Search
Close this search box.

دانشگاه پیام نور واحد ورزقان

دانشگاه پیام نور واحد ورزقان
Notice: Undefined offset: 0 in /var/www/html/wp-content/plugins/wp-parsidate/includes/fixes-permalinks.php on line 246 Notice: Undefined offset: 1 in /var/www/html/wp-content/plugins/wp-parsidate/includes/fixes-permalinks.php on line 247 Notice: Undefined offset: 2 in /var/www/html/wp-content/plugins/wp-parsidate/includes/fixes-permalinks.php on line 248

دانشگاه پیام نور واحد ورزقان مانند تمام واحدهای آموزشی دانشگاه پیام نور، در دو نیمسال تحصیلی مهرماه و بهمن ماه اقدام به پذیرش دانشجو می‌کند. پذیرش دانشجویان در این دانشگاه براساس سوابق تحصیلی انجام می‌شود. ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ورزقان تحت نظارت سازمان سنجش کشور انجام می‌شود. متقاضیان تحصیل در این دانشگاه ابتدا باید دفترچه‌ای که از طرف سازمان سنجش منتشر می‌شود را مطالعه کنند.

درصورت وجود رشته مورد علاقه در دانشگاه پیام نور ورزقان، اقدام به انتخاب رشته کنند. لیست رشته های دانشگاه پیام نور ورزقان همزمان با شروع ثبت نام و انتخاب رشته این دانشگاه منتشر می‌شود. در این مقاله از مجموعه مقالات وب‌سایت پی ان یو اگزم، دانشگاه پیام نور ورزقان و ثبت نام در این دانشگاه را بیشتر بررسی می‌کنیم.

آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد ورزقان

دانشگاه پیام نور ورزقان یکی از واحدهای آموزشی دانشگاه پیام نور در استان آذربایجان شرقی است. هدف از تاسیس این دانشگاه، فراهم کردن شرایط برای تحصیل آسان، آموزش از راه دور و ازبین بردن محدودیت‌های تحصیلی برای داوطلبان بومی است. ثبت نام در دانشگاه پیام نور واحد ورزقان به صورت غیرحضوری و از طریق اینترنت انجام می‌شود.

یکی از سوال‌هایی که ممکن است برای بسیاری از دانشجویان پیش بیاید این است که آیا مدرک این دانشگاه معتبر است؟ بله. مدرک دانشگاه پیام نور توسط وزارت علوم تایید شده است. دانشجویان از طریق سوابق تحصیلی خود و بدون شرکت در آزمون می‌توانند در این دانشگاه مشغول به تحصیل شوند. در دفترچه منتشر شده از طرف سازمان سنجش، کد رشته‌های مربوط به این دانشگاه نوشته شده است.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور مشهد

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ورزقانثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ورزقان

متقاضیان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد ورزقان، درصورت داشتن شرایط می‌توانند ثبت نام خود را کامل کنند. ثبت نام بدون کنکور این دانشگاه از طریق سایت سازمان سنجش انجام می‌شود و همزمان با ثبت نام بدون کنکور دانشگاه‌های دولتی و غیرانتفاعی است. معمولا زمان ثبت نام بدون کنکور نیمسال اول تحصیلی دانشگاه پیام نور در مرداد ماه و همزمان با شروع انتخاب رشته کنکور سراسری است. ثبت نام نیمسال دوم تحصیلی این دانشگاه در آذرماه صورت می‌گیرد.

شرایط ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد ورزقان

شرایط و ضوابط ثبت نام در دانشگاه پیام نور به دو دسته تقسیم می‌شود. شرایط عمومی برای تمام مراکز دانشگاه پیام نور کشور یکسان است و شامل موارد زیر می‌شود:

  • اعتقاد داشتن به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
  • عدم اعتیاد به مواد مخدر
  • اعتقاد داشتن به یکی از ادیان ذکر شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی
  • عضو نبودن در گروهک‌های سیاسی یا ضدانقلاب
  • و…

شرایط اختصاصی ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه پیام نور واحد ورزقان عبارتند از:

  • مشخص نمودن وضعیت نظام وظیفه برای داوطلبان آقا
  • دانشجویان ورودی مهر باید از مقطع قبلی خود انصراف دهند
  • پایبندی به قوانین دانشگاه پیام نور
  • داوطلبانی که مدرک دیپلم فنی حرفه‌ای یا کاردانش دارند، باید مدرک کاردانی پیوسته یا ناپیوسته و یا مدرک دیپلم یکی از رشته‌های نظری را ارائه دهند.
  • و…

مراحل ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد ورزقانمراحل ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور واحد ورزقان

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ورزقان به صورت اینترنتی انجام می‌شود. داوطلبان لازم است مدارک و اطلاعات لازم را در زمان تعیین شده توسط سایت سازمان سنجش، در همین سایت بارگذاری کنند. طبق اطلاعیه‌های منتشر شده توسط سنجش، ثبت نام برای ورودی مهرماه سال تحصیلی 1403 به صورت اینترنتی انجام می‌شود و برای ورودی بهمن هنوز اطلاعیه منتشر نشده است. مراحل ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ورزقان به صورت زیر است:

  • مراجعه به سایت سازمان سنجش کشور
  • پرداخت هزینه ثبت نام پیام نور و دریافت سریال انتخاب رشته
  • ورود به سامانه ثبت نام و تکمیل اطلاعات مورد نیاز فردی
  • کامل کردن فرم مربوط به انتخاب رشته
  • تایید نهایی و دریافت کد رهگیری
ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور مرکز مهریز

توجه کنید که پس از ثبت نام، کد رهگیری و شماره پرونده را تا زمان اعلام نتایج و ثبت نام نگهداری کنید.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در دانشگاه پیام نور واحد ورزقان عبارتند از:

  • اطلاعات فردی
  • سریال انتخاب رشته
  • اطلاعات مرتبط به محل اسکان داوطلب
  • اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه
  • عکس پرسونلی
  • آخرین مدرک تحصیلی
  • مدرک نظام وظیفه (ویژه آقایان)

رشته های دانشگاه پیام نور ورزقان

لیست رشته‌های مربوط به دانشگاه پیام نور واحد ورزقان همزمان با شروع مهلت ثبت نام و انتخاب رشته این دانشگاه انتشار می‌یابد. این دانشگاه تنها در رشته‌های بدون کنکور مقطع کارشناسی پیوسته دانشجو می‌پذیرد. این دانشگاه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری پذیرش ندارد. داوطلبان باید با بررسی لیست رشته‌های ارائه شده، کد رشته و محل تحصیل موردنظر خود را انتخاب و سپس فرم انتخاب رشته را تکمیل کنند. همه رشته‌های گروه‌های ریاضی، انسانی، تجربی و هنر در این دانشگاه ارائه نمی‌شوند. رشته‌های ارائه شده در دانشگاه پیام نور واحد ورزقان عبارتند از:

مدیریت صنعتی، حسابداری و مدیریت دولتی.

شهریه دانشگاه پیام نور ورزقانشهریه دانشگاه پیام نور ورزقان

تحصیل در دانشگاه پیام نور واحد ورزقان نیازمند پرداخت شهریه است. شهریه دانشگاه پیام نور ورزقان به دو قسمت شهریه ثابت و شهریه متغیر تقسیم می‌شود. مقدار شهریه ثابت توسط هیئت امنای دانشگاه مشخص می‌شود. همچنین میزان شهریه ثابت دانشگاه دانشگاه پیام نور به زمان ورود دانشجو بستگی دارد.

دانشجویان شهریه ثابت را باید پیش از انتخاب واحد تسویه کنند تا مجاز به انتخاب واحد برای نیمسال پیش رو باشند. شهریه متغیر دانشگاه پیام نور باتوجه به رشته تحصیلی، تعداد واحد و نوع دروس اخذ شده در هر ترم مشخص می‌شود. دروس عملی، تخصصی و آزمایشگاهی شهریه بیشتری نسبت به دروس تئوری و عمومی دارند. برای تسویه حساب شهریه متغیر تا قبل از شروع امتحانات پایان ترم فرصت هست.

شهریه دانشگاه پیام نور برای دانشجویان رشته‌های بدون کنکور و رشته‌های با آزمون، یکسان است. همچنین شهریه دانشجویانی که به صورت حضوری مشغول به تحصیل هستند و دانشجویانی که به صورت مجازی در این دانشگاه درحال تحصیل هستند، تفاوتی ندارد. شهریه دانشگاه پیام نور واحد ورزقان سالانه حدود 15 الی 20 درصد افزایش می‌یابد. دقت داشته باشید شهریه دانشگاه پیام نور در مقایسه با سایر دانشگاه‌های شهریه پرداز بسیار کمتر است.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور واحد گیوی

سامانه جامع گلستان دانشگاه پیام نور ورزقان

سامانه جامع دانشگاهی گلستان یکی از نرم افزارهای تحت وب برای بسیاری از دانشگاه‌های ایران است. دانشجویان پیام نور و دانشگاه دولتی برای انجام امور اداری خود از سامانه گلستان استفاده می‌کنند. بعد از ثبت نام دانشجویان در دانشگاه پیام نور واحد ورزقان، حساب کاربری برای دانشجویان ایجاد شده و برای انجام بسیاری از امور دانشجویی می‌توانند ازسامانه جامع گستان ورزقان استفاده کنند.

اموری مانند پرداخت شهریه، انتخاب واحد، مشاهده برنامه کلاسی، دریافت کارت برنامه امتحانات، انصراف از دانشگاه، درخواست انتقالی و… از طریق سامانه گلستان انجام می‌شود. دانشجویان برای مراجعه به سایت گلستان دانشگاه پیام نور از لینک زیر استفاده کنند.

https://osreg.pnu.ac.ir/forms/authenticateuser/main.htm

دانشگاه پیام نور واحد ورزقانجمع‌بندی

علاقه‌مندان به تحصیل در دانشگاه پیام نور واحد ورزقان می‌توانند بدون شرکت در کنکور در این دانشگاه ثبت نام کنند. به بیان دیگر امکان ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور ورزقان وجود دارد. داوطلبان برای تحصیل در رشته های دانشگاه پیام نور ورزقان لازم است شهریه پرداخت کنند. پی ان یو اگزم همراه همیشگی دانشجویان دانشگاه دولتی و پیام نور است. این مجموعه انواع آموزش‌های شب امتحانی، دانشگاهی و… را برای دانشجویان ارائه کرده است. دانشجویان با دانلود رایگان نمونه سوالات پیام نور و بررسی آن‌ها می‌توانند در امتحانات نمره خوبی را کسب کنند.

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
دانشگاه پیام نور واحد وزوان

دانشگاه پیام نور واحد وزوان

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد وزوانمزایای دانشگاه پیام نور وزوانثبت نام بدون کنکور دانشگاه…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد هادی شهر

دانشگاه پیام نور واحد هادی شهر

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد هادی شهرثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور هادی…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد سیه چشمه

دانشگاه پیام نور واحد سیه چشمه

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد سیه چشمهثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور سیه…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *