Warning: Use of undefined constant product_tags - assumed 'product_tags' (this will throw an Error in a future version of PHP) in /home/unilandi/domains/pnuexam.com/public_html/wp-content/themes/shokrino/functions.php on line 933
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور شهریار

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور شهریار

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور شهریار

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور شهریار شامل گروه آزمایشی علوم‌انسانی، علوم‌تجربی، ریاضی و فنی و زبان‌های خارجی است. مزایای تحصیل در پیام نور موجب علاقه‌مندی دانشجویان به ادامه تحصیل در این دانشگاه می‌شود. ثبت نام در دانشگاه پیام نور شهریار بدون کنکور از طریق مراجعه به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور انجام می‌شود. در ادامه این مطلب از وب‌سایت پی ان یو اگزم با ما همراه باشید تا به بررسی رشته ‌های بدون کنکور دانشگاه پیام نور شهریار و شرایط تحصیل در پیام نور بپردازیم.

ثبت نام در دانشگاه پیام نور شهریار بدون کنکور

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور شهریار تنوع نسبتا خوبی داشته و شامل تمام گروه‌های آزمایشی به جز هنر خواهند بود. ثبت‌نام بدون کنکور از طریق مراجعه به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور انجام می‌شود. ابتدا داوطلب بایستی دفترچه منتشر شده از سوی این سازمان را به‌دقت مطالعه نموده و سپس به انتخاب رشته از میان کد رشته محل‌های موردعلاقه خود بپردازد.

این نوع پذیرش معمولا دو بار در سال انجام می‌شود. مرحله اول در مردادماه هم‌زمان با انتخاب رشته بدون آزمون صورت می‌گیرد و مرحله دوم نیز همان مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه‌ها است. این داوطلبان در صورت پذیرش به ترتیب در مهرماه و بهمن‌ماه وارد دانشگاه خواهند شد. ملاک پذیرش بدون آزمون صرفا سوابق تحصیلی است و آزمونی برگزار نخواهد شد.

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور شهریار در مقطع کارشناسی

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور شهریار در مقطع کارشناسی

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور شهریار عبارت‌اند از:

  • علوم ریاضی و فنی: آمار، ریاضیات و کاربردها، علوم کامپیوتر، فیزیک، مهندسی صنایع، مهندسی کامپیوتر
  • علوم‌تجربی: اقتصاد کشاورزی، زمین‌شناسی
  • علوم‌انسانی: اقتصاد، جغرافیا، حسابداری، زبان و ادبیات فارسی، علوم تربیتی، علوم سیاسی، علوم قرآن و حدیث، علوم ورزشی، فقه و مبانی حقوق اسلامی، فلسفه و کلام اسلامی، مشاوره
  • زبان‌های خارجی: مترجمی زبان انگلیسی
ادامه مطلب  رشته الهیات و معارف اسلامی پیام نور

بیشتر بخوانید: راه‌های موفقیت در امتحان را بشناسیم (نکته‌های کاربردی برای امتحان موفق)

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور شهریار در مقطع کارشناسی‌ارشد

لیست رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور شهریار در مقطع کارشناسی‌ارشد نیز به شرح زیر است:

زبان‌شناسی همگانی، نهج‌البلاغه گرايش اخلاق و تربيت فردي و اجتماعي، نهج‌البلاغه گرايش اجتماعي سياسي و حقوق عمومي، نهج‌البلاغه گرايش اصول‌الدین و معارف علوي، علوم زمين گرايش زمين‌شناسي اقتصادي

شهریه رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور شهریار

شهریه رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور شهریار

دانشجویان رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور شهریار برای تحصیل در پیام نور موظف به پرداخت یک شهریه دو قسمتی شامل شهریه ثابت و متغیر هستند. شهریه ثابت تا پایان زمان تحصیل در یک مقطع ثابت می‌ماند؛ اما شهریه متغیر در هر ترم بر اساس تعداد واحدهای عملی و نظری تعیین می‌گردد. پرداخت هر دو بخش این شهریه با مراجعه به سایت گلستان دانشگاه پیام نور انجام می‌شود.

به هر دانشجو در هنگام ثبت‌نام یک نام کاربری و کلمه عبور برای ورود به سامانه گلستان اختصاص داده می‌شود. لازم به ذکر است که شهریه دروس عملی از دروس تئوری بیشتر بوده و مهلت پرداخت شهریه ثابت تا قبل از شروع انتخاب واحد و مهلت پرداخت شهریه متغیر تا قبل از شروع امتحانات پایان‌ ترم و لازمه دریافت کارت آزمون است. شهریه دانشگاه پیام نور سالانه 10 تا 15 درصد افزایش خواهد یافت. در ضمن تفاوتی بین میزان شهریه دانشجویانی که به‌صورت با آزمون در یک رشته مشخص پذیرفته شده‌اند، با دانشجویان پذیرفته شده بر اساس سوابق تحصیلی در همان رشته وجود ندارد.

مزایای تحصیل در پیام نور

مزایای تحصیل در پیام نور

تحصیل در رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور شهریار برای بسیاری از داوطلبان دارای اهمیت است و این موضوع به مزایای تحصیل در پیام نور مرتبط می‌شود. این دانشگاه با ایجاد امکان تحصیل هم‌زمان در دو رشته فرصتی را فراهم کرده تا بتوانید از این موقعیت ویژه بهره‌مند گردید. میزان شهریه این دانشگاه از دیگر دانشگاه‌های شهریه‌‌پرداز همچون آزاد و غیرانتفاعی کمتر است. دانشجویان پس از تحصیل در پیام نور مدرکی کاملا معتبر و مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دریافت می‌کنند. این مدرک قابل ترجمه و ارائه به دانشگاه‌های خارجی برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر است.

ادامه مطلب  رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور یزد

همچنین نوع پذیرش اعم از فراگیر، با آزمون و بدون آزمون در مدرک دانشگاه پیام نور به‌طورکلی قید نخواهد شد. داوطلبان علاقه‌مند به رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور شهریار می‌توانند از مزایای خاص دانشگاه پیام نور بهره ببرند. یکی از این مزایا امکان برگزاری کلاس‌ها به‌صورت غیرحضوری و غیراجباری بودن حضور در کلاس‌های درس نظری است. البته حضور در کلاس‌های عملی اجباری است. این موقعیت برای افراد شاغل که تمایل به ادامه تحصیل در پیام نور را دارند، بسیار مناسب است.

در ابتدای هر ترم نیز مرکز آزمون دانشگاه لیستی از منابع هر درس ارائه می‌دهد. این امر امکان برنامه‌ریزی برای مطالعه بهتر و اصولی کتاب‌های درسی نسبتا حجیم پیام‌ نور را فراهم می‌کند. لازم به ذکر است که امتحانات این دانشگاه به‌صورت سراسری برگزار می‌شوند و اساتید هیچ‌گونه دخل و تصرفی در طراحی سوالات ندارند.

جمع‌بندی

تحصیل در رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور شهریار نیازمند اخذ پذیرش از سازمان سنجش و آموزش کشور است. تحصیل در پیام نور یک موقعیت استثنائی برای بسیاری از داوطلبان کنکور سراسری به شمار می‌آید. ملاک ثبت نام در دانشگاه پیام نور شهریار بدون کنکور نیز همانند سایر دانشگاه‌های کشور سوابق تحصیلی داوطلب است. پس از اخذ پذیرش ابتدا داوطلب باید به‌صورت آنلاین در سایت دانشگاه ثبت‌نام اولیه را انجام دهد و سپس برای تکمیل ثبت‌نام با مراجعه حضوری به واحد مورد پذیرش ارائه مدرک نماید.

پی ان یو اگزم یکی از زیرمجموعه‌های سایت یونی‌لند است که به دانشجویان دانشگاه‌های پیام‌نور و دولتی ارائه خدمت می‌کند. در این سایت علاوه بر استفاده از دوره‌های رایگان آموزشی می‌توانید به دانلود رایگان سوالات پیام نور پرداخته و با نحوه طراحی سوالات و مباحث مهم و پرتکرار هر درس آشنا شوید. برای دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران و کارشناسان ما همراه باشید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مشهد

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مشهد

آنچه در این نوشته میخوانید تحصیل در دانشگاه پیام نور ثبت نام در دانشگاه پیام نور مشهد بدون کنکور رشته‌…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور کاشان

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور کاشان

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام دانشگاه پیام نور کاشان بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور تبریز

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور تبریز

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام در دانشگاه پیام نور تبریز بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور اصفهان

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور اصفهان

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام در پیام نور اصفهان بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مرودشت

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مرودشت

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام در پیام نور مرودشت بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *