Search
Close this search box.

دانشگاه پیام نور واحد نیر

دانشگاه پیام نور واحد نیر

دانشگاه پیام نور واحد نیر از واحدهای پیام نور استان اردبیل است که تحصیل در آن مستلزم پرداخت شهریه است. جهت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور نیر همانند سایر دانشگاه‌های کشور، داوطلب باید به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور مراجعه نماید. پذیرش در رشته های دانشگاه پیام نور نیر در مقطع کارشناسی بدون نیاز به شرکت در کنکور سراسری و بر اساس سوابق تحصیلی انجام می‌شود. در ادامه این مطلب از پی ان یو اگزم همراه ما باشید تا به بررسی شرایط تحصیل در دانشگاه پیام نور واحد نیر و ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور نیر بپردازیم.

شرایط تحصیل در دانشگاه پیام نور واحد نیر

داوطلبان تحصیل در دانشگاه پیام نور واحد نیر واقع در استان اردبیل، مستلزم پرداخت شهریه هستند؛ اما میزان این شهریه از سایر دانشگاه‌های شهریه پرداز کمتر است. حضور در کلاس‌های درس نظری این دانشگاه اختیاری است. همچنین امکان برگزاری کلاس‌ها به‌صورت مجازی و غیرحضوری نیز وجود دارد. مدرک دانشگاه پیام نور اعتبار کافی برای ترجمه و ادامه تحصیل در خارج از ایران را دارد و مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.

امتحانات دانشگاه پیام نور به‌صورت سراسری برگزار می‌شود. در ابتدای هر ترم منابع هر درس توسط مرکز آزمون دانشگاه اعلام می‌شود و دانشجویان می‌توانند با برنامه‌ریزی منظم و دقیق به مطالعه دروس بپردازند. حجم بالای مطالب درسی یکی از دلایل خستگی دانشجویان از تحصیل در این دانشگاه است که با برنامه‌ریزی و مطالعه مستمر قابل حل است.

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور نیرثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور نیر

داوطلبان تحصیل در دانشگاه پیام نور واحد نیر سالانه دو بار می‌توانند اقدام به انتخاب رشته بدون آزمون نمایند. مرحله اول در مردادماه هم‌زمان با انتخاب رشته داوطلبان کنکور سراسری انجام می‌شود و پذیرفته‌شدگان آن در مهرماه می‌توانند وارد دانشگاه شوند. مرحله دوم نیز مربوط به تکمیل ظرفیت دانشگاه‌های کشور است که معمولا در آذرماه برگزار می‌شود و در صورت قبولی در بهمن‌ماه شرایط ورود آن‌ها به دانشگاه فراهم می‌شود.

ادامه مطلب  مهندسی بهینه سازی سیستم ها (آشنایی با گرایش های رشته مهندسی صنایع)

برای انجام ثبت‌نام بدون آزمون داوطلب باید در موعد مقرر به سایت سازمان سنجش و آموزش کشور مراجعه کند و پس از دانلود دفترچه انتخاب رشته بدون آزمون به مطالعه دقیق شرایط، ضوابط و مندرجات آن بپردازد. سپس در صورت داشتن شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه، با خرید کارت اعتباری هزینه ثبت‌نام را پرداخت نماید. در مرحله نهایی با استخراج کد رشته محل‌های موردنظر بر اساس اولویت‌ها و علایق و وارد کردن آن‌ها در فرم مربوطه ثبت‌نام تکمیل خواهد شد.

همان‌طور که در بخش‌های قبل نیز به آن اشاره شد، ملاک پذیرش بدون آزمون تنها سوابق تحصیلی داوطلب است. داوطلبان در نهایت بایستی منتظر اعلام نتایج از طریق همین سایت بمانند. در صورت پذیرش بدون آزمون نوع پذیرش در مدرک فارغ‌التحصیلی داوطلبان درج نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: دانشگاه پیام نور واحد پارسیان

رشته های دانشگاه پیام نور واحد نیر در مقطع کارشناسی

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور نیر در رشته‌های زیر امکان‌پذیر است:

  • علوم انسانی: حسابداری، حقوق، روانشناسی، گردشگری، مدیریت کسب‌و‌کارهای کوچک، جغرافیا، جامعه‌شناسی، مدیریت دولتی، مدیریت بازرگانی، اقتصاد کشاورزی، اقتصاد، فلسفه و کلام اسلامی
  • زبان‌های خارجی: مترجمی زبان انگلیسی

در حال حاضر و در مقطع کارشناسی تنها راه پذیرش در دانشگاه پیام نور واحد نیر پذیرش بدون آزمون است.

شهریه دانشگاه پیام نور واحد نیرشهریه دانشگاه پیام نور واحد نیر

دانشجویان دانشگاه پیام نور واحد نیر موظف به پرداخت شهریه این دانشگاه هستند. این شهریه از دو بخش ثابت و متغیر تشکیل شده است. شهریه ثابت بر اساس امکانات دانشگاه و سال ورود دانشجو به یک مقطع، توسط هیات امنا تعیین می‌شود و تا پایان زمان تحصیل در آن مقطع افزایش نخواهد داشت. میزان شهریه متغیر نیز پس از انجام انتخاب واحد و تعیین تعداد دروس نظری و عملی انتخابی مشخص می‌گردد.

در صورت عدم پرداخت شهریه ثابت دانشجو حق انتخاب واحد را نداشته و چنانچه شهریه متغیر را پرداخت ننماید، حق دریافت برنامه امتحانات دانشگاه پیام نور، دریافت کارت ورود به جلسه و شرکت در امتحانات پایان‌ترم را نخواهد داشت. پرداخت شهریه به‌صورت آنلاین و از طریق سامانه جامع گلستان دانشگاه پیام نور انجام می‌شود.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور واحد جویبار

سامانه جامع گلستان دانشگاه پیام نور نیر

امور آموزشی دانشجویان دانشگاه پیام نور واحد نیر از طریق سامانه جامع گلستان انجام می‌شود. این امور شامل انتخاب واحد، حذف و اضافه، حذف اضطراری، پرداخت شهریه، دریافت کارت ورود به جلسه آزمون پایان ترم، مشاهده کارنامه و… است. برای ورود به سامانه گلستان با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور اختصاصی خود می‌توانید از طریق یکی از دو لینک زیر اقدام کنید:

reg.pnu.ac.ir و osreg.pnu.ac.ir

آدرس و وب‌ سایت دانشگاه پیام نور واحد نیرآدرس و وب‌ سایت دانشگاه پیام نور واحد نیر

آدرس دانشگاه پیام نور واحد نیر، استان اردبیل، شهرستان نیر، خیابان امام خمینی (ره)، کوی دانشگاه با کد پستی 5641736927 است. شماره تلفن تماس این دانشگاه نیز 32284806 -32282016-32284807- 045 است. آدرس وب‌سایت دانشگاه پیام نور واحد نیر  nir.ardebil.pnu.ac.irاست. از طریق این وب‌سایت می‌توانید اخبار و اطلاعیه‌های دانشگاه را دنبال کرده و به سامانه‌های مختلف آن دسترسی بیابید. همچنین یک راه خوب برای آشنایی با دانشگاه، امکانات آن، اعضای هیات علمی و گروه‌های آموزشی است.

جمع‌بندی

دانشگاه پیام نور واحد نیر واقع در استان اردبیل یکی از واحدهای دانشگاهی پیام نور است که مانند سایر واحدهای پیام نور مدرک آن مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است. ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور نیر به‌صورت آنلاین و از طریق سایت سازمان سنجش و آموزش کشور انجام می‌شود. با تحصیل در رشته های دانشگاه پیام نور نیر مدرک تحصیلی شما از اعتبار کافی جهت ترجمه و ادامه تحصیل در خارج از ایران در مقاطع بالاتر برخوردار خواهد بود.

پی ان یو اگزم یک مرجع آموزشی معتبر و مختص دانشجویان دانشگاه دولتی و پیام نور است. در این وب‌سایت می‌توانید به انواع آموزش‌های شب امتحانی، دانشگاهی و کنکور ارشد دسترسی یابید. همچنین با دانلود رایگان نمونه سوالات پیام نور می‌توانید با نحوه طراحی سوالات و مباحث بااهمیت از نظر طراحان سوال آشنا شوید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با کارشناسان و مشاوران ما در تماس باشید.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور واحد پارس آباد

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
دانشگاه پیام نور واحد باغ بهادران

دانشگاه پیام نور واحد باغ بهادران

آنچه در این نوشته میخوانید چرا تحصیل در دانشگاه پیام نور؟معرفی دانشگاه پیام نور واحد باغ بهادرانرشته های دانشگاه پیام…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد وزوان

دانشگاه پیام نور واحد وزوان

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد وزوانمزایای دانشگاه پیام نور وزوانثبت نام بدون کنکور دانشگاه…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد هادی شهر

دانشگاه پیام نور واحد هادی شهر

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد هادی شهرثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور هادی…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *