسی‌ارشد رشته HSE دانشگاه پیام نور می‌توانند در رشته‌های زیر برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا اقدام نمایند:

دکترای زیست‌شناسی وزارت علوم (کلیه گرایش‌ها)، دکترای رشته‌های سلامت در بلایا و فوریت‌ها، انفورماتیک پزشکی (مجاز برای تمامی رشته‌های ارشد علوم پزشکی)، سلامت در بلایا و فوریت‌ها (مجاز برای تمامی رشته‌های ارشد علوم پزشکی)، سلامت و رفاه اجتماعی (مجاز برای تمامی رشته‌های ارشد علوم پزشکی)، اپیدمیولوژی (مجاز برای تمامی رشته‌های ارشد علوم پزشکی)، مددکاری اجتماعی (مجاز برای تمامی رشته‌های ارشد علوم پزشکی به‌شرط داشتن کارشناسی مددکاری)، گفتاردرمانی (مجاز برای تمامی رشته‌های ارشد به‌شرط داشتن کارشناسی گفتاردرمانی)

بیشتر بخوانید: روش صحیح مطالعه برای موفقیت در امتحان (راهکارهایی برای بهتر درس خواندن)

بازار کار و آینده شغلی رشته HSE دانشگاه پیام نور

بازار کار و آینده شغلی رشته HSE دانشگاه پیام نور

بازار کار و آینده شغلی رشته HSE دانشگاه پیام نور بسیار خوب است و بسیاری از متخصصان این رشته به‌راحتی مشغول به کار خواهند شد. نیاز به فارغ‌التحصیلان این رشته در حوزه‌های مختلف صنعت احساس می‌شود. این افراد می‌توانند در کارخانجات، شرکت‌های نفت، صنایع ذوب‌آهن، وزارت صنعت، معدن و تجارت، شرکت‌های گاز، پالایشگاه‌ها، بیمارستان‌ها، شرکت‌های پیمانکاری آب و فاضلاب و… مشغول به کار شوند.

جمع‌بندی

رشته HSE دانشگاه پیام نور از رشته‌های پرطرف‌دار و آینده‌دار است که داوطلبان بسیاری را جذب می‌نماید. افراد علاقه‌مند به تحصیل در رشته مدیریت سلامت ایمنی و محیط زیست پیام نور می‌توانند به دو شیوه با آزمون و بدون آزمون اقدام به پذیرش در این رشته نمایند. پس از اخذ پذیرش، ثبت نام در رشته HSE پیام نور ابتدا به‌صورت آنلاین و سپس با ارائه مدارک به دانشگاه به‌صورت حضوری انجام می‌شود.

ادامه مطلب  رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور ساری

پی ان یو اگزم یکی از زیرمجموعه‌های یونی لند است که با هدف ارائه آموزش‌های کاربردی به دانشجویان تاسیس گردیده است. تمرکز این سایت ارائه آموزش‌های شب امتحانی به دانشجویان دانشگاه پیام‌نور و دولتی است و انواع دوره‌های آموزشی رایگان در آن ارائه می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با کارشناسان ما تماس بگیرید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مشهد

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مشهد

آنچه در این نوشته میخوانید تحصیل در دانشگاه پیام نور ثبت نام در دانشگاه پیام نور مشهد بدون کنکور رشته‌…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور کاشان

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور کاشان

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام دانشگاه پیام نور کاشان بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور تبریز

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور تبریز

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام در دانشگاه پیام نور تبریز بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور اصفهان

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور اصفهان

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام در پیام نور اصفهان بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مرودشت

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مرودشت

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام در پیام نور مرودشت بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *