رشته مهندسی کامپیوتر بدون کنکور پیام نور

رشته مهندسی کامپیوتر بدون کنکور پیام نور

رشته مهندسی کامپیوتر بدون کنکور پیام نور

رشته مهندسی کامپیوتر بدون کنکور پیام نور یکی از زیرشاخه‌های گروه علوم ریاضی و فنی است که سالانه داوطلبان بسیاری را جذب می‌نماید. تحصیل در پیام نور به‌عنوان دانشگاهی جامع، یکی از گزینه‌های پیش روی داوطلبانی است که قصد ادامه تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر تا مقطع دکتری را دارند.

مزایای رشته مهندسی کامپیوتر که یکی از محبوب‌ترین رشته‌های دانشگاهی در سراسر جهان  به شمار می‌آید، شامل درآمد خوب، محیط کار مناسب، برنامه کاری منعطف، خلاقیت محوری و… است. در ادامه این مطلب از پی ان یو اگزم همراه ما باشید تا به بررسی رشته مهندسی کامپیوتر بدون کنکور پیام نور و تحصیل در پیام نور بپردازیم.

تحصیل در پیام نور

دانشگاه پیام‌نور در سال 1367 تاسیس شده و از سال 1392 اقدام به پذیرش دانشجو برمبنای معدل دیپلم نموده است. رشته مهندسی کامپیوتر بدون کنکور پیام نور یکی از رشته‌هایی است که هر ساله داوطلبان می‌توانند اقدام به پذیرش در این رشته نمایند. تحصیل در پیام نور مزایای ویژه‌ای دارد که از جمله می‌توان به امکان تحصیل هم‌زمان در دو رشته اشاره نمود. این دانشگاه بر اساس آموزش از راه دور و به شکل نیمه حضوری فعالیت می‌کند.

در واقع کلاس‌ها فقط برای رفع اشکال برگزار می‌شوند و دانشجو باید به‌صورت خود خوان به مطالعه منابع معرفی شده برای هر درس بپردازد. برگزاری امتحانات دانشگاه پیام نور به‌صورت سراسری است و آمیزه‌ای از سوالات تستی و تشریحی است. باتوجه‌به حجم سنگین مطالب درسی دانلود رایگان سوالات پیام نور در هر رشته تحصیلی به دانشجو کمک می‌کند تا با سوالات آشنا شده و به دید بهتری از مطالب پراهمیت‌تر نزد طراحان سوال دست یابد. این امر به دانشجو در سپری کردن امتحانات با موفقیت، بسیار کمک خواهد کرد.

ادامه مطلب  رشته های ارشد فراگیر پیام نور شیراز
رشته مهندسی کامپیوتر بدون کنکور پیام نور

رشته مهندسی کامپیوتر بدون کنکور پیام نور

جهت تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر بدون کنکور پیام نور دانشجو باید 139 واحد درسی را بگذراند. این واحدها شامل 22 واحد دروس عمومی، 30 واحد دروس تخصصی، 55 واحد دروس اصلی، 20 واحد دروس پایه و 12 واحد دروس اختیاری است. داوطلبان با هر نوع مدرک دیپلم می‌توانند در این رشته ثبت‌نام نمایند و نوع پذیرش در مدرک تحصیلی آن‌ها قید نخواهد شد. طبیعی است که هرچه معدل داوطلب بالاتر باشد، احتمال قبولی بیشتر است.

مزایای رشته مهندسی کامپیوتر بدون کنکور پیام نور

تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر بدون کنکور پیام نور مزایای خاص خود را دارا است. به‌طورکلی رشته مهندسی کامپیوتر یک رشته پرطرف‌دار و محبوب در سراسر جهان به شمار می‌آید. از جمله مزایای تحصیل در این رشته می‌توان به منعطف بودن ساعت کاری، درآمد خوب، خلاقیت محور بودن، محیط کار مناسب، امکان کار در منزل و دورکاری و… اشاره کرد. تحصیل در پیام نور نیز به دلیل اجباری نبودن حضور در کلاس‌ها مخصوصا برای افراد شاغل یا پرمشغله فرصتی را فراهم آورده تا از ادامه تحصیل بازنمانند.

شهریه رشته تحصیلی مهندسی کامپیوتر بدون کنکور پیام نور

شهریه رشته تحصیلی مهندسی کامپیوتر بدون کنکور پیام نور

تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر بدون کنکور پیام نور نیازمند پرداخت شهریه است. میزان این شهریه نسبت به دانشگاه آزاد و غیرانتفاعی کمتر بوده و حدود 3 تا 3.5 میلیون برای هر ترم خواهد بود. این شهریه هر ساله به میزان 10 تا 15 درصد افزایش می‌یابد. در مقاطع ارشد و دکتری نیز باتوجه‌به نوع گرایش و مقطع، میزان شهریه متفاوت خواهد بود.

بیشتر بخوانید: دانشگاه پیام نور تربت‌حیدریه

ثبت نام رشته مهندسی کامپیوتر بدون کنکور پیام نور

داوطلبان علاقه‌مند به پذیرش در رشته مهندسی کامپیوتر بدون کنکور پیام نور می‌توانند از هر سه گروه آزمایشی علوم ریاضی، علوم‌تجربی و علوم‌انسانی برای پذیرش در این رشته اقدام نمایند و محدودیتی از نظر نوع مدرک دیپلم در پذیرش بدون آزمون وجود نخواهد داشت. جهت تحصیل در پیام‌نور در رشته مهندسی کامپیوتر بدون کنکور می‌توانید به‌صورت غیرحضوری و از طریق مراجعه به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور اقدام نمایید.

ادامه مطلب  آشنایی با رشته علوم و مهندسی محیط زیست

ثبت‌نام سالانه دوبار برای ورودی مهر و بهمن صورت می‌گیرد. پس از اخذ پذیرش داوطلب باید برای تکمیل ثبت‌نام به واحد دانشگاهی مربوطه به‌صورت حضوری مراجعه نماید. ثبت‌نام ورودی مهر معمولا در مردادماه و ثبت‌نام ورودی بهمن در آذرماه هر سال انجام می‌شود.

گرایش‌های مهندسی کامپیوتر بدون کنکور پیام نور

گرایش‌های مهندسی کامپیوتر بدون کنکور پیام نور

گرایش‌های رشته مهندسی کامپیوتر در مقاطع مختلف تحصیلی به شرح زیر است:

 ا. کارشناسی

رشته مهندسی کامپیوتر بدون کنکور پیام نور در مقطع کارشناسی دارای دو گرایش نرم‌افزار و سخت‌افزار است. گرایش نرم‌افزار مربوط به برنامه‌نویسی، ساخت و طراحی نرم‌افزارها و… است. گرایش سخت‌افزار نیز مربوط به اجزای فیزیکی، قطعات الکترونیکی و الکترومکانیکی در کامپیوتر می‌شود. البته رشته کامپیوتر در دانشگاه در قالب سه رشته علوم کامپیوتر، مهندسی کامپیوتر و مهندسی فناوری اطلاعات ارائه می‌شود که در هر کدام از این رشته‌ها چارت درسی و زمینه فعالیت متفاوت خواهد بود.

2. کارشناسی‌ارشد

گرایش‌های رشته مهندسی کامپیوتر بدون کنکور پیام نور در مقطع کارشناسی‌ارشد عبارت‌اند از: مهندسی نرم‌افزار، مهندسی سخت‌افزار، شبکه‌های کامپیوتری، رایانش امن، مهندسی محاسبات و الگوریتم‌ها،  هوش مصنوعی و رباتیکز

3. دکتری

این دانشگاه در رشته مهندسی کامپیوتر بدون کنکور پیام نور در گرایش‌های دکتری نرم‌افزار و الگوریتم، دکتری معماری سیستم‌های کامپیوتری، دکتری هوش مصنوعی، دکتری شبکه و رایانش، دکتری مهندسی فناوری اطلاعات و دکتری علوم کامپیوتر به پذیرش دانشجو می‌پردازد.

آینده و بازار شغلی رشته مهندسی کامپیوتر بدون کنکور پیام نور

آینده و بازار شغلی رشته مهندسی کامپیوتر بدون کنکور پیام نور

حوزه کاری فارغ‌التحصیلان رشته مهندسی کامپیوتر بدون کنکور پیام نور بسیار گسترده است و می‌توان ادعا کرد که بازار کار خوبی نسبت به بسیاری از رشته‌های دانشگاهی خواهد داشت. مهندسان کامپیوتر می‌توانند به‌عنوان برنامه‌نویس، کارشناس پایگاه‌داده، مدیر شبکه، تحلیل‌گر و طراح نرم‌افزار، توسعه‌دهنده اپلیکیشن‌های تلفن همراه فعالیت نمایند. همچنین می‌توانند در شغل‌هایی مانند مدیریت سایت، طراح و امنیت اطلاعات، مربی برنامه‌نویسی و ICDL، کارشناس تولید محتوا، استاد دانشگاه و دیجیتال مارکتر بدرخشند. فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند در ادارات دولتی و خصوصی با عناوین متخصص امنیت اطلاعات، تحلیل‌گر سیستم‌های کامپیوتری، انیماتور، طراح وب‌سایت و سئوکار مشغول به کار شوند.

ادامه مطلب  رشته های ارشد دانشگاه پیام نور اهواز

جمع‌بندی

رشته مهندسی کامپیوتر بدون کنکور پیام نور یک‌رشته پرطرف‌دار و آینده‌دار است. تحصیل در پیام نور با پرداخت شهریه کمتر، اجباری نبودن حضور در کلاس‌های نظری، ارائه مدرک معتبر و… یک موقعیت ویژه است که داوطلبان می‌توانند از آن بهره‌مند گردند. از جمله مزایای رشته مهندسی کامپیوتر می‌توان به بازار شغلی خوب و درآمد بالای آن اشاره نمود که امروزه دغدغه بسیاری از داوطلبان کنکور به شمار می‌آید.

پی ان یو اگزم یکی از زیرمجموعه‌های سایت یونی لند است. در این سایت شما دانشجویان عزیز می‌توانید در دوره‌های آموزشی پیام‌نور و کنکور ثبت‌نام کنید. همچنین می‌توانید از دوره‌های رایگان و سایر محتواهای این سایت استفاده کنید. برای دریافت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان خبره و باتجربه ما در پی ان یو اگزم تماس حاصل فرمایید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مشهد

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مشهد

آنچه در این نوشته میخوانید تحصیل در دانشگاه پیام نور ثبت نام در دانشگاه پیام نور مشهد بدون کنکور رشته‌…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور کاشان

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور کاشان

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام دانشگاه پیام نور کاشان بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور تبریز

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور تبریز

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام در دانشگاه پیام نور تبریز بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور اصفهان

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور اصفهان

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام در پیام نور اصفهان بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید
رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مرودشت

رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور مرودشت

آنچه در این نوشته میخوانید ثبت نام در پیام نور مرودشت بدون کنکور رشته های بدون کنکور دانشگاه پیام نور…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *