Search
Close this search box.

دانشگاه پیام نور واحد پارسیان

دانشگاه پیام نور واحد پارسیان

بزرگترین دانشگاه نیمه دولتی ایران، دانشگاه پیام نور است. دانشگاه پیام نور واحد پارسیان یکی از شعبه‌های دانشگاه نیمه دولتی واقع در استان هرمزگان است. این دانشگاه امکان تحصیل را برای افرادی که شرایط رفتن به دانشگاه در شهر دیگر را ندارند و یا توانایی پرداخت هزینه زیاد برای تحصیل را ندارند، فراهم کرده است.

متقاضیان می‌توانند با انجام ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور پارسیان، در این دانشگاه مشغول به تحصیل شوند. رشته های دانشگاه پیام نور پارسیان در مقطع کارشناسی ارائه می‌شود. با تحصیل در این رشته‌ها می‌توانید مدرک معتبر و مورد تائید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دریافت کنید. در ادامه این مطلب از وب‌سایت پی ان یو اگزم با ما همراه باشید تا دانشگاه پیام نور پارسیان را بررسی کنیم.

آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد پارسیان

یکی از مراکز دانشگاه پیام نور استان هرمزگان، دانشگاه پیام نور واحد پارسیان است. از مزایای تحصیل در این دانشگاه، برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری، مجازی و غیر حضوری است. با این روش برگزاری کلاس‌ها افراد شاغل هم می‌توانند در این دانشگاه تحصیل کنند. دانشجویان مشغول به تحصیل در این دانشگاه چه به شکل خود خوان چه به صورت دیگر، ملزم به پرداخت شهریه هستند.

در رابطه با مدرک این دانشگاه باید بدانید که مورد تائید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار گرفته است. همچنین مدرکی که با ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور پارسیان اخذ می‌کنید مانند مدرک سایر دانشگاه‌های پیام نور از اعتبار کافی برخوردار است.

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور پارسیانثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور پارسیان

افراد علاقه‌مند به تحصیل در این دانشگاه باید در زمان تعیین شده به سایت سنجش مراجعه نموده و پس از دریافت دفترچه انتخاب رشته و مطالعه آن، در صورتی که دارای شرایط مورد نیاز این دانشگاه هستند با خرید کارت اعتباری و دریافت شناسه بقیه مراحل ثبت نام را انجام دهند. در نهایت باید کد رشته مربوط به دانشگاه پیام نور واحد پارسیان، دانشگاه پیام نور مرکز بهار و بقیه دانشگاه‌های مورد نظر را از داخل دفترچه انتخاب و در فرم مربوط به آن وارد کنند. بعد از انجام این فرایند، ثبت نام شما تکمیل شده است.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور واحد تویسرکان

مرحله اول انتخاب رشته و ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور پارسیان در مردادماه و همزمان با زمان انتخاب رشته دانشگاه سراسری است. این دانشگاه در بهمن‌ماه نیز دانشجو پذیرش می‌کند. برای اطلاع دقیق از زمان ثبت نام در نوبت مهر و بهمن باید به سایت سنجش مراجعه کنید. بهتر است قبل از فرا رسیدن زمان ثبت نام نسبت به انتخاب کد رشته و شهر مورد نظر اقدام کنید.

شرایط ثبت نام در مقطع کارشناسی دانشگاه پیام نور پارسیان

کسانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی در رشته های دانشگاه پیام نور پارسیان دارند باید مدارکی از جمله مدرک کرادانی یا فوق دیپلم، مدرک دیپلم نظام جدید و یا دیپلم نظام قدیم 4 ساله را دارا باشند. افرادی که مدرک دیپلم فنی حرفه‌ای یا کار و دانش دارند باید جهت دریافت مدرک دیپلم یکی از رشته‌های نظری اقدام کنند. دقت کنید که معدل کتبی دیپلم نیز دارای اهمیت است. دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه پیام نور واحد پارسیان بر اساس معدل دیپلمشان نسبت به سایر داوطلبان سنجیده خواهند شد.

شهریه دانشگاه پیام نور واحد پارسیانشهریه دانشگاه پیام نور واحد پارسیان

دانشجویان همه شعبه‌های دانشگاه پیام نور اعم از دانشگاه پیام نور واحد قائم شهر، اصفهان، پارسیان و … باید شهریه پرداخت کنند؛ اما فراموش نکنید که شهریه دانشگاه پیام نور واحد پارسیان مانند بقیه دانشگاه‌های پیام نور در مقایسه با شهریه دانشگاه‌های آزاد و غیر انتفاعی بسیار کمتر است. شهریه مربوط به دانشگاه پیام نور به دو بخش ثابت و متغیر تقسیم می‌شود.

شهریه ثابت دانشگاه پیام نور با توجه به رشته دانشجو و سال ورودی مشخص می‌شود. شهریه متغیر دانشگاه پیام نور بر اساس تعداد واحدها و نوع درس‌های که دانشجو انتخاب می‌کند، مشخص می‌شود. اگر با آزمون در این دانشگاه پذیرش شده‌اید، شهریه شما با کسانی که ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پارسیان را انجام داده‌اند تفاوتی نخواهد داشت.

سامانه گلستان دانشگاه پیام نور پارسیان

دانشجویان برای انجام فعالیت‌ها و امور آموزشی خود بدون مراجعه حضوری از سامانه گلستان استفاده می‌کنند. این فعالیت‌ها شامل: دریافت کارت ورود به جلسه، مشاهده برنامه امتحانات دانشگاه پیام نور، مشاهده تاریخ و ساعت برگزاری کلاس‌ها، حذف ترم، پرداخت شهریه و حذف و اضافه و … است. داوطلبانی که ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور پارسیان انجام داده‌اند نیز از همین سامانه استفاده می‌کنند.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور سبزوار

آدرس و وب‌ سایت دانشگاه پیام نور واحد پارسیانآدرس و وب‌ سایت دانشگاه پیام نور واحد پارسیان

آدرس وب‌سایت دانشگاه را می‌توانید با سرچ کردن عنوان وب‌سایت دانشگاه پیام نور واحد پارسیان در گوگل پیدا کنید است. از طریق لینک http://parsian.hz.pnu.ac.ir/portal/home/ می‌توانید اطلاعیه‌ها و اخبار مربوط به دانشگاه اطلاع داشته باشید. همچنین می‌توانید با اعضای هیات مدیره دانشگاه آشنا شوید و حتی به سامانه‌های مختلف دسترسی پیدا کنید. آدرس دانشگاه پیام نور واحد پارسیان برای مراجعه حضوری دانشجویان، شهرستان پارسیان میدان انقلاب است.

رشته ‌های دانشگاه پیام نور پارسیان

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور پارسیان در مقطع کارشناسی در رشته‌هایی که در ادامه نام می‌بریم امکان پذیر است.

حقوق، روانشناسی، حسابداری، علوم تربیتی، مدیریت بازرگانی، مدیریت دولتی و مدیریت صنعتی. ظرفیت هر یک از رشته‌ های دانشگاه پیام نور پارسیان که نام برده شد را در دفترچه انتخاب رشته می‌توانید مشاهده کنید.

جمع‌بندی

دانشگاه پیام نور واحد پارسیان یکی از شعبه‌های دانشگاه پیام نور در استان هرمزگان محسوب می‌شود که تنها در مقطع لیسانس یا کارشناسی پیوسته دانشجو می‌پذیرد. امکان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور پارسیان وجود دارد. از مزایای این دانشگاه می‌توان به نحوه برگزاری کلاس‌ها به صورت غیر حضوری و مجازی و همچنین شهریه کمتر آن در مقایسه با دیگر دانشگاه‌های شهریه پرداز اشاره کرد. رشته های دانشگاه پیام نور پارسیان محدود است و مانند دانشگاه‌های سراسری، همه رشته‌ها را ارائه نمی‌دهد.

پی ان یو اگزم با ارائه آموزش‌های رایگان ویژه شب امتحان به دانشجویان دانشگاه پیام نور بسیار کمک می‌کند. برای اطلاع بیشتر از سبک امتحان‌های دانشگاه پیام نور می‌توانید سوالات مربوطه را به صورت رایگان دانلود کنید و یا از فیلم‌های آموزشی شب امتحان پیام نور استفاده کنید.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
دانشگاه پیام نور واحد باغ بهادران

دانشگاه پیام نور واحد باغ بهادران

آنچه در این نوشته میخوانید چرا تحصیل در دانشگاه پیام نور؟معرفی دانشگاه پیام نور واحد باغ بهادرانرشته های دانشگاه پیام…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد وزوان

دانشگاه پیام نور واحد وزوان

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد وزوانمزایای دانشگاه پیام نور وزوانثبت نام بدون کنکور دانشگاه…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد هادی شهر

دانشگاه پیام نور واحد هادی شهر

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد هادی شهرثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور هادی…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *