رشته زمین شناسی دانشگاه پیام نور

رشته زمین شناسی دانشگاه پیام نور

یکی از رشته‌های گروه آزمایشی علوم تجربی که داوطلبان می‌توانند برای ادامه تحصیل خود انتخاب کنند، زمین شناسی است. برای تحصیل در رشته زمین شناسی دانشگاه پیام نور نیازی نیست که سختی و استرس کنکور را تحمل کنید. داوطلبان می‌توانند بدون شرکت در کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی در این رشته تحصیل کنند. شهریه زمین شناسی پیام نور در مقایسه با شهریه دانشگاه آزاد و غیرانتفاعی بسیار کمتر است. متقاضیان برای موفقیت در بازار کار رشته زمین شناسی باید با مهارت‌های مورد نیاز و نرم افزارهای تخصصی این رشته آشنایی داشته باشند. برای آشنایی بیشتر با رشته زمین شناسی، این مقاله از مجموعه پی ان یو اگزم را از دست ندهید.

معرفی رشته زمین شناسی دانشگاه پیام نور

داوطلبان رشته زمین شناسی برای قبولی در این رشته به دو صورت می‌توانند اقدام کنند. هم به صورت پذیرش براساس سوابق تحصیلی و هم از طریق شرکت در کنکور سراسری. داوطلبانی که قصد تحصیل غیرحضوری دارند و یا می‌خواهند کمتر در کلاس‌ها حاضر شوند، دانشگاه پیام نور گزینه مناسبی برای آن‌ها است. ثبت نام دانشگاه پیام نور بدون کنکور در رشته زمین شناسی در دو نیم سال تحصیلی انجام می‌گیرد. در این رشته دانشجویان درباره موضوعاتی مانند منشا زمین، فواید سنگ‌ها، منابع طبیعی موجود در زمین، علل وقوع زمین لرزه و آتشفشان‌ها، تنوع سنگ‌های کره زمین و… مطالعه می‌کنند. تحصیل در این رشته در دانشگاه پیام نور شامل پرداخت شهریه می‌شود؛ اما شهریه زمین شناسی پیام نور زیاد نیست.

ثبت نام بدون کنکور رشته زمین شناسی دانشگاه پیام نورثبت نام بدون کنکور رشته زمین شناسی دانشگاه پیام نور

نحوه ثبت نام در رشته زمین شناسی دانشگاه پیام نور به ترتیب مراحل زیر است:

  1. ورود به سایت سازمان سنجش
  2. دانلود دفترچه انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی سال جاری
  3. پیدا کردن کد رشته‌های مربوط به زمین شناسی
  4. اولویت بندی براساس تراز دانشگاه و شهر مورد علاقه
  5. خرید و دریافت کارت اعتباری انتخاب رشته طبق سوابق تحصیلی
  6. ورود به سامانه انتخاب رشته سنجش
  7. اطلاعات خواسته شده را وارد کنید.
  8. دریافت و چاپ رسید انتخاب رشته
ادامه مطلب  رشته های ارشد پیام نور گرگان

برای ثبت نام دانشگاه پیام نور و قبول شدن در آن، حداقل معدل شما باید 14 باشد.

تذکر: افرادی که در کنکور سراسری شرکت کرده‌اند لیست رشته‌های بدون کنکور دانشگاه پیام نور را می‌توانند در انتهای دفترچه انتخاب رشته مشاهده کنند.

دروس و گرایش های رشته زمین شناسی

دروس اصلی این رشته زمین شناسی دانشگاه پیام نور در مقطع کارشناسی 45 واحد است. برخی از دروس اصلی عبارتند از: بلور شناسی، کانی شناسی، زمین شناسی تاریخی، زمین شناسی فیزیکی و… . دروس تخصصی این رشته شامل 34 واحد درسی است. بعضی از دروس تخصصی عبارتند از: زمین شناسی نفت، آب‌های زیرزمینی، پترولوژی، زبان تخصصی و… .

گرایش‌های رشته زمین شناسی برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری متعدد است. دانشگاه پیام نور در مقطع دکتری گرایشی از این رشته را تدریس نمی‌شود. دانشگاه پیام نور در مقطع کارشناسی ارشد گرایش‌های زمین شناسی اقتصادی، آب زمین شناسی، پترولوژی، چینه‌نگاری و دیرینه شناسی، رسوب شناسی و سنگ شناسی رسوبی و همچنین زمین شناسی زیست محیطی در برخی از مراکز این مجموعه دانشگاهی ارائه می‌شود.

ثبت نام و تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد فراگیر پیام نورثبت نام و تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور

رشته زمین شناسی دانشگاه پیام نور در برخی گرایش‌ها به صورت فراگیر دانشجو می‌پذیرد. برای تحصیل در مقطع کارشاناسی ارشد طرح فراگیر دانشگاه پیام نور، نیازی به شرکت داوطلبان در جلسه کنکور نیست. البته به این معنی نیست که داوطلبان می‌توانند بدون شرکت در آزمون وارد دانشگاه شوند.

این افراد برای ادامه تحصیل به صورت فراگیر باید در آزمونی که توسط دانشگاه در دی ماه برگزار می‌شود، شرکت کنند. این آزمون از منابع و کتاب‌های درسی ترم اول مربوط به این مقطع طراحی می‌شود. نحوه ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور را در سایت سنجش مطالعه کنید. کسانی که شرایط ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور را دارند، پس از انتشار دفترچه مربوطه می‌توانند نام نویسی خود را انجام دهند.

ادامه مطلب  رشته میکروبیولوژی دانشگاه پیام نور

شهریه رشته زمین شناسی در دانشگاه پیام نور

شهریه دانشگاه پیام نور به دو قسمت شهریه ثابت و شهریه متغیر تقسیم می‌شود. شهریه متغیر سالانه حدود 20 درصد افزایش می‌یابد. شهریه متغیر باتوجه به رشته شما و واحدهایی که در هر نیم سال انتخاب می‌کنید مشخص می‌شود. این دانشگاه گزینه مناسبی برای تحصیل با پرداخت هزینه اندک در مقایسه با سایر دانشگاه‌های شهریه پرداز است. شهریه زمین شناسی پیام نور مانند سایر رشته‌های این دانشگاه تعیین می‌شود. همچنین شهریه مقاطع مختلف رشته زمین شناسی دانشگاه پیام نور با یکدیگر متفاوت است.

فارغ التحصیلان رشته زمین شناسی پیام نور در چه کارهایی می توانند شاغل شوند؟فارغ التحصیلان زمین شناسی در چه کارهایی می توانند شاغل شوند؟

رشته زمین شناسی جایگاه ویژه‌ای را دربین رشته‌های تحصیلی پیدا کرده است. دانش زمین شناسی در رابطه با کشف ذخایر با ارزش مانند مواد معدنی، نفت و گاز بسیار حیاتی است. فارغ التحصیلان رشته زمین شناسی دانشگاه پیام نور می‌توانند به تدریس در آموزش و پرورش، وزارتخانه‌های نفت، جهاد کشاورزی، نفت، راه و نیرو و… مشغول به کار شوند.

همچنین امکان کار کردن این افراد در موسسه‌هایی مانند ذوب آهن، آب‌یابی، ژئوفیزیک، آزمایشگاه‌های زمین شناسی و مواردی از این قبیل وجود دارد. در صورتی که توان و علاقه لازم را در این رشته دارید، می‌توانید شرکت شخصی مرتبط با این رشته راه اندازی کنید. مثلا به عنوان کارشناس سنگ‌های قیمتی در شرکت خود مشغول به کار شوید.

بازار کار رشته زمین شناسی

از جمله رشته‌های تحصیلی که بازار کار متنوعی دارد، زمین شناسی است. با تحصیل در رشته زمین شناسی دانشگاه پیام نور، در هر پروژه عمرانی افراد به شما نیاز دارند. به دلیل این‌که اقتصاد ایران مبتنی بر نفت و گاز است و در زمین قرار دارند، اول باید آن‌ها را به روش زمین شناختی کشف و سپس استخراج کنید. مطالعات یکی دیگر از منابع با ارزش حیاتی که آب است، توسط متخصصان هیدرولوژی صورت می‌گیرد.

بعضی از فعالیت‌های مرتبط با زمین شناسی، به عملیات صحرایی چند روزه نیاز دارند و متخصصان باید در کمپ‌های صحرایی اقامت داشته باشند. به همین دلیل استخدام خانم‌ها در چنین مشاغلی به سختی صورت می‌گیرد. زمین شناسان باتوجه به نوع کاری که انجام می‌دهند، حقوق متفاوتی دریافت می‌کنند.

ادامه مطلب  تحصیل رشته علوم اجتماعی در دانشگاه پیام نور

رشته زمین شناسی در خارج از کشوررشته زمین شناسی در خارج از کشور

یکی از رشته‌های محبوب برای دانشجویان خارجی زمین شناسی است. مشاغل زیادی برای رشته زمین شناسی در خارج از کشور وجود دارد. چه برای کسانی که در خارج تحصیل کرده‌اند و چه برای کسانی که در رشته زمین شناسی دانشگاه پیام نور تحصیل کرده‌اند، موقعیت‌های شغلی زیادی وجود دارد. سالانه تعداد زیادی از دانشجویان بین المللی کشور خود را ترک می‌کنند تا از مزایای تحصیل د رکشورهای پیشرفته بهره‌مند شوند.

بهترین کشورها برای تحصیل در رشته زمین شناسی عبارتند از: انگلیس، چین، آمریکا، استرالیا، کانادا و… . این کشورها برای تحصیل در این رشته امکانات آموزشی زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهند. برخی کشورهای ذکر شده مانند کانادا و استرالیا شرایط راحت دریافت اقامت دائم را می‌توانند بعد از فارغ التحصیلی به شما بدهند.

جمع‌بندی

رشته زمین شناسی دانشگاه پیام نور به داوطلبان امکان قبولی بدون آزمون در مقطع کارشنناسی را می‌دهد. همه متقاضیان شهریه زمین شناسی پیام نور را می‌توانند پرداخت کنند. برای تحصیل در مقاطع بالاتر این رشته با داشتن مدرک معتبر کارشناسی از دانشگاه پیام نور، می‌توانید در بهترین دانشگاه‌های ختارج از کشور پذیرش بگیرید. بازار کار رشته زمین شناسی از تنوع زیادی برخوردار است. با دانلود رایگان سوالات پیام نور مجموعه پی ان یو اگزم، می‌توانید شانس خود را در قبولی امتحانات بالا ببرید. برای دریافت مشاوره با ما در ارتباط باشید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
رشته فقه و مبانی حقوق در دانشگاه پیام نور

تحصیل رشته فقه و مبانی حقوق در دانشگاه پیام نور

آنچه در این نوشته میخوانید معرفی رشته فقه و مبانی حقوق در دانشگاه پیام نورنحوه پذیرش در رشته فقه و…

بیشتر بخوانید
رشته صنایع دستی در دانشگاه پیام نور

تحصیل رشته صنایع دستی در دانشگاه پیام نور

آنچه در این نوشته میخوانید رشته صنایع دستی در دانشگاه پیام نور؛ تحصیل در پیام نوررشته صنایع دستی در دانشگاه…

بیشتر بخوانید

تحصیل رشته گردشگری در دانشگاه پیام نور

آنچه در این نوشته میخوانید رشته گردشگری در دانشگاه پیام نورثبت نام رشته گردشگری در دانشگاه پیام نورمراکز و واحدهای…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ورود | ثبت نام
شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
جستجو