Search
Close this search box.

دانشگاه پیام نور واحد عجب شیر

دانشگاه پیام نور واحد عجب شیر

دانشگاه پیام نور، یکی از دانشگاه‌های نیمه دولتی و پر متقاضی کشور است که شرایط و مزایای آن باعث شده تا بیشتر مورد توجه عموم قرار بگیرد. از مزایای دانشگاه پیام نور وجود شعبه‌های زیاد در اکثر شهر‌ها و استان‌های کشور است که یکی از این شعبه‌ها دانشگاه پیام نور واحد عجب شیر واقع در استان آذربایجان شرقی است.

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور عجب شیر بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی، زیر نظر سازمان سنجش انجام و صورت می‌گیرد. البته باید توجه داشت که این دانشگاه شامل همه رشته‌های تحصیلی نمی‌شود و دارای رشته‌های محدودی است که در ادامه این مقاله از وب سایت پی ان یو اگزم به بررسی رشته های دانشگاه پیام نور عجب شیر خواهیم پرداخت.

ثبت نام در پیام نور و مزایای آن

همانطور که گفته شد مزایای دانشگاه پیام نور بسیار است و همین باعث شده تحصیل در این دانشگاه‌ها آسان‌تر باشد. غیر حضوری و اختیاری بودن کلاس‌ها سبب شده تا حتی افراد شاغل و کسانی که زمان کافی برای حضور در کلاس‌ها را ندارند جذب این دانشگاه‌ شوند. دانشگاه پیام نور هزینه تحصیل کمتری نسبت سایر دانشگاه‌ها دارد که این ویژگی، تحصیل در این دانشگاه را آسان‌تر کرده است.

قطعاً گرفتن مدرک معتبر و قابل قبول در سطح جهانی یکی از دغدغه‌های شما برای گرفتن مدرک تحصیلی است. تحصیل در دانشگاه‌ پیام نور و همچنین گرفتن مدرک دانشگاه پیام نور واحد عجب شیر، این اطمینان را به شما می‌دهد که پس از اتمام سال تحصیلی خود مدرکی معتبر و حتی قابل ترجمه برای دانشگاه‌های خارج از کشور داشته باشید. امکان تحصیل در مقاطع بالاتر و صدور کارت معافیت تحصیلی هم از دیگر مزایای دانشگاه‌های پیام نور است.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور واحد گرمی


شرایط دانشگاه پیام نور واحد عجب شیر

شرایط دانشگاه پیام نور واحد عجب شیر

دانشگاه پیام نور واحد عجب شیر هم مثل دیگر دانشگاه‌های پیام نور از شرایط آسان برخوردار است. این دانشگاه تفاوت آنچنانی با دیگر واحد‌ها ندارد؛ اما به صورت کلی رشته‌های دانشگاه پیام نور متفاوت است و هر کدام دارای مقاطع تحصیلی محدودی هستند. در ادامه به چگونگی ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور عجب شیر و پرداخت شهریه آن می‌پردازیم.

1. شهریه دانشگاه پیام نور عجب شیر

قطعا برای شما سوال است که شهریه دانشگاه پیام نور چگونه است؟ این دانشگاه هم مثل دیگر دانشگاه‌ها نیاز به پرداخت شهریه دارد و این شهریه به دو قسمت ثابت و متغیر تقسیم می‌شود؛ شهریه ثابت بر اساس نیمسال ورود دانشجو محاسبه می‌شود و در طول سال تحصیلی این شهریه ثابت می‌ماند و تغییری ندارد. شهریه متغیر بر اساس تعداد واحد‌های تئوری و عملی اخذ شده در هر ترم محاسبه می‌شود.

حداکثر زمان پرداخت شهریه ثابت دانشگاه پیام نور واحد عجب شیر تا قبل از انتخاب واحد است. برای پرداخت شهریه متغیر تا قبل از شروع امتحانات پایان ترم وقت دارید. همچنین طبق اصول سالانه، شهریه دانشگاه‌ پیام نور سالانه ۱۰ الی ۱۵ درصد افزایش خواهد داشت.

2. ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور عجب شیر

پذیرش در دانشگاه پیام نور عجب شیر در مقطع کارشناسی و بدون کنکور و در یک نوبت انجام می‌شود. ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور عجب شیر در مرداد ماه مصادف با انتخاب رشته کنکور صورت می‌گیرد و دانشجوهایی که تمایل ورود به دانشگاه بدون آزمون را دارند می‌توانند در رشته‌های بدون آزمون این دانشگاه رشته مورد نظرشان را انتخاب و پس از اتمام مراحل ثبت نام، اقدام به ادامه تحصیل در این دانشگاه کنند.

همچنین ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور عجب شیر در سایت سازمان سنجش انجام می‌شود و متقاضیان می‌توانند در زمان معین با مشاهده دفترچه، رشته موردنظر را انتخاب و کد آن را پیدا کنند؛ سپس در این سایت به ثبت نام خودشان در دانشگاه پیام نور واحد عجب شیر اقدام کنند. البته قبل از ثبت نام باید مدارک مورد نیاز را آماده و ارائه کنند.

ادامه مطلب  دانشگاه پیام نور گلپایگان

رشته های دانشگاه پیام نور عجب شیر

رشته های دانشگاه پیام نور عجب شیر

ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور عجب شیر هرساله در مقطع کارشناسی یا همان لیسانس، دانشجو می‌پذیرد. لیست رشته‌ های دانشگاه‌ پیام نور هرساله در حال تغییر هستند و بسته به امکانات دانشگاه و شرایط محل آن رشته‌های متفاوتی ارائه می‌شوند. ممکن است زمانی که در حال خواندن این مقاله هستید رشته‌های جدیدی اضافه شده باشد. برای اطلاع از رشته‌های دانشگاه پیام نور واحد عجب شیر بهتر است به جدیدترین دفترچه انتخاب رشته رجوع کرده و رشته‌های در حال ارائه را مشاهده کنید.

لیست رشته های دانشگاه پیام نور عجب شیر در حال حاضر به صورت زیر می‌باشد:

  • علوم ریاضی و فنی: علوم و مهندسی آب، مهندسی کامپیوتر
  • علوم انسانی: حقوق، روانشناسی، مددکاری اجتماعی، مدیریت بازرگانی

سامانه گلستان دانشگاه پیام نور واحد عجب شیر

امور پرداخت شهریه، انتخاب واحد، حذف و اضافه کردن واحد، حذف اظطراری، مشاهده کارنامه، دریافت کارت آزمون و… اموری هستند که دانشجویان دانشگاه پیام نور واحد عجب شیر، می‌توانند در سامانه جامع گلستان پیام نور انجام دهند که دسترسی به این سایت از طریق دو لینک زیر صورت می‌گیرد:

reg.pnu.ac.ir  و osreg.pnu.ac.ir

آدرس و سامانه دانشگاه پیام نور واحد عجب شیر

آدرس و سامانه دانشگاه پیام نور واحد عجب شیر

قطعاً شما هم بعد از ثبت نام در دانشگاه به دنبال آدرس، اخبار و حواشی آن هستید. آدرس دانشگاه پیام نور واحد عجب شیر در استان آذربایجان شرقی، شهر عجب شیر، شهرک ولیعصر، بزرگراه ولایت، بزرگراه حسن‌زاده به کد پستی ۸۹۹۹۹-۵۵۴۱۷ و همچنین شماره تلفن این دانشگاه ۳۷۶۴۰۶۰۶ است. وب سایت این دانشگاه نیز به نشانی http://ajab.eaz.pnu.ac.ir است.

جمع بندی

دانشگاه پیام نور واحد عجب شیر از شعبه‌های دانشگاه پیام نور است که شرایط تحصیل در آن مثل دیگر دانشگاه‌های پیام نور است. ثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور عجب شیر باعث شده تا پذیرش دانشجو آسان‌تر باشد. همچنین غیر حضوری و نیمه حضوری بودن کلاس‌ها باعث شده تا حتی افراد شاغل هم به ادامه تحصیل در این دانشگاه‌ها جذب شوند و درنهایت مدرک تحصیلی خود را بگیرند. رشته های دانشگاه پیام نور عجب شیر به خاطر شرایط و امکانات دانشگاه محدود است و همه رشته‌های انسانی، هنر و…. را شامل نمی‌شود.

ادامه مطلب  دانشگاه پيام نور واحد نمين

شهریه این دانشگاه یکی دیگر از مزایای آن است که باعث شده متقاضیان زیادی داشته باشد. شهریه این دانشگاه نسبت به دانشگاه‌های آزاد و غیر انتفاعی نیز کمتر است. اگر دانشجوی دانشگاه دولتی یا پیام نور هستید و به دنبال نمونه سؤال‌های جدید و محتوای آموزشی مفید، مناسب و رایگان برای شب امتحان و کنکور هستید به وب سایت پی ان یو اگزم مراجعه کنید. با دانلود رایگان سوالات پیام نور از پی ان یو اگزم می‌توانید به آمادگی لازم برای امتحانات برسید و شب امتحان را بدون استرس پشت سر بگذارید.

 

پست های مرتبط

مطالعه این پست ها رو از دست ندین!
دانشگاه پیام نور واحد باغ بهادران

دانشگاه پیام نور واحد باغ بهادران

آنچه در این نوشته میخوانید چرا تحصیل در دانشگاه پیام نور؟معرفی دانشگاه پیام نور واحد باغ بهادرانرشته های دانشگاه پیام…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد وزوان

دانشگاه پیام نور واحد وزوان

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد وزوانمزایای دانشگاه پیام نور وزوانثبت نام بدون کنکور دانشگاه…

بیشتر بخوانید
دانشگاه پیام نور واحد هادی شهر

دانشگاه پیام نور واحد هادی شهر

آنچه در این نوشته میخوانید آشنایی با دانشگاه پیام نور واحد هادی شهرثبت نام بدون کنکور دانشگاه پیام نور هادی…

بیشتر بخوانید

نظرات

سوالات و نظراتتون رو با ما به اشتراک بذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *