رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور تهران غرب

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور تهران غرب

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور تهران غرب

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور تهران غرب تنها شامل گروه آزمایشی علوم‌انسانی می‌شود. البته محدودیتی برای انتخاب رشته بدون آزمون دارندگان دیپلم سایر رشته‌ها در رشته‌های بدون آزمون این دانشگاه وجود ندارد. تحصیل در دانشگاه پیام نور موقعیتی خاص است که مزایای ویژه‌ای برای بسیاری از داوطلبان خواهد داشت. ثبت نام در دانشگاه پیام نور تهران غرب بدون کنکور نیازمند اخذ پذیرش از سازمان سنجش و آموزش کشور است. در ادامه این مطلب از وب‌سایت پی ان یو اگزم به بررسی رشته‌های بدون کنکور دانشگاه پیام نور تهران غرب و تحصیل در دانشگاه پیام نور خواهیم پرداخت.

ثبت نام در دانشگاه پیام نور تهران غرب بدون کنکور

ثبت نام در دانشگاه پیام نور تهران غرب بدون کنکور

برای ثبت‌نام و تحصیل در رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور تهران غرب داوطلبان بایستی در موعد مقرر به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور مراجعه نمایند. دفترچه مربوط به ثبت‌نام چند روز قبل از انتخاب رشته از طریق این سازمان منتشر شده و داوطلب باید به مطالعه دقیق جزئیات آن بپردازد. سپس با انتخاب کد رشته‌ محل‌های مربوطه بر اساس اولویت‌های خود، کدهای انتخابی را به ترتیب در فرم مربوطه وارد نماید. این نوع ثبت‌نام تنها بر اساس سوابق تحصیلی انجام شده و هیچ‌گونه آزمونی برگزار نخواهد شد.

 ثبت‌نام بدون آزمون سالانه دو بار برای ورودی‌های مهر و بهمن انجام می‌شود. مرحله اول در مرداد و هم‌زمان با انتخاب رشته داوطلبان کنکور سراسری انجام می‌شود. مرحله دوم نیز مربوط به تکمیل ظرفیت دانشگاه‌های کشور است. ثبت‌نام و انتخاب رشته بدون کنکور تنها یکی از راه‌هایی است که داوطلبان علاقه‌مند به تحصیل در دانشگاه پیام نور می‌توانند از طریق آن وارد این دانشگاه شوند. داوطبان می‌توانند از طریق شرکت در کنکور سراسری و یا به‌صورت فراگیر نیز در این دانشگاه وارد شوند که شرایط خاص خود را دارا است.

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور تهران غرب در مقطع کارشناسی

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور تهران غرب در مقطع کارشناسی

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور تهران غرب فقط شامل گروه آزمایشی علوم‌انسانی می‌شود. این رشته‌ها عبارت‌اند از: برنامه‌ریزی اجتماعی و تعاون، جامعه‌شناسی، روابط‌عمومی، روزنامه‌نگاری و علوم سیاسی

ادامه مطلب  رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور یزد

همان‌طور که گفته شد، در سایر گروه‌های آزمایشی هنر، علوم ریاضی و فنی، علوم‌تجربی و زبان‌های خارجی دانشگاه پیام نور تهران غرب پذیرش دانشجو ندارد. البته داوطلبان این گروه‌های آزمایشی می‌توانند به‌صورت بدون آزمون در رشته‌های ذکر شده، اقدام به انتخاب رشته نمایند.

در مقطع کارشناسی‌ارشد نیز دانشگاه پیام نور تهران غرب به‌صورت بدون آزمون پذیرش دانشجو ندارد.

بیشتر بخوانید: دانشگاه فردوسی مشهد (معرفی برترین دانشگاه های کشور

شهریه رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور تهران غرب

شهریه رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور تهران غرب

داوطلبان رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور تهران غرب نیز مانند دانشجویان سایر رشته‌های این دانشگاه موظف به پرداخت شهریه هستند. شهریه دانشگاه پیام نور شامل   دو بخش آزاد و متغیر است. مهلت پرداخت شهریه ثابت تا قبل از شروع انتخاب واحد در هر ترم است و بدون پرداخت انتخاب واحد میسر نمی‌شود. همچنین شهریه متغیر که بر اساس تعداد واحدهای انتخابی در هر ترم تعیین می‌شود، باید تا قبل از شروع امتحانات پایان ترم تسویه گردد.

به‌طورکلی شهریه دروس عملی از دروس تئوری بیشتر است. پرداخت شهریه و سایر امور آموزشی دانشجویان دانشگاه پیام نور  مانند انتخاب واحد، حذف و اضافه، حذف اضطراری، دریافت کارت آزمون و… از طریق مراجعه به سامانه گلستان دانشگاه پیام نور صورت می‌گیرد. در هنگام ثبت‌نام به دانشجو یک نام کاربری و کلمه عبور برای ورود به این سامانه اختصاص داده می‌شود. لازم به ذکر است که هر سال به میزان 10 تا 15 درصد به شهریه اضافه خواهد شد.

تحصیل در دانشگاه پیام نور

تحصیل در دانشگاه پیام نور

ادامه تحصیل در رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور تهران غرب نیازمند پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی از سوی سازمان سنجش و آموزش کشور است. همان‌طور که اشاره شد، دانشگاه پیام نور تهران غرب یک دانشگاه شهریه‌ پرداز است. البته میزان شهریه این دانشگاه از سایر دانشگاه‌های شهریه پرداز کشور کمتر است. به‌علاوه تحصیل در دانشگاه پیام نور به دلیل غیراجباری بودن حضور در کلاس‌های تئوری و همچنین امکان برگزاری کلاس‌ها به‌صورت غیرحضوری موردعلاقه بسیاری از داوطلبان است. همچنین این دانشگاه فرصتی را ایجاد کرده تا بتوانید به طور هم‌زمان در دو رشته ادامه تحصیل دهند.

ادامه مطلب  رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور کاشان

برگزاری امتحانات این دانشگاه به‌صورت سراسری باعث می‌شود که دانشجویان در سراسر کشور به طور یکسان گزینش شوند. منابع هر درس در ابتدای ترم توسط مرکز آزمون دانشگاه معرفی می‌شوند. دانشجویان می‌توانند با دانلود نمونه سوالات هر درس با سولات پرتکرار و مباحث مهم بیشتر آشنا شده و احتمال موفقیت خود را در تحصیل در دانشگاه پیام نور بالا ببرند. مدرک این دانشگاه کاملا معتبر بوده و مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است. همچنین این مدرک را می‌توان برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر در دانشگاه‌های خارجی نیز ترجمه کرد.

 نوع پذیرش هر دانشجو اعم از با آزمون، بدون آزمون و یا فراگیر نیز در مدرک فارغ‌التحصیلان رشته‌های بدون کنکور دانشگاه پیام نور تهران غرب قید نمی‌شود. گفتنی است که این دانشجویان برای تحصیل در یک رشته مشخص چه به‌صورت با آزمون و چه بدون آزمون به یک میزان شهریه پرداخت می‌کنند. البته میزان شهریه ثابت پذیرفته‌شدگان فراگیر کمی بیشتر از سایر دانشجویان است.

جمع‌بندی

داوطلبان برای تحصیل در رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور تهران غرب می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور نسبت به ثبت‌نام اقدام نمایند. با تحصیل در دانشگاه پیام نور دانشجو مدرکی کاملا معتبر و مورد پذیرش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دریافت خواهد کرد. ثبت نام در دانشگاه پیام نور تهران غرب بدون کنکور در دو مرحله برای ورودی‌های مهر و بهمن انجام می‌شود.

پی ان یو اگزم از زیرمجموعه‌های سایت یونی لند است. در این وب‌سایت می‌توانید به انواع دوره‌های آموزشی رایگان، دانلود رایگان نمونه سوالات پیام نور و آموزش‌های شب امتحانی دسترسی پیدا کنید. برای کسب اطلاعات تکمیلی و دریافت مشاوره با کارشناسان ما در پی ان یو اگزم تماس بگیرید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مشهد

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مشهد

آنچه در این نوشته میخوانید تحصیل در دانشگاه پیام نور ثبت نام در دانشگاه پیام نور مشهد بدون کنکور رشته‌…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور کاشان

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور کاشان

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام دانشگاه پیام نور کاشان بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور تبریز

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور تبریز

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام در دانشگاه پیام نور تبریز بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور اصفهان

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور اصفهان

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام در پیام نور اصفهان بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مرودشت

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مرودشت

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام در پیام نور مرودشت بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *